Hondaya gittim(fotolar akşama)
-
LifeisBike adlı üyeden alıntı
R25 ile başlayamazsın demedim ben zaten.. Benim söylediklerimin tamamı 600 cc ve üzeri supersportlar icindi. R25 zaten bir supersport değil. Ne kadar super sport kategorisinde olsa da hacmi belli beygiri belli, sen 1.6 golf'e ferrari kasası giydirsen o ferrari olur mu? ya da ferrariye 1.6 motor taksan ? Olmaz.
Benim bahsettiğim detaylar senin ileride supersport makineyi tercih ederken göz önünde bulundurman gereken detaylardı.. Ne istediğini bilmek ve anlamak ile alakalı bilgiler.. Yoksa 250'ye biner aradan bi zaman sonra super sporta geçersin. Bunu herkes yapar. Ama ne kadar doğru bu kişi için?
Ayrıca hayatın boyunca ailenin egemenliğinde olmayacaksın. Bir yerden sonra kendi hayatına kendin yön vermeye başlayacaksın ve tercihlerinde özgür olacaksın.. O yüzden şimdiden çok hızlı hareket etmeye çalışma, ata sözü derki '' Hızlı koşan atın boku seyrek düşer..'' O yüzden aklı başında bir insansın, bilinçlisin, kanının kaynaması ile değil aklının yattığı ile hareket et der kaçarım.
teşekkürler yorumlarınız için iyi forumlar
Reklamlar
-
@kubilay1994 tamam seni çok iyi anlıyorum ama şunu da anlamak zorundasın, ailen sana ikinci bir motor almaz diye gidip zx-10r da alamazsın. Her şey zamanla olucak. Bi söz vardır çok sık kullanırım, " Mutluluk, bir şeye sahip olunduğunda değil, sahip olunana kadar geçen andır." SS motor almak demek iki temel ögeden oluşuyor. Birincisi pilotajın, ikincisi paran.
Benim ss sürmekden anladığım iş pilotajdır, şehir içinde bir çok yere metroyla, dolmuşla giderim çıkartmam ablayı. Arkadaşlarım dalga geçerler. Ben ablayı çıkartırım road to kargasekmezi yat dibine kadar. Öyle otobanda alabildiğinde düzlük gazlamalarını da sevmem. SS aldıktan sonra işin bu pilotaj kısmı başlı başına bir konu.
İşin ikinci kısmına pek değinmemişsin. SS alıcaksın da ne alıcaksın ? Bana 10 yaşında ss alıcam diye gelme, yazık günah. Motora harcarsın 20 bin tl ustaya harcarsın en az 10 bin tl. Kendi eski sattığım suzuki dahil bir çok motorun kmsini düşürüp düşürüp geri satıyorlar. Ben aleti satmışım 52.000'de 2010 da yıl olmuş 2015 boyatmışlar 40.000'de geri satıyorlar. Daha geçen malum sitede bir ilan vardı adam s1000rr almış boğazda kaynak doldurma çıkmış. Al bir de burdan yak ölür müsün öldürür müsün ? İşin parasal boyutuda var.
Ben bu sene benim kıza 1 takım pirelli lastik aldım 1.300tl, 4 litre yağ 160tl, yağ filtresi 65tl, did x-ring 300tl... artı usta parası gitmesi gelmesi 2.000tl gitti. Bunları da hesaba kat.
-
Coach_k adlı üyeden alıntı
@kubilay1994 tamam seni çok iyi anlıyorum ama şunu da anlamak zorundasın, ailen sana ikinci bir motor almaz diye gidip zx-10r da alamazsın. Her şey zamanla olucak. Bi söz vardır çok sık kullanırım, " Mutluluk, bir şeye sahip olunduğunda değil, sahip olunana kadar geçen andır." SS motor almak demek iki temel ögeden oluşuyor. Birincisi pilotajın, ikincisi paran.
Benim ss sürmekden anladığım iş pilotajdır, şehir içinde bir çok yere metroyla, dolmuşla giderim çıkartmam ablayı. Arkadaşlarım dalga geçerler. Ben ablayı çıkartırım road to kargasekmezi yat dibine kadar. Öyle otobanda alabildiğinde düzlük gazlamalarını da sevmem. SS aldıktan sonra işin bu pilotaj kısmı başlı başına bir konu.
İşin ikinci kısmına pek değinmemişsin. SS alıcaksın da ne alıcaksın ? Bana 10 yaşında ss alıcam diye gelme, yazık günah. Motora harcarsın 20 bin tl ustaya harcarsın en az 10 bin tl. Kendi eski sattığım suzuki dahil bir çok motorun kmsini düşürüp düşürüp geri satıyorlar. Ben aleti satmışım 52.000'de 2010 da yıl olmuş 2015 boyatmışlar 40.000'de geri satıyorlar. Daha geçen malum sitede bir ilan vardı adam s1000rr almış boğazda kaynak doldurma çıkmış. Al bir de burdan yak ölür müsün öldürür müsün ? İşin parasal boyutuda var.
Ben bu sene benim kıza 1 takım pirelli lastik aldım 1.300tl, 4 litre yağ 160tl, yağ filtresi 65tl, did x-ring 300tl... artı usta parası gitmesi gelmesi 2.000tl gitti. Bunları da hesaba kat.
asıl düşündüğüm şöyle ehliyet bir ay sonra alacağım sonra hondanın 2. seviye kursuna gidip pekiştirip kask mont eldiven pantolon kadrosunu tamamlayıp en yakın yamahadan 0km. bir r25 alacağım sonrasında sanırım irc lastik veriyorlarmış üzerinde öyle okudum rosso 2 lastik alıp 15 gün şehir içi kapalı alan deneyimime başlayacğım sanırım buda bana 17-18 bin liraya mal olacak diye planlıyorum.Eksik birşey yazmadıysam bu şekilde motoru öğrenme sürecimi pişirmeyi 15 gün sonunda da trafiğe çıkmayı ancak e-5 e uzun süre açılmamayı planlıyorum yani şehir içi trafik, buda bana yeterli olur diye düşünüyorum öğrenme sürecinde
yıllık bakımlardada problem çıkmaz yani bi hasar yada kaza olmadığı sürece 2k-3k ücretler normal gözüyle bakılabilir ailem tarafından
-
Sizin fiziksel yapınıza ben şahsen daha çok enduro ve sport turingleri yakıştırırım. Bir çoğumuz ayağımız yere değimiyor diye kullanamasak da Super Tenere, KTM, Honda Varadero gibi motorlar size çok daha rahat olur.
Elbette önce eğitim ve maksimum 250 CC ve yine mümkünse içinde R geçmeyen bir motosikletle en az 1 yıllık sürekli tecrübenin ardından başlangıç, sonrasında başta saydığım motorlara hazırlık için BMW F650 GS ve muadilleri ile de 1 yıllık ya da 10.000 km deneyiminin ardından.
Şahsen R ve RR lar kısacası Super Sportlarla başlangıç konusunda, "yapmayın-etmeyin" tavsieyelerinden bezdim.
Benim boyum sizin kadar olsa alacağım tek motor BMW GS1200 Adventure olurdu
-
LifeisBike adlı üyeden alıntı
Bu işler zaman ölçeği ile olmaz, siz süre verdiğiniz için ben 7-8 ay uygun değil dedim.. Bir motosikleti kullanmaya basladıktan belirli bir dönem sonra altınızda oyuncak olduğunun farkına varırsınız ve kendi yorumunuzu kendiniz yapar hale gelirsiniz. Burada herkes bir yorum yapar ama asla %100 gerçeği yansıtmaz.. Çünkü gerçeği siz kendi kabiliyetiniz ve deneyiminiz ile ortaya çıkartırsınız. Seleye İlk oturduğunuz an ile 20.000 km sonraki haliniz arasında karşılaştırma yaptığınızda şöyle komik bir tebessüm ile, ya ben bunu nasıl kullanamamışım acaba ? diye bi güler insan kendine.. İşte o zaman anlarsınız ki siz kullandığınız motosikletten bir sonrakine hazırsınız.. Ayrıca SuperSport bir motosiklet ile öyle her gün çıkamazsınız ( 600 ve 1000 ve 1.300 için konuşuyorum) SuperSport biraz keyif ve zevk işidir, yani aslına bakarsanız bir motosikletten alabileceğiniz bütün zevkleri barındırmaz üzerinde.. Anlayacağınız SuperSport bir motosiklet tutkusu gibi bir şey değildir. Tamamen sürat odaklı çalışır mekanizma.. Dur şunu bi alayım da ortaköye gideyim motosikleti değildir. (Her ne kadar %90 bu şekilde yapsada)
Kendimden örnekleyeyim..
Benim motosikletim kapalı garajımda duruyor, Hafta sonu Cumartesi ya da pazar, keyfim yerindeyse 1-2 arkadaş veya yalnız, otobana çıkılır 50-100 km gazlanır (İstanbul'dan silivriye gidilir ve geri dönülür veya benzeri bir güzergah.)
Demem o ki motosiklet keyfi böyle birşey değil. Daha doğrusu Super Sport motosiklet ile piste çıkmıyorsanız şehir motosikletlerinin sağladığı, pratikliği, rahatlığı , konforu ve ulaşım kolaylığı gibi detayları hayatınız boyunca yaşayamazsınız veya bir tane daha motosiklet alma ve şehirde onu kullanma ihtiyacını duyarsınız. Eğer gerçekten motosiklete aşık ve tutkuluysanız.. Bir kaç dez avantaj saymak istiyorum.
1- Super Sport motosiklet oturuş pozisyonu olarak en konforsuz motosiklettir.
2- '' '' şehir içersinde kullanılabilecek bir motosiklet değildir.
3- '' '' çok yüksek hızlara çıkar ve frenleri gerçekten çıktığı hızda durabilecek düzeyde değildir.
4- '' '' ciddi deneyim ister.
5- '' '' asla sizi sevmez ve hatanızı kollar,
6- '' '' sinirli ve sabır taşı çatlamış bir '' Anne ''den kat be kat daha agresif ve tahammülsüzdür.
7- '' '' yaptığınız hatayı asla affetmez. ve bunların sonuçları genel olarak bellidir.
8- '' '' kendisinin masraflı pahalı olmasının yanında kullanmak zorunda olduğunuz ekipmanları da kendisi kadar pahalıdır.
9- '' '' yakıt konusunda bir motosiklet olduğunu hiç bir zaman hatırlamaz ve orta ölçekli bir dizel arabadan 2-3 kat fazla yakar
10- '' '' bakım maliyetleri yüksektir.
11- '' '' her yaz dönemi bir lastik yersiniz ve çifti aşağı yukarı 1.000 tldir.
12- '' '' yazın oluşturmuş olduğu sıcaklıktan ter bezlerinizi iflas ettirir, bunalırsınız.
13- '' '' yanlışlıkla arka arkaya 2 trafik ışığına takılırsanız motosiklet 100 dereceyi geçer ve fanlar açılır, bu fanlar sıcaklığı doğrudan vucudunuza vurur.
14- '' '' Kullandığınız kaskın vizör parasi ile normal insanlar kendilerine kask alabilirler.
Saymaya devam edersem daha 100 tane olumsuz tarafını çıkartabilirim. Aslında bu mesajımda anlatmak istediğim şey SuperSport motosiklet yarış motosikletidir. Şehirde kullanmaya uygun değildir. Motosikletten keyif almak icin tercih edilecek bir motosiklet değildir. Ayrıca bu motosiklet için feleğin çemberinden geçmil olmak bile bazı durumlarda yetmeyebilir. (Herkes için söylemiyorum)
O yüzden keyif alabileceğin bir motosikleti seçmeye özen göster. Ülkemiz şartlarında herkes Tepeden başlamak istiyor ama, o işler öyle göründüğü gibi gitmiyor malesef, 1. vitesinde 128 km hıza 2.7 saniyede ulaşan bir motosikletten söz ediyoruz burada.. Ne kadar gerekli, buna siz karar verin. Dipnot: Amacına göre kullanacaksanız o zaman işler değişir. Ama dediğim gibi önce ciddi bir deneyim, ne zaman hazır hissederseniz kendinizi o zaman zaten beyniniz sizi olması gerektiği motosiklete götürecektir.
Sizi gönülden tebrik ederim.
Keşke her ss sürücüsü sizin gibi olsa. Herkes bindiği aletin sadece iyi yanlarını anlatıyor. Kötü yönlerini başkasından duyunca direk saldırıya geçiyor.
Sizin söylediklerinizi ben söylesem enduro kullanıyorum diye taş yağmuruna tutulurum.
Sizin gibi ss kullanıcılarının olması çok hoşuma gitti açıkçası.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Sizin fiziksel yapınıza ben şahsen daha çok enduro ve sport turingleri yakıştırırım. Bir çoğumuz ayağımız yere değimiyor diye kullanamasak da Super Tenere, KTM, Honda Varadero gibi motorlar size çok daha rahat olur.
Elbette önce eğitim ve maksimum 250 CC ve yine mümkünse içinde R geçmeyen bir motosikletle en az 1 yıllık sürekli tecrübenin ardından başlangıç, sonrasında başta saydığım motorlara hazırlık için BMW F650 GS ve muadilleri ile de 1 yıllık ya da 10.000 km deneyiminin ardından.
Şahsen R ve RR lar kısacası Super Sportlarla başlangıç konusunda, "yapmayın-etmeyin" tavsieyelerinden bezdim.
Benim boyum sizin kadar olsa alacağım tek motor BMW GS1200 Adventure olurdu
her tecrübeli kullanıcı aynı şeyi söylüyor bende sanırım iyice enduro tarzı motorlara geçiş yapacağım ss'ler bu kadar sorun yaratıyorsa benim boyum için yapacak birşey yok
-
kubilay1994 adlı üyeden alıntı
her tecrübeli kullanıcı aynı şeyi söylüyor bende sanırım iyice enduro tarzı motorlara geçiş yapacağım ss'ler bu kadar sorun yaratıyorsa benim boyum için yapacak birşey yok
Aslında sorun değil elbette dilediğin zaman kullanabilirsin SS. Ama beklenti önemli, sonuçta SS hız ve pist amaçlı üretilen bir motor. Örnek olarak İstanbul-Ankara arasını bir SS ile de bir GS Adventure ya da KTM ya da Honda Varadero ile sürüş kabiliyetine göre aynı zamanlarda alırsın. Ama vardığında birinde gerilim/bel ağrısı, diğerinde konfor hissedersin. SS kullanan arkadaşlar lütfen alınmasınlar bu benim şahsi yorumumdur. SS ile dünya da gezilir, çöl de geçilir sonuçta.
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Aslında sorun değil elbette dilediğin zaman kullanabilirsin SS. Ama beklenti önemli, sonuçta SS hız ve pist amaçlı üretilen bir motor. Örnek olarak İstanbul-Ankara arasını bir SS ile de bir GS Adventure ya da KTM ya da Honda Varadero ile sürüş kabiliyetine göre aynı zamanlarda alırsın. Ama vardığında birinde gerilim/bel ağrısı, diğerinde konfor hissedersin. SS kullanan arkadaşlar lütfen alınmasınlar bu benim şahsi yorumumdur. SS ile dünya da gezilir, çöl de geçilir sonuçta.
anladım yani bir nevi ss herkes için uygundur ama sorunlarına katlanırsan diyorsunuz şimdi herşey oturdu teşekkürler
-
kubilay1994 adlı üyeden alıntı
anladım yani bir nevi ss herkes için uygundur ama sorunlarına katlanırsan diyorsunuz şimdi herşey oturdu teşekkürler
Aynen, 1.50 boyundaki biri jokey, 2.10 boyunda biri basketbolcu olduğunda daha anlamlı oluyor ya, işte öyle birşey
Sonuçta 1.50 adam da basket oynar, 2.10'luk adam da ata biner. Ama mesele fizik/performans olunca ...
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Sizi gönülden tebrik ederim.
Keşke her ss sürücüsü sizin gibi olsa. Herkes bindiği aletin sadece iyi yanlarını anlatıyor. Kötü yönlerini başkasından duyunca direk saldırıya geçiyor.
Sizin söylediklerinizi ben söylesem enduro kullanıyorum diye taş yağmuruna tutulurum.
Sizin gibi ss kullanıcılarının olması çok hoşuma gitti açıkçası.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
İyi dilekler için teşekkür ederim, gerçekten R motosikletler ciddi anlamda bilinç ister, bunları bilmek ve uygulamak zorundasınızdır yoksa gerçekten çabuk ölürsünüz. Duyulduğu zaman kulağa çok hoş geliyor,(Kişi: Benim makina 2.90 çeviriyo,-Kişi2: ben 2.99 görüyorum ama uzatırım seni..) Şimdi bahsedilen şeyler çok konuşulduğu için artık bir alışılagelmişlik var. Insan oğlunun %90'u 200 km üzerinde bir hıza sadece uçak havalanırken çıkmışken bizler motosiklet üzerinde 2.99 'lar konuşuyoruz ve bunun ne demek olduğunu bile bilmiyoruz, zira tecrübe bile edemediğimiz bazı konularda asıp kesiyoruz (Türk milleti geneli). Sorsan G kuvvetinden bir haber..
Kısacası bu motosiklet işi gerçekten zevk ve keyif işi.. Insanların doğru tercihler yapması hayatlarının akışı ve sevdiklerinin yaşamı için önem taşır. Bunları bilerek hareket ettiğiniz sürece zaten doğru olanı siz bulursunuz. Allah cümlemizi kazadan beladan korusun.
Sevgiler.
-
pist dışında ss makine kullanmak değişik bir ruh ve karakter gerektirir. hakkını veremiyeceğin için çabuk sıkılırsın. ben isterim ki keyif alarak kullan. o yüzden x-max 250 alabilirsin boyuna da uygun
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Aynen, 1.50 boyundaki biri jokey, 2.10 boyunda biri basketbolcu olduğunda daha anlamlı oluyor ya, işte öyle birşey
Sonuçta 1.50 adam da basket oynar, 2.10'luk adam da ata biner. Ama mesele fizik/performans olunca ...
örnek güzelmiş teşekkür ederim bütün yazının toparlayıcı konuşması oldu
-
kubilay1994 adlı üyeden alıntı
21 yaşındayım ancak öyle hız yapayım yok efendim gazı açayım bi patlıyım , tek teker deniyim falan diyen bi adam değilim çünkü araba ile ilgili kötü tecrübelerimden ders aldım her ne kadar 1 arabayı pert etsemde 1 müsibet 1000 nasihattan yeğdir demişler. ben dersimi aldım problem olacağını düşünmüyorum.
aynı şekilde bir araba pert ettim kavşakta sıfır çizerken :D ben de öyle diyordum gaz açmam falan.. ama elinin altında güç olunca inan bana açıyorsun. tecrübeyle sabit. ben açmam diyip de sözünde duran görmedim. 125lik alıp ilk aylarda çok tatlı bu bana yeter falan diyip, bi süre sonra ya bu gitmiyo giden bişey alayım diyen arkadaşlarım var :D
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
telike adlı üyeden alıntı
aynı şekilde bir araba pert ettim kavşakta sıfır çizerken :D ben de öyle diyordum gaz açmam falan.. ama elinin altında güç olunca inan bana açıyorsun. tecrübeyle sabit. ben açmam diyip de sözünde duran görmedim. 125lik alıp ilk aylarda çok tatlı bu bana yeter falan diyip, bi süre sonra ya bu gitmiyo giden bişey alayım diyen arkadaşlarım var :D
aklımda gaz açmak yokken tilkiyi düşürmeyin lütfen aklıma :D
-
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Moderatör
-
telike adlı üyeden alıntı
yok hocam kendi tecrübem yola çıktım sadece, ki benim temkinli güvenli ve güvenlikli sürüşümü arkadaşlarım bilir, buna rağmen ya uzun yolda 130 yetmiyor, ne var çevirdim mi 200ü görsem falan diye düşündüğüm çok zaman oldu
bunu kendi kendime düşündüğüm zaman dedim ki; ben gaz açmam aynı avcı yalanı gibi bir motorcu yalanıdır :D o gaz açılır.
yok yok ben açmam
-
-
DKN adlı üyeden alıntı
fotoları koymamışın
1. sayfanın altına doğru son yorumlarda atmış olmam gerekiyor ama bi kontrol ederseniz sevinrim
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
30 yaşın altındaysanız 4 silindirli ss leri kesinlikle tavsiye etmem. Ha kaza yapmayan varmı tabi ki var.
Sonunda benim gibi düşünen biriyle karşılaştım, ben ss'lere yaş sınırı gelsin dediğimde millet uuuu diye itiraz ediyodu ama maalesef gerçek bu insan 30 yaşından sonra daha bilinçleniyo ve hıza olan merakı dahada azalıyo o yüzden nerede basacak nerede sakin gidecek daha iyi kestiriyo, ss üstünde hayatını kaybeden arkadaşlarımızın çok büyük bir kısmı maalesef 30 yaş altı kullanıcılar, o yaşlarda bende öyleydim, atlayayım, zıplayayım, aralara gireyim, en önden çıkayım falan hep bunlar bana birşey olmaz ben işimi bilirim mantığıyla yapılmış deliliklerdi, Allah'a şükürler olsun ki beni korudu da birşey olmadı yoksa şimdiye çoktan benimde vefat haberimi okumuş olurdunuz burdan... 30 yaş altıysan ss'te bineceğin en yüksek cc ktm 390 olsun ya da cbf 500 gibi ss'e yakın ama daha kendini bilir bir motor olsun diyorum ben
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler