Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Çift vites atmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Ybr den çok memnunum ama çok vites istiyor. Bende 2. Viteste kalkıyorum hızlanınca bazen direk 4 e atıyorum sonra 5 e bunun zararı varmı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    VOGE SR4MAX
    Aynı şekilde bende arkadaşın ybr de bu şekilde kullanıyorum, devir yüksek olduğunda vites değiştirince motor boğulmuyor sıkıntıda yaşanmıyor. çokda sorun olacağını sanmıyorum.

  3. #3
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    2. viteste kalkıyorsun, ordan direk 4 e...

    İyiymiş. İlerde boşuna büyük motor almaya kalkma. Motor yetmedikçe arka dişliyi küçült. Şaka değil tşkda geçmiyorum.

    2006 ybrem de arka dişliyi az ufaltmıştım. Vites oranları uzadı. Tek kişi sorun olmuyor ama özellikle rampa çıkarken 2 kişi boğulup kalıyor.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  4. #4
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    VOGE SR4MAX
    ben bu arada 1,2 devir yüksekken sonra 4 geçiyorum.

  5. #5
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    2. viteste motor kaldırmak
    yanlış yapıyorsun 4 ile kalkış yapman lazım
    seni yaklaşık bir dakika idare eder

  6. #6

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Yalnız şanzımanı elinize alırsanız görürsünüz bikaç bin km sonra. Adamlar niye 1.ci vites yapmış o zaman direk herkes 2 ile kalksın 1.ci vites komple silinsin tarihten :D

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Ertugyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız şanzımanı elinize alırsanız görürsünüz bikaç bin km sonra. Adamlar niye 1.ci vites yapmış o zaman direk herkes 2 ile kalksın 1.ci vites komple silinsin tarihten :D


    Hİçbirşey olmaz sadece balatayı
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    düz yolda artcisiz sorun olmaz 3 le bile kalkar yürür ..alışkanlık edinip 2 ile rampada kalkmaya çalışma debriyaji yakarsin

  9. #9
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Vallahi bir kere yanlışlıkla 3. vitesde kalktım, keşki motorun 1. vitesi böyle olsun dedim ya nasıl sünüyor, nasıl gidiyor vites budur dedim. Büyük motorların en güzel özelliği 1. vitesleri bizim 3.,4. vitesimiz kadar sünüyorlar bende en çok onu seviyorum.

    Vites atma konusunda sürekli yapıyorsan 2. viteste kalkma işini sıkıntı çıkartır, ama çift vites filan sıkıntı çıkartmaz devirini bulduktan sonra.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Ehliyet sınavında vites göstergesi bozuktu ekran bir geliyor bir gidiyordu Vitesin kaçta olduğunu unuttum 4. Viteste kalkıp sonradan vites düşürmüştüm

  11. #11
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Amacı dışında kullanırsan YBR çok vites ister.

    1. viteste motoru kaldır, motor kalkar kalkmaz heme üst viteslere attır. Oldu bitti.

    Zaten belirli bir süre sonra refleks haline gelmesi lazım, düşünmeden yapıyor olman lazım.

  12. #12
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Valla adamlar boşuna sıraya koymamışlar onu diycem ama sm ve mx lerde virajlarda back it in bolca yapılır. 2 Vites birden düşürüp arka tekeri kaydırarak guç kaybetmeden yola devam ederler. Dezavantajlarıysa sanzımana ve iletim organlarına ekstra yük bindirmek ve ömürlerini yemek.Yüksek vitesle kalkmak ise debriyaj yemesinin yanı sıra düşük torktan öturude piston ezme denilen olaya sebep olabilir ama bunun ne gibi bir zararı var bilmiyorum :D

  13. #13
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Debriyajın çabuk biter, motor ve şanzıman ömrü kısalır.

    Kısaca kendine maddi yara açarsın.

    Bir tavsiye olarak o motoru satarken "kapalı garaj motoru" veya "pırıl pırıl" gibi ifadeler kullanmadan sat.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  14. #14
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Ön dişliyi 15 diş yap
    Ben yapmıştım, çok iyi oldu çokta güzel oldu

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Çifter çifter atın vitesleri ondan sonra şanzımandan bir dişli kırılırsa çifte telli oynayın. Şanzımanı değiştirmenin yağ değiştirmek gibi bişey olmadığını öğrenmiş olursunuz. Ondan sonra motor komple söküldüğü için bi kere silindirden ayrılan pistondan hayır gelmeyeceğini verim alamayacağınızı da öğrenirsiniz 100 lira silndir setine gider. sonuç olarak kendiniz yapsanız bile manyeto çektirmesi dahil 250-300 lira bi para gider usta yaparsa 600 lira.
    Ertugyigit bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    18 Ekim 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çifter çifter atın vitesleri ondan sonra şanzımandan bir dişli kırılırsa çifte telli oynayın. Şanzımanı değiştirmenin yağ değiştirmek gibi bişey olmadığını öğrenmiş olursunuz. Ondan sonra motor komple söküldüğü için bi kere silindirden ayrılan pistondan hayır gelmeyeceğini verim alamayacağınızı da öğrenirsiniz 100 lira silndir setine gider. sonuç olarak kendiniz yapsanız bile manyeto çektirmesi dahil 250-300 lira bi para gider usta yaparsa 600 lira.
    Usta beni güldürdün allah ta seni güldürsün:D

  17. #17

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Artçıyla zaten 2dekalkılmaz yokuştada öyle.

  18. #18

    Üyelik
    24 Mart 2015
    O taktik duz yolda ve yokus assa ise yarar yokusta 2 de kaldir bakalim kalkiyormu sonra hadi kaldirdin diyelim direk 4 cek vitesi bakalim gidicekmi ))

  19. #19

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    1. vites kalkış işine yarar. İlk kalkışta baskı balatayı yormadan kalkış yapmamızı sağlar. 2. viteste hatta 3. viteste bile kalkış yapılabilir hatta gücü yerinde bir motorda 4. vites bile biraz zorlanarak olur ancak, bu sırada debriyajı çok yavaş bırakırız, bu da balatayı yer. Sonra gidip yeni balata taktırırız.

    Netice, bütün vitesleri kullanmak, kalkışları 1. viteste yapmak.

    Önemli not, fark etmeyiz ancak bu küçük hacimli motorlar çok zorlanıyor 2. viteste kalkışta. Motora da zarar veriyor. Tabi 2. viteste kalktın al bozuldum demiyor ancak motor ömrünü ciddi oranda düşürdüğünü biliyorum.

  20. #20
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Zararı olmaz niye olsun. Bence kalkış dahil sürekli 4. viteste kullan. Japon gereksiz üç vites daha koymuş zaten, ne yaparsın, iş bilmezlik işte...

    Ertugyigit bunu beğendi.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)