Reflektiye görmüş motor alınırmı?
Reklamlar
-
Merhabalar 2 gündür aklımızı kurcalayan bir sıkıntı var arkadaşım bir xmax beğenmiş 2012 motor 33 binde ve 7 bin km önce motor reflektiye görmüş yağ yakmadan dolayi sizce alınırmı bazılarına sorduk olur dediler bazıları boşver pert olmuş o dediler sizce alınırmı ?
Reklamlar
-
Bu hesapla 26 binde yağ yakmaya başlamış, rektefe edilmiş. Yamaha markalı bir motordan beklenecek bir durum değil. Bence yarın başka yerleri de sorun çıkartır. Benim kötü mondial bile 9 bini geçti, bugün yağ değiştirdim, yine hiç eksiltmemiş. Yani ya km orjinal değil, ya motor çooook kötü kullanılmış. İki durumda da alınmaz.
Not: Yukardakiler şahsi kanaatimdir.
-
Yamaha xmax ın bu km de rektefiye görmesi bence mantıklı bir durum değil.
Aklıma 2 şey geliyor.
1- Km bilgisi doğru değil.
2- Sahibi o aletin canını okumuş.
Xmax en çok tercih edilen 250cc-400cc scooterlardan biri.
Bu kadar kısa sürede rektefiye gerektirecek hale gelseydi bence bu kadar satılmazdı.
Ben şahsen uzak dururdum sanırım.
Not: Hemen üstümdeki yorum ile neredeyse aynı şeyleri yazmışız, yazdıktan sonra farkettim.
-
Alınmaz imkanın varsa 3 5 fazla ver sıfır motor al
-
Bende ikinci motor arıyorum, hesaplı bir bmw buldum 650 gs, sırf rektefiye gördüğü için sahibini aramadım.
-
reflektiye görmüş araç alınır, ancak 33 binde motosiklet motoruna hiç bir şey olmaz. çok kötü kullanılmış olması lazım, o yüzden o motora güvenip almak büyük risk almak olur
-
O kilometrede motorun rektifiye görmesi normal değil. Muhtelemelen motorda bir problem var veya ilk sahibi yağı zamanında değiştirmeden kullanmış, motorun canına okumuş. Bir ihtimal de yağını değiştirmiş ama motora sürekli ucuz yağ koymuştur. Özetle; alınmaz, uzak dur.
-
-
-
ZamboKage adlı üyeden alıntı
Merhabalar 2 gündür aklımızı kurcalayan bir sıkıntı var arkadaşım bir xmax beğenmiş 2012 motor 33 binde ve 7 bin km önce motor reflektiye görmüş yağ yakmadan dolayi sizce alınırmı bazılarına sorduk olur dediler bazıları boşver pert olmuş o dediler sizce alınırmı ?
Çok uygun fiyata veriyorsa alınır. Bir de rektifiye düzgün yapılmamışsa (orjinal piston silindir değilse, egzantrik zinciri, gaydlar vs değişmemişse) daha kısa ömürlü olur. Valf ayarı ve egzantrik zinciri gerginliğine bakılmalı.
-
Rektefeye görmüş motosiklet alınmaz diye bir durum yok hocam. Kaldı ki motosiklet yamahanın Scooter bandında en çok tutulan 250 cc segmentinde piyasadaki. 26bin de rektefeye girmesi çok da mantıklı gelmedi bana. Elbette fiyat çok uygun ise, tanıdığınız bildiğiniz bir yamaha servisi varsa göstermenizi kesinlikle tavsiye ederdim. Onay verilirse alınabilir. Bir üstteki yorumda da olduğu gibi değişen parçaların kalitesine göre de değişkenlik gösterebilecek bir durum. Arada çok ciddi rakam farklılıkları yoksa ben uzak durmanız kanısındayım.
Öte yandan 26 binde rektefeye girmiş bir aracın kullanıcısının da çok da özenli olmadığı sonucunu çıkarabiliriz. Kilometrenin gerçek olup olmadığının araştırılması gerekir. Kaldı ki bildiğiniz üzere bu olay ön tekere giden sayaç kablosunun çıkarılmasıyla sayaçın çalışması engellenebiliyor, şahit olmuşluğumuz var. Scooter'dan bahsediyoruz, istediğiniz kadar özensiz olun böyle bir motosikletin 26bin de rektefeye girmesi çok da mümkün görünmüyor bana göre.
Tekrarlıyorum, aracı güvendiğiniz bir ustayla birlikte incelemenizde fayda var. 2-3 bin lira ucuz diye elinizde patlayacak bir araç alacağınıza ben de paraya kıyıp hiç bunlarla uğraşmayıp 0 almanızı tavsiye ederim.
-
En azindan adam rektefe oldugunu soylemis.
soyle dusun , daha pahaliya rektefiye olmus veya kazali veya arizali bir motoru 0 ayarinda diyen bir dolandiricidan da alabilirsin.
-
1. Rektefe yapan usta ile tanisikliginiz var mi ?
2.Rektefe yapilirken motorun basinda miydiniz ?
3. Degisen parcalari gordunuz mu ?
Bu sorulara cevabiniz hayir ise T.C. de rektefeli motor almak risktir.
-
Arkadaşlar yorumlar için teşekkürler hepsini tek tek okudum herkes dediğinde haklı ben açık açık aradım motosiket satan arkadaşı diyolog şöyle;
+Merhaba ben Xmax için arıyordum.
-Evet buyurun
+biz alıcıyızda peki bi reflektiye olayı biraz bizi kararsız bıraktı.
-evet haklısınız motorun bu km de bakıma girmesi doğal değil fakat sıkıştırmadan değil çok uzun yollara çıktım fakat yağ katmayı unuttum motosiklet yağsız kaldı bakımları biraz geçikti vs tabiki ondan öncesi çok temiz bakıldı fakat 3500 km geziye çıktım YurtDışı tabiki bakımları biraz aksadı yani biraz dediğim geçikti döndüğümde yaptırdıgımda artık geçti fakat bu bakım yaptırmadığımın acısı çıktı bütün orjinal parçalar ile yamaha bayisinde değiştirildi isterseniz sorgulayın işte bilgileri vs verdi.
+Anladım peki piyasa değerinden 2 milyar düşük veriyorsunuz nedeni varmıdır?
-beyefendi dediğim gibi bizim ülkede reflektiye olmuş motorları gözlerinin ucuyla bile bakmadıkları için fiyatı uygun yazdım yoksa motorumdan memunum fakat işlerim dolayısıyla binememe başladım ondan dolayı satıyorum ve cabuk satılsın diye uygun yazdım
+peki teşekkürler eğer kafamıza yatarsa geri dönüş yapıcaz.
-iyi günler.
Yani adam açık ve dürst şekilde herşeyi söyledi fakat kararsızım bilemiyecem bilgili olan abilerden yardım bekliyoruz.
-
sevgili dostum, rektefiye görmüş motosiklet alınır. fakat rektefiye gördüğü yeri, ustayı bilmek gerekir. rektefiyeyi yetkili servis yaptıysa evet alınabilir. yalnız xmaxin o kilometrede rektefiye görmesi inanılmaz tuhaf. sahibi dürüstçe "ben yağ koymayı unuttum" diyorsa, buda çok tuhaf. empati kur ve düşün. 3.500 km yola çıkacaksın. motosikletin bakımlarını en kötü ihtimal yağını düşünmez misin? bence o kişiden motosiklet alınmaz. 500 km yola çıksa uzun yol olarak, evet belki plansız bir şekilde çıkabilir ama 3500 km yola çıkarken o yol planlanır ve düşünülür. o kadar yola giderken yağ düşünülür abi. bu adam bunu düşünmüyorsa daha neleri düşünmüyordur ve ondan motosiklet alınmaz.
-
Muhteşem birkaç soruyu sorup yatmaya gidiyorum arkadaşlar, yarın iş var.
Motoruna yağ koymayan adam, motorun hangi ihtiyacına bakmıştır?
Bahsedilen motor scooter tamam, ancak motor yapılırken neler değişti? Başka nelerin değişmesi gerekiyordu da değişmedi?
Motor yağsız kalmış, kitlemiştir canım ne olacak tarzında yazan arkadaşlar, genel fikriniz bu ise siz bu işi bilmiyorsunuz. Scooter için geçerli değil ancak vitesli motor yağsız kalmış ve motor rektefe görmüşse, tamam motor kısmı sağlıklıdır adam gibi rektefe ile, peki, aynı yağı kullanan/kullanamayan şanzımanın durumu nedir?
Rektefe edilen motordan herkesin kaçmasının haklı gerekçeleri var, motor yağsız kaldı, pistonu gömleği krankı değiştirdik, bitti mi peki? Şanzımana ne oldu, ne kadar daha çalışır o şanzıman? Yahut rektefe edilirken servise gidilip herşeyini gerektiği gibi yapın para mühim değil mi dendi yoksa ne kadar ucuza çıkarsa o kadar iyi mi dendi?
Yapmayın Allah aşkına, yağına bakılmamış motorun hiçbir yerine bakılmamıştır. Biliriz ki motorunun durumunu kontrol eden sürücü, yağını kontrol eder.
Bu arada acemiyim, motosikleti yeni yeni çözümlüyorum, uzun yola çıkarken kullanmak için yedekte 1 lt yağ tutuyorum, her yağ değişiminde onu kullanıp yeni aldığımı yedekliyorum ki yağ eskimesin. Öyle yurt dışını bırakın, uzun yol algım da 250 km kadar. Lastik tamir spreyim, yağım, yedek far/sinyal ampulüm, sigortalarım, WD40'ım, zincir spreyim, balata spreyim, hepsi var. Yurtdışı gezisine gidecek kadar kendine güvenen sürücünün motorunun yapı bitiyorsa o da ilginç.
-
scooter kullanan birçok insan rahatına düşkün oluyor. o sebepten scooter tercih ediyor zaten. bu insanların da sanayi çırağı gibi sürekli motorun yağını suyunu kontrol ettiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. çok bilinçli ve maddi durumu çok iyi olup da motoru sürekli servise sokan kullanıcıları hariç tutuyorum. yani iyi bakılmamış motor bir bu değil, çok var piyasada.
-
copycat adlı üyeden alıntı
scooter kullanan birçok insan rahatına düşkün oluyor. o sebepten scooter tercih ediyor zaten. bu insanların da sanayi çırağı gibi sürekli motorun yağını suyunu kontrol ettiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. çok bilinçli ve maddi durumu çok iyi olup da motoru sürekli servise sokan kullanıcıları hariç tutuyorum. yani iyi bakılmamış motor bir bu değil, çok var piyasada.
Demekki ben çok abartıyorum. Evde motoru çalıştırmadan yağına bakıyorum, 12 km iş yerim, park ediyorum, akşam iş çıkışı çalıştırmadan yine kontrol ediyorum Bu arada motor yağ falanda yakmıyor, tedbiren bakıyorum.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Almak mantıklı değil bence, onun yerine kol çıkarmış, işi bitmiş motorlu bir motosiklet alıp kendiniz yaptırın çünkü; düzgün bir şekilde yeniden toplayacak usta sayısı çok az, toplanmış motorlarda sonradan çok sorun çıkabilir, hikayenin başını bilmiyorsunuz. Dediğim gibi bitmiş motor alıp yaptırmak daha mantıklı. Diğer türlü paranıza ve sabrınıza yazık.
-
Servise götür baktır, al gitsin. Zaten muhtemelen lastikleri değiştirmen lazım en az 300-400TL...
Adam söylemeyebilirdi de. Bilmen de mümkün olmayabilirdi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)