motosiklette abs hiç bir işe yaramz diyen arkadaşlar vardı bence bunu bir izlesinler yarıyor mu yaramıyor mu kendileri karar versinler..
motosiklette abs hiç bir işe yaramz diyen arkadaşlar vardı bence bunu bir izlesinler yarıyor mu yaramıyor mu kendileri karar versinler..
Bazıları herşeyi gereksiz görür
Fakat insanların ÇOĞU da onların gereksiz gördüklerini satın almak için deste ile para öder sadece daha güvende olabilmek adına
ABS fren mesafesini uzatır fakat çok güzel bi teknoloji dir
Keşke her motosiklette olsa Yağmurda kumda ön frene asılmak nasıl birşey herkez görse
yıllar önce su soğutmaya karşıydılar sonra enjeksiyona şimdi abs ye
matbaaya da 100 yıl karşıymışız,normaldir :D
Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.
Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.
Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?
Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.
tşk
Abs güzeldir, şöyle güzeldir. Fren yapmayı bilmeyen adamı kurtarabilir. Kurtarır diye kesin bişey yok.
1- abs devreye girdiği zaman daha uzun mesafede durursun. Düzgün fren gapar abs yi devreye sokmazsanız hiçbir değişim olmaz herşey aynıxır. Abs kaymayı engellediği için, sizim kitlenmeye neden olacak kadar sert sıktığınız freni kitlenme bitene kadar bırakıp tekrar sıkar. Sık bırak sık bırak yapar bu sebepten ötürü.
2- abs var yea diye kullanırsan virajda hatta düz yolda bile patlayabilirsin.
3-eğer bir frenajda abs yi devreye soktuysanız doğru bir ağırlık transferi ve frenaj yapmamışsınızdır. Kendinizi buna alıştırmak yerine fren yapmayı öğrenin.
Abs kurtarıcı olabilir. İyi bir güvenlik önlemidir. Fakat bana göre öyle can damarı falan değildir. Can damarı bilektir.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
abs tekerlek kitlendiğinde devreye girer
tekerlekleri kitleyecek kadar sert fren yaptığınızda abs kitlememek için sizin yerinize freni dönme/kitlenme noktasına kadar bırakır. saniyede belki 10larca 100lerce kere,
abs sisteminin freni bırakmasından dolayı da abs devreye girdiği zaman fren mesafeniz uzar. abs siz bir şekilde ağırlık transferi yaparak çok daha kısa durursunuz. bu yüzden fren yapmayı öğrenmek diyorum hep..
gelelim kafa kurcalayan soruya abs ne işe yarar? abs daha kısa mesafede durma işine yaramaz. abs kaymayı engeller, kayma anında aracı yönlendirmeyi sağlar, yani yönlendirebilirsiniz. özellikle 4 tekerde.. direksiyonu kırabilirsiniz. motosiklette de özellikle ön tekeri kaydıran var ise 20 cm ön lastiğin kayması düşmekiçin yeterli bir mesafedir. bunu engelleyen sistem de absdir.
Şimdi ön teker kilitlendi hop abs bırakıyor diyosun telike iyide o teker kilitlendiği an yerdesin o abs bıraksa ne olur
bende abs'nin fren yapmayı bilmeyen adama lazım olduğunu ve fren mesafesini uzattığına dair sözlere inanmaya başlamıştım taki
2006'da açılmış müthiş bir konu var fikirlerimi değiştiren
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...n-gercegi.html
Lütfen okuyunuz arkadaşlar!
Gereksiz tabi canım, ABS de gereksiz, enjeksiyon da gereksiz, motosiklet yağları da, zincir yağı da... Yalnız bunların tümü bir tek bizim ülkemizde gereksiz.
En basit örnek; otobanda 250km ile giderken fren yaparsanız yol kalitesi yüksek olduğu için tekeriniz kaymayabilir ama arka teker yerden kesilir bu durumda takla atmayabilirsiniz ancak sadece ön tekerden sürtünme kuvveti alabileceğiniz için fren mesafeniz uzar. Aynı durumu kombine abs li bir motorla yasarsanız sistem arka tekerin yerden havalanmasına müsade etmeyeceği için her iki tekerin sürtünme kuvvetinden faydalanarak daha kısa mesafede durursunuz. Yani siz ben tekeri kaydırmam deseniz de işin bir de bu yönü var.
Tüm bunların yanında abs aynı zamanda yol kalitesini de okuyor. 1g kuvveti ile fren yaparken lastik kayarsa 0,9g fren kuvveti verir o da kayarsa 0,8g taki lastik yolu tutana dek. Bir insanın tüm bunları yapabilmesinin imkanı yok milisaniyeler içinde. Bir insan ön lastiği kaydırıp düşene kadar bu konu ne kadar konuşulsa yeterinde fayda sağmalaz. Yaşayıp tecrübe etmek lazım.
Tü kaka. ABS yi sokma arkadaş devreye uzatma fren mesafeni. Yok illa sokucam diyorsan demek ki kaya kaya gitmeyi göze almışsın normal motorda. Ben tekerlerim kilit daha güvenli duruyorum diyorsan senin bileceğin iş. ABS varsa düşmeden o panik fren aktivitesini bitirme ihtimalin daha çok. ABS candır. Şuna benzer biraz, kaskınızı takın. Ama düşmeyin tabi.
Noluyoz ya abs ye kötü diyen mi oldu? Başta yazdığıma bakın! Abs iyidir güvenliktir!!
Abs o kadar hızlı çalışır ki kaydığını sen hissedemezsin. Onun kalipere vurduğu darbeleri ne gözünle görebilirsin ne sayabilirsin. Kaydığı anda yerdeyiz diyosunuz ya hani. Abs yi devreye soktuğunuzda ön amortisörün hareketini gözlemlediniz mi hiç? Neden öyle hareket ediyor baktınız mı?
Tekrar söylüyorum abs güvenliktir fakat abs devreye girdiyse kısa değil daha uzun mesafede durursunuz avantajı şudur; kaymayacağınız için düşme ihtimalinizi çoook çok düşürür ki genelde düşülmez, ufak manevralar yapabilmenize olanak sağlar filtreleme yapabilirsiniz o sırada. Okumadan etmeden bam güm cevap veriyosunuz. Ama şu nettir; abs devreye giriyorsa lastik, yol, hava şartlarına uygun frenleme yapmıyorsunuz!! Abs devreye girmesi demek sen lastiği kaydırdın demektir. Lastiğiniz kayıyorsa hatalısınız bu kadar net! Ağırlık transferinden başlamak lazım en başa dönmek lazım. Tutup da burda nasıl fren yapılır bunu anlatacak değilim. Ha bi de okumadan cevap vermeyin lütfen. Başlık açıldığından beri kimse abs kötüdür dememiş abs fanatikleri hemen balıklama atlamış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------
Bilginozi abi çok da güzel açıklamış olayı. Bu arada bi önceki yazım geneldir kişisel bi serzeniş değildir. Boşa atlayan herkes alabilir
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
ABS kullanan biri olarak yazayım, zırta pırta devreye girmiyor.. Geçenlerde bi düğün konvoyunda öndeki geri zekalı el freni çekince tüm konvoy ani fren yaptı. Lastik cayırtıları arasında öndekine vurmamak için kendini emniyet şeridine atan arabalar vs tam bir kaos oluştu. Bende mecburen en soldaki beton bariyerin olduğu yere attım kendimi, öndeki arabada oraya kırınca ani fren yapmak zorunda kaldım. bu arada yokuş aşağı virajda olduğumuzu da belirtmek istiyorum..
Sonrasında frenlere asıldım ve yolun kenarında bir sürü kum çakıl pislik olduğunu fark ettim, hart hart hurt hurt diye(ABS devreye girdi) yavaşlayarak öndekine çarpmaktan kurtuldum.. Arkamda da kız arkadaşım vardı aklı gitti. Şimdi ABS olmasaydı tam bir facia yaşamış olacaktım.
Özetle ABS zaten lastik kaymadığı sürece varlığını belli dahi etmiyor,lastik kayarsa zaten olacakları hepimiz biliyoruz. Kaldi ki ABS yi devre dışı bırakma özelliği mevcut.(henüz hiç kullanmadım) İyi bir takım lastik ve kaliteli ABS nin gerekliliği bence tartışılmaz. Bu arada KTM Duke390 ABS si için yorum yapıyorum, çok daha iyi yada çok kötü sistemler var olabilir, belki frene dokunduğun gibi devreye giren ABS lerde vardır.. Onları da kullananlar yazsın.
ABS fren mesafesini uzatır diyenlere soruyorum: Kaç metre uzatır?
Kesin bilgi varsa yazın.
Yok eğer kulaktan dolma ise ,bilmiyorum, öyle duydum diye yazın.
Milleti yanlış bilgiler ile kandırmayın.
ABS fren mesafesini uzatmaz tersine kısaltır. Islak zeminden bahsetmiyorum bile.
Çünkü ABS olmayan motoru düşürmemek için freni limon gibi, bir genç kızın eli gibi sıkmaya başlar sonra gücünü artırırsın. 100 km/s hızda 40 metrede durursun.
ABS olan motor ile freni sonuna kadar sıkarsın. düşmeyeceğini, ön tekerin kilitlenmeyeceğini bildiğin için korkmazsın, 38 metrede durursun.
Bu bilgileri nereden mi biliyorum?
Arkadaşlar ile denedik ve ölçtük.
Sizde deneyin ve ölçün.
Aranızda bazıları ,ben ustayım, ben ön tekeri kilitlemem,ben motoru yatırmam diyen olacaktır. Hatta onları duyar gibiyim.
Yaşım 53 ve 1978 yılından beri 2 teker üzerindeyim. yani 37 yıldır bu aleti sürüyorum. kazada yaptım, ayaklarım kırıldı, dururken düştüm.
Yaptığım kilometreleri saymayı bıraktım. İlk ABS'li motorla 1998 yılında tanıştım. o zamandan beri hep ABS'li motor satın aldım.
Son 5 yıldır debreyajsız motorsiklet kullanıyorum. Yamaha FJR 1300 Sport touring Triptronik. Vitesleri ben atıyorum, ayak ile veya parmak ile.
Debreyaj maneti yok. motosiklet elektronik olarak debreyajı bir kaç mili saniye içinde ayırıp vites geçişlerine izin veriyor.
yoğun trafikte faydası yazmakla bitmez. ayrıca kalkışta veya duruşta stop etme derdi yok.
Teknolojiyi kabul edip kullanın arkadaşlar. Faydası çok.
eskiden okuyup kendime mail attığım bir yazıyı paylaşmak isterim.
ABS’ li motosikletler bir cogumuzun ilgisini cekmekte, yeni modellerle birlikte de gitgide sayilari artmakta. ABS motosiklete ne katiyor, ne götürüyor? Size yabanci bir kaynaktan aldigim bir takim istatistiki bilgileri veriyorum, amacim hicbir markayi kötülemek de degil.
BMW firmasinin öngörülerine göre eger tüm motosikletler ABS ile donatilmis olsaydi, ölümlü motosiklet kazalarinin sayisi %10 azalacaktir (kask kullanimi %30 azaltmaktadir, ona göre kiyaslanmali). ABS ‘ye karsi olan diger üretici firmalar ya da usta biniciler ise karsi tez olarak sunu öne sürüyor: “Deneyimli bir sürücü her zaman ABS’si olmayan bir motosikletle, ABS’li versiyonuna göre daha kisa bir mesafede durur”. Bu tez optimal sartlarda(kuru hava vs) dogrudur. Simdi rakamlara bakalim:
Asagidaki bilgiler 60-0 mil/h(=96,6 km/h) fren testinin verileridir. Uzman bir sürücü tarafindan alinmistir. Motorlar BMW K100RS, Honda ST1100, Yamaha FJ1200’dir. Test tarihi ise 1992 icon_smile.gif .
BMW ABS yok 46,6 m
BMW ABS var ama kapali 47,2 m
BMW ABS var 49,4 m
Honda ABS yok 45,4 m
Honda ABS var ama kapali 45,7 m
Honda ABS var 47,6 m
Yamaha ABS yok 45,1 m
Yamaha ABS var ama kapali 45,1 m
Yamaha ABS var 46,3 m
Bu verilere göre, deneyimli bir sürücü ile ABS kullanmadan daha iyi frenleme mesafeleri elde edilebiliyor. Rakamlari yorumlamdan önce size daha güncel bir test verisi daha vereyim. Asagida yazacagim test 1999 yilindan.
80-0km/h fren testi, her motorda 5 deneme yapilmis, kapali alan gibi özel sartlarda saglanmis:
Suzuki Hayabusa 25,5 m
BMW K1200RS 25,7 m
Triumph Sprint ST 25,7 m
Yamaha YZF 600 R 26,0 m
Kawasaki ZZR 600 27,1 m
Honda VFR 27,4 m
Yamaha TDM 850 27,4 m
Kawasaki ZZR 1100 28,1 m
Honda CBR 1100XX 29,0 m
Ducati ST4 29,7 m
BMW R1100S 30,5 m
Burada BMW marka iki motosiklette de ABS var. Önemli olan ise fren mesafeseni etkileyen ana etkenin fren sisteminin dizayni, lastikler, konstrüktif etkenler gibi seyler oldugudur. ABS’ nin etkisi burada ihmal edilecek kadar azdir. Netekim BMW nin iki ayri modelindeki fren mesafelerinin farkindan, ana nedenin ABS olmadigi acikca belli oluyor(R1100 S daha hafif bir motosiklet olmasina ragmen, K1200 RS e göre daha uzun fren mesafesine sahip !!).
Son olarak da sürücü faktörünü veren bir test ile nokta koyayim.
Bu testte farkli sürücü tiplerinin ayni motordaki frenleme davranislari incelenmis. Motosiklet Yamaha(tipi belirtilmemis). YAGISLI havada, normal sehirici yol sartlarinda yapilmis bir testtir.
Yarisci ABS yok 90,8 m
Yarisci ABS var 58,8 m
Roadrider ABS yok 99,4 m
Roadrider ABS var 60,3 m
Tourer ABS yok 106+
Tourer ABS var 64 m
Acemi sürücü ABS yok 106+
Acemi sürücü ABS var 64 m
Burada touring sürücüsünün kötü performansinin nedeni frenleri nispeten az kullanmasidir, deneyim faktörü göz önüne alinmamis.
Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.
Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.
Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.
Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.
ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.
Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.
Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)