Teker kaydı asfaltı optum
Reklamlar
-
okan kömür adlı üyeden alıntı
Bugun aksam ustu motorla gidiyodum havada guzel daha motoru alalı 1 ay olmus zaten en sağda gidiyorum hızımda 40 civari dahada yavaslamak için on freni sıktım sıkmamla ön teker kaydı ben sağa uçtum suruklendim motor sağa suruklendi zeminde az değişikti iyice kaydım ustumde full koruma vardı birsey olmadı ama dizlerim yaralandı pantoon gitti ayağımda normal ayakkabı vardı ayakkabı yırtıldı ucuz atlattık gibi ilk ayda kaza yapınca moralim asırı bozuldu motoru bırakmayı bile dusundum motorum honda msx125 on sağ sinyal kırıldı viteste bosa zor geçiyo artık bot ve pantolon almadan hayatta binmem ekipmanlarımı tamamladıktan sonra motoruda servise goturucem bakalım nolucak o kadar hızda o kadar suruklenmeyi anlamıyorum bi türlü kaza yapmayıda kendime yediremiyorum
geçmiş olsun düşmekten dolayı sende travma yani korunma refleksi dahada güçlenecek buda sürüşünde negatif yansıma yapacak. daha çok fren çalışması yapmak lazım bu korkuyu yenmen için. çünkü bir kere düşünce artık ön freni daha korkak sıkacaksın buda durman gereken hızlarda duramamanı ve panik yapmana neden olucak. gel fren çalışması yap. ön freni düşük hızlarda çok sıkma hatta 40 km hızda zaten hız sayılmaz çok hafif ön fren ağırlık arka fren ile durursun. hız düştükçe ön frene olan basıncında düşmesi gerekiyor. çok düşük hızlarda ön sıkarsan kayarsın düşersin dikkat et.
Reklamlar
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
kardeşim geçmiş olsun bbir kere düşmeyle bırakma herkes düşüyor ön freni direk sıkmadıysan kayıp düşmezsin yada yerde kaymanı sağlayacak birşeyler dökülmüş olabilir sende birşey olmaması sevindirici
ben bazen düştüğümde nası düştüm diye gülüyorum tabi sonra masrafı karşılarken o gülme hissayatı olmuyor oda ayrı
Eyvallah kardesim yazları kırklarelindeyim geldiğimde insalla bulusma fırsatımız olur valla dustumde ilk dususum olduğu için acayip sinirlendim ve yediremedim kendime sanki bu işin ustasıymısımda asla kaza yapmazmısım gibi geliyodu bana iyi bir ders oldu birada olmaz insallah
-
-
barodi adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun düşmekten dolayı sende travma yani korunma refleksi dahada güçlenecek buda sürüşünde negatif yansıma yapacak. daha çok fren çalışması yapmak lazım bu korkuyu yenmen için. çünkü bir kere düşünce artık ön freni daha korkak sıkacaksın buda durman gereken hızlarda duramamanı ve panik yapmana neden olucak. gel fren çalışması yap. ön freni düşük hızlarda çok sıkma hatta 40 km hızda zaten hız sayılmaz çok hafif ön fren ağırlık arka fren ile durursun. hız düştükçe ön frene olan basıncında düşmesi gerekiyor. çok düşük hızlarda ön sıkarsan kayarsın düşersin dikkat et.
Cok teşekkürler abi bende artık kendime olan güvenim iyice olana kadar eğitim ekipman tekerdenden sonra bos arazide uzun bi sure çalısıcam
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
Ertugyigit adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun , full ekipman , eğitim ve kaliteli lastıklar herkes için şart. Yeni de öğrenilse yıllardır biliyor bile olsa istisnasız bunlar olmak zorunda.
Aynen abi hep kaskıma montuma eldivenime onem veriyodum bugun pantolonun ve ayakkabının oneminide evde iki saatte yuruyerek anlamıs oldum yaraları oksijenli bezle temizleyip sarıyorum bir saatte bir yeniden yapıyorum mikrop falan kapmasın diye onemli birsey olursa yarın doktora gidicem
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
DKN adlı üyeden alıntı
çok yazık olmuş groma.
Parçaları yuzunden baya yazık olduk hocam tek dusuncem ekipman falan motor yerine gelirde onemli olan benim için bu kazadan ders çıkartmak basıma allah korusun birdaha boyle bir kazada bu kadar ufak atlatamayabilirdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
umuterdogdu adlı üyeden alıntı
Kusura bakma mesajımın devamını yazıcaktım olmadı bende scooter ıle cakıltım on fren yapınca gulucuk oyuzden
her kaza bize bir tecrübe gibi bişey
Kaza olmadan tecrube olur diye umuyorum kazalar bana gore baya bi korkutucu allah korusun birdaha kaza yapmamak için 4-5 kat daha dikkat edicem
-
Böyle baktın motoru durduramayacağın bi durumla karşılaştın biraz frenle sonra kaçacak yer ara bas kontrayı yandaki şerite fırla yada iki araba arasına sıkış en kötü 1-2 arabanın aynasına takılırsın durana kadar.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Böyle baktın motoru durduramayacağın bi durumla karşılaştın biraz frenle sonra kaçacak yer ara bas kontrayı yandaki şerite fırla yada iki araba arasına sıkış en kötü 1-2 arabanın aynasına takılırsın durana kadar.
Abi daha acemi olduğum için hiçbirsey dusunemedim direk uçtum motordan suruklendim daha çok tecrubeye ihtiyacım var
-
Önclikle geçmiş olsun.Benimde ilk motorum MSX125 di. Daha aldığımın 2.günü nerdeyse seninle aynı kazayı yaptım ve aynı sonuçlar...Dizler ve pantalon gitti.Ayrıca bir kaburgamı da kırdım.
Birkaç gün sonra kaburgamın ağrısı biraz hafifleyince inadına tekrar atladım motorun üstüne. Boş bir yola gittim.AEA'nın fren videosundaki anlattıklarını 3-4 gün üst üste denedim.Başka hiç birşey yapmadan,gezmeden tozmadan,dur-kalk.Biraz hızlan asıl ön frene.Ne zaman kayacak ne zaman tutunuyor onu iyice ezberledim.
Ha bide kazanın ertesi günü yeni lastik sipariş ettim. MSX'in üstünde gelen naylon lastikler yerine Michelin Power Pure SC'leri taktım.
Bu kazanın iki nedeni var.Birincisi lastiklerin dandikliği ki bu hatalarını hiç affememesi anlamına geliyor.İkincisi senin ve benim fren yapmayı ve motorun limitlerini bilmememiz.
Ben birdha başıma böyle birşey gelmemesi için bu iki nedeni de elimden geldiğince bertaraf etmeye çalıştım.Sanada tavsiye derim.
Motordan soğuma sakın.Sadece hatalardan ve kazalardan ders çıkar ve keyifle sürmeye devam et.
-
Geçmiş olsun Allah betersinden korusun. Lastikleri degistirmemissin belli ki Barkın abide o motorla düştü orjinal lastikleri berbat
-
valla durmuyo falan ama en iyisi kampana ön fren
-
tdenizeren adlı üyeden alıntı
Önclikle geçmiş olsun.Benimde ilk motorum MSX125 di. Daha aldığımın 2.günü nerdeyse seninle aynı kazayı yaptım ve aynı sonuçlar...Dizler ve pantalon gitti.Ayrıca bir kaburgamı da kırdım.
Birkaç gün sonra kaburgamın ağrısı biraz hafifleyince inadına tekrar atladım motorun üstüne. Boş bir yola gittim ve 3-4 gün üst üste fren denemeleri yaptım.Başka hiç birşey yapmadan,gezmeden tozmadan,dur-kalk.Biraz hızlan asıl ön frene.Ne zaman kayacak ne zaman tutunuyor onu iyice ezberledim.
Ha bide kazanın ertesi günü yeni lastik sipariş ettim. MSX'in üstünde gelen naylon lastikler yerine Michelin Power Pure SC'leri taktım.
Bu kazanın iki nedeni var.Birincisi lastiklerin dandikliği ki bu hatalarını hiç affememesi anlamına geliyor.İkincisi senin ve benim fren yapmayı ve motorun limitlerini bilmememiz.
Ben birdha başıma böyle birşey gelmemesi için bu iki nedeni de elimden geldiğince bertaraf etmeye çalıştım.Sanada tavsiye derim.
Motordan soğuma sakın.Sadece hatalardan ve kazalardan ders çıkar ve keyifle sürmeye devam et.
Çok sukur kırık olmadı zaten abi hatalardan ders cıkarmassak sonumuz kotu olur hayatın her yönünde boyle bende bi toparlamıyım ekipman vs konusnda bos yolda alıştırmalar yapıcam iyice hazır olucam
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
hayko5 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun Allah betersinden korusun. Lastikleri degistirmemissin belli ki Barkın abide o motorla düştü orjinal lastikleri berbat
Abi bosuna dik kafalılık yapıp almadım simdi daha pahalıya patladı lastik bot pantolon motor nerden baksam 2-2.5 bin gitti
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------
kong adlı üyeden alıntı
valla durmuyo falan ama en iyisi kampana ön fren
En iyisi fren yapmayı öğrenmek hocam
-
ön fren süründürür,ön frene sert basmak pişmanlıktır.
başıma 2 kaza geldi ön fren yüzünden iyi bilirim
-
Bence düşmenin lastikle bir alakası yok, en kral lastik ile bile, mıcır dökülmüş bir asfaltta ön frene dokunman suretiyle kayıp düşersin.
-
Geçmiş olsun, kullanmış olduğunuz motorun lastikleri Amerikan asfaltına göre yapılmıştır. Ayrıca farklı lastik modelleri de olmadı için bizim asfaltlarda aşırı kaygan bir yapısı var. Dikkatli sürmek lazım, inşallah tekrar olmaz. Moraliniz bozulmasın ben motor almadan önce başka birinin motoruyla kaza yapmıştım, bir ay sonra motor aldım
-
geçmiş olsun.
MSX125 le hatrı sayılır tecrübem var vites selektörü yamulmadıysa boşa zaten zor geçen makina.
Anes dahil yedek parça stoku yok MSX için sparişle geliyor.
sinyalin bağlandığı C şeklindeki plastik parça 90 küsür lira sinyalinizde 165 lira.karenajlar para etmiyor 35-40 lira 3 parçadır hangisi hasarlıysa alınır ama japonlayın hatta sinyalide japonlayın. En fazla çift flamanlı ampül olduğundan o patlayabilir. denge topuzu manetler ve egzoz koruma motosikletin karenajından geniş perdeliyor karenajı zor hasar alıyor sağ yatmalarda denge topuzu manet ve yolcu pegine yük biniyor. Sol düşüşlerde vites seçicisine yük geliyor yolda engebe varsa yağ basınç müşürü koruması hasar alabilir. Hasarlı MSX görsem heralde kaç km/s ile düştüğünü söyleyebilirm adım adım geliyor çünkü
boşuna servisle masraf etmeyin o lstiği değiştirmezseniz gene düşersiniz herifler çift piston Nissin fren koyuyorlar lastikler naylon
Kışın zaten pek kullanmam sezonluk sürücüyüm derseniz Michelin PurePower çift hamurlu şahane bir lastik. Kışında binerim derseniz Michelin CityGrip iyidir.
ayrıca yine boşuna masraf etmeyin küçük dokunuşlarla motosikletinizin yürür hale geleceğinden şüphem yok. Foto paylaşırsanız yönlendirebilirim
-
MSX 125 in Türkiye için uygun bir motosikelt olduğunu düşünmüyorum. Bunu uzun süre motosiklet tecrübemden sonra merak edip satın aldığım Gilera Runner 200 ü 1 yıl kullandığım için çok iyi biliyorum. Kaldiki Runner harika yol tutan ve arka 13 ön 14 inç jant ölçülerine sahpti. Deneyimli bir sürücü olmama ragmen Runner ile Türkiye İstanbul koşullarında oldukça zorlandım. Nedeni bizim yollarımız ve asfalt kalitemiz. Birkaç bölge haricinde temiz ev düzgün asfatımız neredeyse yok. MSX 125 gibi hafif ve küçük jantlı bir motosiklet ile düşmemek kesinlikle mucize olur. Deneyimli bile olsanız düşersiniz ancak belki bazı noktalarda düşmekten kurtulabilirsiniz.
MSX 125 i biraz eğlence ve keyif motosikleti olarak görüyorum. Ancak ulaşım için tercih edilmeyecek kadar bence riskli bu memlekette. Yol yok asfalt yok..
-
okan kömür adlı üyeden alıntı
Bugun aksam ustu motorla gidiyodum havada guzel daha motoru alalı 1 ay olmus zaten en sağda gidiyorum hızımda 40 civari dahada yavaslamak için on freni sıktım sıkmamla ön teker kaydı ben sağa uçtum suruklendim motor sağa suruklendi zeminde az değişikti iyice kaydım ustumde full koruma vardı birsey olmadı ama dizlerim yaralandı pantoon gitti ayağımda normal ayakkabı vardı ayakkabı yırtıldı ucuz atlattık gibi ilk ayda kaza yapınca moralim asırı bozuldu motoru bırakmayı bile dusundum motorum honda msx125 on sağ sinyal kırıldı viteste bosa zor geçiyo artık bot ve pantolon almadan hayatta binmem ekipmanlarımı tamamladıktan sonra motoruda servise goturucem bakalım nolucak o kadar hızda o kadar suruklenmeyi anlamıyorum bi türlü kaza yapmayıda kendime yediremiyorum
Öncelikle geçmiş olsun.
Konu başlığını okuduğum kadarıyla yaşadığın tatsız olaydan dersler çıkartmışsın, ki bu çok iyi.
Şunu unutma, çok tecrübeli de olsan şu veya bu nedenle motosikletten düşebilirsin. Enseyi fazla karartma derim.
Önemli olan korumaların tam olsun, ve sürüşünü devamlı (eğitim alarak, her fırsatta sürerek) geliştir.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
AhmetH adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun.
MSX125 le hatrı sayılır tecrübem var vites selektörü yamulmadıysa boşa zaten zor geçen makina.
Anes dahil yedek parça stoku yok MSX için sparişle geliyor.
sinyalin bağlandığı C şeklindeki plastik parça 90 küsür lira sinyalinizde 165 lira.karenajlar para etmiyor 35-40 lira 3 parçadır hangisi hasarlıysa alınır ama japonlayın hatta sinyalide japonlayın. En fazla çift flamanlı ampül olduğundan o patlayabilir. denge topuzu manetler ve egzoz koruma motosikletin karenajından geniş perdeliyor karenajı zor hasar alıyor sağ yatmalarda denge topuzu manet ve yolcu pegine yük biniyor. Sol düşüşlerde vites seçicisine yük geliyor yolda engebe varsa yağ basınç müşürü koruması hasar alabilir. Hasarlı MSX görsem heralde kaç km/s ile düştüğünü söyleyebilirm adım adım geliyor çünkü
boşuna servisle masraf etmeyin o lstiği değiştirmezseniz gene düşersiniz herifler çift piston Nissin fren koyuyorlar lastikler naylon
Kışın zaten pek kullanmam sezonluk sürücüyüm derseniz Michelin PurePower çift hamurlu şahane bir lastik. Kışında binerim derseniz Michelin CityGrip iyidir.
ayrıca yine boşuna masraf etmeyin küçük dokunuşlarla motosikletinizin yürür hale geleceğinden şüphem yok. Foto paylaşırsanız yönlendirebilirim
abi msx kullanıcılarında sana yazdım atıcam fotoğraflarını pazara kadar eksiklerini kırıklarını falan soylersen birde yaz kıs kullanıcağım için sağlam lastik önerirsen teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
Brock07 adlı üyeden alıntı
ön fren süründürür,ön frene sert basmak pişmanlıktır.
başıma 2 kaza geldi ön fren yüzünden iyi bilirim
bende düne kadar motosiklette hep ön fren önemli zannediyodum fakat artık arkayla önü es kullanıcam
-
Geçmiş olsun arkadaşlar.
Sıkıntı lastiklerden ziyade bizim asfalt kalitesizliğimiz ve birde üstüne ön frene cart diye abanma diye düşünüyorum.
AEA'nın fren yapma videosu var onu izle trafiğe kapalı alanda çalış.Cam asfalt diye tabir edilen güneşte parıl parıl parlayan miladını doldurmuş asfalt ile mıcırlı bozuk yolda çok dikkatli ol daha çok arka freni kullanmaya çalış.Ön freni limon sıkar gibi artan şiddette kuvvet uygulayarak yavaş yavaş sık.Ani şekilde ön fren sıkman ön tekeri kitler ve düşmene sebep olur.
Lastiklerin sert hamurlu bir lastik ise onları mutlaka yumuşak hamurlu çabuk ısınıp yol tutan bir lastikle değiştir bizim memleketin muhteşem asfaltı ile ancak bu tarz lastikler başa çıkabilir.
-
hmtgcmn abi zaten ilk yarım saate dedim motor sey falan ondan sonra tekrar yine aynısı oldu yine vazgeçemedim bundan sonra daha dikkatli olmak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
skystar adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun arkadaşlar.
Sıkıntı lastiklerden ziyade bizim asfalt kalitesizliğimiz ve birde üstüne ön frene cart diye abanma diye düşünüyorum.
AEA'nın fren yapma videosu var onu izle trafiğe kapalı alanda çalış.Cam asfalt diye tabir edilen güneşte parıl parıl parlayan miladını doldurmuş asfalt ile mıcırlı bozuk yolda çok dikkatli ol daha çok arka freni kullanmaya çalış.Ön freni limon sıkar gibi artan şiddette kuvvet uygulayarak yavaş yavaş sık.Ani şekilde ön fren sıkman ön tekeri kitler ve düşmene sebep olur.
Lastiklerin sert hamurlu bir lastik ise onları mutlaka yumuşak hamurlu çabuk ısınıp yol tutan bir lastikle değiştir bizim memleketin muhteşem asfaltı ile ancak bu tarz lastikler başa çıkabilir.
dediklerinizi uygulıcam hocam özellikle eğitim alamassamda bos arazide kendi kendime eğitim yapmaya çalısıcam
-
Altın elbiseli adam bile düştü bu motordan, ama viraja girerken seyircilere el sallamasının da etkisi var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)