Merhabalar.
Merak ettiğim bir konu var. Hangi durumlarda yan ayağı, hangi durumlarda orta sehpayı kullanmak gerekir. Mesela akşam otoparka bıraktığımda (düz zemin) yan ayakta mı bırakmalıyım yoksa orta sehpaya mı almalıyım?
Merhabalar.
Merak ettiğim bir konu var. Hangi durumlarda yan ayağı, hangi durumlarda orta sehpayı kullanmak gerekir. Mesela akşam otoparka bıraktığımda (düz zemin) yan ayakta mı bırakmalıyım yoksa orta sehpaya mı almalıyım?
Eğim , rüzgar , zemin durumuna göre seçin , otopark duvar kısmı dar alanda sıkıştırıp yan ayaklık olur , değil ise bana sorar iseniz orta sehpa(takoz) daha sıhhatli olurdu, yanal kuwetlere nisbeten daha dayanımlı oluşundan ötürü.
Valla egimsiz ters eğimli bir yerdeyken yan ayağı koyduğumda motor cok yatıyor ve tedırgın olup 10 dakıka yer ayagıdımı biliyorum :D bennce orta sehpa candır
Duruma göre değişir, ancak şöyle bir tecrübem var.
Alışveriş merkezi, vb kalabalık yerlerde motor yan sehpada iken üstüne çıkanı, dokunanı daha az oluyor, muhtemel devrlir korkusundan. Ne zaman orta sehpaya alsam üstünde birini buluyorum
Aylardir yan ayakta bir yada iki kez anca birakmisimdir.
Ben biraz garanticiyim sanirim orta 2 dk bile olsa hemen orta ayaga aliyorum
Cbr cılar napsın tek ayak var :D
Uzun sure park edicek olsam orta ayakliga alirdim ben ama kisa surelik hemen gir cik yapilcaksa yan ayaklik.
benim motosiklet gibi yan ayağı kendi kendine çeken bir sistem yaparlarsa hiçbir zaman kullanmazsın
sadece bahçe kapısı açarken kullanıyorum yan ayağa alıyorum o da 10 bilemedin 15 saniye
Yan ayakta 3 mesnet, orta sehpada 2 (buçuk diyorum) mesnet olduğu için ben yan ayaktan yanayım. Servis durumunda, arkadaşla yan yana bir araba yerine park ettiğimizde orta sehpa kullanıyorum. Kesinlikle orta sehpa daha güvensiz, üzerine çıkıp kaykılsalar muhtemelen yere iner. Bir de nasıl park ederseniz edin viteste bırakmayı unutmayın, daha sağlam durur ve başına bir şey gelirse olayın büyümesini bir nebze olsun engeller.
Düz zeminde, uzun süre park edilecekse ( gece mesela ), özelliklede bakım esnasında orta sehpa bitirim.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Zincirli ise orta ayak Şart
Zincir temizlerken faydasını görürsünüz
Ben genelde yan ayak kullanmamda orta ayaksız motor olmaz diyorum (rr veya şapır Hariç )
Uzun sureli park edeceksen orta sehpa motor yagi suzulecegi için daha dengeli kalır ama kısa sureli parklarda yan ayak kullanırsak daha pratik olur
Her ne olursa olsun motorun 1. viteste ve gidonun kilitli olsun.
motor gözümün önündeyse yan degilse orta
aynen eger motor gozunun onunde degilse orta sehba iyidir her zaman eger ısın uzunsa orta sehbaya koy kısa bi işse yan ayaklıgı ac
benım duke larda orta sehpa yok o yuzden hep yan ayak ve zemıne gorede bazen alternatıf baska yerlere koyuyorum fakat scooterda orta sehpa var her zaman orta sehpayı kullanırıım daha yan ayagın altı pislenmemiştir bile. orta sehpa her zaman cok daha dengelıdır.
orta ayak olmayan motorların mutlaka orta ayak takmaları yerinde olur zira gerçekten çok faydası oluyor.
abi orta sehpa en iyi motorun karbüratörlü ise yan ayak iyi değil hemde uzun süre yan ayakta durduğunda debriyaj yağsız kalır o sebepten her an üşenmeden orta sehpa kullan yan ayakta karbüratörün şamandırasının takılıp benzin kaçırma ihtimalide olağan bir problem
Aslında bu da benim için enteresan bir konu. Zincir bakımı için orta sehpa yeterli mi? Cevap evetse paddock denilen aparatın farklı bir işlevi mi var?
Genel kanaat orta sehpa üzerinde anlaşılan. Motoru aldıktan sonra ehliyeti alana kadar geçen 1 ay hata yapmışım anlaşılan Neyse geç öğrenmek hiç öğrenmemekten iyidir.
Bence paddock elinde takım, tornavida vs, motoru ile uzun zaman geçirmeyi sevenlerin vaz geçilmezi Bir önceki motorumda orta sehpa yoktu, zincir bakımını motoru sağ arkadan destekleyip arka lastiğin yukarı kalkmasını sağlayan ek bir dayanak sistem ile yapıyordum. Bakım yapacak adam yapar yani
Genel kanaat için şahsi kullanımım son motorum için şöyle : motor 1 aydır bende, orta sehpayı 2 kere kullandım. 1-zincir yağlama, 2-jant şeridi yapıştırma, ve ilk aldığımda denemek için Sanırım yan sehpanın dengesinden korkuluyor çoğu kez. Ama yan sehpada olan motor güvensizdir diye bir şey asla yok bence.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)