Şimdi bu olay gerçekten trafikte yaşanmış olsa ve önüne birden araba çıktığı için fren yapmak zorunda kalsa abs kapalı iken %100 düşerdi diyorum.
Yeni motor alacaklar imkanları varsa bütçelerini zorlayıp ABS li modellere yönelmelerinde fayda var..
Videoda planlı, kontrollü ve hazırlıklı olduğu halde durmaya çalışırken neredeyse düşecekti. Trafikte aniden durmak zorunda kalınca yaşanacak senaryoyu tahmin etmek zor değil. Zira motosikletimde abs yokken bende ön tekeri kaydırıp düşmüştüm. O ana kadar yapılan bütün fren provaları uçup gidiyor o anda insanın tek amacı biran önce yavaşlayabilmek olduğu için kontrolsüzce freni sıkıyor.
Çok fazla abartmış düzgün bir biçimde abs kapalıyken frenleri yavaş yavaş bastırsa hem daha erken hemde daha rahat dururmuş.
Ama panic breake için kouşucak olursak abs şart tabikide.O sebeple yeni başlayanlarda abs gerçekten çok önemli.
Asıl iş yan yoldan biranda taksi fırlayınca başlıyor.
Ozaman kapalı alanlarda veya geniş yolda önümüzdeki araç fren yapınca kullandığımız limon taktiği kalmıyor.
Bildiğin var güçle basıyorsun.
Abs siz motorumda oldu şuanki motorum abs li.
Cbr 250 r ile çok sağlam frenlerde yaptım. Hiç önü kitlemedim şu güne kadar cbr da.
Fakat vstromla öyle bir olay başıma geldiki ne limon kaldı ne refleks . Arka frene bile basamadım. Sadece öne tüm gücümle bastım ve abs devreye girdi düşmeden durabildim. Abs olmasaydı önü kitleyip düşeceğime eminim o olayda.
Mümkün olduğunca abs siz motor almamayı düşünüyorum kalan hayatımda.
Acemi işi, kullanan tam bir acemi zaten, 40 la motoru durduramayan gitsin bisiklete binsin, adam abs ile bile fren yapamiyor, fren dozlamasini yapamiyor basip birakiyor falan, fren basinci azdan artan kapasiteye dogru yukseltilir. Hic bir zaman birakilmaz , motosiklet yavaslamaya basladikca suspansiyonun kapanma miktari ve on lastigin kayma sınırina kadar basinc arttirilir. İyi bir pilot bunu bilir, motorunu tanir, hakimdir. islak zemin dahil her zeminde uygular bu basit kurali.
Kusura bakmasin kimsede 40 beygirlik ktm gibi bir markanin; kiloca hafif, kaliteli suspansiyon ve kaliteli lastiklerle donanmis bir motorunu 40 km hizda abs si duzgun durduramayan okuzdur.
Abs şart bende cbf 150 var . HondA bu motorun abslisini çıkarsa hiç düşünmeden şartları zorlayıp 1000 se 1000 fazladısını verip alırdıM.
Ben motorumu yeterince iyi tanıyorum ,frenaj konusunda da kendimi çok tecrübeli görüyorum . ABS yi amatör motorcular kullanabilir hem ABS fren mesafesini de uzatıyor;
diyenlere gülüyorum ABS li motor kullanıyorum , ABS li motorda kontrol sürücüde ABS siz motorda kontrol yok .
abs şart. teker kitlenecek mi endişesi olmadan frene abanmak büyük lüks.
geçen nostalji takılayım dedim, emektar cbf' i çıkardım. sıkışık trafikte, 2 viteste ağır ağır, en sağdan gidiyorum. solumdaki polis aracı aniden önüme kırıp sağa dönmeye kalkmaz mı? frene abanınca arka teker kiltlendi ve motor kıçını atıverdi. fren basıncını düşürüp düşmeden, çaprmadan durmayı başardım, ama o sırada belimi de incittim.
böylesi düşük hızda bile abs' ye ihtiyaç duyulabiliyor.
Arka teker yerden hiç havalanmayacak diye abs'nin ön freni bıraktırması bence saçmalık, arka teker yüzde 10 daha fazla fren yapacak diye ön frenin gücü belki yüzde 50'ye kadar azalıyor duruma göre. ABS'li motor kullanmadım ama virajda bile sert fren, vites büyütme küçültme yapabilen biriyim. Hız sınırları aşırı zorlanmadığında ve takip mesafesine ve görüş açıklığına göre hızla hareket edildiğinde, motosiklette ABS gerçekten gereksiz.
Ya gerçekten anlamıyorum.
Absli motosiklet kullanmamış adam abs gereksiz diyebiliyor.
Arkadaşım zaten sen lastiği kitleyecek gibi sıkmadıysan abs devreye girmiyor.
Ben abs yi şuana kadar belki 10 kere ya sokmuşumdur ya sokmamışımdır.
Sen düzgün trafikte normal frenlerde zaten sokmayacaksın abs yi.
Abs orada kurtarıcın olarak kalsa ne olur sanki ? Hiçmi canın sıkkın olmayacak hiç mi 1 saniyelik dalgınlığına gelmeyecek.
Yarın öbürgün 90 yaşında amca gözünün içine baka baka önüne atlarsa aniden görürüm ozaman fren tekniğini.
Gerçekten anlamak güç.
Adamlar anlık insan hataları için çözüm üretiyor , türk milleti gereksiz diyor.
Arka teker kaydı diye ön tekeri de sık bırak yapıyor fren yaptığında arka teker hiç kaymayacak diye bişey yok Esp'siz arabaların Abs'si de bu aptalca şeyi yapıyor arka tekerler kaydı diye 4 tekerde birden abs devreye giriyor. Arka teker kaydı diye motosikletin ön frenini bıraktırmayacaksa kabul edebilirim.
Çok komik yorumlar var. Adamlar daha güvenli olsun diye böyle bir teknoloji geliştirmiş, artık neredeyse bütün motorlara koyulmaya başlanmış, bazıları hala "acemi işi" falan diye söyleniyor. Kimse kusura bakmasın ama çatışmaya girerken çelik yeleği giymek istememek bence tamamen aptallıktır. Evet abs 100% güvenliği garanti etmez belki ama biraz bile etkisi olsa yinede iyidir.
ktm lerde abs farkı 500 euro civarıydı en son. Son durumu bilmiyorum ama panik halde ön lastiğimin kayıp yerlerde paralanma riskini azaltmak için verilebilir bir meblağ.
Arkadaşlar tekrar söylüyorum ABS HAYATTA TUTAR kim ne derse desin bence piyasada abs siz motor satılmamalı haaa seçenek koysunlar hani şu çok sevmeyenler abss kötü diyenler isterse kapatsın ama kesinlikle abs siz motora binmem kendi açımdan konuşuyom.
ABS berbat bir gun gecirmenize engel olabilir vesselam...
Daha dün gece önüme kedi fırladı. Arka freni bile düşünemiyor insan, kaldı ki limon taktiği. Yarım sn filan ön tekeri kitleyip son anda bıraktım freni "hay kedisine!" diye düşünebilip, yoksa yerdeydim.
Poposuna dokunmuş olduk kedinin, neyse o da sağlam ben de. Ama çok daha kötü olabilirdi. Böyle bir hisssi yaşamamak için bile ABS tercih ederdim.
Bu arada tam hakim değilim ABS sistemine ancak arka kitlenmeyecek diye önü bırakmak diye bir kural duymamıştım. Panik anında zaten ön frene abanılıyor, asıl sorun da önün kitlenmesi. ABS devreye girince iki tekerde de frenlemeyi ABS mi yapıyor? Yoksa arka ve ön fren için ayrı ayrı beyinler mi var? Arka kitlenmesin diye ön nasıl bırakılıyor, anlamadım orayı.
Kombine abs olursa on ve arkayi beyin dengeli sekilde sikiyor. Hafifce onu sikarsaniz sadece onu sikar. Daha sert onu sikarsaniz on ve arkayi dengeli sikiyor. Ayni sey arka fren icinde gecerli. Kombine abs her iki lastigi de frenledigi icin normal abs ye gore daha kisa mesafede durur. Arka tekerin havalanmasina engel oldugu icin yuksek hizda freni fazla yapinca takla atma ihtimaliniz hic yoktur. Tek bir beyin hem arkayi hem on freni yonetir.
ABS Olmasın demiyoruz, mesajı iyi okuyun başta taraflardan anlamayın, KTM 390 gibi bir motosikleti ABS siz 40km süratte durduramayan insan evladı, hayya bırakın ABS ile bile salakça fren yapıp triplere giriyor bu acemi. Bu adam motosiklet kullanmasın diyorum aranızda böyle birisi varsa oda kullanmasın, malum o süratlerde bile ABS konforunu arayan şahıs; tehlikeli anlarda ani manevralar, kaçışlar, yavaşlayıp ani hızlanmalar, yada yanlayıp yön değiştirmeler falan bunları yapamaz diyorum.
Bu Topiğe yazan hereksten çok sayıda hemde büyük tabir edilen motosiklet kullandım, 1000RR ım var, uzun dönemde 600RR abs kullandım, 2 gündür motosiklet sürüp ilk büyük motoru falan olanlar konuşmasın anlamadan o yüzden .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)