Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

ABS ne işe yarar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    motosiklette abs hiç bir işe yaramz diyen arkadaşlar vardı bence bunu bir izlesinler yarıyor mu yaramıyor mu kendileri karar versinler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı burakofly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette abs hiç bir işe yaramz diyen arkadaşlar vardı bence bunu bir izlesinler yarıyor mu yaramıyor mu kendileri karar versinler..
    videolardaki arkadaşlar fren yapmıyorlar yaptıkları başka bir şey.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Bazıları herşeyi gereksiz görür
    Fakat insanların ÇOĞU da onların gereksiz gördüklerini satın almak için deste ile para öder sadece daha güvende olabilmek adına
    ABS fren mesafesini uzatır fakat çok güzel bi teknoloji dir
    Keşke her motosiklette olsa Yağmurda kumda ön frene asılmak nasıl birşey herkez görse
    Capitao_3 bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    yıllar önce su soğutmaya karşıydılar sonra enjeksiyona şimdi abs ye

    matbaaya da 100 yıl karşıymışız,normaldir :D
    40yapar, CompanERROR, mozgur ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.

    Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.

    Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
    Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
    Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?

    Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.

    tşk

  6. #6
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Abs güzeldir, şöyle güzeldir. Fren yapmayı bilmeyen adamı kurtarabilir. Kurtarır diye kesin bişey yok.
    1- abs devreye girdiği zaman daha uzun mesafede durursun. Düzgün fren gapar abs yi devreye sokmazsanız hiçbir değişim olmaz herşey aynıxır. Abs kaymayı engellediği için, sizim kitlenmeye neden olacak kadar sert sıktığınız freni kitlenme bitene kadar bırakıp tekrar sıkar. Sık bırak sık bırak yapar bu sebepten ötürü.
    2- abs var yea diye kullanırsan virajda hatta düz yolda bile patlayabilirsin.
    3-eğer bir frenajda abs yi devreye soktuysanız doğru bir ağırlık transferi ve frenaj yapmamışsınızdır. Kendinizi buna alıştırmak yerine fren yapmayı öğrenin.

    Abs kurtarıcı olabilir. İyi bir güvenlik önlemidir. Fakat bana göre öyle can damarı falan değildir. Can damarı bilektir.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........abs devreye girdiği zaman daha uzun mesafede durursun.......

    soru : abs ne zaman devreye girer ?

    tekerlekler kilitlendiğinde mi ?

    tekerlekler kilitlenmişse durma mesafesi kısalır mı?
    mozgur bunu beğendi.

  8. #8
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soru : abs ne zaman devreye girer ?

    tekerlekler kilitlendiğinde mi ?

    tekerlekler kilitlenmişse durma mesafesi kısalır mı?
    abs tekerlek kitlendiğinde devreye girer
    tekerlekleri kitleyecek kadar sert fren yaptığınızda abs kitlememek için sizin yerinize freni dönme/kitlenme noktasına kadar bırakır. saniyede belki 10larca 100lerce kere,
    abs sisteminin freni bırakmasından dolayı da abs devreye girdiği zaman fren mesafeniz uzar. abs siz bir şekilde ağırlık transferi yaparak çok daha kısa durursunuz. bu yüzden fren yapmayı öğrenmek diyorum hep..
    gelelim kafa kurcalayan soruya abs ne işe yarar? abs daha kısa mesafede durma işine yaramaz. abs kaymayı engeller, kayma anında aracı yönlendirmeyi sağlar, yani yönlendirebilirsiniz. özellikle 4 tekerde.. direksiyonu kırabilirsiniz. motosiklette de özellikle ön tekeri kaydıran var ise 20 cm ön lastiğin kayması düşmekiçin yeterli bir mesafedir. bunu engelleyen sistem de absdir.

  9. #9
    İbrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Şimdi ön teker kilitlendi hop abs bırakıyor diyosun telike iyide o teker kilitlendiği an yerdesin o abs bıraksa ne olur
    bende abs'nin fren yapmayı bilmeyen adama lazım olduğunu ve fren mesafesini uzattığına dair sözlere inanmaya başlamıştım taki
    2006'da açılmış müthiş bir konu var fikirlerimi değiştiren

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...n-gercegi.html

    Lütfen okuyunuz arkadaşlar!

    Alıntı userneym adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam herkese,

    Ne zaman ABS fren sistemleri ile ilgili bir konuşma olsa herkes tecrübelerini ve duyduklarını -iyi niyetli olarak tabii- paylaşıyor.
    Ancak bu konuda tam olarak gerçeği sadece gerçeği tek seferde tam olarak açıklayan birinin yazısını okumadım.

    Ya ben göremedim yada bu iş şimdi bana kaldı:

    ABS Almancadaki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur.
    Tekerleklerin aşırı frenleme sırasında kilitlenmesini önler.
    Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla sürekli olarak ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir.
    Bilgisayara Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frene basmaya devam ettiğimiz için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin bilgisayar tarafından yapılan biçimidir.

    Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır.

    ABS ile ilgili insanların kafasını karıştıran konu ise fren mesafesinin kısalıp kısalmayacağıdır, hatta uzayacağı endişesidir.
    Aslında bu endişe veya ümit yanlış bilgiden kaynaklanmaktadır, çünkü ABS fren sisteminin amacı motosikletin fren mesafesini kısaltmak veya uzatmak ile ilgili değildir.
    ABS 'nin tek amacı sürücü panik fren yaptığında tekerleklerin kilitlenmesi önleyerek düşmesine mani olmaktır.


    Yani frenleri sonuna kadar sıkarsak ve tekerlekler kaymaya başlarsa ABS devreye girer

    Yoksa ABS devreye girmez ve ABS sistemi olmayan motosikletle aynı fren karaktersitiğini gösterir.




    ÖRNEK: Şimdi Türkiye'de Fazer Satılıyor, Bunları örnek verelim.
    FZ6 Fazer 16.750,00 YTL
    FZ6 Fazer ABS 18.600,00 YTL

    Diyelim ki iki arkadaş gitti iki Fazer Aldı: Osman ABS 'li, Ali ABS'siz.
    ve fren testine başlıyorlar.

    Kuru yolda test:

    Ali bastı frene ve 30 mt.'de durdu.
    Osman da frene bastı ve o da 30 mt.'de durdu.
    Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Frenleri aniden o kadar sert sıktı ki ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sola yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, bir iki kere daha ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 35 mt.'de durdu.
    Ali ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi, çünkü biliyordu netice hiç de hoş olmazdı.
    - Osman tekerlekleri kilitleyecek kadar frene basmazsa Ali ile aynı mesafede durabilir.
    - Ali frenleri kilitleyecek kadar frene basarsa düşer.
    - yaşanan bir olay : http://www.cbfturkiye.org/viewtopic....hlight=abs#276



    Islak Yolda Test:

    Ali bastı frene ve 70 mt.'de durdu.
    Osman da frene bastı ve o da 70 mt.'de durdu.
    Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Freni sert sıktı ve ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sağa yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, motosiklet nerdeyse durana kadar ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 50 mt.'de durdu.
    Ali aslında o yolda 45 mt. 'de de durabilirdi ama en ufak bir hatada yere yapışacağı için ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi.

    Bu yüzden Ali Osman'ı motorundan indirerek kendisi bindi ve fren testine başladı.

    Freni hızla sıkınca gördü ki ABS sayesinde motor yan yatmıyor ve ali bir kaç deneme ardından motorun o yoldaki yol tutuş kapasitesini iyice anlamış ve Frenleri öyle ayarlıyordu ki hem tekerleklere o yol için verilebilecek en fazla fren basıncını veriyor hem de tekerlekler kilitlenmediği için ABS yi devreye sokmuyordu, böylece o yolda yapılabilecek en kısa duruş mesafesini yapmıştı: 44 mt.

    Bu çalışmadan sonra kendi motoruna binerek 44 mt.'de durdu ama çalışmadan önce yolu bilmediği için buna cesaret edememişti bu da fren mesafesini uzatmıştı.

    - Örnek video : http://www.clubcbf.com/video/ABS.mpg



    Sonuç :
    - Tekerlekler kilitlenmediği sürece ABS var yok Farketmez.
    - Tekerlekler kilitlenince ABS olan Dimdik, ABS olmayan yerde.

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Gereksiz tabi canım, ABS de gereksiz, enjeksiyon da gereksiz, motosiklet yağları da, zincir yağı da... Yalnız bunların tümü bir tek bizim ülkemizde gereksiz.
    Capitao_3 ve beko12345 bunu beğendiler.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.

    Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.

    Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
    Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
    Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?

    Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.

    tşk
    En basit örnek; otobanda 250km ile giderken fren yaparsanız yol kalitesi yüksek olduğu için tekeriniz kaymayabilir ama arka teker yerden kesilir bu durumda takla atmayabilirsiniz ancak sadece ön tekerden sürtünme kuvveti alabileceğiniz için fren mesafeniz uzar. Aynı durumu kombine abs li bir motorla yasarsanız sistem arka tekerin yerden havalanmasına müsade etmeyeceği için her iki tekerin sürtünme kuvvetinden faydalanarak daha kısa mesafede durursunuz. Yani siz ben tekeri kaydırmam deseniz de işin bir de bu yönü var.

    Tüm bunların yanında abs aynı zamanda yol kalitesini de okuyor. 1g kuvveti ile fren yaparken lastik kayarsa 0,9g fren kuvveti verir o da kayarsa 0,8g taki lastik yolu tutana dek. Bir insanın tüm bunları yapabilmesinin imkanı yok milisaniyeler içinde. Bir insan ön lastiği kaydırıp düşene kadar bu konu ne kadar konuşulsa yeterinde fayda sağmalaz. Yaşayıp tecrübe etmek lazım.
    The-Rock ve telike bunu beğendiler.

  12. #12
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Tü kaka. ABS yi sokma arkadaş devreye uzatma fren mesafeni. Yok illa sokucam diyorsan demek ki kaya kaya gitmeyi göze almışsın normal motorda. Ben tekerlerim kilit daha güvenli duruyorum diyorsan senin bileceğin iş. ABS varsa düşmeden o panik fren aktivitesini bitirme ihtimalin daha çok. ABS candır. Şuna benzer biraz, kaskınızı takın. Ama düşmeyin tabi.
    telike ve bilginozi bunu beğendiler.

  13. #13
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Noluyoz ya abs ye kötü diyen mi oldu? Başta yazdığıma bakın! Abs iyidir güvenliktir!!

    Abs o kadar hızlı çalışır ki kaydığını sen hissedemezsin. Onun kalipere vurduğu darbeleri ne gözünle görebilirsin ne sayabilirsin. Kaydığı anda yerdeyiz diyosunuz ya hani. Abs yi devreye soktuğunuzda ön amortisörün hareketini gözlemlediniz mi hiç? Neden öyle hareket ediyor baktınız mı?
    Tekrar söylüyorum abs güvenliktir fakat abs devreye girdiyse kısa değil daha uzun mesafede durursunuz avantajı şudur; kaymayacağınız için düşme ihtimalinizi çoook çok düşürür ki genelde düşülmez, ufak manevralar yapabilmenize olanak sağlar filtreleme yapabilirsiniz o sırada. Okumadan etmeden bam güm cevap veriyosunuz. Ama şu nettir; abs devreye giriyorsa lastik, yol, hava şartlarına uygun frenleme yapmıyorsunuz!! Abs devreye girmesi demek sen lastiği kaydırdın demektir. Lastiğiniz kayıyorsa hatalısınız bu kadar net! Ağırlık transferinden başlamak lazım en başa dönmek lazım. Tutup da burda nasıl fren yapılır bunu anlatacak değilim. Ha bi de okumadan cevap vermeyin lütfen. Başlık açıldığından beri kimse abs kötüdür dememiş abs fanatikleri hemen balıklama atlamış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------

    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En basit örnek; otobanda 250km ile giderken fren yaparsanız yol kalitesi yüksek olduğu için tekeriniz kaymayabilir ama arka teker yerden kesilir bu durumda takla atmayabilirsiniz ancak sadece ön tekerden sürtünme kuvveti alabileceğiniz için fren mesafeniz uzar. Aynı durumu kombine abs li bir motorla yasarsanız sistem arka tekerin yerden havalanmasına müsade etmeyeceği için her iki tekerin sürtünme kuvvetinden faydalanarak daha kısa mesafede durursunuz. Yani siz ben tekeri kaydırmam deseniz de işin bir de bu yönü var.

    Tüm bunların yanında abs aynı zamanda yol kalitesini de okuyor. 1g kuvveti ile fren yaparken lastik kayarsa 0,9g fren kuvveti verir o da kayarsa 0,8g taki lastik yolu tutana dek. Bir insanın tüm bunları yapabilmesinin imkanı yok milisaniyeler içinde. Bir insan ön lastiği kaydırıp düşene kadar bu konu ne kadar konuşulsa yeterinde fayda sağmalaz. Yaşayıp tecrübe etmek lazım.
    Bilginozi abi çok da güzel açıklamış olayı. Bu arada bi önceki yazım geneldir kişisel bi serzeniş değildir. Boşa atlayan herkes alabilir
    Levent ve bilginozi bunu beğendiler.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #14
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs tekerlek kitlendiğinde devreye girer
    tekerlekleri kitleyecek kadar sert fren yaptığınızda abs kitlememek için sizin yerinize freni dönme/kitlenme noktasına kadar bırakır. saniyede belki 10larca 100lerce kere,
    abs sisteminin freni bırakmasından dolayı da abs devreye girdiği zaman fren mesafeniz uzar. abs siz bir şekilde ağırlık transferi yaparak çok daha kısa durursunuz. bu yüzden fren yapmayı öğrenmek diyorum hep..
    gelelim kafa kurcalayan soruya abs ne işe yarar? abs daha kısa mesafede durma işine yaramaz. abs kaymayı engeller, kayma anında aracı yönlendirmeyi sağlar, yani yönlendirebilirsiniz. özellikle 4 tekerde.. direksiyonu kırabilirsiniz. motosiklette de özellikle ön tekeri kaydıran var ise 20 cm ön lastiğin kayması düşmekiçin yeterli bir mesafedir. bunu engelleyen sistem de absdir.
    basi dogru ama yuk transfer kisminda hata var dostum, abs olsun olmasin tum frenajda yuk transferi kullanmak gerekir bu sekilde abs az devreye girer, kaygan zeminde abs hayat kurtarir.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  15. #15
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    ABS kullanan biri olarak yazayım, zırta pırta devreye girmiyor.. Geçenlerde bi düğün konvoyunda öndeki geri zekalı el freni çekince tüm konvoy ani fren yaptı. Lastik cayırtıları arasında öndekine vurmamak için kendini emniyet şeridine atan arabalar vs tam bir kaos oluştu. Bende mecburen en soldaki beton bariyerin olduğu yere attım kendimi, öndeki arabada oraya kırınca ani fren yapmak zorunda kaldım. bu arada yokuş aşağı virajda olduğumuzu da belirtmek istiyorum..

    Sonrasında frenlere asıldım ve yolun kenarında bir sürü kum çakıl pislik olduğunu fark ettim, hart hart hurt hurt diye(ABS devreye girdi) yavaşlayarak öndekine çarpmaktan kurtuldum.. Arkamda da kız arkadaşım vardı aklı gitti. Şimdi ABS olmasaydı tam bir facia yaşamış olacaktım.

    Özetle ABS zaten lastik kaymadığı sürece varlığını belli dahi etmiyor,lastik kayarsa zaten olacakları hepimiz biliyoruz. Kaldi ki ABS yi devre dışı bırakma özelliği mevcut.(henüz hiç kullanmadım) İyi bir takım lastik ve kaliteli ABS nin gerekliliği bence tartışılmaz. Bu arada KTM Duke390 ABS si için yorum yapıyorum, çok daha iyi yada çok kötü sistemler var olabilir, belki frene dokunduğun gibi devreye giren ABS lerde vardır.. Onları da kullananlar yazsın.
    ozanghost bunu beğendi.

  16. #16
    İbrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS kullanan biri olarak yazayım, zırta pırta devreye girmiyor.. Geçenlerde bi düğün konvoyunda öndeki geri zekalı el freni çekince tüm konvoy ani fren yaptı. Lastik cayırtıları arasında öndekine vurmamak için kendini emniyet şeridine atan arabalar vs tam bir kaos oluştu. Bende mecburen en soldaki beton bariyerin olduğu yere attım kendimi, öndeki arabada oraya kırınca ani fren yapmak zorunda kaldım. bu arada yokuş aşağı virajda olduğumuzu da belirtmek istiyorum..

    Sonrasında frenlere asıldım ve yolun kenarında bir sürü kum çakıl pislik olduğunu fark ettim, hart hart hurt hurt diye(ABS devreye girdi) yavaşlayarak öndekine çarpmaktan kurtuldum.. Arkamda da kız arkadaşım vardı aklı gitti. Şimdi ABS olmasaydı tam bir facia yaşamış olacaktım.

    Özetle ABS zaten lastik kaymadığı sürece varlığını belli dahi etmiyor,lastik kayarsa zaten olacakları hepimiz biliyoruz. Kaldi ki ABS yi devre dışı bırakma özelliği mevcut.(henüz hiç kullanmadım) İyi bir takım lastik ve kaliteli ABS nin gerekliliği bence tartışılmaz. Bu arada KTM Duke390 ABS si için yorum yapıyorum, çok daha iyi yada çok kötü sistemler var olabilir, belki frene dokunduğun gibi devreye giren ABS lerde vardır.. Onları da kullananlar yazsın.
    Geçmiş olsun.

    Motorlarda abs ne zaman zorunlu olur acaba

  17. #17
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    ABS fren mesafesini uzatır diyenlere soruyorum: Kaç metre uzatır?
    Kesin bilgi varsa yazın.
    Yok eğer kulaktan dolma ise ,bilmiyorum, öyle duydum diye yazın.
    Milleti yanlış bilgiler ile kandırmayın.
    ABS fren mesafesini uzatmaz tersine kısaltır. Islak zeminden bahsetmiyorum bile.
    Çünkü ABS olmayan motoru düşürmemek için freni limon gibi, bir genç kızın eli gibi sıkmaya başlar sonra gücünü artırırsın. 100 km/s hızda 40 metrede durursun.
    ABS olan motor ile freni sonuna kadar sıkarsın. düşmeyeceğini, ön tekerin kilitlenmeyeceğini bildiğin için korkmazsın, 38 metrede durursun.
    Bu bilgileri nereden mi biliyorum?
    Arkadaşlar ile denedik ve ölçtük.
    Sizde deneyin ve ölçün.

    Aranızda bazıları ,ben ustayım, ben ön tekeri kilitlemem,ben motoru yatırmam diyen olacaktır. Hatta onları duyar gibiyim.
    Yaşım 53 ve 1978 yılından beri 2 teker üzerindeyim. yani 37 yıldır bu aleti sürüyorum. kazada yaptım, ayaklarım kırıldı, dururken düştüm.
    Yaptığım kilometreleri saymayı bıraktım. İlk ABS'li motorla 1998 yılında tanıştım. o zamandan beri hep ABS'li motor satın aldım.

    Son 5 yıldır debreyajsız motorsiklet kullanıyorum. Yamaha FJR 1300 Sport touring Triptronik. Vitesleri ben atıyorum, ayak ile veya parmak ile.
    Debreyaj maneti yok. motosiklet elektronik olarak debreyajı bir kaç mili saniye içinde ayırıp vites geçişlerine izin veriyor.
    yoğun trafikte faydası yazmakla bitmez. ayrıca kalkışta veya duruşta stop etme derdi yok.

    Teknolojiyi kabul edip kullanın arkadaşlar. Faydası çok.
    Capitao_3 ve RAMİREZ bunu beğendiler.

  18. #18
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.

    Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.

    Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
    Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
    Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?

    Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.

    tşk
    o hızda sert fren yapamazsın ki abs ani freni engelleyen bir sistem zaten

  19. #19
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı oktay33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS fren mesafesini uzatır diyenlere soruyorum: Kaç metre uzatır?
    Kesin bilgi varsa yazın.
    Yok eğer kulaktan dolma ise ,bilmiyorum, öyle duydum diye yazın.
    Milleti yanlış bilgiler ile kandırmayın.
    ABS fren mesafesini uzatmaz tersine kısaltır. Islak zeminden bahsetmiyorum bile.
    Çünkü ABS olmayan motoru düşürmemek için freni limon gibi, bir genç kızın eli gibi sıkmaya başlar sonra gücünü artırırsın. 100 km/s hızda 40 metrede durursun.
    ABS olan motor ile freni sonuna kadar sıkarsın. düşmeyeceğini, ön tekerin kilitlenmeyeceğini bildiğin için korkmazsın, 38 metrede durursun.
    Bu bilgileri nereden mi biliyorum?
    Arkadaşlar ile denedik ve ölçtük.
    Sizde deneyin ve ölçün.

    Aranızda bazıları ,ben ustayım, ben ön tekeri kilitlemem,ben motoru yatırmam diyen olacaktır. Hatta onları duyar gibiyim.
    Yaşım 53 ve 1978 yılından beri 2 teker üzerindeyim. yani 37 yıldır bu aleti sürüyorum. kazada yaptım, ayaklarım kırıldı, dururken düştüm.
    Yaptığım kilometreleri saymayı bıraktım. İlk ABS'li motorla 1998 yılında tanıştım. o zamandan beri hep ABS'li motor satın aldım.

    Son 5 yıldır debreyajsız motorsiklet kullanıyorum. Yamaha FJR 1300 Sport touring Triptronik. Vitesleri ben atıyorum, ayak ile veya parmak ile.
    Debreyaj maneti yok. motosiklet elektronik olarak debreyajı bir kaç mili saniye içinde ayırıp vites geçişlerine izin veriyor.
    yoğun trafikte faydası yazmakla bitmez. ayrıca kalkışta veya duruşta stop etme derdi yok.

    Teknolojiyi kabul edip kullanın arkadaşlar. Faydası çok.
    eskiden okuyup kendime mail attığım bir yazıyı paylaşmak isterim.


    ABS’ li motosikletler bir cogumuzun ilgisini cekmekte, yeni modellerle birlikte de gitgide sayilari artmakta. ABS motosiklete ne katiyor, ne götürüyor? Size yabanci bir kaynaktan aldigim bir takim istatistiki bilgileri veriyorum, amacim hicbir markayi kötülemek de degil.

    BMW firmasinin öngörülerine göre eger tüm motosikletler ABS ile donatilmis olsaydi, ölümlü motosiklet kazalarinin sayisi %10 azalacaktir (kask kullanimi %30 azaltmaktadir, ona göre kiyaslanmali). ABS ‘ye karsi olan diger üretici firmalar ya da usta biniciler ise karsi tez olarak sunu öne sürüyor: “Deneyimli bir sürücü her zaman ABS’si olmayan bir motosikletle, ABS’li versiyonuna göre daha kisa bir mesafede durur”. Bu tez optimal sartlarda(kuru hava vs) dogrudur. Simdi rakamlara bakalim:

    Asagidaki bilgiler 60-0 mil/h(=96,6 km/h) fren testinin verileridir. Uzman bir sürücü tarafindan alinmistir. Motorlar BMW K100RS, Honda ST1100, Yamaha FJ1200’dir. Test tarihi ise 1992 icon_smile.gif .

    BMW ABS yok 46,6 m
    BMW ABS var ama kapali 47,2 m
    BMW ABS var 49,4 m

    Honda ABS yok 45,4 m
    Honda ABS var ama kapali 45,7 m
    Honda ABS var 47,6 m

    Yamaha ABS yok 45,1 m
    Yamaha ABS var ama kapali 45,1 m
    Yamaha ABS var 46,3 m

    Bu verilere göre, deneyimli bir sürücü ile ABS kullanmadan daha iyi frenleme mesafeleri elde edilebiliyor. Rakamlari yorumlamdan önce size daha güncel bir test verisi daha vereyim. Asagida yazacagim test 1999 yilindan.

    80-0km/h fren testi, her motorda 5 deneme yapilmis, kapali alan gibi özel sartlarda saglanmis:

    Suzuki Hayabusa 25,5 m
    BMW K1200RS 25,7 m
    Triumph Sprint ST 25,7 m
    Yamaha YZF 600 R 26,0 m
    Kawasaki ZZR 600 27,1 m
    Honda VFR 27,4 m
    Yamaha TDM 850 27,4 m
    Kawasaki ZZR 1100 28,1 m
    Honda CBR 1100XX 29,0 m
    Ducati ST4 29,7 m
    BMW R1100S 30,5 m

    Burada BMW marka iki motosiklette de ABS var. Önemli olan ise fren mesafeseni etkileyen ana etkenin fren sisteminin dizayni, lastikler, konstrüktif etkenler gibi seyler oldugudur. ABS’ nin etkisi burada ihmal edilecek kadar azdir. Netekim BMW nin iki ayri modelindeki fren mesafelerinin farkindan, ana nedenin ABS olmadigi acikca belli oluyor(R1100 S daha hafif bir motosiklet olmasina ragmen, K1200 RS e göre daha uzun fren mesafesine sahip !!).

    Son olarak da sürücü faktörünü veren bir test ile nokta koyayim.

    Bu testte farkli sürücü tiplerinin ayni motordaki frenleme davranislari incelenmis. Motosiklet Yamaha(tipi belirtilmemis). YAGISLI havada, normal sehirici yol sartlarinda yapilmis bir testtir.

    Yarisci ABS yok 90,8 m
    Yarisci ABS var 58,8 m

    Roadrider ABS yok 99,4 m
    Roadrider ABS var 60,3 m

    Tourer ABS yok 106+
    Tourer ABS var 64 m

    Acemi sürücü ABS yok 106+
    Acemi sürücü ABS var 64 m

    Burada touring sürücüsünün kötü performansinin nedeni frenleri nispeten az kullanmasidir, deneyim faktörü göz önüne alinmamis.

  20. #20
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.

    Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
    Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.


    Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.

    Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.

    ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.

    Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.

    Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.
    beko12345 bunu beğendi.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)