Yokuş Aşağı İnerken Tedirginim
Reklamlar
-
Yüksek hızlarda girilen virajlarda arka fren yatmış olan motosikleti kaldırır, ön fren ise düşürür. 1 'nci viteste neredeyse rölantide sayılabilecek hızlarda motosiklet yatamayacağı için her iki fren de kullanılabilir. Ama yüksek hızlarda viraja girdiğinizde eliniz ön fren manetinde olmasın.
Reklamlar
-
al boşa in arkadaş neden tedirginsin
-
Tüm mesajları okudum. kong'un söylediğini soru olarak soracağım. Normal koşullar altında yokuş aşağı inerken debriyaj sıkılabilir mi (belli bir miktar)? Kastım dik yokuşlar, yani tek başına motor kompresyonunun yetmediği yokuşlar. Ben bu tarz yokuşları inerken debriyajı hafif sıkıyorum, ön ve arka freni birlikte kullanıyorum. Debriyajı hafif sıkmazsam motor yığılacak veya stop edecek gibi oluyor. Yanlış bir teknik midir?
-
Arkadaşlar konu ne yazık ki polemiğe dönüşmüş.. Odaklanmamız gereken soru ; ''Yokuştan nasıl güvenli bir şekilde inilir.'' Soruyu soran arkadaşımız 6.000 km de olsa kullanmış peki ya yeni başlamış bir arkadaşımız bunları uygulamaya kalkarsa ? Konu fren değil yavaşlayarak inmek.. ve yokuş derken nasıl ve kaç derecelik bir yokuş ? Ben İzmir'den yazıyorum ve ön fren kullan diyen arkadaşımız Halil Rıfat yokuşundan sadece ön fren kullanarak insin indiğinde yokuşun bitiminde elini öpmek için bekliyor olacağım.. Motor frenini kullanmak tabii ki çok mantıklı onun haricinde arka fren ağırlıklı yumuşak bir şekilde ön fren de sıkılabilir.. İkisini de bir aceminin denediğini düşünün, diyelim ki arka frene çok abandı motor kızaklamaya başladı o freni bıraktığı anda motor daha o farketmeden kendini toparlar.. Bir de ön freni kullandığını düşünün ki o noktada bunun telafisi olmaz belki bir daha arka freni ağırlıklı kullanmalıymışım bile diyemeyebilir o vatandaş.. Sürç ü lisan eylediysem affola.. Kazasız ve keyifli sürüşler..
-
MFTaşkıran adlı üyeden alıntı
Bazen aklıma geliyor dizlerimle tutuyorum ama 10 dakika sonra yine unutuyorum :D
oh oh ne ala memleket varmı öyle unutmak, motorcunun motor sürerken bileği beli kolu değil ön kısmı sıkmaktan bacakları ağrır bikere. O depo bacaklarla sıkılacak arkadaş, ha sık dediysem depoyu ezme
Sadece onla ilgili değil bu olayın altında psikolojik bir durum var.
1. Sürekli çevrenizden sen motoru niye aldın tipi laflar duyuyorsanız ve sürekli kaza yapcan ölcen sakat kalcan gibi laflarla çevriliyseniz,
2. Yeniyseniz hayatınız boyunca minibüslerde 30 km nin üstüne çıkmamışsanız (ben gibi) motora ilk bindiğinizde 40 ı geçince bir tuhaf olur insan freni sıkmak ister yok yok o zaten çoktan 35 km de sıkmıştır freni..
rahat olun bir süre sonra son gaz denerken bulacaksınız kendinizi ilk başlarda motoru tanımadığınız için o hızlara alışık olmadığınız için bu tip şeyler yaşaya bilirsiniz. virajlarda korka bilirsiniz... Kullandıkça geçer, ben grup sürüşü öneririm sizin için, hem keyifli olur hemde sürüş aralarında bir birinize hatalarınızı söyleyerek arkadaşınıza ayna olursunuz.
-
lac1vert adlı üyeden alıntı
Tüm mesajları okudum. kong'un söylediğini soru olarak soracağım. Normal koşullar altında yokuş aşağı inerken debriyaj sıkılabilir mi (belli bir miktar)? Kastım dik yokuşlar, yani tek başına motor kompresyonunun yetmediği yokuşlar. Ben bu tarz yokuşları inerken debriyajı hafif sıkıyorum, ön ve arka freni birlikte kullanıyorum. Debriyajı hafif sıkmazsam motor yığılacak veya stop edecek gibi oluyor. Yanlış bir teknik midir?
Çok benzer bir soruyu forumdan motosiklet ustası serkanADH13' e ben sormuştum ama benim ki motora ne tür etkisi olacağı şekildeydi. Debriyajı sıkarak gittiğin yollarda (atıyorum hızını almışsın düz yolda sıkıyorsun yada tatlı rampalardan aşağı inerken) debriyajı tam ve köküne kadar sıktığın sürece bi sıkıntı olmaz ama debriyajı sakın yarım sıkma demişti ne yazdığını tam olarak belirteyim.
Debrıyaja Basılı kullanmak sıkıntı olmaz,
Fakat YARIM DEBRIYAJ yapmak debrıyaja,tas'a veya debrıyaj ıc gobege zarar verebılır,,,
Dikkat etmekte fayda var,,,
Ben debriyaj kullandığım zamanlarda artık motor yavaşlayıp gaz verme zamanı geldiğinde cart diye gaz vermiyorum gaz verip motoru o anki gidilen hıza uygun bir devire çıkarıp ondan sonra debriyajı bırakıyorum bu sayede öne yığılma olmuyor motor dengesini kaybetmiyor, buna çok dikkat etmek gerekir ben çok pratiğini yaptım çabuk kavradım hangi devirde yakalayacağımı o yüzden acemi arkadaşlar bunu düz yolda tecrübe etmeden sakkın denemesinler ellerini gazdan çekmesinler özellikle virajlarda yoksa yan yatma ihtimali kaçınılaz yada daha beteri düz yolda devri ayarlayamayıp motoru tekere getirebilirler düşük viteslerde yol alıyorlarsa.
-
Süper Moderatör
on frene basma takla atarsin efsanesi hala devam mi ediyor?
yillar önce cok konustuk, cok anlattik. demek ki hala bilmeyenler var.
mobilim, bu cevabim burada asılı kalsın. pc başına geçince yazarim bildiğim kadarını.
-
@bune Sanırım haklısınız. Bugün aynı dik yokuşu hiç debriyaj sıkmadan motor freni + ön/arka fren ile indim. Daha rahat bir iniş oldu. Ön freni çok sıkmaktan çekindiğim durumda (ön kilitler ve beni üzerinden atar endişesi) arka frene biraz daha ağırlık verdim. Merak ediyorum eğitim alanlar bilir, eğitimde bu olay için verilen tavsiye nedir?
-
-
lac1vert adlı üyeden alıntı
@bune Sanırım haklısınız. Bugün aynı dik yokuşu hiç debriyaj sıkmadan motor freni + ön/arka fren ile indim. Daha rahat bir iniş oldu. Ön freni çok sıkmaktan çekindiğim durumda (ön kilitler ve beni üzerinden atar endişesi) arka frene biraz daha ağırlık verdim. Merak ediyorum eğitim alanlar bilir, eğitimde bu olay için verilen tavsiye nedir?
Ön fren kilitlerse üstünden atmaz tam tersi motor altınızdan kayar çünkü teker dönmediği zaman motorun arka tekerini kaldırmak (stopie) maharet isteyen bir iş onun tam tersi olur genelde motor usulca altınızdan kayar yan yatar, devrilir yani.
Eğitimlerde öğretilen şey normal şartlarda her zaman ön frene ağırlık verilmesi çünkü ön fren motor üzerindeki en etkili durma yöntemi, yüksek süratlerde ön frenle aldığınız randımanı arka ile alamazsınız tabii bunlar normal aşrtlar, normal olmayan şartlar ise virajlar, ıslak zemin ve yokuşlar.
Virajlarda bi kere zaten fren işine girmiyoruz virajdan önce bütün yavaşlama işini tamamlamış olmamız gerekiyor, virajın ortasında eyvah ben dönemeyeceğim diye korkutuğunuz bi an olursa sakın korkmayın ve direk virajın sonuna çevirin kafanızı sakın önünüze bakmayın. Virajın sonuna yani çıkışına bakarsanız motor baktığınız yere gider, sizin böyle dönemez bu motor dediğiniz yerde öyle güzel viraj alır ki motor arkadan bakanlar oha adam motogp yarışçısı gibi viraj alıyor bile diyebilir.
Islak zeminde ağırlıkla kullandığımız ön freni bırakıyoruz, mümkün mertebe yavaş gidip elimizi ön fren manetine yaklaştırmıyoruz bile. Bana eğitimde hocam bak parmakların hep ön fren manetinde çek elini ordan derdi (aea' nın videolarından alışkın şekilde hep iki parmak ön fren manetinde gezerdim) yağmurlu bi günde ışıklarda yanımdan roket gibi motorlu geçince ve daha 10 km hıza ulaşamadan motorda ön freni sıkmam sonucu refkles olarak düşünce o gün anladım hocamın neden ön fren manetinden çek elini dediğini. Islak zeminde ön fren affetmez çok iyi bir tecrübe sahibi değilseniz ıslak zeminde yavaş gidin ve arka fren ile durabilecek hızlarda yol alın.
Yokuş aşağı ise ben acemiyim diyorsanız motor freni ile inebilirsiniz, buna ön ve arka fren ile destek verebilirsiniz. Ama ön freni asla ani sıkmayın yokuşta stopie olmaz motor yatar altınızdan gider, ufak ufak sıkın (şu meşhur limon sıkma tekniği) ön arka dengeli bi biçimde yavaşlayacak şekilde kullanın asla yokuşlarda kendinizi ani fren sıkacak bi konuma sokmayın, malum bizi araçlar dört teker gibi değil bi de yokuşta sürat yapıp ani fren yapmak zorunda kalırsanız pek iyi şeyler olmaz. Yokuşlarda motorun önüne yığılmayın ağırlınızı arka tarafa doğru verin. Zaten ister yokuşta ister düz yolda her zaman benzin deposuyla kasıklarınız arasında bir yumruk sığacak bir boşluk olsun böylece depoyu da dizlerinizle daha iyi kavrarsınız.
Bunlar sadece acemilik dönemi, acemiliği atlattıktan sonra debriyaj sıkarakta inersiniz viteste gaz vererekte. Ama şu dönemi atlatana kadar en sağlıklı yönetimi kullanın çünkü bi motor üzerinde ilk 10.000 km nasıl sürerseniz hayatınızın geri kalanında bunlar alışkanlık olarak üzerinize yapışıyor ve değiştirmek çok zor oluyor. Eğitmenlerde en çok bundan dert yakınıyor zaten alışkanlıkları yıkmak birşeyler öğretmekten daha zor.
-
ABS li motorda bu tip endiseler yasamiyoruz...
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
ABS li motorda bu tip endiseler yasamiyoruz...
Yaw şimdi olan var olmayan var R25' e abs koydularda biz mi istemedik.
-
@bune süper açıklama. Elinize sağlık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)