Araba için ayırdıysan arabanı al koy kenara. Canın motor sürmek istediğinde de gider bir tane kiralarsın. Boşu boşuna paranı riske atma.
Araba için ayırdıysan arabanı al koy kenara. Canın motor sürmek istediğinde de gider bir tane kiralarsın. Boşu boşuna paranı riske atma.
Seni anlıyorum motor ile yazın tadını çıkarmak istiyorsun yüksek cc motorda tecrüben sıfır parayı bir kenara bırak sana birşey olmasın kimse sana veya herhangi birinin tırnağına zarar gelsin istemez yüksek cc motorun riskli olduğunu söyleyerek kimseyi küçümsemiyorlar senin yerinde olsam sıfır olmak şartı ile en ucuz commuter veya choper alırım motorda kaporta sensin unutma yüksek cc için alacağın ekipmanın parası ile sıfır motor alır tıntın tın rahat rahat kullanırsın emin ol göründüğü gibi değil belin ağrır kolların ağrır çok pişman olursun şehir içinde 1 gün kullan 2. Gün kullanmak istemezsin ağırdır çok yoruyor insanı commuter al heryere gir çık dir gaz yap onda yapamazsın söyleyeceklerimi söyledim bundan sonrasını sen bilirsin bizi dinlemeyeceksen en azından şöyle yap 1 haftalığına kirala tamam bu bana göre dersen satın al
Bu tarz bir alışverişte mantık tamamen sizin zevkinizdir. Sonuçta motosikletlerin tavan fiyat yaptığı zamanda alıp düşüşe geçtiği zamanda satacaksınız. Derseniz ben zevkim için böyle bir parayı gözden çıkartırım mantıklıdır. Burada kim ne derse desin zevki alacak olan sizsiniz parayı verecek olan sizsiniz. Ama ben sizin yerinizde olsam alırken lastikleri aküsü vb herşeyinin yeni olmasına özen gösteririm (kaza vb şeyleri söylemiyorum o zaten her alışverişte bakılacaktır). Çünkü lastik değiştiriyim aküm basmıyor onu değiştireyim derken zaten kısıtlı olan vaktinizi daha kısıtlar ve zevkinizi kaçırabilir.
600 cc ye binilir binilmez gibi konularda çok yorum yapmayacağım benim kuşağımda en düşük başlangıç motoru GPZ 500 dü onla da başlıyan kişi sayısı çok azdı. Benim fikrim düşük cc ile başlanmasından ziyade eğitim alınarak nbaşlanmasından yanadır.
Umarım aldığınız karar sizin için en uygun ve sizi en mutlu edicek karar olur.
Para var huzur var diyip çekiliyorum :D
Hala böyle konular acan varmı ya
Al-sat olayı mantıksız geldi bana, para varsa riske atmamak lazım.
3 ay deyip ekipmanı önemsemesen ayrı sıkıntı, tam yapsan zaten 3ay sonra zarar ediceksin. Motora edeceğin masraf(belli değil 2.el alıyosun) ve sezonu geçtiği için satıştan edeceğin zarar toplanınca ciddi paralar edecek gibi ama senin bileceğin iş para senin zevk senin
İşin tecrübe boyutuna hiç girmiyorum arkadaşlar çok güzel açıklamışlar.
facebook.com/SalcanoMotosiklet
Selam tekrardan. Bu arada eski üyeliğimi buldum, Lifeisbike yerine artık buradan yazacağım.
Bazı arkadaşlar yazdıklarımdan hoşlanmıyor farklı tepkiler veriyor,(Eski üyeliğimi bulmamında bir nedeni bu oldu, bazıları daha dün foruma üye olmuşsun edebiyat yapıyorsun gibi komik cümleler kurdu,çok biliyorsun moduna girildi felan ama öncelikle iletmek istediğim bir şey var. Kimse benim burada yazdıklarımı doğrulamak ya da doğru bulmak zorunda değil. Tamamen kendi düşüncelerim tecrübelerim doğrultusunda bilgilerimi paylaşıyor,insanlara aktarıyorum. Benim düşüncem beni bağlar, katılmak isteyen katılır katılmak istemeyen katılmaz.
Senin soruna gelecek olursak, önce ne istediğinin ve ne beklediğinin analizini yapman lazım. Racing motosikletin 100lerce olan handikaplarını göz önünde bulundurup gerçekten amacına en yakın şekilde kullanıp kullanamayacağının kararını vermen lazım. Bunların kararını verebiliyorsan belirli de bir motosiklet deneyimin var ise, en kötü şartlarda 10bin km. Racing motosiklet tercih edilebilir.Çünkü kimse bu motosiklete anasının karnında binmeyi öğrenip dünyaya gelmedi. Asıl önemli olan tecrübenin yanı sıra bilinçtir. Eğer altındaki makinanın bilincinde olursan, ona hükmetmeyi öğrenebilirsin. Ama bilincinde olmaz da buda bir motosiklet ya amannn dersen o zaman işler değişir.
Dediğim gibi asıl olan
* Bilinç
* Tecrübe
* Limitlerdir.
Racing motosikletin handikaplarını iyi bilmek lazim. Bakkala gidemezsin, çarşıda bi geziyim diyemezsin(Gezenler boş iş peşinde)hafta sonu kız arkadaşımla dolaşıyım diyemezsin, bi uzun yol yapayım diyemezsin, işe gidiyim - işten eve döneyim diyemezsin, sürekli kullanamazsın..
Ne yaparsın? Sabahın köründe otobana çıkar keyife keder 50-100 km gazlarsın. En güvenli şartlarda kendi limitlerin doğrultusunda gaza basar 1-2 saat sonra getirip garajına çekersin.
Piste çıkar döner döner durursun,, gerçekten bu motosikletin tek amacı bu. Piste çıkıp dönmek. Başka hiç bir amacı yok. Günümüz şartlarındaki kullanımların çoğunu konuşmamamıza gerek yok. Herşey ortada zaten. Eğer motosiklet senin için elin kolun bacağın durumunda ve bir tek motosiklete sahip olma şansın var ise, o motosiklet racing olmamalı. Ha ikinci bir motosikletin vardır, o zaman dünya sana güzeldir, keyfin geldikçe biner deneyimini artırırsın.. Tıpkı benim yaptığım gibi.
para sizin keyif sizin bizimkiler sadece öneri, yukarda bir yerlerde birisi çok güzel demiş,
Motorun fiyatının tavan yaptığı dönemde alıp düştüğü dönemde satıcaksınız bu sizin için sorun olmuyacak ise alınabilir 600 değil 1000 bile alınabilir.
Olayın ikinci aşmasına geçeyim, kesinlikle yanlış anlaşılma olmasın alma demiyorum ben belki gözünden kaçmış olabilecek bir iki noktayı göstermek istedim.
İkinci el motorda benim gördüğüm, aldığınız vakit motorda masraf oluyor Yağ değişimi, trafik sigortası (bence en kallavisi bu),ss alacaksınız o lastik ister nerden baksanız 1000-2000 dir onun lastikleri (250r ın 750 olduğuna göre..) eh zincir ve dişlide isterse belki birde balata isteyebilir en basit şeyler bunlar, kendim 2 tane ikinci el motor aldım ikisindede aynı sorunlar vardı, lastik,zincir ve balata CBF 150 CBR 250r.
Olayın bu boyutuda var o kadar parayı motora sağlıklı bine bilmek için harcayıp sonra kışın tertemiz motoru 3 kuruşa satabilirsiniz. (Umarım alırsanız böyle olmaz hakkında satabilirsiniz.)
Ama ben bunları düşünmem bir isteğim var o da özlemini duyduğum 600 RR a binmek diyorsan, Hayırlı olsun demekten başka birşey düşmez bana.
Tekerin düz bassın.
Olası zararlardan dolayı vazgeçtim. Fakat şu konuda açıklık getirmek gerekiyor. Sanki, "siz ne derseniz diyin alacağım. tecrübeme karışmayın" diyormuşum gibi bir algı oldu. Hiç te değil. Sadece leopessia abimin mesajındaki şu kesit gibi düşündüğümden dolayı cesaret buldum.
Arkadaşlar, bu motor 8eğer birgün alırsam) ne gazı tutunca ön kaldırıp beni yere fırlatacak nede durduğum yerde taşıyamayıp ayağımın üstüne devireceğim. Bazıları çok abartıyor. azıcık gazı çevirsen 200 yapıyo falan filan bilende yazıyor bilmeyende. Neyin ne olduğunun bilincinde binilirse tıpkı sıfır motorun rodajını yapar gibi bu seferde tersi olacak. Yani benim alışma sürecim...Asıl önemli olan tecrübenin yanı sıra bilinçtir. Eğer altındaki makinanın bilincinde olursan, ona hükmetmeyi öğrenebilirsin.
Beni "600lük le başlayacam"cılarla karıştırıp ortaya konuşanlar var. Altımda hayabusa da olsa ben ufak ufak gezmesini bilirim. taşlar yerine oturmadan "bakim 6. viteste kaç basıyo bu" falan demem.
Vaz geçme sebebim, 2. el alıp eksiğini gediğini yaptırıp üstüne ekipmanlarda gelince hatırı sayılır bir para harcayacak olmam ve bunu satışta kaybedecek olmamdır. Yoksa alıp binseydim eğer, sürüşümü sokakta görseniz, şimdi "çok tehlikeli sakın alma" diyenler "hakkını ver biraz şunun bee bas biraz" derler. Bu kadar sakin ve tehlikesiz olacaktı, daha ne söyleyeyim
Çok hızlı cc yükseltmiş birisi olarak tecrübelerimi aktarayım.
Bende çok tecrübeli değilim cbr125, cbr250 bir yıl içinde vfr800'e geçtim yarış atı pek sevmiyorum sportouring adamıyım. İnanılmaz güvenli geliyor firenlerinden (abs + cbs) ötürü...
Sakin sakin gerçekten gidebiliyorum ama yaşlıyım tabi. Ocakta aldım 3 kere uzun yola çıktım ortalama 1000'er kilometrelik. Otobanda felan değilsen 150-170'i geçince zaten çok konforsuz bir hal alıyor. Makas atmışlığım felanda yoktur zaten becerim de merakım da yoktur... Ama geçen bizim yarış atlı grupla şehir dışına çıkışta ışıklarda karşılaştık. Gel gel takıl dediler. 10 km kadar zor gittim onlarla :D Dedim nasıl gidiyorsunuz ya en düşün 170'i gördük. Normal gidiyoruz dedi arkadaş :D Ben 5 km dayanamam bir yere yapışır ölürüm dedim döndüm geldim.
Bunu neden anlattım. Şehir içinde ışıklarda durup buum buuum etmek için yada bir kafeye çekip buuuummmm dedikten sonra kontak kapatıp elin ayağın hala titrerken artist artist çay söylemek için alıyorsan al derim. Ama ışıklarda buum buuuuum ederken, yeşil bir yanar depriyajı bıraktığın anda arkan yanına gelebiliyor, şehir içi virajda önünde dönen araç firene dokundu deyip sen gazı kapatıp açınca motor bir yana sen bir yana olabiliyor. (Bunu çok gördüm). Işıklarda kaç kere azcık hızlı kalkayım derken drift yapıyorum sananlar oldu Bense ter döküyordum... Yani diğer race kullananlar ile takılabileceğini sanmıyorum. Tek başına da gezi yapılacak bir motor değil. Benim ki super touring gören race sanıyor ama 300 km den sonra hışım çıkmaya başlıyor. Heleki domalık domalık dururken kafayı dik tutma işi offff boyun kalmıyor...
bende senin tecrübelerini merak ederek sormuştum, teşekkür ederim.
benim daha önce hiç motosiklet tecrübem yok, ehliyeti aldım 3 gün sonra cbr 250r aldım, ilk 1-2 hafta zorlandım, ancak şu anda 4 bin km oldu, lastikleri değiştirdim, zinciri değiştirdim baya fark etti. genel anlamda iyi gidiyorum, nerede gaza basarsam öndeki aracı geçebilirim, nerede durabilirim %90-95 oranında hakim olabiliyorum.
sene sonunda bunu satıp R6 veya cbr600rr almayı düşünüyorum.
şu anda maddi imkan olmadığından tek motosiklet var ve çarşı pazar gezmek için de aynı motosikleti kullanıyorum, otobana çıkıp gazlamak için de.
600 lük aldığımda da durum aynı olacak, şimdi senin tecrübelerine göre bu motorlardan birini almamam gerekiyor. ama içimdeki hevesi de almak istiyorum. 3-5 ay da olsa o motosikletlerden birini kullanmak tecrübe etmek istiyorum
Alın bir naked, yaz kış binin, trabzonda niye motosiklete devam olunmuyor? Yasak mı?
Race alacaksan şehir içini unutacaksın ya da bu iş sana ve alete zulum olacak. Çok boktan 2 step var.
1- Gidon turu
2- 4 Silindirin altında çalışıyor olması. Yani Güç ve ısı.
1. Gidon turunun olmaması seni şehir içinde çok aciz kılıyor, mesela dar bi alanda motosikleti döndürmek icin 5-6 manevra yapmak zorunda kalıyorsun ve altındaki alet 180-200 kg ağırlıgında.
2. Güç ve ısı,, Elinin ayarı çok iyi olmak zorunda, debriyaj ve gaz hakimiyeti.. Ara gazı verirken yanlışlıkla debriyajı kaçırman rezil olman ve motosikleti batırman anlamına cok cabuk gelebilir. Ayrıca ısı faktörü var. Motosiklet 5 dk 60 km nin altında gittiğinde fan açar.. 101 derecede fan acıyo makinasına göre değişiyor. R6'da çift fan var. 1 dk da motosikleti 94 dereceye düşürebiliyor ama o fanların üflediği sicaklık direk vucudunda...
Bunlar basit ama adamın canını sıkan detaylar. Öyle çarşı pazara gelmez yani bi yerden sonra dersnki ya arkadas bu olmuyo gerçekten doğru değilmiş. O yüzden heves için yapılacak iş değil kanımca.. Gidip kiralayıp nasıl bir şey olduğunu gör derim.. Aklın keserse allah yolunu açık etsin.
Esimde var 600rr
Uzun yola cikildi 'max 8 saatlik'
Yeri geldi kumpir yemeyede gidildi 2 adim oteye
Saganak yagista binildi
Yaz sicaginda binildi
Trafikte binildi
Otobanada cikildi
Sehir ici binildi
Guzel mi oldu cooook guzel oldu )
Yeterli tecrube olduktan sonrasi muhim degil ..motorlar biyeri kacmiyor acele etmeyelim ,kendi adima konusmak gerekirse ben basamak basamak yukseltecegim ve gercekten hazir oldugumda ise birilerine soracağimi sanmiyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)