Hocam açıkçası motosikleti teslim aldığım gün lastikleri Diablo Rosso II lerle değiştirttim. IRC leri test etme şansım olmadı yani. Ancak okadar şey okudum ki IRC ler hakkında bende güven uyandırmadı, o nedenle değiştirdim. Sakin kullanımda büyük sorun olacağını sanmam hocam. Zaten en büyük eksisi ıslak zemin performansı deniliyor. Birde biraz geç ısındığı söyleniyor. IRC ler iyice ısınmadan sakin ve dikkatli kullanmakta fayda var.
Motosikletin en büyük eksisi elciklerdeki tuş takımı bence. özellikle sinyal tuşu bende aşırı kalitesiz hissi oluşturdu. Yani elciklerdeki düğmeler hondaya kıyasla daha vasat kalitede. Bu çok büyük bir sorun değil ama keşke daha kaliteli malzeme kullansalarmış dedirtiyor.
Başka bir eksisi üzerindeki IRC lastikler. Yurt dışı lansmanda hep michelin pilot streetli gösterdiler, bizim ülkeye IRC leri çaktı uyanıklar.
Birde motosiklet tek silindirlilere göre alt devirde daha cansız diyerek bunu eksi olarak yorumlayanlar var. Ben açıkçası bunu eksi değil artı olarak görüyorum. gaz tepkisi gayet hassas ve çok lineer bir tepkisi var. Yani güç (alt devirlerde) ani patlayan bir şekilde değilde daha lineer ve yedire yedire geliyor. Ben böyle olmasını daha çok beğendim.
Fren konusuna da değinmem lazım. Aynı sınıftaki tüm rakiplerini kullanmadım o nedenle rakipleriyle kıyas yapamayacağım ama frenleri orta karar olmuş biraz, zınk diye duran müthiş ötesi frenleri yok. Önde çift disk olsaymış daha iyi olurmuş. yanlış anlaşılmasın, frenleri yetersiz demiyorum, sadece daha iyi de olabilirdi.
Motosikletin oturuş pozisyonu, sele rahatlığı, titreşimi (daha doğrusu titreşimsizliği), kullanım kolaylığı, viraj kabiliyeti, yakıt tüketimi, göstergesi, performansı benden tam puan aldı. Tüm bu konularda çok ama çok memnunum.
Şimdilik motosiklet hakkındaki izlenimlerim bunlar. Umarım yardımcı olabilmişimdir