Neden 600cc ile başlanmaz? ( Soru )
Reklamlar
-
Arabayla motosikleti bir tutmak cok degisik bi dusunce bazi benzerliklikleri olsada ikiside ayri bi dunya
Hiz yapmayacaksan niye aliyorsun 600?? Benim motor 600luk 600le basladim hehe .. seside gur cok havaliyim herkes baksin midir yani ? Bunca insan bosuna kucukle basliyorlarmis hickimse senin akil ettigini dusunememis topluca aydinlandik sagol
Reklamlar
-
EldekiDebryj adlı üyeden alıntı
Arabayla motosikleti bir tutmak cok degisik bi dusunce bazi benzerliklikleri olsada ikiside ayri bi dunya
Hiz yapmayacaksan niye aliyorsun 600?? Benim motor 600luk 600le basladim hehe .. seside gur cok havaliyim herkes baksin midir yani ? Bunca insan bosuna kucukle basliyorlarmis hickimse senin akil ettigini dusunememis topluca aydinlandik sagol
Zaten yollarda pist. Karşında ailesi olan insanlar yok değil mi. Sende haklısın. Hepimiz rossiyiz zaten hepimiz mark marquez'iz hız konusunda. Hepimiz süper viraj yapıyoruz , hepimiz aslında bu aletleri hız'ı için alıyoruz nede olsa bu paraya bu hız bulunmaz bir fırsat.
Şimdi burada biri bana çıkıp demesin ki ben bu aleti hız için aldım diye. Hız için 600 alınmaz gidin hayabusa veya zx14 alın. Dünyada motor seçiminin %99'u görüntü üstüne olduğunu herkes biliyor. Şimdi çıkıpta bana deme sen bu motoru sesi ve görüntüsü için istiyorsun diye. Tabi ki sesi ve görüntüsü için istiyorum. Kara karşına kara gözüne istemiyorum. O zaman başlangıç motoru olarak git kanuni 125'lik al neden almıyorsun? Neden sende cbr 250'e biniyorsun?
Bu soru cevapla bende aydınlanayım.
-
Abi en kısası daha iki haftadır vitesli motor suruyorum dun gece neden 600 luk falan almıyoruzda 125lik alıyoruz dedim bugun trafikte sabah giderken surat vites ayarını hafifi karıstırdım rodajda olduğu için zorlamıyım diye vitesi küçülttüm debriyajdan çekince motor bi şaşırdı orda altımda 600lük olsa yada daha üstü büyük bi ihtimal arabaların bagajıyla dost olmus olurdum 125cc candır gitmez zorlanır ama öğrnmeye çalısan adamada kendi kendine oğretir
-
OnlySounD adlı üyeden alıntı
Zaten yollarda pist. Karşında ailesi olan insanlar yok değil mi. Sende haklısın. Hepimiz rossiyiz zaten hepimiz mark marquez'iz hız konusunda. Hepimiz süper viraj yapıyoruz , hepimiz aslında bu aletleri hız'ı için alıyoruz nede olsa bu paraya bu hız bulunmaz bir fırsat.
Şimdi burada biri bana çıkıp demesin ki ben bu aleti hız için aldım diye. Hız için 600 alınmaz gidin hayabusa veya zx14 alın. Dünyada motor seçiminin %99'u görüntü üstüne olduğunu herkes biliyor. Şimdi çıkıpta bana deme sen bu motoru sesi ve görüntüsü için istiyorsun diye. Tabi ki sesi ve görüntüsü için istiyorum. Kara karşına kara gözüne istemiyorum. O zaman başlangıç motoru olarak git kanuni 125'lik al neden almıyorsun? Neden sende cbr 250'e biniyorsun?
Bu soru cevapla bende aydınlanayım.
hayır değiliz ama imkanlar yettiğince öğreniyoruz. tabiki giydiğin elbise gibi bindiğin motorun sexy olması önemli. birde abi hatun gibi bu makinalar hatun hani çeker ya seni makina da öyle çekecek. bu ayrı bir konu olmakla beraber neden motora biniyoruz un cevabı görüntüsü sesi değil hissi. ayrıca arabalarda konfor vs. ön pilanda tutulurken motosiklet de hissiyat ön planda tutulur.
-
Oldjack adlı üyeden alıntı
hayır değiliz ama imkanlar yettiğince öğreniyoruz. tabiki giydiğin elbise gibi bindiğin motorun sexy olması önemli. birde abi hatun gibi bu makinalar hatun hani çeker ya seni makina da öyle çekecek. bu ayrı bir konu olmakla beraber neden motora biniyoruz un cevabı görüntüsü sesi değil hissi. ayrıca arabalarda konfor vs. ön pilanda tutulurken motosiklet de hissiyat ön planda tutulur.
orası öyle hocam tabi ki. Ama burada bahsedilen şey motorun sanki sadece hız için alınması. Burada herkes tutturmuş hız yapmıcaksan neden alıyorsun vs diye. Bakınız ünlü futbolcuların eşleri. Altlarında ki arabalar lüks. Ama napıyorlar sadece gösteriş. Bana göre asfaltta hız yapmak kadar saçma bir şey yok. Bencilliktir bana göre. Allah korusun birisine çarpsan tek kendine bir şey olsa neyse ama trafikte karşındakinide düşünmek zorundasın. Benim zoruma giden nokta bu. Bu aletlere adrenalin değil de hız yapmak için alınması. Bana göre 600lük motorum olsun ciddi ciddi sürmem. Zaten beni çeken motorun yaptığı ses işin şakası bir yana , Hız için motor alınmasına karşıyım. Alırsın ama pistte yaparsın trafikte değil. Bazıları vardır şekli çeker bazıları vardır ses çeker. Beni ses çekiyor mesela. Bana yasak çıksa sen bu motora binmiceksin diye. Binmem ama her gün çalıştırır sesini dinlerim..
-
Bir 125 cc motosiklet alip 5.000 km kullansaniz neden oldugunu anlayacaksiniz sanirim.
ben de yeni sayilirim.
5000 125cc
5000 200cc tecrubem var simdiye kadar.
Suan 600cc bir motosikleti surecegimi zannetmiyorum.ilk virajda elim ayagim titrer sanirim. O koca motoru nasil yatiracagimi bilemem , bir anlik panik = dusme.
ote yandan 125 cc motosiklet bile kalkista orta sinif araba kadar atlarken , 200 cc ile şehirlerarasi kirmizi isikta bekledikten sonra gazi acinca arkandaki en yakin arabaya 100 metre fark atarken , 600cc benim neyime yani. Pilot muyum ben degilim. Yarisa mi hazirlaniyorum yok.
sadece sakin sakin surup virajda yatip dogayi seyretmeyi , sikintilarimdan uzaklasmayi seviyorum. Tabiki suan ulasim olarak da motosikletim benim elim kolum.
Ne gerek var.bosver daha yasanacak cok sey var. 600 cc motor parasi varsa elinde zaten az cok durumun yerindedir. Cimrilik yapma , dersen ki sekil olsun al bir mt125 1 sene kullan sat biraz ekle 250 al kullan keyfini cikar sat. Yani bu alinca eline yapisan bi meret degil sonuc olarak.acelen nedir.
normalde bu soruya bu kadar uzun yazmazdim ama baya yazmissin sen de , demek ki ciddisin. Ben de uzerime duseni yapmak istedim. Lutfen biraz sagduyu...
-
Herşeyi bıraktım 4 sayfa boyunca büyüklerim neler neler söylemişlerdir zaten.
Ben 100cc 125cc 200cc olarak kullandım ilk 100 lük gitmiyordu inan ama çok zevkliydi taki 125cc vitesli motora binene kadar.
Ardındanda 200 e geçtim ulen öncekiler motor degilmiş dedim
Ama iyiki böyle yapmışım her seferinde bol bol zevk alıyorum, hepsini sınırlarında kullanmaya calıştım ve sınırlar gittikce artıyor kendimi daha iyi geliştirdigimi düşünüyorum. Alıp korkarak başlamaktansa bütün güzelliklerini görerek devam etmek candır.
-
bir yanlışı düzelteyim, sıfır tecrübe ile 500 beygirlik araba kullanmaya da başlanmaz.
yanlış hatırlamıyorsam maserati'ydi; müşterileriye arabasını teslim etmeden önce trafiğe kapalı alanda eğitim veriyor.
modifiyeli japon arabalarına meraklı bir arkadaşım; çocuğuna honda s2000 alan bir babaya, bu forumda bizim "helva" muhabbeti benzeri sert bir yorum yapmıştı.
bmw, audi, alfa, subaru vs'nin yaygın kullanılan modelleri 250 bg altında. hatta 2.0 cc motorlu modeller 200 bg'nin altında. bir başka ifadeyle bu güçler de "250 cc başlangıç motoruna" denk seviyelerdedir.
-
MD.Murat adlı üyeden alıntı
Bir 125 cc motosiklet alip 5.000 km kullansaniz neden oldugunu anlayacaksiniz sanirim.
ben de yeni sayilirim.
5000 125cc
5000 200cc tecrubem var simdiye kadar.
Suan 600cc bir motosikleti surecegimi zannetmiyorum.ilk virajda elim ayagim titrer sanirim. O koca motoru nasil yatiracagimi bilemem , bir anlik panik = dusme.
ote yandan 125 cc motosiklet bile kalkista orta sinif araba kadar atlarken , 200 cc ile şehirlerarasi kirmizi isikta bekledikten sonra gazi acinca arkandaki en yakin arabaya 100 metre fark atarken , 600cc benim neyime yani. Pilot muyum ben degilim. Yarisa mi hazirlaniyorum yok.
sadece sakin sakin surup virajda yatip dogayi seyretmeyi , sikintilarimdan uzaklasmayi seviyorum. Tabiki suan ulasim olarak da motosikletim benim elim kolum.
Ne gerek var.bosver daha yasanacak cok sey var. 600 cc motor parasi varsa elinde zaten az cok durumun yerindedir. Cimrilik yapma , dersen ki sekil olsun al bir mt125 1 sene kullan sat biraz ekle 250 al kullan keyfini cikar sat. Yani bu alinca eline yapisan bi meret degil sonuc olarak.acelen nedir.
normalde bu soruya bu kadar uzun yazmazdim ama baya yazmissin sen de , demek ki ciddisin. Ben de uzerime duseni yapmak istedim. Lutfen biraz sagduyu...
yok hocam ben zaten ya 250likle yada naked 600lükle başlayacağımı düşünüyorum ama şuan 250lik daha makbul duruyor.
-
Arabada 200 küsür bin, motosiklette 100 küsür bin km tecrübem var ama racing e bindiğimde gücü beni tedirgin ediyor ve kullanırken bile en fazla yarı gücünü kullanıyorumdur.
Sen sen ol en azından 250cc ile başla. Bana soracak olursan da 125 cc ile bir 10bin km yap 250cc yi öyle al ve en az bir 10bin daha yapmadan 600lüğe geçme.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
OnlySounD adlı üyeden alıntı
Forum diye tartışma çıkartmaya neden çalışıyorsunuz? Sakin sakin anlaşılmıyor mu? İğneleyince veya kavga çıkartınca daha mı anlaşılır hala geliyor bu konu ? Hayır tabi ki de. Dikkat edersen üst yorumlara bakarsan direk konu başlığına göre yorum yapmazsan ne demek istediğimi anlarsın.
600 başlangıç motoru konularını "dikkatli şekilde, sindirerek" okuyalım, bilgimizi arttıralım.
-
anılbel adlı üyeden alıntı
600 başlangıç motoru konularını "dikkatli şekilde, sindirerek" okuyalım, bilgimizi arttıralım.
Öncelikle hepsini okumuş biri olarak soyluyorum. Çoğunda helva muhabbeti ve iğneleyici yorumlar olduğu için böyle bir konu açtım. Tek benim aklımda değil herkesin aklımda var 600 sevdası. Hem böylelikle kendi kararlarını dusundum hemde sonradan gelen arkadaşlara kaliteli bir konu bırakmış olacağız. Tartışmadan kavgadan dalgadan uzak. Sizce kotu bir şey mi yapmış oldum?
-
-
Bugraaa adlı üyeden alıntı
Yasınız kac?
21 hocam. 10 karakter sorunu.
-
eğer başlarsan büyük ihtimalle ölürsün! daha da kötüsü sakat kalabilirsin! daha iyi ihtimal çok sadaka verdiysen tek parça kalırsın ama motosiklete tövbe edersin.
Sonra arkadaş eş dost sohbet ortamında "olm çok tehlikeli bu motor işi, bende de vardı sattım da ucuz kurtuldum" diye hikayeler anlatırsın.
Ya da 100de 10 ihtimalle sana birşey olmaz, motosiklet kullanmayı öğrenip hayatına mutlu mesut devam edersin. Peki bu riske girmeye değer mi?
Bütün uzman sürücülerin ortak görüşü, düşük cc ile başla ise, tartışmaya bile gerek yok. Yüksek cc ile BAŞLANMAZ !!
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
eğer başlarsan büyük ihtimalle ölürsün! daha da kötüsü sakat kalabilirsin! daha iyi ihtimal çok sadaka verdiysen tek parça kalırsın ama motosiklete tövbe edersin.
Sonra arkadaş eş dost sohbet ortamında "olm çok tehlikeli bu motor işi, bende de vardı sattım da ucuz kurtuldum" diye hikayeler anlatırsın.
Ya da 100de 10 ihtimalle sana birşey olmaz, motosiklet kullanmayı öğrenip hayatına mutlu mesut devam edersin. Peki bu riske girmeye değer mi?
Bütün uzman sürücülerin ortak görüşü, düşük cc ile başla ise, tartışmaya bile gerek yok. Yüksek cc ile BAŞLANMAZ !!
peki naked modellere ne diyorsunuz? SS modellerden daha sakin ve düşük beygirli.
-
Naked'lar da farklı güçlerde oluyorlar. En mülayim gözükeni NC750S gibi dursa da, yüksek torkundan dolayı pek başlanacak motor değildir. Sizin için ideal naked Pulsar NS200 olur. Gerçekten güzel gider.
-
Kendine iyilik yap ve şu konuyu 1. sayfadan itibaren oku. http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/101566-ss-ile-uzun-yol.html
Daha sonra Altın Elbiseli Adam' ın bu videosunu izle https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0&index=1&list=PLwkhjyk_a0tqstvZ Iflkx0J49AgZV6rIQ
Sonra halen 600cc ile başlamak istiyorsan git kendine bir tane 600cc motor al ve kendini öldür. Doğal seleksiyona katkın olmuş olur.
-
En önemliis ve tehlikelisi frenleme. Eğer frenleme trafikte öğrenilecekse ABS'li ve kombine frenli motor kullanmak hayatınızı kurtarır. Eğer trafikte değil trafiğe kapalı alanda öğrenecekseniz problem olmayabilir ama ABS her zaman önemli.
-
yorumların tümünü okumadım dile getirildiyse bilemiyorum,
ama bir de şu nokta var, 600 cc ve üzeri motosiklet kullanan sürücüler daha çok göze geldikleri için trafikte
daha çok tahriğe maruz kalıyorlar, bir de çok fazla tecrübeniz olmasa bile insanlar size motosiklet yarışcısı
kadar kabiliyetli gözüyle bakıp olmadık biçimlerde sıkıştırıyorlar nasıl olsa usta kurtarır diye.
Bunları da gözönünde bulundurmak da fayda var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)