Aslında motorların üzerinde nasıl durdugunuzu gösteren bir similasyon sitesi var.
http://cycle-ergo.com/
Bu siteden kendi beden bilgilerinizi girerek hangi motorun üzerinde nasıl durdugunuzu görebiliyorsunuz.
Tabiki motorun genişliği hakkında bir bilgi bulunmuyor ... yani o da önemli ancak, yinede en azından SS üzerindeki görüntünüzü görmenize yardım edecektir.
Bir tavsiye daha... çok dürüst bir bayiye denk gelmez veya tanıdık birileri yoksa arada, satış elemanlarının dediklerini dinleyin ama bir parça şüphede duyun ... öyleki direk 1000 lik motor vermek isteyen bayilerede rastladım ... en güzeli bir eğitim kurumundan eğitim almak ve orada ki eğitmenlerden yorum almak diye düşünüyorum. Bu arada bu forum gibi forumlara, şahsen satıcılardan daha çok güveniyorum. İşten anlayan, tecrübelilerin yazdıgı mesajlar kendini belli eder.
Enduro müthiş keyiflidir. Her yola gider. Şehiriçi, asfalt, arazi... Aksesuara da uyar.
Şehir içi ulaşım ihtiyacını da çözer, hafta sonu gezintisine de gelir, dünya turuna da çıkılır.
Yamaha WR 250'yi bir incelesen eminim fikrin değişecektir.
Ne Cbr250r ne de yamaha r25'i düşük cc'li yarış motoru (ss) olarak kabul edemiyorum. Depo yukarı doğru şişik, yanlarda grenaj olunca ss olunmuyor. Düşük hacimde Aprilia Rs125 ,cagiva mito gibi iki zamanlılar ss olarak kabul edilebilir ancak. 2 metrenin üzerindeki boyda cbr250r'da rahat ettiyseniz başka hiçbir motora bakmayın bence. Ekspertiz yaptırıp temiz bir ikinci el alın acemiliğinizi atın, satarken de çok zarar edilmez hem.
Bize sorsan biz de aynılarını söylerdik boşuna yorulmuşsun.
R25 250cc olmasına öyle ama güç bakımından öyle değil. orta devirlerde birden bire canlanan bir makine. yani daha acemi birinin ona hakim olması çok çok zor bir durum. nasıl ki harley-davidson ve diğerleri deniyorsa, bu durumda da racing sınıfı ve diğerleri demek daha doğru olur. çünkü tutkusu olduğun racing sınıfı hem maddi hem de manevi olarak diğer motosikletlere göre biraz külfetlidir. ayrı bir beceri gerektirir. aynı zamanda performans makineleri olduğu için bakım periyotları ve masrafları, ortalama km'lere gelindiğinde çıkaracağı sorunlar diğerlerine göre biraz fazladır. ona bir Türk kızı (kezbanı) edasıyla bakman gerekecektir. ama dediğim gibi acemi birisine göre zor bir durum bu. sen daha düşük cc'li başlangıç motorlarına yönelebilirsin. commuterlara bakabilirsin örneğin. yahut touring motorlara. becerilerini artırdığında ve gerekli eğitimleri de aldığında istediğin sınıfa geçiş yaparsın. motosiklet sabır isteyen bir konu.
Twitter: @Umut_Oyun
Facebook: /erkan.mezarci
bu siteyi biliyorum aslında denedim ama canlı bi görmek istedim .
zaten 1000'lik falan bir motor alacak değilim direk olarak ama giderken de sonuna kadar objektif birini yanıma alıcam. babamı :D zaten olmadıysa direkt olarak hayvan gibi duruyosun motorun üzerinde diyecek bi insan kendisi :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
o tarz motorlarda gözüme çok ince geliyor kaba tabir ile daha geniş motorlar olsa daha iyi olur inazuma mesela bi nebze daha geniş geliyor gözüme.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
bahsettiğim gibi bir 10 dakikalık oturmada rahattım ama 10 dakikayı geçen bir sürüş yapacağımı düşünmüyorum tamamen şehir içi kullanacağım bugün kısmetse gidip daha ayrıntılı deneyip akşamüzeri ssleri de atıp son kararı vereceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
haklısınız zaten bundan önceki 2 konumda burdaki bilgili kişilerden yorumlar aldım ama asıl amacım gidip motoru denemekti yüzyüze görüşmekte işin yağı balı oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
dün akşam iyice ayrıntılı şekilde videolarını inceledim bahsettiğiniz gibi başlangıç motoru için r25 i fazla görüyor herkes .açıkçası ben halledecğimi düşünüyordum ama sanırım düşündüğüm gibi olmuyor. maddi olarak bi skntı yaşayacağımı düşünmüyorum daha önce 2 yıldır kullandığım chevrolet captiva vardı yakıtını ben karşılıyordum bu yeterlidir sanırım 12.5 lt./100km mazot :D
touringlerde sele yüksekliği chopperlar gibi problem oluyor çoğunluğunda aslında benim kalemim tam enduro bunların arasındanda suzuki inazuma oldukça hoşuma gidiyor ama hadi bakalı hayırlısı. son denemeden sonra daha ayrıntılı konuşabileceğiz
Bajaj pulsar 200 ns yada rs sizi uygun olabilir
endro sınıfında KTM'yi tek geçerim ben. adamların işi zaten endro. sana KTM Duke 125 ve 200'lük modellerini sana önerebilirim. ülkemin yollarında KTM iyi iş görür
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)