Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosikletin Km'sinin Değerine Etkisi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Motorun işini görüyor mu?
    Motorunun sabit giderleri (yakıt,vergi,sigorta vs) ucuz mu?
    Motordan memnun musun?

    Eğer bu soruların cevabı evet ise bence motor satılmamalı.70-80bin Allah ne verdiyse kullanmak lazım.

    İnsanın isteğinin sonu yok, her zaman için daha iyisi, daha güzeli, daha üstünü olacak. İşimizi görüyor ise, tamam.

    Motosiklet piyasası şu şekilde:

    Çinli motorda sıfır fiyatının 750-1000TL altı, kilometre 10-15000km'nin üstündeyse motorun yaşı 3'ün üstündeyse fiyat daha da düşüyor.

    Japon motorda (ve şimdi şimdi bazı Hintli motorlarda) sıfır fiyatının çok az bir şey aşağısı.

    Bunlar istenen fiyatlar. Misal: 11 yaşında 2004 model 20000km'de (eğer gerçek ise ki hiç sanmıyorum, çok daha yüksektir) 100cc Honda Activa için istenen fiyat 3000TL, Halbuki sıfır kilometre Honda Fizy 4000 küsür TL.

    Forumda bu duruma isyan edeni çok görürsüni haklılar da...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    Kymco Agility 125 vardı 24 bin km de ilana koymuştum sabahı sattım, Kymco xciting 250i 21500 de ilana koydum 3. gün sattım, honda spacy vardı 2400 km de 2. gün gitti.. Burgman 200i 5200 km oldu daha yeni rodajı bitiyor.. Şuanda diğerlerini al sat yaparken her zaman var olan Deuaville 63000 e yaklaştı ve ilk günkü gibi heyecan verici.. Kısaca bakımı yapılan, dikkatli kullanılan ve kazası olmayan motor km si ilerlese bile kondüsyonu bu durumdan etkilenmiyor ve değeri düşmüyor. Ülkemizde malesef km ile ilgili çok fazla önyargı var. Deauville hedef en az 100.000 km, burgman ile ise 50000 km. Ha diyeceksiniz neden mi öncekileri sattın? Araba alırken nakit ihtiyacı olmuştu ve motoru büyütmek gerekmişti[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------















    hakikiteker bunu beğendi.

  3. #23
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Bir motor yılda en az 8-10 bin km gider, o yüzden alırken örneğin 2005 model ise 100.000km gözüyle bakın ortalama bu kadar basit.Dikkat ederseniz satılık ilanlarına2005 modeller genelde hep en fazla 50.000 km de çok komik.Hiç 100-150 bin yapan yok.

  4. #24
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Türkiye'de zaten 40000km üzeri motor yok (?!!) çünkü ibreler o km'lerden sonra bozuluyor(?)

    www.youtube.com/watch?v=jiBC4bzP79U

    Bu arada Ersin, sen çok iyi satmışsın motorları. Piyasa fiyatından daha mı aşağıya verdin motorları?

  5. #25
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu arada Ersin, sen çok iyi satmışsın motorları. Piyasa fiyatından daha mı aşağıya verdin motorları?
    Kymco agility i 2007 aralıkda 2200 e sıfır almıştım baya kazalıydı sonrasında yaptırmıştım tabi. 2011 de 24000 km de 1600 TLye verdim ön siperlik ve arka çanta vardı.
    Kymco xciting 250 i sıfırı 8500 iken 6900 e 3750 km de 2011 de bi arkadaştan aldım yan yatması vardı. Sonra bende bikaç kez hanım da bikaç kez düşürünce komple boyandı 2013 de 21500 km de 6250 ye sattım.
    Geçen sene Spacy sıfır ön cam + arka çanta + elcik ve diz koruma 5300 e aldım 4 ay sonra 2500 km de 4400 e verdim

  6. #26
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Bence motorun değil sahibinin kilometresi önemli. Düzgün bir insan ise, bakımlarını zamanında eksiksiz yapmış ise, hor kullanmamış, gereksiz dip gaz yapmamış, yatırmamış, devirmemiş,vb. insan ise sattığı mal da düzgün olur.
    Motorlu araçlarda (dikkat edin araba, motorsiklet, tekne vb.) kaç kilometre veya saat çalıştığı önemli değil benim için. Yukarıda belirttiğim kriter daha önemli. 150 bin kilometrede aracımı geçenlerde sattım. Teste sokuldu ve motor verimi yüzde doksansekiz çıktı. İçi dışı kaportası ilk günki gibiydi, Alan arkadaş sevine sevine aldı. Ben araç alacağım zaman 40 bin kilometredeki araç teste sokuldu yüzde yetmiş çıktı motor verimi. Hani kilometresi çok olan araç alınmaz diyenler nerede şimdi.
    Yurt dışında benim kullandığım motorun 300 bin kilometreden fazla yapanlar var, daha motor yapılmamış, sadece bakımları yapılmış. Demekki motorlara değil sürücülere bakmak lazım.
    oluroyle bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devretmesini bekleyin
    83 bindeyken muayeneye girdim. Artik devretse bile degisen bisey olmaz alan artik guvenip alacak :d

  8. #28

    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Arkadaşlar,,Kardeşler büyük ihtimalle çoğunuz yaş olarak benden daha gençsiniz.asla hile yapmayınız km ile oynamak ne demek. Dürüst olursanız her işiniz yolunda gider.Km motorsiklette çok önemli değil bence siz motorunuza iyi bakın servislerini zamanında yaptırın,kazasız belasız sürün inşallah.

  9. #29
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    benim tavsiyem satıp eski model ama sağlığı yerinde motor alman olur dostum. çünkü yeni motorda km ye takılıyolar satmasan değer kaybı yaşar bu seferde


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)