hem araba hem motosiklet kullananlar bakabilir mi?
Reklamlar
-
merhaba ahali. motosikletten önce araba kullandım 10bin km kadar. şehiriçi ağırlıklı. şimdi debriyajlı motosiklete geçince stop ettiriyorum. bunun sebebi motosikletin hacminin küçük olması mı? (150cc) bi de 85 kiloyum. arabada debriyajı kavrama noktasına getirince hemen atılmaya başlıyor. dizel olduğu için. ama motosiklette debriyajı kavrama noktasına getirince gaz vermezsem stop ediyor. gaz vererek de bağırtıyorum gibi geliyor motoru. doğrusu nasıl?
Reklamlar
-
Aragaz vere vere kalk deviri sabit tutma bi yandan debriyajı hafif hafif bırak anlarsın motorun tepkisini. Motor debriyajı kapmaya başlayıp devir düşmeye başladığında biraz daha sabit ve artırarak gaz ver motor yürüyüp gidecektir. Zor bişey değil ben yanlışlıkla 2. viteste kaldırmaya çalıştığımda bile motor stop etmiyor.
-
Hacim ile bir alakası yok sadece alışmak mesele. bende motosiklette sorun yaşamazken arabada yaşamıştım bir zamanlar.
-
Motosiklette debriyaji ayaginizlami kullaniyorsunuz?
Ellerin ve ayakların hassasiyetleri biribirinden farklıdır,
Zamanla alışırsınız.
-
dizel araba kullananlar ilk defa benzinli araba bile kullanırken bu tip sorunlar yaşayabilirler normaldir zamanla çözülür
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
sinanaksu adlı üyeden alıntı
Motosiklette debriyaji ayaginizlami kullaniyorsunuz?
Ellerin ve ayakların hassasiyetleri biribirinden farklıdır,
Zamanla alışırsınız.
yok kulağımla :D
hocam hassasiyet farklı ama kas hafızası diye bişey var. elimle de ayağımdaki hafızayı kopyalayıp ister istemez aynı şekilde yapıyorum. 3 gün oldu motoru alalı, alışırım elbet ama doğrusunu öğrenmek istiyorum. arabada aragazla kalkmam mesela, boşuna debriyaj sarfiyatı. mengunun dediği gibi devri sabitler sakin sakin kalkarım, ama motosiklette o çizgi daha ince. biraz aragaz verip devri yükselterek kalkmak doğru mu?
-
Ben 2000 devirde de kaldırıyorum 150'lik motoru ama gazı çok iyi ayarlaman lazım debriyaja göre hızlı şekilde, ne kadar çok gaz verip devri yükseltirsen o kadar kolaylaşır kalkışın. 3500 devire kadar normal ondan sonra debriyajı gereksiz yakmış oluyosun. Ben ama hızlı kalkış yapmak istediğimde 5000 devirde yarım debriyaj yaparak bile kalkarım. 6 yay 6 balatalı performans debriyajda çok sorun olmuyo bu.
-
bu gün 3. viteste giderken stop etti. bunun sebebini çözemedim. motoru yeni aldığım için ben ters bişey yapmış da olabilirim, motosikletten kaynaklanıyor da olabilir. ama 50km hızla giderken stop etmemesi lazım debriyajı bıraksam da di mi? sonuçta tekerlerden güç alıp yığılma yapsa bile çalışmaya devam etmesi lazım. araba için böyle en azından. bu olay niye olmuş olabilir sizce?
-
kordinaryus adlı üyeden alıntı
bu gün 3. viteste giderken stop etti. bunun sebebini çözemedim. motoru yeni aldığım için ben ters bişey yapmış da olabilirim, motosikletten kaynaklanıyor da olabilir. ama 50km hızla giderken stop etmemesi lazım debriyajı bıraksam da di mi? sonuçta tekerlerden güç alıp yığılma yapsa bile çalışmaya devam etmesi lazım. araba için böyle en azından. bu olay niye olmuş olabilir sizce?
Motorun ayarsızsa debriyajı çekip gaz vermediğinde rölantide durmaz stop eder bu 10 km hızla da olur 90 km hızla da olabilir. Motor kavramada ise stop etmez 3. viteste giderken stop etmemiştir debriyajı çekip gaz vermemişsindir.
-
Her teşıtın kavrama noktası farklıdır, sadece araba - motosiklet değil arabalar arasında - motosikletler arasında markadan markaya bile değişir bu nokta. Zaman ile alışırsınız diyeceğim ama 10K tecrübeniz olmuş böyle sorunları çoktan aşmış olmanız gerekir.
Dizel araçlar gaz vermeden kalkar ancak bunu İstanbul - İzmir gibi trafiği hızlı akan şehirlerde yapamazsınız arkadan basarlar kornaya yada küfür ederler, işte o zaman dizel arabayıda hem gaz hem debriyaj ile kaldırmaya başlarsınız
Motosiklet tabi bu birazcık bağırmazsa olmaz
-
Mümkünse şehrinizde eğitim veren bir kurumdan motosiklet eğitimi alın derim. Hem uygulamalı olarak en doğrusunu görürsünüz, hemde hayat kurtaran ufak püf noktalarını öğrenirsiniz.
Deneme yanılma yoluyla öğrenirken doğru bilinen birçok yanlışı da istemeden alışkanlık haline getirebiliyor insan. Kendi başına öğrenirken düşüp kalkma da biraz fazla olabilir.
Geri kalan teknik detaylardan diğer arkadaşlar bahsetmiş zaten. İyi günler dilerim.
-
Arkadaşım öncelikle hayırlı olsun.
Yeni nesil arabalarda rölanti sensörü var. yani istesende istemesende sen debriyajı bırakırken rölanti belli bir devrin altına düştüğünde araba otomatikmen hafif bir gaz veriyor. Debriyajı bırakmadığın sürece araba sönmüyor.
Ancak motosiklette böyle bir durum söz konusu olmadığı için dediğin gibi arabaya göre biraz daha hassas kalıyor.
Kendinde bir sorun arama çünkü çoğumuz bize ait olamayan bir motoru kullandığında veya daha önce tecrübe etmediği bir motoru kullandığında yine aynı sorunu yaşıyor. Bu tamamen her motorun debriyaj bırakma noktasının farklılığından kaynaklanır.
Otomatik kas hareketi de burda devreye giriyor. debriyaj kavrama noktasına kadar elimizi birden bırakıp kavrama gerçekleşmeye başlayınca daha yavaş bir bırakma gerçekleştiriyoruz ki bunun çoğumuz farkında bile değiliz.
Kolay gelsin. Kazasız sürüşler dilerim.
-
150 CC bir motosiklet düşük tork değerine sahip olduğu için mutlaka gaz vererek yani güç üreterek hareket edebilir. 600 ve daha üstü CC dğerlerinde tork yüksek olduğu için elinizi debriyajdan çekince gaz vermeden de hareket eder motor. Ama kullandığınız motorda mutlaka gaz vererek tabiri caiz ise biraz bağırtarak kalkış yapmalısınız.
3.viteste stop etme olayı da muhtemelen devriniz düşük kaldığı için olmuştur. Motoru araba gibi sessiz sürmek gerekmiyor, bırakın biraz bağırsın. Elbette zamanla gaz/debriyaj koordinasyonunuz gelişecek ve kendi alışkanlığnızı kazanacaksınız.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Mümkünse şehrinizde eğitim veren bir kurumdan motosiklet eğitimi alın derim. Hem uygulamalı olarak en doğrusunu görürsünüz, hemde hayat kurtaran ufak püf noktalarını öğrenirsiniz.
Deneme yanılma yoluyla öğrenirken doğru bilinen birçok yanlışı da istemeden alışkanlık haline getirebiliyor insan. Kendi başına öğrenirken düşüp kalkma da biraz fazla olabilir.
Geri kalan teknik detaylardan diğer arkadaşlar bahsetmiş zaten. İyi günler dilerim.
bulunduğum şehirde motosiklet kültürü pek yok. kaliteli eğitim veren de yok. zaten ben 1000km kadar cub kullandım yine full şehiriçi, 10bin araba şehiriçi yine. trafik tecrübem var da debriyaj işi biraz tersime geldi. arabayı bağırtsak acemi şoför derler, motoru da bağırtmayınca stop ediyor anladığım kadarıyla
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
gaepiapa adlı üyeden alıntı
Arkadaşım öncelikle hayırlı olsun.
Yeni nesil arabalarda rölanti sensörü var. yani istesende istemesende sen debriyajı bırakırken rölanti belli bir devrin altına düştüğünde araba otomatikmen hafif bir gaz veriyor. Debriyajı bırakmadığın sürece araba sönmüyor.
Ancak motosiklette böyle bir durum söz konusu olmadığı için dediğin gibi arabaya göre biraz daha hassas kalıyor.
Kendinde bir sorun arama çünkü çoğumuz bize ait olamayan bir motoru kullandığında veya daha önce tecrübe etmediği bir motoru kullandığında yine aynı sorunu yaşıyor. Bu tamamen her motorun debriyaj bırakma noktasının farklılığından kaynaklanır.
Otomatik kas hareketi de burda devreye giriyor. debriyaj kavrama noktasına kadar elimizi birden bırakıp kavrama gerçekleşmeye başlayınca daha yavaş bir bırakma gerçekleştiriyoruz ki bunun çoğumuz farkında bile değiliz.
Kolay gelsin. Kazasız sürüşler dilerim.
teşekkür ederim. anladım zamanla oturacak ama biraz devri yükseltmekte sakınca yok yani. alışıcam bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------
shadowmaster adlı üyeden alıntı
150 CC bir motosiklet düşük tork değerine sahip olduğu için mutlaka gaz vererek yani güç üreterek hareket edebilir. 600 ve daha üstü CC dğerlerinde tork yüksek olduğu için elinizi debriyajdan çekince gaz vermeden de hareket eder motor. Ama kullandığınız motorda mutlaka gaz vererek tabiri caiz ise biraz bağırtarak kalkış yapmalısınız.
3.viteste stop etme olayı da muhtemelen devriniz düşük kaldığı için olmuştur. Motoru araba gibi sessiz sürmek gerekmiyor, bırakın biraz bağırsın. Elbette zamanla gaz/debriyaj koordinasyonunuz gelişecek ve kendi alışkanlığnızı kazanacaksınız.
sesi de çıkmıyor ki garibin cub motor titrerdi belli ederdi kendini, bunda o da yok ses de yok alışıcam ama teşekkür ederim cümleten.
-
Acemisin. Başka açıklama arama.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Acemisin. Başka açıklama arama.
acemilik açıklama değil, durumdur. debriyajlı motoru alalı 3 gün oldu diye yazmıştım zaten, usta olduğumu iddia etmedim. yaşadığım problemin sebebini yukarda çok güzel açıkladı sağolsun bazı kişiler. siz de sağolun, zaten belirttiğim bi şeyi tekrarlamışsınız zahmet olmuş.
-
Bu kadar ince düşünme
zamanla alışırsın
-
kordinaryus adlı üyeden alıntı
yok kulağımla :D
hocam hassasiyet farklı ama kas hafızası diye bişey var. elimle de ayağımdaki hafızayı kopyalayıp ister istemez aynı şekilde yapıyorum. 3 gün oldu motoru alalı, alışırım elbet ama doğrusunu öğrenmek istiyorum. arabada aragazla kalkmam mesela, boşuna debriyaj sarfiyatı. mengunun dediği gibi devri sabitler sakin sakin kalkarım, ama motosiklette o çizgi daha ince. biraz aragaz verip devri yükselterek kalkmak doğru mu?
Yaptigin kopyalama doğru.
Sadece beyninde yer eden ayak kavramasini eline endekslemeye ihtiyacin var ki, buda zaten çok kafaya takilacak bir hadise değil.
Aragazi vererek motoru kaldirmak eski sürücüler için sıradan bi hadise, lakin yeni başlayan bir sürücü için bu uygulama kullandigin motosikleti tanıma ve kavrama noktasini bulma süresini uzatir. Taktir edersen kavrama da en az debriyaj kadar dogru ve orantılı olarak açılan gaz'ın da etkisi vardir. Sürekli olarak aragazlariyla kalkış yapmak demek, kullandigin motosikletin hangi devirlerde kavramaya cevap verdigini kestirememek demektir.
Boş kaldıgın zamanlarda motoru rölenti de çalıştır ve gazı farklı devirlere getirerek sabitlemeye çalış.
Yarım saatlik çalışmadan sonra tek hamle de gazı istediğin devire tek seferde getirebilecek duruma geleceksin.
Birde bulundugun ilde varsa bi egitim kurumu eğitim alman. (Mümkünse egitimi kendi motorunla al)
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
kavrama noktasına getir orada debriyajı oynatma harekete geçmeye başlayacak, sen büyük ihtimal biraz daha salıyorsun o yüzden stop ediyordur
zamanla kendi motosikletinin huyunu öğrenirsin
-
kilolusun motor kaldırmıyo gaz ver gaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)