Skutır Sevilmemesinin iki sebebi ERGONOMİ-DENGE
Reklamlar
-
Kullanamıyorum bile. Kullanan arkadaşlara helal olsun. Bir acayip motor. Dengesi garip. Sevk ve idaresi garip. Motor freni yapma ihtimalin sıfır. Viraja girerken yatarsam yanları sürtecekmiş gibi geliyor bana en çok o yüzden korkuyorum motordan. Hayatımda bir kez Bodrum'da tatil yaparken motorum zincir koparmıştı. Konakladığım yerin sahibinin oğlunun skuterini almak zorunda kaldım. Yemin ediyorum yüz metre gidemedim. İlk virajdan geri döndüm korkudan. Gerisin geri getirip teslim ettim. Sonra bir kaç kez daha acaba kullanabilirmiyim diye başkalarının skuterini de denedim. Iııhhh Olmuyor beceremiyorum. Sanıyorum hiç binemeyeceğim. Belki mobilet hariç hep vitesli kullandığım içindir. Çocukluğumda kullandığım mobilet te vitessizdi ama dengesi ile sevk ve idaresi muhteşemdir mesela. Bu öyle değil. Bir bizim evdeki çamaşır makinası Bir de skutterler uçan daire gibi görünüyor gözüme
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Reklamlar
-
ayucan senin yaşadığın hissin fiziksel, konjonktürel ve felsefi açıklamasını yapayım da mevzuyu anla
hani ip cambazlarının ip üstündeyken ellerinde bir deynek olur, işte o denge merkezini daha geniş bir alana yayar
scooter motorlardaysa ayakları da içeriye koyduğun modellerde denge merkezi daha daralıyor; bu 1. rahatsızlık meselesi
2. si ise düşük çaplı tekerlekler
bir de senin gibi aal beden (ayu ayu large) kimseler bunların nispeten küçüklerine (bkz: aks mesafesi) oturunca ikibüklüm kalıp, belleri neyin ağrıyabiliyor bu 3
aynı zamanda düşük aks mesafesi de denge faktöründe önemli bu da 4
yanına şimdi bir sıfır ekle (simit sanıp yemediysen) etti mi 40?
-
Bende ilk motor tecrübem olan honda spacy ile ağaca girdim elim gaz pedalında takılı kalmış.Allahtan önde koruma demiri vardı.Bence vitesli motoru sürmek daha kolay debriyaj mantığı bana daha kolay geliyor!Scooter kullanmak daha zor bana göre
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
F54 adlı üyeden alıntı
Birde bu konuyu açanda acaba vücûd olarak ergonomi var mı adam 150 kg 1.95 cm boy hangi motora binse aynı Sıkıntılar olur
Anca tenere 660 kle 500 e binecek ki kıçı başı ağrımasın
ben onu bunu bilmem kavgada bile söylenmez
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
honda silwerving ile araç aralarından düz gidemiyorum çok dengesiz gidiyorum ..ayrıca avuç içim galiba didona fazla baskı uygulamaktan ağrıyor da..duruş pozisyonu diyebilirsiniz belki .onu da denedim ama yine de araç aralarından veya dar alandan gittiğimde nedense düz gidemiyorum.bu da beni çok rahatsız etmeğe başladı
-
ishan adlı üyeden alıntı
honda silwerving ile araç aralarından düz gidemiyorum çok dengesiz gidiyorum ..ayrıca avuç içim galiba didona fazla baskı uygulamaktan ağrıyor da..duruş pozisyonu diyebilirsiniz belki .onu da denedim ama yine de araç aralarından veya dar alandan gittiğimde nedense düz gidemiyorum.bu da beni çok rahatsız etmeğe başladı
hocam slow race olayını çalışman gerekli, elcikleri sıkmamalısın, omuzlarını serbest bırakmalısın, kolların yere paralel olmalı. Sen gidonu sıkarsam düz giderim zannediyorsun ama yanılıyorsun, sen sıktığın için motor kendini düzeltme hareketini yapamıyor ve denge kaybı oluyor. Tavsiyem GS1 ve 2 eğitimi alman olur.
-
Bence konfor odaklı bakarsak ayakların önde olması doğru bir uygulama. En basitinden koltukta yada sandalyede de aynı pozisyonda otururuz. Skutır beliniz hassas olduğu için sizi rahatsız etmiş olabilir. Ayaklarınızın totonuzla aynı çizgide bulunması herhangi bir darbede, vucudunuzun darbeyi daha iyi sonumlemesini sağlayacaktır bir nevi ayaklarınız yay görevi görecektir.
-
Ah abi sen burgman 650 ye binsen berber koltuğu gibi
-
Motor kullandıktan sonra ortaya çıkan bel ağrılarının yegane nedeni kendi duruşunuzdan kaynaklanıyor.. Motoroun üzerinde kimi zaman daha gergin olmak, kimi zaman kendini göstermeye çalışmak, kimi zaman ise bilinç altında oyle olması gerektiği bilgisiyle dimdik, baston yutmuş gibi oturuluyor... YAnlış oturma GS sürücüsünün bile belini ağrıtır. Evet, özellikle alt seviye scooterler, aynı seviyedeki motorlar kadar süspansiyon konforu sağlamayabilir, ama inanım İtalya şehir içi yollaın durumuda çok parlak değil baya gedikli arnavut kqldımı yolar vwr
Scooter belirli bir amaca yönelik tasarlanmıştır, şehir içi için idealdir, vitesle uğraştırmaz, kendini yola vermek için daha fazla şans tanır. Bagajı vardır ki başlı başına tercih nedeni bile olabilir. Gidonu daha dar, lastikleri daha küçüktür (genel olarak), trafikte aralara çok daha kolay girer, daha kıvraktır. Yağmur, çamur ve rüzgardan insanı normal bir motora göre çok daha iyi korur...
Zannımca en büyük dezavantajları, tasarımına bağlı olarak tam bir motorsiklet sürüş deneyimi yqnsıtmıyor olulu... Entegre olmak daha zor...eğer gösteriş veya şekil beklentiniz varsa kensinlikle daha güzel değil... Genellikle benzr güçtki öotorlardan, benzer koşullarda daha fazla tüketmesi, biraz daha ağır oluşu ve hem ağır olması, hemde tahrik sisteminden ötürü külastiğe giden gücün biraz daha azalması denebilir... Bu arada zincir olmadığı için aynı tahrik sistemi Size pratiklik noktasında avantaj da yaratır.
-
Oturusdan kaynaklaniyor bel ağrısı, scooterda sopa yutmuş gibi dimdik oturulmuyor, hafif kambur oturun problem cozulecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
20.000km scooterdan sonra hayatımda ilk defa arkadaşın ybr ina bindim, yaşadığım hissiyat hani 2 burun deliginiz tikalidirda birden ikiside açılır bi rahatlar aydinlanirsiniz tam işte o kivamda bir rahatlama geldi ybr in üstünde.
Bagaji, yağmur,çamur,ruzgar koruması olmasa scooterla işim olmaz.
-
bilgi için teşekkür ederim ..işin garibi 20 kusur yıl önce MZ kullandığımda.üstelik artçım da olduğu halde ip gibi giderdim motorla oynardım da o beni değil ben onu kullanırdım ..silwer,i aldığımda.sözüm ona.usta denilen kişiye gosterdiğimde ön amortisör yağı azalmış demişti yerine ilave yapacaktı ki bence yapmamış ş...siz ..acaba diyorum ki ön bira daha yüksek olursa sanki daha rahat edeceğim gibi geliyor bana
-
Cruiser'ların oturuş şekli daha problemli aslında bakarsanız. Tüm yük direk belde. Ama hayatımda daha rahat bir araca binmedim. Tren yolunun üzerinden geçiyorken bile nerdeyse hiç bir şey hissettirmiyordu, çünkü araç ağır, süspansiyon yumuşak, ve süspansiyonun hareket kapasitesi uzun. Hatta sırf zevkine tren yolu üzerinden geçiyorken ön süspansiyonun hareketini izliyordum. Tekerlek vızır vızır oynuyor, ama sele sabit. Bence sorun böyle araçları arazide kullanmakta. O zaman tabi bele zarar verir.
-
-
son donemde cevremden cok duydum bu tarz soylemler.x max almayi planliyordum nc ye bakiyorum simdi
-
pikatel34 adlı üyeden alıntı
son donemde cevremden cok duydum bu tarz soylemler.x max almayi planliyordum nc ye bakiyorum simdi
adam gibi parasını hak eden scooter yok ki nerde kaldı x max nc iyidir
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
scooter olarak baktığımızda güç ve hacim olarak ..silwerving 600 adam gibi 1 motor değil mi parasını hak etmiyor mu ?
-
Rahatlık konusunda skuterler vitesli motorlara göre skuterler açık ara öndedir. 4 yıla yakın zamandır skuter kullanıyorum. Deneme sürüşü için vitesli motor kullandığımda oturma pozisyonu olarak kendimi amuda kalkmış gibi hissettim. Fakat denge ve viraj kabiliyeti açısından vitesli motorların en kötüsü skuterden daha iyidir herhalde. Ağırlık merkezi epey daha aşağıda olduğu ve dizlerinizin arasında bir şey olmadığı için motoru yatırma olayında skuterin hiç zevki yok. Büyük şehirde ve yaz kış kullanım için skuter candır. Kazasız belasız sürüşler...
-
ishan adlı üyeden alıntı
scooter olarak baktığımızda güç ve hacim olarak ..silwerving 600 adam gibi 1 motor değil mi parasını hak etmiyor mu ?
maxi sukuterler içinde en güzel çizgiler sw de dır bence...özellikle farini ben çok beğenirim...uzun boylu kişiler içinde ayak mesafesi müthiş ki 189 cm boyla ben çok rahattim ama İstanbul trafiginde de olsa 100 km de 7 litre nedir yahu bu motorun tüketimi adamın belini agritirmi bukermi artık bilemicem...
-
büyükşehirlerde vitesli hamallıktır, motora ne için biniyoz, rahat etmek için,arabada zaten boyuna vites değişiyoz, bi de motorda mı uğraşalım, arka fren için sağ padala bas ,sol elcik debriyaj falan,yazarken bile daraldım.
-
Neredeyse bütün maxi scooterleri denemiş biri olarak direksiyona dizin çarpmaması konusunda, özellikle uzun boylular için en rahat sccoter Piaggio Beverly arkadaşlar,,, Silverwing de gidon dönerken direk dize geliyor... Hani genel bir bilgilendirme olsun istedim, uzun boy ve scooter konusunda exper yaptımda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)