Valla yerine göre bende 2 parmak 4 parmak kombinasyonunu uyguluyorum. her ikiside kullanılabilir bence önemli olan tek birine alışmamak.
Valla yerine göre bende 2 parmak 4 parmak kombinasyonunu uyguluyorum. her ikiside kullanılabilir bence önemli olan tek birine alışmamak.
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
1)ilk önce yavaş gitmeyi öğrenicen
2)firenlerini yumuşak fakat kilitlemeden sıkmayı öğreneceksin
3)ön fireni durdurmak arkafirenide yavaşlamak için kullanıcaksın
4)arkayı kitlersen high-side olayı yaşarsın.bu pozisyona giriğinde sakın arka fireni bırakma taki duranakadar.
5)önfireni ktlediğin anda bırak fakat yavaş birşekilde bırak yoksa öne doğru çok hızlı bir ivme yanlız kontrolsuz bir ivme kazanırsın buda kaza demektir
6)öncelikle ön firenin veya arka firenin sıkılması motorun cinsine ve firen mekanizmasına göre değişir(cohopper cinsi için ilk önce arka sonra durmaya yakın ön yavaş sıkılır asla kilitlenmez yoksa boyun büker)(sport motorlarda ilk önce ön ardından arka sıkılır fren kademeli ve kontrollü yapılmalıdır)(sccoter içinse her ikiside aynı sıkılacak kadar yakın olmalıdır)
7)yazdıklarım düz yolda duruş için geçerlidir, viraj teknikleri daha farklıdır
8)yazdıklarımın hiçbiride oku,dinle,uygula şeklinde olacak şeyler değildir.çok çalışmak ve karşılaşmakla mümkündür
9)onun için ilk önce yavaş gideceksin
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
faydalı bilgiler veren tüm arkadaşlara tşk ediyorum,,,,
Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.
ve Donald_duck
çok güzel bilgiler vermişiniz teşekkür ederim anca eklemek istediğim bir konu varki çok önemli.
Böyle ani bir frende (mesela önümüze çıkan ani durmuş bir araba olsun)
ister nolmal ister progresif fren kullanalım durmak istediğimiz yerde olacak gözler. İlerde ve çarpmak istemediğimiz nesnede kesinlikle değil.
bu konu çok önemli. O nesneye bakarsak ona çarparız ama durmak istediğimiz yere bakarsak o noktaya göre freni sıkar ve kurtuluruz...
saygılarımla
sen düz gidiyorsun hava süper herşey süper zemin on numara.. fakat nedir o önündeki 4 yoldan ya da yandan bağlanan bir yoldan aniden araba insan hayvan vs çıktı yoluna.. panik olsan da arka fren ağırlıklı ön frene bas ve onların önüne doğru değil arkasına doğru sür bu çok önemli bir tecrübe.
panik fren sırasında ön amortisörün boşluğunu alıp kademeli olarak basınç uygulandığından bahsedildi mi
112ciyiz
En basta yapmamaniz gereken sey bu frene isim olmus.
Panik yapmayacaksiniz abicim!!!
Panik olursaniz, poku yediniz.
Yok yani panik fren diye bir sey.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Ne panik yapıyorsun yahu. Zaten iki seçeneke var ;
1- Duracaksın
2- Duramayacaksın
Frenleri sıktıktan sonra bekleyip göreceksin ne olacağını
Şaka bir yanada bence en önemli olay takip mesafesi onu ayarladıktan sonra frene bile ihtiyaç kalmıyor gaz kesip yavaşlıyorsun. Ha ama illaki ani frenler yapacağın zamanlarda olacaktır. Ondada kilitlememeye dikkat ettinmi durursun bi şekilde yada sıyrılırsın.
Bu kadar tecrübeyle bu kadar cevap
Motosikletli Kaplumbağa...
DD sagolsun fren olayını açıklamış bu açıklamayı kıtabında da okumuştum ama o zamandan beri okuyupta uygulamadıgım veya uygulamadan endişe duydugum bir durum var oda şu freni 4 parmakla yapmak.1-2 defa denedim evet 4 parmakla fren manetine daha fazla güç uyguluyoruz fakat 2 parmak kadar hassas olmuyor ayrıca bunu uygularken farkettigim noktalardan biriside o dört parmagın gazı kapatıp elcik ile fren manetinin arasından alınıp manetin üstüne baskı uygulatılması baya zaman kaybettiriyor. Özellikle şehir içinde bariz bir şekilde farkediliyor. Bu nedenle özellikle şehir içinde 2 parmak gazda 2 parmakta fren manetinin üstünde tutuyorum. Tutuyorum derken tabiki fren manetiyle parmaklar temas etmiyor ama yinede manete yakın bir noktada oluyor. Gazi açında parmaklarda yukarı dogru kalktıgından manetlerin hizasından kurtuluyor ama gazı kapatınca tekrar manetlerin hizasına geliyor ve frenlemeye hazır oluyorlar.Özellikle panik fren dedigimiz durumlarda 4 parmagın manete daha iyi kuvveti uygulayacagını kabul ediyorum fakat aradaki zaman kaybı açıkcası tedirgin ediyor. Hafta sonu havalar iyi olursa 4 parmakla pratik yapmayı deneyecegim bakalım sonuç ne olacak....
Otomobilde olsa debriyaj-fren çıkarsın üstüne olur biter.
Şimdi "öyle olmaz manevra yapmak için vs....." demeyin o konular "kaçamak manevra" ve "kontrollü fren" başlığında ele alınır.
112ciyiz
freni sert değilde kademeli kulln kesinkikle işeyarıyor yani bikerete sert sıkmk yerine 2 sini birden aynı anda kademeli sık
Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper
Pufff!!!
Psikolojik güven hissi.
Ben buna karsi degiim aslinda.
Ileri surus teknikleri anlatilirken,hersey olmasi gerektigi gibi anlatiliyor ama en önemli nokta surucunun tedirgin olmadan motosiklet kullanmasi.
Bu nedenle kendinizi nasil rahat hissediyorsaniz,öyle kullanin diyecegim ama fren bu isin disinda kaliyor maalesef.!!!
Zaman kaybi dedigin olay aslinda zaman kaybi degil.
Frenleme basladiktan sonra önemli olan sey zamandan ziyade alinan mesafe.
Simdi garip gelecek ama isin asli bu.
Mesele en kisa zamanda durmak degil, en kisa mesafede durmak.
Bunu simdi anlatmak için zaman lazim.
Küçük bir örnek vermek gerekirse,
iki surucu yolda ayni hizda seyrediyoruz.
Önümüze bir engel çikiyor.
Sen daha önce frene basliyorsun.
Ama ben daha önce duruyorum.
çalismak lazim anlamak için.
Antreman yapin deyip duruyoruz habire!!!
Fakat bu surus teknikleri konusunu bir ordan bir burdan ele alinca, kopuk kopuk seyler anlatiliyor.
Bunu nasil çözecegiz bilmiyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
4parmak ben de denedim ama sanki hassasiyet azalıyormuş gibi hissettim, sanki bir anda gereğinden fazla baskı uygulayacakmışım ve tekerlek kilitlenecekmis gibi fazla üstünde durmadım ve 2parmak kullanmaya devam(mükemmel panik fren yapmışlığım da vardır)...
Bu arada bilmediğimden soruyorum, fren ve debriyaj maneti üzerindeki 1 2 3 4 ayar yeri, uygulanan baskı hassasiyeti için mi, yoksa manetin elcige yaklaştırılması için mi?
Hassasiyet diye tahmin ederken bir motor tanıtımında "elleri küçük olanlar için kolaylık" diye birşey duydum. Farklı şeyler olabilir mi?
112ciyiz
takip mesafesini olabildiğince uzun bırakarak (ki bu ana yollarda öndeki boşluğu anında dolduran dangalaklar varken oldukça imkansız) panik frene duyduğumuz ihtiyacı sadece olağan üstü durumlar ile kısıtlayabiliriz mesela.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
arkadaşlar bendede 100lük bir yuki var ama bende 2 parmak kullanıyorum ön freni banada 4 parmakla sıkınca sanki fazla sıkacakmışım gibi geliyor çekiniyorum ama arkadaşlarında dediği gibi aslında boş yollarda pratik yapmakla bununda üstesinden gelinebilir. bu faydalı bilgiler için herkese çok teşekkür ediyorum.umarım sık sık böyle konular hortlar ve daha fazla arkadaşımız bu bilgilere kavuşur. herkese kazasız sürüşler dilerim.
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
yıllardır her fırsatta yolu boş gördüğümde, trafiğin müsait olduğu her virajda tek parmak fren kullanıyor oluşum bir hata mı diye aklıma geldikçe dört parmak fren deniyorum...
öncelikle, tek parmağımla ön tekeri kilitleyebiliyorsam, demekki tek parmağın gücü, fren yapmaya yetiyor.
sonralıkla, tek parmağımla fren yaparken aynı anda gazı da kontrol edebiliyorsam, ki edebiliyorum.
?? 4 parmakla fren yapmayı ben beceremiyorum arkadaş. ve illa 4 parmakla yapılması gerekliliği, bunun en doğrusu olduğu fikrini de anlayabilmiş değilim.
bana göre iyi fren yapabilmek, ön fren, arka fren, gaz, debriyaj, vites, yol şartlarını en uyumlu şekilde kullanabilmekten geçer. bu da tecrübe ve psikoloji meselesidir bence.
Sonuç... tam gaz giderken bile işaret parmağım daima ön frenin çukurunda durur. gerektiğinde fren ve gaz'ı aynı anda kumanda edebilirim de. ayrıca, tek parmağımın hassasiyetinin ( kimine göre psikolojik olsa da ) 4 parmağın birlikte hassasiyetinden çok daha verimli olduğundan eminim.
en azından, frenaj sırasında maksimum frenaja ne kadar yakın olduğumu, tekerin kilitlenme durumuna ne kadar yakın olduğunu hissedebiliyorum... dört parmakla denediğimde bu çizgiyi yakalamakta hep güçlü çektiğim gibi bi gerçeğim de var.
zira 4 parmağı eş zamanlı kontrol etmek, tek parmağı kontrol etmekten daha kompleks bana göre...
her türlü yanlış olabilirim ama ne zaman 4 parmakla ön fren denesem hep zararlı çıktım.
bi de neden hiç arka freni tek ayak parmağı mı 4 ayak parmağı mı diye değerlendirmiyoruz
!?
Genelde panikle fren yapanlar gaz veririyor iken fren yapmaya çalışıyolar.bunu yapmamaya dikkat et.
gazi kes 2 vites indir bakalim ne oluor :-) soguk kanlilik her zaman panige ne gerek
4 parmak freni çok denedim ama olmuyor.Tek parmakla fren kullanıyorum.Satana kadar 6 ay kullandığım sıraca çok sert frenler yapmama rağmen sadece isteğim dışında bir kez arkayı kaydırdım.Ayrıca panik fren yapmak zorunda olmamaya özen gösteriyorum.Sürekli mesafe bırakırım önümdekiyle mümkün olduğunca ayrıca önümde giden aracın önünü de takip ederim.Zaten kavşaklara gelirken yol sizin olsa bile yavaşlayarak kendinizi her an ani fren yapacakmış gibi tetikte tutarsanız panik frenden bir nebzede olsun kaçınmış olursunuz.Hiç panik fren yapmak zorunda kalmadım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)