Ybr den çok memnunum ama çok vites istiyor. Bende 2. Viteste kalkıyorum hızlanınca bazen direk 4 e atıyorum sonra 5 e bunun zararı varmı.
Ybr den çok memnunum ama çok vites istiyor. Bende 2. Viteste kalkıyorum hızlanınca bazen direk 4 e atıyorum sonra 5 e bunun zararı varmı.
Aynı şekilde bende arkadaşın ybr de bu şekilde kullanıyorum, devir yüksek olduğunda vites değiştirince motor boğulmuyor sıkıntıda yaşanmıyor. çokda sorun olacağını sanmıyorum.
2. viteste kalkıyorsun, ordan direk 4 e...
İyiymiş. İlerde boşuna büyük motor almaya kalkma. Motor yetmedikçe arka dişliyi küçült. Şaka değil tşkda geçmiyorum.
2006 ybrem de arka dişliyi az ufaltmıştım. Vites oranları uzadı. Tek kişi sorun olmuyor ama özellikle rampa çıkarken 2 kişi boğulup kalıyor.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
ben bu arada 1,2 devir yüksekken sonra 4 geçiyorum.
2. viteste motor kaldırmak
yanlış yapıyorsun 4 ile kalkış yapman lazım
seni yaklaşık bir dakika idare eder
Yalnız şanzımanı elinize alırsanız görürsünüz bikaç bin km sonra. Adamlar niye 1.ci vites yapmış o zaman direk herkes 2 ile kalksın 1.ci vites komple silinsin tarihten :D
düz yolda artcisiz sorun olmaz 3 le bile kalkar yürür ..alışkanlık edinip 2 ile rampada kalkmaya çalışma debriyaji yakarsin
Vallahi bir kere yanlışlıkla 3. vitesde kalktım, keşki motorun 1. vitesi böyle olsun dedim ya nasıl sünüyor, nasıl gidiyor vites budur dedim. Büyük motorların en güzel özelliği 1. vitesleri bizim 3.,4. vitesimiz kadar sünüyorlar bende en çok onu seviyorum.
Vites atma konusunda sürekli yapıyorsan 2. viteste kalkma işini sıkıntı çıkartır, ama çift vites filan sıkıntı çıkartmaz devirini bulduktan sonra.
Ehliyet sınavında vites göstergesi bozuktu ekran bir geliyor bir gidiyordu Vitesin kaçta olduğunu unuttum 4. Viteste kalkıp sonradan vites düşürmüştüm
Amacı dışında kullanırsan YBR çok vites ister.
1. viteste motoru kaldır, motor kalkar kalkmaz heme üst viteslere attır. Oldu bitti.
Zaten belirli bir süre sonra refleks haline gelmesi lazım, düşünmeden yapıyor olman lazım.
Valla adamlar boşuna sıraya koymamışlar onu diycem ama sm ve mx lerde virajlarda back it in bolca yapılır. 2 Vites birden düşürüp arka tekeri kaydırarak guç kaybetmeden yola devam ederler. Dezavantajlarıysa sanzımana ve iletim organlarına ekstra yük bindirmek ve ömürlerini yemek.Yüksek vitesle kalkmak ise debriyaj yemesinin yanı sıra düşük torktan öturude piston ezme denilen olaya sebep olabilir ama bunun ne gibi bir zararı var bilmiyorum :D
Debriyajın çabuk biter, motor ve şanzıman ömrü kısalır.
Kısaca kendine maddi yara açarsın.
Bir tavsiye olarak o motoru satarken "kapalı garaj motoru" veya "pırıl pırıl" gibi ifadeler kullanmadan sat.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
Ön dişliyi 15 diş yap
Ben yapmıştım, çok iyi oldu çokta güzel oldu
Çifter çifter atın vitesleri ondan sonra şanzımandan bir dişli kırılırsa çifte telli oynayın. Şanzımanı değiştirmenin yağ değiştirmek gibi bişey olmadığını öğrenmiş olursunuz. Ondan sonra motor komple söküldüğü için bi kere silindirden ayrılan pistondan hayır gelmeyeceğini verim alamayacağınızı da öğrenirsiniz 100 lira silndir setine gider. sonuç olarak kendiniz yapsanız bile manyeto çektirmesi dahil 250-300 lira bi para gider usta yaparsa 600 lira.
Artçıyla zaten 2dekalkılmaz yokuştada öyle.
O taktik duz yolda ve yokus assa ise yarar yokusta 2 de kaldir bakalim kalkiyormu sonra hadi kaldirdin diyelim direk 4 cek vitesi bakalim gidicekmi ))
1. vites kalkış işine yarar. İlk kalkışta baskı balatayı yormadan kalkış yapmamızı sağlar. 2. viteste hatta 3. viteste bile kalkış yapılabilir hatta gücü yerinde bir motorda 4. vites bile biraz zorlanarak olur ancak, bu sırada debriyajı çok yavaş bırakırız, bu da balatayı yer. Sonra gidip yeni balata taktırırız.
Netice, bütün vitesleri kullanmak, kalkışları 1. viteste yapmak.
Önemli not, fark etmeyiz ancak bu küçük hacimli motorlar çok zorlanıyor 2. viteste kalkışta. Motora da zarar veriyor. Tabi 2. viteste kalktın al bozuldum demiyor ancak motor ömrünü ciddi oranda düşürdüğünü biliyorum.
Zararı olmaz niye olsun. Bence kalkış dahil sürekli 4. viteste kullan. Japon gereksiz üç vites daha koymuş zaten, ne yaparsın, iş bilmezlik işte...
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)