3 Aylığına CBR600RR Almak Mantıklı Mı?
Reklamlar
-
Merhaba MT ahalisi. 25bin lira civarlarında paraya araba alacaktım aslında fakat hazır param birikmişken hayalim olan turuncu 600rr limited edition alıp yaz boyu binip, yazın sonunda yada ortalarında ufak veya sıfır bir zararla satıp arabaya geçmek istiyorum. Trabzonda öğrenci olduğum için motosiklete okul zamanı devam edemem.
Hangi KM lerde ve ne fiyatlara bulunur bu renkte adam akıllı bir makina? Alırken nelere dikkat etmek lazım?
Herşeyden de önemlisi, planladığım gibi kayıpsız satabilirmiyim yaz sonunda yada ortalarında?
Reklamlar
-
Selam,
Böyle bir motosiklet tecrübeniz ne alemde?
-
Fazla abartmadan 1-2 ay ufak ufak gezmeyi düşünüyorum. Daha önce hiç 600lük sürmedim ama inanın olayın ciddiyetinin farkındayım 14bin km kadar 600cc altı motosiklet tecrübem var. Dipgaz yapmadan 600cc ile gezinti yapabileceğimi düşünüyorum. Hayalimi gerçekleştirmek için bu fırsatı birdaha yakalayamam.
Konudaki amacıma ulaşabilirmiyim? Çok zarar edermiyim?
-
Ulaşamayabilirsiniz. Zira bu lanet olasıca makineler öyle dip gaza gerek duymazlar.
Edit: Herkese ayrı ayrı aynı şeyleri yazmaktan inan bana fenalık geldi... Su mesaji bir okumanı isterim.
LifeisBike adlı üyeden alıntı
Bu işler zaman ölçeği ile olmaz, siz süre verdiğiniz için ben 7-8 ay uygun değil dedim.. Bir motosikleti kullanmaya basladıktan belirli bir dönem sonra altınızda oyuncak olduğunun farkına varırsınız ve kendi yorumunuzu kendiniz yapar hale gelirsiniz. Burada herkes bir yorum yapar ama asla %100 gerçeği yansıtmaz.. Çünkü gerçeği siz kendi kabiliyetiniz ve deneyiminiz ile ortaya çıkartırsınız. Seleye İlk oturduğunuz an ile 20.000 km sonraki haliniz arasında karşılaştırma yaptığınızda şöyle komik bir tebessüm ile, ya ben bunu nasıl kullanamamışım acaba ? diye bi güler insan kendine.. İşte o zaman anlarsınız ki siz kullandığınız motosikletten bir sonrakine hazırsınız.. Ayrıca SuperSport bir motosiklet ile öyle her gün çıkamazsınız ( 600 ve 1000 ve 1.300 için konuşuyorum) SuperSport biraz keyif ve zevk işidir, yani aslına bakarsanız bir motosikletten alabileceğiniz bütün zevkleri barındırmaz üzerinde.. Anlayacağınız SuperSport bir motosiklet tutkusu gibi bir şey değildir. Tamamen sürat odaklı çalışır mekanizma.. Dur şunu bi alayım da ortaköye gideyim motosikleti değildir. (Her ne kadar %90 bu şekilde yapsada)
Kendimden örnekleyeyim..
Benim motosikletim kapalı garajımda duruyor, Hafta sonu Cumartesi ya da pazar, keyfim yerindeyse 1-2 arkadaş veya yalnız, otobana çıkılır 50-100 km gazlanır (İstanbul'dan silivriye gidilir ve geri dönülür veya benzeri bir güzergah.)
Demem o ki motosiklet keyfi böyle birşey değil. Daha doğrusu Super Sport motosiklet ile piste çıkmıyorsanız şehir motosikletlerinin sağladığı, pratikliği, rahatlığı , konforu ve ulaşım kolaylığı gibi detayları hayatınız boyunca yaşayamazsınız veya bir tane daha motosiklet alma ve şehirde onu kullanma ihtiyacını duyarsınız. Eğer gerçekten motosiklete aşık ve tutkuluysanız.. Bir kaç dez avantaj saymak istiyorum.
1- Super Sport motosiklet oturuş pozisyonu olarak en konforsuz motosiklettir.
2- '' '' şehir içersinde kullanılabilecek bir motosiklet değildir.
3- '' '' çok yüksek hızlara çıkar ve frenleri gerçekten çıktığı hızda durabilecek düzeyde değildir.
4- '' '' ciddi deneyim ister.
5- '' '' asla sizi sevmez ve hatanızı kollar,
6- '' '' sinirli ve sabır taşı çatlamış bir '' Anne ''den kat be kat daha agresif ve tahammülsüzdür.
7- '' '' yaptığınız hatayı asla affetmez. ve bunların sonuçları genel olarak bellidir.
8- '' '' kendisinin masraflı pahalı olmasının yanında kullanmak zorunda olduğunuz ekipmanları da kendisi kadar pahalıdır.
9- '' '' yakıt konusunda bir motosiklet olduğunu hiç bir zaman hatırlamaz ve orta ölçekli bir dizel arabadan 2-3 kat fazla yakar
10- '' '' bakım maliyetleri yüksektir.
11- '' '' her yaz dönemi bir lastik yersiniz ve çifti aşağı yukarı 1.000 tldir.
12- '' '' yazın oluşturmuş olduğu sıcaklıktan ter bezlerinizi iflas ettirir, bunalırsınız.
13- '' '' yanlışlıkla arka arkaya 2 trafik ışığına takılırsanız motosiklet 100 dereceyi geçer ve fanlar açılır, bu fanlar sıcaklığı doğrudan vucudunuza vurur.
14- '' '' Kullandığınız kaskın vizör parasi ile normal insanlar kendilerine kask alabilirler.
Saymaya devam edersem daha 100 tane olumsuz tarafını çıkartabilirim. Aslında bu mesajımda anlatmak istediğim şey SuperSport motosiklet yarış motosikletidir. Şehirde kullanmaya uygun değildir. Motosikletten keyif almak icin tercih edilecek bir motosiklet değildir. Ayrıca bu motosiklet için feleğin çemberinden geçmil olmak bile bazı durumlarda yetmeyebilir. (Herkes için söylemiyorum)
O yüzden keyif alabileceğin bir motosikleti seçmeye özen göster. Ülkemiz şartlarında herkes Tepeden başlamak istiyor ama, o işler öyle göründüğü gibi gitmiyor malesef, 1. vitesinde 128 km hıza 2.7 saniyede ulaşan bir motosikletten söz ediyoruz burada.. Ne kadar gerekli, buna siz karar verin. Dipnot: Amacına göre kullanacaksanız o zaman işler değişir. Ama dediğim gibi önce ciddi bir deneyim, ne zaman hazır hissederseniz kendinizi o zaman zaten beyniniz sizi olması gerektiği motosiklete götürecektir.
-
Zarar edeceğin düşüncesindeyim kışın alıcı zor çıkar herkes senin gibi yaza girmeden almak ister çıkacak alıcı da ölü fiyata almak isteyecek muhtemelen trabzonda da alıcı bulmakta sıkıntı yaşayacağın için ucuz bi fiyata vermek zorunda kalacaksın tahminlerim bu yönde
-
Elimin ayarı var. sıfır tecrübe ile yada eğitimsiz binmeyeceğim tabiki. Konudaki sorularım hakkında fikriniz var mı?
-
0-100 ü 3 küsür saniye olan makinalarla gezmek için 14 bin km yeterli bi tecrübe değil. Hatta herkes km olarak bakıyor ama aslında cc ve silindir olarak bakılmasında daha yarar var , nasıl ki 125 ccden direk 600 e fırlamıyorsak mantık hep birbirine yakın ccler ile yavaş yavaş arttırarak gitmek olmalı. 125 cc - 250 cc - ve giderek artan şekilde gitmeli tecrübe.
-
Yazın başında alıp bir ay sonra satmak istediğimi düşünürsek nasıl olur? Ne kadar zararla satabilirim?
Motoru uç seviyelerde gazlamadan (Hatta orta seviyede bile olmadan) gezinti amaçlı kullanacağım sadece 1 ay.
-
LifeisBike üstadimizi dinlemeni tavsiye ederim çok detaylı açıklayıcı ve tamamen gerçekçi
-
Serkan kardeşim ne dememizi bekliyorsun? Etmezsin kardeşim... ama başka türlü zararların olur. Ekipmandan zarar edersin. Canından zarar edersin. bahsettiğin makine 120 küsür beygir birinci viteste kalktıktan 1-2 saniye sonra arkana baktığında elin gaza takilirsa olacakları tahmin edemezsin. Yapmayın böyle şeyler inanın üzülüyorum.
-
serkan_emp adlı üyeden alıntı
Motoru uç seviyelerde gazlamadan (Hatta orta seviyede bile olmadan) gezinti amaçlı kullanacağım sadece 1 ay.
Kusura bakma ama ben bu cümleyi her duyduğumda gülmekten kendimi alamıyorum.
İnan bana 3. kontağı çevirişinde abi bu kaç basıyor diye soracaksın kendine.
Burada yazan insanlar seni tanımadıkları halde yapacağın şeyin hatalı olduğunu söylüyorlar, vazgeçirmeye çalışıyorlar. Buna rağmen ısrarla alacağım diyorsan senin kararın elbette, kimse karışamaz.
Fakat bu işin sonucu maddi kayıp senin için en sevindiri olay olur. Milletimiz nedense çok hafife alıyor bu motorları. Anlamak mümkün değil, canınız bu kadar değersiz olmamalı!
-
97 cc motosikletle Adanada geçen 600 rr ı geçtim
ışıklarda fırladı gitti kendisi
az ileride durmuş kaskını takıyordu sanırım
geçtim gittim
kaplumbağa ile tavşan hikayesi gibi oldu
şehiriçi Artısını pratikte göremiyorsunuz
habire ışık dur kalk
hız sınırı belli zaten
abs yok zaten genelinde
600rr biri takmıştı geçen abs
-
Lifeisbike o kadar güzel anlatmış ki bize edecek laf bırakmamış.
Zarar eder misin? Kesinlikle. Motosiklet sezon sonu alır sezon başı satılır. Orta Düzey ekipman 600 ve üstü cc lerde zaten yetersizdir. Gidip en iyi en pahalı ekipmanı alacaksın. 600-800 Euro kask bedeli
400-800 Euro mont/tulum
300-400 Euro bot
En az 300 lira mont altına omurga koruması
Eğitim masrafları
250cc bile alırken bu yukarıda yazılanları satın alıyorsun. Geçici bir heves ise hiç alma.
Satarken illa zarar edeceksin. Sezon kapanmış olduğundan alıcı zor bulacaksın. Almak isteyenlerde sezon sonu olduğu için fiyatını beğenmeyecek çünkü alan 3-4 ay yatıracak motoru.
Al bir 250 seneleyede kullan.
-
Araba alma niyetin varsa bence o parayi motosiklete verme yazik olur tehlikeli olmasini gectim en basit bisey soyleyim 3 ay icinde motor bloguna bi zarar gelirse yandin ki masraflari illaki olacaktir cok zarar edersin. kucuk bisey al
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Cbr 250 r repsol al daha sağlıklı olur senin açından . Trol müsün diyeceğim ama 5 yıllık üyesin . Bari sen yazma şöyle şeyler gına geldi artik . Madem 1 2 ay kullanacaksin git kirala daha iyi ...
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
ezio41 çok doğru söylemiş. git kirala daha az zarar edersin ki 14 000 km nasıl yapıldığı belli olmayan tecrübe yeterli değil.
-
Sen git arabanı al arkadaşım onunla dip gaz yapmadan gidersin. Hayalini de youtube de açıp izlersin artık.
-
3 aylik olunca daha tehlikeli geldi bana. Satmadan elbet sinirlarini merak edeceksin. Amaaaan bidaha mi gelecez dunyaya birdaha nerden bulacam deneyeyim diyeceksin. Sonrasi helva
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Bunu gordun mu bilmiyorum ama..
http://www.motordelisi.com/forum/mot...-uzun-yol.html
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Cbr 250 r repsol al daha sağlıklı olur senin açından . Trol müsün diyeceğim ama 5 yıllık üyesin . Bari sen yazma şöyle şeyler gına geldi artik . Madem 1 2 ay kullanacaksin git kirala daha iyi ...
en mantıklı öneri bana göre
-
Eğer yazın binip kışın arabayla takasa girersen zararın maksimum 2 bin ama satmaya kalkarsan ya kafandaki paraya satamazsin yada alıcı bulamazsin kışın makina kullanan pek yok aklında bulunsun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)