Yokuş Aşağı İnerken Tedirginim
Reklamlar
-
Evet sayın forum üyeleri başlıktada belirttiğim gibi yokuş aşağı inerken bildiğiniz tedirgin oluyorum resmen korkuyorum yahu. Henüz yeni motorcu 6000 km tecrübem var daha çok yeniyim. Virajlar da ya da yokuş çıkarken hiç bir sıkıntı yok ama inerken sanki düşecekmişim ya da lastik hiçbir sebep yokken kayıp kontrolümü kaybedecekmişim gibi hissediyorum hee bir de hem yokuş aşağı hem de keskin bir viraj var ise aklıma cafer ve bezi hakkında bir cümle geliyor. Bu korkuyu yenmek için ne yapabilirim tavsiyeleriniz bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Kendini alıştırman lazım depoyu kavrayarak sürmüyosan da olabilir
-
Bazen aklıma geliyor dizlerimle tutuyorum ama 10 dakika sonra yine unutuyorum :D
-
Alışmak lazım ben de bazen ayaklardan güç almayı unutuyorum
-
Lunapark + Gondol + Gameboy/Tetris Emniyetli şekilde gondol hareketlerinde elde tetris/gameboy, şimdiki sümüklülerde daha iyisi psp bulup oyun el yeteneği geliştiriver keyifli olur^^
-
) peki ya yol ıslak ve yokuş aşşağıya iniyorsan ne yapıyorsun?
lastiklerin kötü olabilir, önerim daima arka firen ağırlıklı kullanman, vede motor freni ile inmen 1. vitesle olabilir.. yokuş aşşağıya inerken keskin bir viraj var ise durmalısın 10kmh ile dönmelisin benim önerim..
-
Eğime göre 1-2 viteste gidiyorum ama ne bileyim o kötü his hiç gitmiyor yahu.
-
1. Konumun, 2. Hizin, 3. Motor devrin bu lari gerektigi gibi ayarlaman lazim.
Konumun sola donuslerde saga yakin , saga donuslerde sola yakin olsun. Yokus asagi viraj icinde acil durumda durabilecegin hizda olmalisin. Viraj girisi yavaslayip motor devrini yukseltmeli (en az ibren devir saatinin ortasinda olmali) yokus asagi viraja kontra ile girmeli, yine yokus asagi gazi hafif acarak virajdan cikmalisin... oyleki virajdan cikis hizin senin toplamda gitmek istedigin hiza esit olmali.. kisaca dogru konumda yaklas, hizini guvenli seviyeye indir, vites dusur motor bagirsin, yatir ve gazi hafif tempoda ac.. bu motoru viraj icinde stabil hale getirir ve endiselerini azaltir. yokus yukarida ayni sekilde..
-
fazla kasma kendini at ikiye debriyaja sakın basma yokus ınerken hafif frene yaparak inersen hiç bi sıkıntı yaşamassın
-
Bir kere düş sorun kalmaz. Ciddiyim.
-
Beynini o düşünceden kurtarmak adına (dikkat dağıtmak değil yanlış anlama) elinde o an hangi imkanlar varsa kullan mesela bir arkadaşımız yazmış motor devir hareketlerine göre doğru vitesi yakalamaya çalış sakin sakin gaz aç fren yap oyna viteslerle yokuş aşağı daha rahat olur kavrama ayarın olmaz tork kaybın olmaz. Ne biliyim oturma pozisyonunu gözden geçir, devir saatini izle km yi izle, nereye bakarsan oraya gidersin denemeleri yap sakin sakin yani dikkatini çok bozmadan çok dağılmadan başka biyerlere yoğunlaş bunun tek çaresi bu, beynine o ana geldiğinde kayacak lastiğe düşecek motora değilde başka biyere birşeye odaklanması gerektiğini öğret. Kazasız belasız sürüşler.
"The Ultimate Riding Machine"
-
Yokuş aşağı inerken yavaşlamak istediğinde arka freni kullanırsan hem hüvenlik hemde öne doğru düşecekmişsin hissini tatmaman için faydalı olur.
Asla yere bakma
-
Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?
-
Aynen yokus assagı arka fren tehlikeli kullanılır ama fazla degil her zaman her yede %70 on % 30 arka yagmurlu havalrda %50 %50
-
bende de benzer bır durum soz konusu... xmax ile yokuş aşağı giderken özellikle virajlarda çok sorun yaşıyorum. arka freni sıktığımda motor dik konuma geçiyor ve virejı almakta sorun yaşıyorum. ön freni hafif sıksam da yokuş aşağı motor semerinden boşanmış beygir gibi gidiyor. scooter da bu konu da buuyuk problem kaynagı sanırım
-
harung adlı üyeden alıntı
Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?
Eğitiminizi nerden aldınız acaba?
Ben sallıyorum ya o zaman biraz daha salliyim yokuş aşağı inerken arka fren sıkılır. Hatta ve hatta yokuş aşağı dönüş (viraj) varsa arka fren özellikle kullanılır.
Ama gerçekten ben arka fren asla kullanılmaz diyen arkadaşların gerekçelerini çok merak ettim. Bizi aydınlatabilirmisiniz engin bilgilerinizle
-
logan07 adlı üyeden alıntı
bende de benzer bır durum soz konusu... xmax ile yokuş aşağı giderken özellikle virajlarda çok sorun yaşıyorum. arka freni sıktığımda motor dik konuma geçiyor ve virejı almakta sorun yaşıyorum. ön freni hafif sıksam da yokuş aşağı motor semerinden boşanmış beygir gibi gidiyor. scooter da bu konu da buuyuk problem kaynagı sanırım
Scooter, özellikle eğim de fazlaysa, cidden sıkıntılı bu işlerde. motor freni yok. ağırlık arkada zaten. 100 ortalamayla çıktığım dağ yolunu 70 ortalamayla anca inebilmiştim.
aslında en temizi daha viraja girmeden, motor dikken, planladığından daha da fazla yavaşlamak. kafayı istikamete çevirdiğin zaman artık frenle işin olmamalı çıkana kadar. ama scooter işte. normalden fazla hızlanacak. korkup frene dokunulacak vs. sıkıntı. ciddi hız kesmek lazım girmeden. sonuçta dediğim gibi çıkış inişten hızlı oluyor ama tek parça oluyor. olsun.
-
datcaya giderken i keskin viraj ve firketelerde parmakbarasi terlikle kizlar erkekler nasi giriyorlar yokus asagi scooterler ile aklim durduydu..
-
yukuş aşşağıya inerken ön firen sıkarsanız, yani durmak için ön firene abanırsanız ve hafifde eğimli iseniz tutunma aşağıya inerken ön tekerde olduğundan zırt diye düşersiniz, eğer ön fren kullanacaksanız, lastiklerden emin olmalı, yoldan emin olmalı, ve eğimli olmamalı, yani sağa sola yatık olmamalısınız. benim deneyimlerim bunu söyler, ha eğer yol ıslak ise risk 3 e katlanır.. )
-
Her gün 1. köprüden Avrupa'ya geçtikten sonra Levent sapağından ayrılıp, ilk sağdan Ulus yoluna (Akmerkez yolu diye geçer) bağlanıyorum, hani yokuş aşağı yılan gibi kıvrılan yol. Sol, sağ ve tekrar sol şeklinde yokuş aşağı bir yol. O yolda her sabah aynı tedirginliği ben de yaşıyorum diyebilirim. Aslında sebebi lastiklere tam güvenemiyorum. İkincisi hızlı girsem acaba dışa kayıp bariyere patlar mıyım korkusu. Arkadan gelen araçlar da cabası elbette.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)