Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Fiat artışı hakkında Güncel haber

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Janus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Antalya
    Döviz kurundaki artışlar nedeni ile Mayıs ayının sonunda 0 km. motor fiyatlarında artış olacakmış diye duydum arkadaşlar. Ama bence son ÖTV zammının bir kısmını da olsa bayiiler karşılamıştı ki halen böyle ilanlar camlarında asılı duruyor bazılarının hala; sanırım bu kurdaki artış bahane edilecek.Bilginize.
    Freni var, duruyo.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    % 8 olan ötv + %30 a çıkmış 1.35 civarı seyreden dolar +1,5 olmuş hala bunu bahane edecek demek bence ayıp nerde ise %50 ye yakın bir fark olmuş maliyette bunu yansıtmayacakta neyi yansıtacak asıl bunu yansıtmıyosa bi sorun var demektir.. bir mmalın maliyeti % 50 artar ve satıcı bunu fiyata yansıtmazsa karı %50 üstünde demektir ..Bence biraz insaflı olalım ..Sistem çökerse ayakta 3-5 firma kalır onlarda işte o %50-%100 karları koyarlar malın üstüne
    Fiatlarda %20-30 arası artış bizim lehimize gibi görünüyo şu an..ileriyi düşünenler için tabi ..ama biz hep günü kurtarmaya taktığımız için bunu malesef göremiyoruz
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Fiyatlarda %30 falan bir artış olacak sanırım, ama zamana yayılır diye düşünüyorum. Doların seviyesinin sabitlenmesi ve stokarın erimesi haziran ortasını bulur.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    ah ah ah ah ah
    May the Force be with McLaren Mercedes

  5. #5
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    bu işin sonu hiç hayırlı değil...
    -Birazcık daha itelerlerse 2.el otomobille aynı fiyata gelecek motorlarda...
    -birazcık insafları varsa o motorları hakkettiği değerinden satarlar.
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  6. #6
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Yalnız burda adres yanlış satıcının yapacağı bişey yok devlet yapacak %8 den %30 lara çıkarken ses seda çıkmadı elbet bu fiyatlara yansıyacaktı ...welcome to real wold..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Barış abi olay devlet açısından da normal. Otomobilde %50'ye yakın ÖTV varken motosiklette %8 olması çok doğru değildi.

    Ayrıca motosiklet alanların %95'den fazlası ithal motor alıyor, o insanlar eğer motosiklet bu kadar ucuz olmasaydı yerli malı otomobil alacaktı, paranın çoğu Türkiye'de kalacaktı. Çin malı alınca cari açık büyüyor, sonunda geçen haftaki gibi mini finansal krizler yaşıyoruz. Devlet ithalatı kısmak için vergi koymak dışında hiç bir şey yapabilecek konumda değil. Gümrük vergilerimiz bağlanmış durumda, ithalata kota koyma hakkımız da yok. Hem para politikasını da Hazine değil Merkez Bankası kontrol ediyor, MB'nin hedefi de neredeyse tamamen enflasyonu kontrol etme odaklı.

    Ekonomi her tarafı kirli bir değnek.

  8. #8
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    valla bu işe sende başka bir yönden yaklaşmışsın ...senin dediğinde bir çözüm yolu ama motora teşvik etmek ülkenin en önemli ithal maddesi olan petrole ihtiyacı azaltır.trafiği dinlendirir..büyük şehirlerin en çözülmez sorunu olan park yeri ihtiyacını azaltır ...buda bir yaklaşım değilmi sence
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #9
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Abi o da bir yaklaşım ama ülkedeki tüm otomobillerin yerine motosiklet koysak yapacağımız tasarruf %10-15'i geçmez (Trafik çilesi biter, o ayrı mesele ), çünkü petrolü araçlar kadar sanayi de kullanıyor.

    Zaten petrolden yapacağımız tasarrufu da ithal ilaçlara ödeyeceğimiz için (kasksız kullanıp pekmez akıtacaklar dolayısıyla) devletin pek bir tasarrufu da olmayacaktır

    Biz olaya motosiklet tutkumuz yüzünden biraz yanlı bakıyoruz sanırım

  10. #10
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Fiyatlarda %30 falan bir artış olacak, ama zamana yayılır diye düşünüyorum. Doların seviyesinin sabitlenmesi ve stokarın erimesi haziran ortasını bulur.
    Khutuck,kesin konuşmaktan vazgeçmeyeceksin degil mi?

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Huyum çıksın Yanılırsam ne kadar mutlu olacaımı bilemezsiniz ama

  12. #12
    ahmetist1181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı

    Ayrıca motosiklet alanların %95'den fazlası ithal motor alıyor, o insanlar eğer motosiklet bu kadar ucuz olmasaydı yerli malı otomobil alacaktı, paranın çoğu Türkiye'de kalacaktı. Çin malı alınca cari açık büyüyor, sonunda geçen haftaki gibi mini finansal krizler yaşıyoruz.
    Evet bu bir bakış açısı ama çözüm değil. Bu yolla motor satışları azaldı. Bunun yerine Türkiyede motor üreteceğim diyenlere(örn:Kanuni); elektrik, ssk primi yatırım desteği gibi imkanlar sağlansa ve bu motorlar ucuzlasa çin mallarına rağbet kesinlikle azalır.

    Kanuni yetkili satıcısı bana tiger ın Türkiye'de üretildiğini söylemişti(tiger mondial farkı=1000 YTL). Eğer aradaki fiyat farkı olmasaydı ben mondial yerine tiger alırdım.

    Kısaca tüketimi düşürmek enflasyon kontrolünde bir yoldur ama tüketimin azalması istihdamın azalmasıyla sonuclanır.

    Ama ekonomi ile ilgili söylediğine katılmamak imkansız: iki ucu....

    Saygılar

  13. #13
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    BBRR ve Khutuck, siz kimden yanasınız arkadaşlar
    Ben anlamam cari açıkmış, yok dolar kuruymuş, yok arabanınki % 50 imiş te motosikletin ki % 8 miş, yok fiyatlarda % 30 artış ileride bizim lehimizeymiş.

    siz ne diyorsunuz abi yaa. ben vatandaş olarak cebime bakarım yarın filan malı aynı fiyata alabilecekmiyim diye. otomobili, benzini bizim kadar pahalıya satan kaç ülke var Allah aşkına. FİYAT ARTIŞI HER DURUMDA BİZ TÜKETİCİLERİN ZARARINADIR. Aksi halde gelişmiş ülkelerde malların fiyatları on yıllar boyunca sabit olmazdı. ha "fiyatlar artarda benim ikinci el olarak satacağım motordan zarar etmem" şeklinde düşünülüyorsa o başka.
    saygılar...

  14. #14
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Çin malı ve zırt pırt sorun çıkaracak bir motosiklete 5000 tl üzeri bir para vereceksek, o zaman tüm motor sevdamızı bir yana bırakıp ikinci el otomobil mi alalım yani. Zaten ötv'nin onca artması vatandaşa yapılmış bir haksızlıktı, şimdi de döviz kurları yüzünden kazık girecek (hatta girmiş gibi görünüyor). O zaman ne yapalım bu yazı da es geçip kışın ortasında fiyatlar düşünce mi alalım motoru... Ne anladık bu işten...
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  15. #15
    Blacat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Dream City İSTANBUL
    Motosikleti
    Keeway SL150
    Motosikletteki verginin %8den 22 ye ve hatta 30'a çıkarılması ise çok saçma. Alacağım çin malı makinaya bir otomobil fiyatı vereceksem ne manası kaldı motosikletin. Ki BBRR abimizin dediği gibi motosiklet petrole olan ihtiyacı azaltır, trafiği rahatlatır. Motorların çinden gelmesi çok ama çok normal. En ucuz insan gücü.. Aylık maaşlar yerine göre 15-20-25-30 dolar... Çin malları gelişmemiş ve gelişmekte olan her ülkenin problemi Türkiye'de üretim yaptığını söyleyen kanuninin ürünleri bile çin... Seyhan 250C nin parça kodları ile masai grand eagle nin veya jinlun ların parça kodlarını bir karşılaştırın Kanuninin çin gibi görünmemesinin tek sebebi oradaki en marjinal makinaları getirmesi ve gerçekten orada üretilip de buraya gelmeyen.. hatta va hatta "HASSS.....R bu çin malı mı??" dedirtecek tazrda yakışıklı makinalar var.. Bu arada Jinlun'lar ve masai gibi markalar 2006da piyasaya girdi ve seyhan 250c'nin de 2005 yılından itibaren üretimi durduruldu.. Sadece çin olduğu belli olmasın diye. Bu arada kaybettiğim o makinaların linklerini de bilahare göndereceğim.. Ama hakikaten manyak makinalardı..
    [SIZE="2"][B][I][FONT="Verdana"][LEFT]MEEEEAAAAAAAUV
    [/LEFT][/FONT][/I][/B][/SIZE]

  16. #16
    skyline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    O da olur bea:)
    Haberleri izledim..TMSF telsimin satışından elde ettiği yanlış hatırlamıyorsam 4.5 milyar doları piyasaya verecekmiş..Bu yüzden döviz konusundaki endişemiz biraz olsun azalıcak..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler