Yöntem belirtilmiş ama son kullanıcılar için pek birşey ifade etmeyen şeylerin testleri yapılmış. Mesela oyun için ekran kartına bakan birisi için daha önce yazdığım gibi tüketim puanı ve çekirdek hızı pek bişey ifade etmez. AMD ekran kartları veya işlemcileri intel ile kağıt üzerinde aynıdır ancak bugün pi sayısının 1. milyarıncı basamağını hesaplamaya kalktığın zaman intel yarı yarıya kısa sürede bitirir. Çünkü intel veya nvidia'da program bazlı optimizasyon vardır. Ekran kartı senin oynamak istediğin oyunu tanır ve kendini ona göre hazırlar. Crysis oynarken texture rate'ini artırır veya çizi mtasarım programı kullanırken shader hızına yüklenir.
Ancak benchmark siteleri bunların hepsini kendi kafalarına göre belirledikleri katsayılar ile çarparak overall puan çıkarırlar ve derler ki GT840M , GTX 480m'den daha iyidir yazarlar. Aralarında 4 yıllık fark olmasına rağmen GTX 480, 8 tane gt840m'i havada hoplatır, ancak benchmark sitelerine bakarsan yeni ekran kartları her zaman daha yüksek puan alır. Çünkü nvidia yeni kart çıkarmadan elindeki tüm kartları 2. dağıtıcılara satar. Yani atıyorum Asusa, toshibaya satar, onlar bu kartları neredeyse 1-2 yıl geriden piyasaya sürerler. Bu sırada nvidia yeni kart geliştirmiş olur ve eski kartların satışını baltalamak için, o güne ait test programlarında kendini yüksek gösterecek özellikleri geliştirir, gerçekte oyun performansına katkısı olmayan işlerle uğraşır.
2011 yılında piyasaya çıkmış olan crysis 3 ü full hd ultra oynamak istesen GTX 770m bile yetersiz, oysa zamanında GTX 570m oynuyordu, puanlamalara bakarsan GTX770 çok daha öndedir ancak yun performansı gözle görülür bir şekilde geliştirirlmemiştir, sadece kameralara oynamışlardır.