Motosiklete başlamak hayalim çok istiyorum ama korkularımı da bir türlü yenemiyorum.
Reklamlar
-
İlk zamanlarda bu pskoloji olur surekli dusunursun ya kaza olursa ya sakat kalirsam diye icin icini yer gunlerce. Zamanla duzelir surekli kotuyu dusunme bide motosiklet uzerinde yasican zevki dusun. Ama motosikletin diger araclara gore 30 kat daha fazla tehlikeli olduguda bir gercek buda demek oluyorki diger arac suruculerine gore 30 kat daha dikkatli olacaksin bi gun olucez zaten diyerekten herseyi salma bu tehlikeyi bil ona gore kullan. Surekli olumsuzluklari dusunursen hic bisey yapamassin o zmn bi gun oluce yasamaya gerek yok simdi ölün.tehlikeleri bil ona gore kullan bjsey olmaz bira kullandigin zaman anlicaksin o kadar zor olmadigini
Reklamlar
-
Motosiklette kaza riski her zaman vardır arabadan 30 kat fazla olduğu da doğrudur fakat bu riskleri azaltmak, yüzdelerini düşürmek her zaman senin elindedir. Havacılıkta bir söz vardır, havacılığın kuralları kanla yazılır diye. Yani her bir uçak kazası, havacılık otoritelerini ve uçak üreticilerini önlem almaya itmiştir. Bunu motosiklete de uyarlayabiliriz aslında, yaşanan kazaları, oluş sebeplerini, yol durumunu, hava durumunu, herşeyi incelemek bize çok şey kazandırır, maalesef üzüntü verici her bir kaza ama aynı zamanda büyük bir ders.
Örneğin ben virajları daha iyi alabilmek için, viraj içlerinde ne gibi hatalardan dolayı kaza olabileceğini görmek için youtube'da RNickeyMouse'un videolarını izliyorum, her bir düşme videosu ayrı bir ders niteliğinde..
Demek istediğim 30 kat risk sıradan bir motosiklet sürücüsünün, sıradan bir araba sürücüsüne oranıdır, dikkatli ve işi tekniğiyle öğrenmeye hevesli bir motosiklet sürücüsü aynı riske sahip değildir, zaten bence her anlık heves eden motosiklet kullanmamalı, riskini analiz edip ona göre bilinçli olan kullanmalı, bu manada korkman güzel birşey..
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
1996 yılı.
bizde olduğu gibi yunanistan da yaz döneminde orman yangınlarıyla boğuşuyordu. yunanistan itfaiye ekibi büyük bir yangını söndürmüşler ama oldukça geniş bir alanı da kurtaramamışlardı. yangın sonrasi uzmanlar, yanan alanda araştırma yaparken, gördükleri karşısında küçük dillerini yutarlar. görünen, denizden bir kaç kilometre uzakta ve yüksekte olmasına karşın yanmış bir balıkadamdır. snorkeli ve zıpkını da elindedir üstelik.
sen, balık avlamak için denize dal. sonra bir yangın söndürme helikopteri, gelip seni çeksin ve yangının
üzerine bıraksın.
Alıntıdır
Bu yazıyı birkaç sene önce okumuştum.
Ölümün nasıl,nerede,ne şekilde geleceğini bilemeyiz.
Vade dolunca nasılsa emaneti teslim edeceğiz.
O yüzden bunları çok düşünmemek lazım.
Olacak nasılsa oluyor.
Peki ne yapacağız?
-2E'yi tamamlayacağız. Yani eğitim ve ekipman.
Sonra sürüşümüzü hergün geliştirmek için çaba sarfedeceğiz. Okuyacağız,öğreneceğiz.
Gerisi zaten gelir
-
bomber adlı üyeden alıntı
Motosiklette kaza riski her zaman vardır arabadan 30 kat fazla olduğu da doğrudur fakat bu riskleri azaltmak, yüzdelerini düşürmek her zaman senin elindedir. Havacılıkta bir söz vardır, havacılığın kuralları kanla yazılır diye. Yani her bir uçak kazası, havacılık otoritelerini ve uçak üreticilerini önlem almaya itmiştir. Bunu motosiklete de uyarlayabiliriz aslında, yaşanan kazaları, oluş sebeplerini, yol durumunu, hava durumunu, herşeyi incelemek bize çok şey kazandırır, maalesef üzüntü verici her bir kaza ama aynı zamanda büyük bir ders.
Örneğin ben virajları daha iyi alabilmek için, viraj içlerinde ne gibi hatalardan dolayı kaza olabileceğini görmek için youtube'da RNickeyMouse'un videolarını izliyorum, her bir düşme videosu ayrı bir ders niteliğinde..
Demek istediğim 30 kat risk sıradan bir motosiklet sürücüsünün, sıradan bir araba sürücüsüne oranıdır, dikkatli ve işi tekniğiyle öğrenmeye hevesli bir motosiklet sürücüsü aynı riske sahip değildir, zaten bence her anlık heves eden motosiklet kullanmamalı, riskini analiz edip ona göre bilinçli olan kullanmalı, bu manada korkman güzel birşey..
Kazalar onlemle azaltilabilir demissiniz bi bakima dogru ama siz kirmizi asikta beklerken hangi onlemi alarak size arkadan kamyon carpma olasiligini azaltabilirilsinizki.kirmizi isikta duran bir arac ile bir motora arkadan kamyon carpma yuzdesi aynidir. Ama arac surucusu ile motor surucusunun alacagi hasar ayni degildir.buda motorun arabaya gore daha tehlikeli oldugunun kaniti.
-
pcmnyk adlı üyeden alıntı
Kazalar onlemle azaltilabilir demissiniz bi bakima dogru ama siz kirmizi asikta beklerken hangi onlemi alarak size arkadan kamyon carpma olasiligini azaltabilirilsinizki.kirmizi isikta duran bir arac ile bir motora arkadan kamyon carpma yuzdesi aynidir. Ama arac surucusu ile motor surucusunun alacagi hasar ayni degildir.buda motorun arabaya gore daha tehlikeli oldugunun kaniti.
şerit ortasında durmayarak veya en sağ veya en sola yanaşarak önlem alabilirsin.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
pcmnyk adlı üyeden alıntı
Kazalar onlemle azaltilabilir demissiniz bi bakima dogru ama siz kirmizi asikta beklerken hangi onlemi alarak size arkadan kamyon carpma olasiligini azaltabilirilsinizki.kirmizi isikta duran bir arac ile bir motora arkadan kamyon carpma yuzdesi aynidir. Ama arac surucusu ile motor surucusunun alacagi hasar ayni degildir.buda motorun arabaya gore daha tehlikeli oldugunun kaniti.
Şerit arasında durup(yerine göre inisiyatifle değişebilmektedir), viteste ve her an kalkmaya hazır bir şekilde sık sık arkayı kontrol ederek beklerseniz bu risk neredeyse ortadan kalkıyor, en azından çarpmanın şiddetini azaltıp ölümcül olmasını engelliyor.
Ayrıca kardeşim sana önerim youtube dan tecrübe edinmek için bulabildiğin kadar çok video izlemen. Motorcu Muhabbeti, Altın Elbiseli Adam bunların başlıcaları. Gerisini zaten izledikçe tavsiyelerden keşfedeceksin.
Başlamadan önce benim de korkularım vardı; duramamaktan, virajlarda kayıp düşmekten ve ailemi üzmekten çok korkuyordum(sırf bu yüzden kendime acıdıysam namerdim cidden). Bileği Bükmek isimli kitap ve sürücü kursumda yaptığım pratikler korkumu büyük ölçüde azaltınca, genel kültür olması için (makina mühendisliği okuyorum ve ilgi alanıma giriyor) almak istediğim A2 ehliyetimi kullanmaya niyetlendim böylece. Bayiden eve gelirken bile kaza yapabilirim dediğim için zamanla ekipmanlarımı dizmeye başladım. Ekipmanlarım tamamlanınca motosiklet almak için birikimimi tamamlayıp sonunda aldım.
Sana tavsiyem de bu yola benzer bir yoldan gitmen ve deveyi sağlam kazığa bağlayıp tevekküle bırakman. Yani full ekipmansız gezme ki, sokakta da başına gelebilecek bir olay gibi kader deyip geçebil Allah korusun başına bir şey gelirse. Bunların dışında asla "oldum ben" deme, aynı anda düşersin. Benim başımdan aldığım günden beri şu kısacık zamanda bile çok olay geçti ve akrobasi sayılabilecek hareketlerle kurtuldum bazen, bunu da kesinlikle edindiğim bilgilere ve bunların zihinsel pratiğine borçluyum. Benim eyyorlamam bu kadar, kendine güvenmediğin takdirde yola çıkma. İyi bak kendine, bu virüs insanı hayata bağlıyor. Gökyüzüne bakıp ne kadar güzel olduğunu fark ettim ben çocukluğumdan beri ilk kez, kesinlikle tavsiye olunur.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
70e almıştım sana 50 e bırakıyorum bu kitapları oku ve anla ve uygula hayatta kalmana çok yardım edecek. kargo size ait alıcam diyosanız cep numaranızı özelden yollayın bana .
[IMG][/IMG]
-
İşte o korku hep içinde olsun çünkü o korku seni trafikte hayatta tutacak.
Sakın Motosikletten vaz geçme çünkü Gerçek aşk budur.
Bir bin motora tadını al zaten hepsini unutacaksındır.
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
Üç tane şey söyleyeceğim: eğitim, eğitim, eğitim.
-
-
40 yaşına geldim ilk motorumu 94 te aldım o günden bugüne kaçtane motor değiştirdim kimbilir. Ama hala ailemin haberi yoktur motosiklet kullandığımdan. Daha 1 hafta önce araba ile giderken litrelik bir motosikletli otobanda yanımızdan geçince evlat yetiştir büyüt sonra bu yürüyen tabuta koy insan kafayı yer diye bir yorum aldım babamdan düşünün artık.
Bir taşıttan korkuyor olman bence çok ta kötü değil ne kadar çekinirsen o kadar çok tedbir alırsın. Ben hep bir laf söylerim daha doğrusu bir lafın motosiklete uyarlanması. Bu sefer kaza yapacakmış gibi giyin ve tedbirli kullan, hiç kaza yapmayacakmışsın gibi rahat ve stressiz kullan.
Motosiklet kaza yapmaz üzerindeki sürücü yapar bunu asla unutmayın. Bugün sola dönüş olan biryerde araçla sinyalimide vermişim yavaşlamışım yoluu kontrol etmişim son kez geçmeden kafamı çevirdiğimde solumdan bir motosiklet geçiş yaptı. Ben motosiklet sürücüsü olarak araç kullanırkende mutlaka ayna harici kafamı da çevirip bakarım ama bunu yapan arkadaş benim yerimde başkası olsa direk o araç döner ve ona göbekten girerdi.
İşin özeti bu tür hataları motosiklet yapmıyor insan yapıyor. Birçok motosiklet kazası ile vefat eden arkadaşım da oldu araba ile vefat eden de.
Sen sen ol herzaman tedbirli akıllı uslu ol, eğitimini al ve güven içinde kullan.
-
Eğitim almadan trafiğe çıkmak gerçketen tehlikeli ben bir hevesle apache i aldım ama bi yerden sonra süremediğimi anladım,eğitime gitmeden bu işe başlamak çok yanlış.
-
kanser atlattım yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım
-
sırf arazide kullanmak için, cross bir motosiklet alıp trafik olmadan da motosikletin keyfini çıkartabilirsiniz,
-
uzun bir hayat yaşamak yerine güzel bi hayat yaşamak var ölüm baki ama dolu dolu yaşamak varken monoton ölme derim
-
trafik riskini göze alamıyorsan bile uygun ekipman ve eğitim alıp sadece arazide veya pistte çok daha güvenli ortamda sürerek tecrübe edinir, iki tekerin keyfine vararak güvenli bi birçimde trafik için alıştırma yaparsın
-
Abi ben henüz 17 yaşındayım ve 10 günlük motosiklet sürücüsüyüm . pek bişeyden korkmam ama motoru ilk aldığım gün (sadece arkadaşımın motosikletini sürmüştüm toplamda 3-4 kez bindim) direk kendimi trafiğe attım. ve ölmediğim için şanslı sayılabilirim . 10 gün içinde öğrendiğim şeyler:
Taksicilerin dibine girme yada dolmuş otobüs gibi şeyler.
kadın şöförlerin dibine girme .
ve yeşil yandıgında arkadan kornaya abansa bile bakarak geç
ve en önemlisi gitmekten önce durmayı öğren.
kazasız belasız abi inşallah pişman olmazsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)