serkani adlı üyeden alıntı
Yazdıklarına inanıyor ve de katılıyorum.
Lakin bence hiçbir şeyi açıklamaya çalışma. Herkes inanmak istediği şeye inanıyor, konu kişiselleşiyor.
Aklın yolu bir, düşünürsek senin motosikletinin toplam ağırlığı, bu ağırlığın iki tekere hangi oranlarda dağıtıldığı, kullandığın lastikler ve lastiklerin durumu, fren yapılan zeminlerin özellikleri, sürücünün kilosu gibi bir çok husus bahsedilen testi etkilerken insanlar kağıt üzerindeki rakamlardan yorum yapmaya kalkıyor, senin elde ettiğin değerleri o rapora göre kıyaslayabiliyor, gerçekten çok enteresan. Referans noktası olarak her iki motosikleti, sürücüyü, yolu/zemini ve ağırlık farkını, bunun tekerlere dağılımını aynı kabul etmek mümkün mü ki??? Çok çok enteresan. Nöron tutulmasına örnek ararsak o da çok çıkacak, neyse...
Bu ABS zihniyet meselesi olmuş onu iyi anladım. Futbol takımı tutar gibi taraf olunarak yazılıp çiziliyor. Gerçekten kimseyi rencide etmek için yazmıyorum, yanlış anlaşılmasın, lakin tüm tecrübesini 125-250cc gibi motosikletlerde edinenler bile ABS hakkında ahkam kesebiliyorlar. Bu işler böyle klavye başından atıp tutmakla olmuyor maalesef. Motosiklet kazalarında kask takıp takmamanın ölümle sonuçlanan kazalara etkisini/oranını amerika kökenli istatistiklerde (ki bu işte en ciddi kayıtları amerika tutar)bulabilirsiniz. Kazaya karışan motosikletlerde aynı oranlar ABS olan motosikletler için de var, resmi istatistikler bunlar. Öyle kişisel kanaat yahut görüşler değil. Yazıp çizenlerin önce bu istatistikleri incelemesini öneririm.
Bu konuya başka yanıt yazmayacağım, gerek görmüyorum. Nokta.