Kusura bakmayında bu yorum çok cahilce olmuş, ya satıcı biz motoru euro egzos emisyonu standartları gereği değiştirip getirmek zorunda kaldık derse ne olacak bu defa da çok bilgili bi satıcı mı olacak? Tvs apache' de yaptı bunu 160cc motor euro emisyon muhabbeti yüzünden 150 cc satılıyor ülkemizde. Vuracaksanız daha farklı yerlerden vurun bu olmamış.
Ayrıca bu devirde çinli yada japon diye bişey kalmadı R25 yamahanın ama endonezyada üretiliyor, daha bugün reebok marka ayakkabı aldım içinde made in china yazıyor bu ayakkabının kötü olacağı anlamına gelmiyor hepsini geçtim hepinizin elinde olan akıllı telefonlar masa üstü bilgisayarların anakartları hepsi çinde üretiliyor ama herkes benim telefonum en iyisi muhabbetini döndürüyor hani çin malı kötüydü?
İyi bakılırsa çinli motor japonu alır duvardan duvara vurur ama bizim apaçi milletimiz 3 bin liraya aldığı motora öküze davranır gibi davranınca haliyle çinlinin de adı çıktı. Atalarımız bile demiş bakarsan bağ bakmazsan dağ olur diye.
Len benim 160 cc'lik akbabada bile 14.1 bg var gorunuyor, 15 bg nedir?
Fiyat mevzusu hakikaten farkli bir boyutta su an. Akbabam benim, canim benim
Benim gördüğüm küçük cc Yamahalar Hondalar çok efendi sürülüyor gerçekten. Ben 150'lik çinlimle sol şeritten 110-120 gittiği kadar yardırırken onlar sağ şeritte 80-90 takılıyo. Buna rağmen 16 bin km'ye ufak tefek masraflarla geldim rodaj hariç sıfır km olarak aldığımdan beri zorluyorum motoru. Japon motorları sıfır alıp da canını çıkartarak kullansak çinliler gibi laçkalaşır mı motor yoksa hiç öten bir yeri olmaz mı çok merak ediyorum. Litresi 10 liralık yağ kullandığımı da belirteyim.
Maksadımın Çin ürünlerini küçümsemek olmadığını göstermek için motorun bir resmini koyayım. Umarım piyasada ömrü 3 gün olan motorlardan olmaz. İyi bir servis ağı ile fiyatı da biraz uygun yapıp bir de kaç cc olduğuna karar versinler tamamdır. Millet de keyifle kullanır. Beğenenler hiç çekinmeden alsın bu motoru. Hem ekonomi de canlanır
Motorları fuarda gördüğümü hatırlıyorum. Hatta Anton isimli modelin Derbi ETX çakması olduğunu düşünmüştüm. Anton belki de Zongshen üretimidir bilemiyorum. Bu motorda ve Anton modellerinde ilgimi çeken ve yüksek fiyatlarının açıklaması tek şey var, enjeksiyonlu olmaları. Benim gözümde enjeksiyonlu her motorun ayrı bir değeri var. Spada güzel fena değil ama Anton modeli bir başka güzel. Bakın linkini veriyorum : http://www.hudsonmotosiklet.com/spada-anton-200
Eğer gerçekten enjeksiyonlu ise bence 200cc motor için 6928 TL çok da pahalı sayılmaz. İdeali 6000 TL olurdu. Gerçekten de 250 cc'lerin ulaşılmaz hale geldiği bu günlerde CBF'ten sonra ben de artık bu tip motorları araştırmaya başladım. Hudson Deri bunun servisinin, bayiliğinin altından nasıl kalkar bilemiyorum ? Keşke yaygınlaşsalar da biz de alsak. Bu arada aynı motorun 150 cc olanında da enjeksiyonlu yazmışlar, onun fiyatı 5665 TL. 200 cc modelin teknik özelliklerine girince 150 cc yazıyor. Klasik amatörlük örneği gösterip, orada saçmalamışlar. Ayrıca motor nedense Motoran markası altında da satılıyorlar ve bir sitede X-Fire için 7208 TL yazıyordu.
Motor güzel gibi, ama fiyat sıkıntı piyasaya yeni girmek için
@Seko
Doğruymuş. Motoran'ın sitesinde var. Herhalde onlar getiriyor.
http://www.motoran.com.tr/urun/spada-xfire/
SYM markasını da getiren ciddi bir firma olarak biliyorum.
Olay zaten Made in çayna mayna olayı fepil ki. Reebok ta da nike ta da Made in Chin, virtbam Vs yazar fakat siz yang yung marja ayakkabı alıyor musunuz? Motosiklet direkt çin malı, artık bunun Made in bilmemne Made in japan işi olmadığının farkına varalım. Çin üretimi veya başka bir ülkede üretim japon malı ile Çin malı bir motosikleti bir tutmayın
İyi bakılırsa çinli motor japonu duvardan duvara mı vurur? Nasıl bir kıyaslama bu? Bide yoruma cahilce diye başlamışsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Çin mallarının kalitesiz olduğu bi gerçektir bunun tartışmasını yapmak bile saçma. O bahsettiğiniz Çin de üretilen şeyler kaliteli markaların ürünleri. Çin malı değil. İş gücünün ucuzluğundan fabrikasını oraya kurmuş adam. Ayrıca çin malı dandiktir diğer ülkelerin kalitelidir de demiyorum ama Çin in prensibi bu. Adamlar kapasitesi olmadığı için adi mal üretmiyo. Arz talep meselesi bu sonuçta, fakirin zenginden daha çok olduğu bu dünyada hedef kitlesi başka fakire yönelmiş ve burdan yürümüş başarılı da olmuş. İstese alasını üretir diye düşünüyorum
Sen git cbr250r al sonra rodaj filan dinleme aban motora (ki ülkenin neredeyse tamamı bunu yapıyor bu forumda dahi defalarca sıfır motoru nasıl otobanda rodaja soktuğunu anlatanlar gördük) servis bakımı nedir bilme, yağını püsürünü de servise götürmek yerine üç kuruş kar için kendin değiştirmeye çalış, kışın 20-40 yazın 5-30 yağ kullan sonra bana gelip capon bee çinliyi süründürür de buna kim inanır? Bunların yanına da tüm bakımları saat gibi yapılmış motorun sınırları gereksiz zorlanmamış aynı beygir aynı cc bi çinli koy bakalım aradan geçen 2 yılın sonunda hangisi elde kalıyor hangisi duvardan duvara vuruluyor hangisi sağlam kalıyor?
Bu motor blokları çin malı diye strafordan yapılmıyor her motorun bi sınırı vardır (piston eriten hyosunglar örnek) eğer sen motorunun sınırını bilir ve hak ettiği bakımı yaparsan hiç bir sorun yaşamazsın. Sırf çinli diye kötüdür demek sırf marka oldu diye termoplastik kaska 600-700 lira para dökmekle aynı mantıktır. Devir teknoloji devri ve her ne kadar küçümsesenizde çin şuan teknoloji de dünyanın 2 numarası, taklit yada değil adamlar herşeyi yapıyorlar ve eski kalitesiz dönemleri de bitiyor yavaş yavaş xiaomi, huawei gibi devasa firmalar çıkarttı adamlar dünya arenasına çok değil 15-20 seneye herkes çin malı aramaya başlayacak.
Çinli motosikletlerin adi,kötü olmasının tek sebebi onları olabildiğince ucuza mal ederek,olabildiğince yüksek kar amacı güden bizim iş adamlarımızdır.
Hoş japon ayarında da ürettirseler yine kar ederler,yine satarlar ama çok daha az kar ederler,buda racona ters tabi....
Elden/ayaktan marşlı diyor, ayak marşı yok.
siteden baktım, 150 cc spada'ya enjeksiyonlu demiş site. Anlamadım valla. YBR'nin sıfırından ucuza, çin malı da olsa, enjeksiyonlu sıfır motor satılabilir mi?
O ayaktan marş kısmına ben de takıldım. Bir kere ayaktan marşlı motoru, enjeksiyon varsa ayaktan martşla çalıştıramazsınız. Site bilgilerinde bir yanlışlık olmalı.
Çin mallarının kaliteleri yükseldikçe fiyatları da yükselecek. Bunun önüne kimse geçemez. Artık Çinlilerin de parasını verseniz bile belirli seviyenin altında motor yapacaklarını sanmıyorum. Bundan sonraki dönemlerde sadece fiyat avantajları ile değil, model çeşitliliyle de satış yapmaya başlayacaklarıdr. Mesela Mondial RX3'ün Japon rakibi yok. Keza 200 cc enjeksiyonlu veya karbüratörlü Japon da yok. 150 cc bir motosikletiniz varsa, 3 misline 250 cc'ye geçemiyorsanız, bu durumda 200 cc adam gibi Çinli bir alternatif bulursanız alabilirsiniz. Bakın cuma günü Lifan KP150'yi denedim, motora hayran kaldım. Şu haliyle bile CBF 150'den daha iyi (konfor hariç), 200 cc olsa hemen motoru değiştirirdim. Sırf dijital göstergesi, klaın lastikleri bile bir başka duruyor.
Bugün sıcağı sıcağına gidip Motoran bayisine motorları sordum. Ellerinde katalog da vardı. Motorlar Mayıs ayında gelecekmiş, henüz satışa sunulmamışlar. Anton modellerinde enjeksiyon yok. Cub model de dahil diğerlerinde var. Yani sitede verilen bilgiler yanlışmış. Enjeksiyonlu cub modelin muhtemelen 2 litrenin altında bir tüketimi olacaktır. Fiyatı aşağıdaki sitede 2997 TL. Ayrıca konu başlığındaki motora 7208 TL demişler.
http://altanmotor.com/tr/514-motoran
konuyla ilgisi yok fiyatlar konuşulmuş ona hitaban yazıcam motor pazarında ikinci elde şişme var zaten pazarda en çok tutan motorlar bile elden artık geç çıkar oldu.. sıfırlarda türkiyede alım gücü belli istedikleri fiyatı çeksinler satamazlar yıl sonu elimizden çıkartıyoruz kapatıyoruz diye ucuza satarlar .. dikkat ediniz bazı markalar bunu adet haline getirdi zaten ilk gelen seriyi sallıyorum 14 bin tl diyorlar yıl sonu o mal depoda ellerinde kalınca bir sonraki yılda yeni modeller geliceği için 14 bin lik motoru 9-10 bin tl lere satmaya çalışıyorlar kampanya falan ayağına..
hatta şu anda 2009-2010 dan beri türkiyede artık ithalatı kesilmiş bazı çinli markaların bile sıfırları var.. o zamanki yıllarda aç gözlülükden yüksek fiyat çekmelerinden dolayı yıllardır ellerinde kalmış motorlar sahibindene bakın görürsünüz.
Valla yakıt kendi sitesinde yazdığı gibi 100km/2.1 lt'yse mükemmel değer
fiyat 200 250 cc klasmanı, performans 125cc klasmanı, kalite ?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)