Skutır Sevilmemesinin iki sebebi ERGONOMİ-DENGE
-
Reklamlar
-
Kesinlikle bir scooter kullanıcısı olarak tek kişi yine pek sorun yaşamıyorsunuz ama özellikle 2 kişi binince sanki kamyon sürüyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Metehan abi onu bunu bırak senin totoya uyum sağlayabilecek tek bir motor var oda aha bu ...
[IMG][/IMG]
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
MrNobody adlı üyeden alıntı
Kesinlikle bir scooter kullanıcısı olarak tek kişi yine pek sorun yaşamıyorsunuz ama özellikle 2 kişi binince sanki kamyon sürüyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz
iki kişi motor sürmek artcı içinde zor sürücü içinde...bildiğin ceza gibi eziyet...mecbur kalmadığım sürece böyle birşey olmamasına gayret ediyorum...
Ezio41 adlı üyeden alıntı
bugün Kızıltoprak da ışıklarda yanyana geldik...adam müziği açmış sanki bilinçsiz gibiydi...motor ve müzik bir acayip yav aga... ulan dedim motorcumusun pavyon şantörümü bu ne aq...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Mevla sana boy pos vermiş abi,scooterda rahat edememen normal.
Benim gibi minyon ol 100 cc'lik motorda bile rahat edersin
Ayrıca bence şöyle iyi bir 250cc ve üstü maxi scooterlar uzun yolda acaip konforlu.
Bağdaş kurup git,o denli rahat
valla xcıty250 sıfır 11650 bedava ganga... ciddi ciddi düşünüyorum ...ama apaçi tarzında agresif de sürmek istiyorum...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
mete_han adlı üyeden alıntı
valla xcıty250 sıfır 11650 bedava ganga...
ciddi ciddi düşünüyorum ...ama apaçi tarzında agresif de sürmek istiyorum...
İnsallah abi,Allah gönlüne göre versin.
Agresif sürmesine sürülür ama yakıtta üzmeye başlar sanki.
Apaçilik iyi değil,x max'a 5,5 litre yaktırırsın benim gibi üzülürsün
-
İş yerinde bir tane activa var sadece şehir için de iş ile ilgili bir durum olduğunda kullanıyoruz geçenlerde kullanmak zorunda kaldım ve gerçekten oturuş pozisyonu berbat ve motosikletle bir türlü butunlesemedim sanki motor her an yatacakmis gibi bir his vardı içim de bilmiyorum ilk scooter kullanmama rağmen hiç sevemedim
-
X-Max'de bende bel ağrısı yapıyordu. Düşündüm taşındım aşağıdaki sonuca vardım ben de:
Bence sorun, scooterlarda motor direkt arka maşa üzerinde olduğundan, arka amortisörlerin çok yük taşıması (unsprung mass diyorlar, yani arka amortisör çalışırken sadece teker ve maşa değil motoru da kaldırıp indiriyor üzerinde çok yük var) dolayısıyla çok sert ve haliyle çok da güzel işlevini yerine getiremeyen arka amortisör koyuyorlar. Bu da dik oturuşta direkt bele yüklenmeye sebep olup ağrı yapıyor.
-
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
İnsallah abi,Allah gönlüne göre versin.
Agresif sürmesine sürülür ama yakıtta üzmeye başlar sanki.
Apaçilik iyi değil,x max'a 5,5 litre yaktırırsın benim gibi üzülürsün
2.5 litreden 5 litreye offf şimdiden bozdun moralimi...
hayko5 adlı üyeden alıntı
İş yerinde bir tane activa var sadece şehir için de iş ile ilgili bir durum olduğunda kullanıyoruz geçenlerde kullanmak zorunda kaldım ve gerçekten oturuş pozisyonu berbat ve motosikletle bir türlü butunlesemedim sanki motor her an yatacakmis gibi bir his vardı içim de bilmiyorum ilk scooter kullanmama rağmen hiç sevemedim
isteneni veremiyor bir türlü hocam...birde boyun uzun ve kiloluysan yani sele üzerine öne doğru kambur bir şekilde yığılıyorsan eyvah ki eyvah gelsin bel ağrısı...
mithrelios adlı üyeden alıntı
X-Max'de bende bel ağrısı yapıyordu. Düşündüm taşındım aşağıdaki sonuca vardım ben de:
Bence sorun, scooterlarda motor direkt arka maşa üzerinde olduğundan, arka amortisörlerin çok yük taşıması (unsprung mass diyorlar, yani arka amortisör çalışırken sadece teker ve maşa değil motoru da kaldırıp indiriyor üzerinde çok yük var) dolayısıyla çok sert ve haliyle çok da güzel işlevini yerine getiremeyen arka amortisör koyuyorlar. Bu da dik oturuşta direkt bele yüklenmeye sebep olup ağrı yapıyor.
inan sürat motorlarının anlamsızlığı gibi (hangi amaca hizmet ettiği belli değil direkt intihar aracı) bu tarz skutırlarında hangi amaçla üretildiğini bazen anlayamıyorum..ortopedik açıdan riskli bence..maksilerde tartışmasız amortisör kalitesi var ama düşük cc skutırlarında beden sağlığını ciddi anlamda etkileyecek tarz da bisiklet gibi belli bir şiddetten sonra amortisör bir işe yaramıyor tak tak diye bele vuruyor...belde bu darbeleri nereye kadar kaldıracak...
-
Abi Çin malı falan ama Dorado Corvus sana uyar o zaman.
http://www.dorado.com.tr/?page_id=103
-
tinerci adlı üyeden alıntı
Sıfırı var mı bunun yoksa web sitesi 2006'dan mı kalma ?
-
Ustune az daha ekle YBR al derim
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sıfırı var mı bunun yoksa web sitesi 2006'dan mı kalma ?
2006 yılından beri domain yenileniyorsa sıfırının olmasına ihtimal veririm. Yanlış hatırlamıyorsam bi ara baktığımda sitede V5 modeli vardı, şu anda yok.
-
tinerci adlı üyeden alıntı
2006 yılından beri domain yenileniyorsa sıfırının olmasına ihtimal veririm. Yanlış hatırlamıyorsam bi ara baktığımda sitede V5 modeli vardı, şu anda yok.
Bu Corvus ile Poseidon'un diğer adları da V3 V5. Hangisi hangisinindi hatırlamıyorum ama. Ankarada bazen bu Corvus'un temizine rastladığım oluyo 2006'dan beri sağ kalmalarına hayret ederdim en azından plastikleri eskir, yıpranır kırılır falan. Belki de yeni modeldir gördüklerim.
-
2000 km kullanip kymco xting 250 satıp tovbe tövbe etmistim. aynı sekilde bel fitigi oldum ki kilom gayet normal ve sporcu olmama rağmen
-
Scooterlar hayati kolaylastirmak, sehir ici ozellikle kisa mesafelere gidip gelmek icindir. O kadar mühendis,o kadar yatirim bosa olamaz bence
Ama su bir gercek ki vitesli motorla bütünlesiyorsunuz. Bugün arkadasimin regal raptoruna bindim cok agir geldi. Oysa daha önce cbr,pulsar gibi motorlara oturdugumda daha hafif geliyordu.
Sonra benim motoru suren regal raptorcu arkadas bayildi. Cok yumusak dedi.
Kisacasi alisma meselesi. İlk zamanlar virajda cok korkuyodum simdi neredeyse ayakligi degdirecegim o derece. Ama elbet bir gun bende vitesliye gececegim
-
Scooterlarla sürüşte bel sorunu yaşandığı çok doğru. Agility'imde bu sorundan kurtulmak için yaptığım şey kendimi artçı selesine doğru konumlandırıp, ayaklarımı da artçı için olan peglere koymaktı. Bu sayede ağırlığımı bacaklarımla dengeleyebiliyordum. Yoldaki kusurların üzerinden geçerken daha kolay ayağa kalkabiliyordum ve arka tekerden gelen darbeleri bacaklarımla süspanse edebiliyordum. Öte yandan o şekilde oturunca ağırlık merkezi fazla yukarı kaydığından, sert frenlemede sıkıntı yaşıyordum. Bacaklarımla motoru güzel şekilde kavrayamadığım için kollarıma gereksiz yük biniyordu falan; zorluyordu beni bu durum. Şuan Scarabeo kullanıyorum. Tekerleri büyük bir scooter ve böyle olması bozuk zeminlerde çok işe yarıyor; ancak bel konusunda yine aynı sorun bu modelde de mevcut. Bu motorun selesinde sürücü için bir bel desteği var ve sürücüye destek olma konusunda biraz işe yarıyor; ancak ben daha sonraki süreçte o kısmı keserek seleyi düzlemeyi düşünüyorum. Bu sayede kendimi Agility'de yapıtğım gibi arkaya doğru daha kolay şekilde konumlayabileceğim. Scarabeo'daki yolcu ayak peglerinin biraz yukarda olması, motorun daha geniş ve ağır olması vs. bu şekilde sürüş yapmayı zorlaştırıyor aslında; ancak yine de kendinizi arkaya alınca bel konusunda rahatlıyorsunuz.
Scooterların seleleri kesintisiz/düz bir şekilde olsa ve ilk mesajda yazıldığı gibi bacakların konduğu yerler vücuda destek verilebilecek şekilde dizayn edilse sürücüler bel konusunda çok rahatlayacak aslında. Ama pek dikkat etmiyorlar buna nedense. Bana da garip gelmiştir bu her zaman.
Bel konusunda sıkıntı yaşayanlar aslında scooter değil, dualsport tarzında motosikletler almalılar. Yollarımızın durumu ortada... Böyle bir ortamda önde 21"/arkada 18" telli jantlar, 20 küsür cm amortisör çalışma mesafeleri vs.. Bel sıkıntısı yaşayan bir sürücü için en ideali bu aletler kesinlikle. Tabi onlarda da işte scooterın işlevselliği ve pratikliği yok ne yazık ki. Ben ikisi arasında çok gidip gelen biriyim ve hala da yaşıyorum bu kararsızlığı. CRF250L veya WR250R gibi bir modelde sürüş yaptıktan sonra en kral scooter bile traş gelecektir konfor konusunda. Ama işte kötü havalarda falan da scooter çok pratik ve rahat bir kullanım sunuyor.
Yamaha Xenter gibi hem büyük tekere sahip, hem nispeten hafif olan, ve aynı zamanda da arka amortisör sistemi motosikletlerdeki gibi konumlandırılmış modeller bu bel konusunda bir adım öne çıkıyor olabilir (ben kullanmadım/bilmiyorum). Bel sıkıntısı çeken ancak mutlaka scooter kullanması gereken kişilerin o alete göz atmalarında fayda var.
-
MOtosiklet dediğin şey zaten gazı açınca kendi gidiyor, scooter olmuş yada 1000 RR olmuş yada bisiklet olmuş hareket mantığı birebir aynı.
Scooter niye tercih edilir küçük araç,az yakar, vites derdi yok vites kaçtaydı aaaa diye kitlenip kalmıyorsun, gazı çevir gitsin frene bas dursun,
Kıvrak hızlı kaçıyor, yedek parçası da uygunsa tamamdır işte, kullanımı rahat diğer motor türlerine göre devrilme riski daha az, sakin adam aracı işte ne diyim 250 lik kullansamda scooter e binince farklı hissediyorum kendimi, daha rahat trafiğe daha kolay adapte oluyorsun düşünücek bir şey yok işte yolu etrafı izleye izleye seyahat et mis gibi.
-
Scoterin tek sorunu Türkiyede ona uygun yol olmaması.
Bknz Avrupa sokakları.
Çok pratik çok ekonımik çok kullanışlı. Ama bazı hanzolar scoterla yaylaya falan bile çıkmaya kalkabiliyor sonra da suç motorun oluyor. Bu memleketin yoluda bozuk anlayışıdı. Hacı sen sukıtırı yanlış anlamışsın. ))))
Aynı ağrıyı bende Klx de yaşıyorum bakalım ne olacak belkide bende satacağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)