Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Yokuş Aşağı İnerken Tedirginim

    REKLAM ALANI
  1. #1
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şuanlık Yok
    Evet sayın forum üyeleri başlıktada belirttiğim gibi yokuş aşağı inerken bildiğiniz tedirgin oluyorum resmen korkuyorum yahu. Henüz yeni motorcu 6000 km tecrübem var daha çok yeniyim. Virajlar da ya da yokuş çıkarken hiç bir sıkıntı yok ama inerken sanki düşecekmişim ya da lastik hiçbir sebep yokken kayıp kontrolümü kaybedecekmişim gibi hissediyorum hee bir de hem yokuş aşağı hem de keskin bir viraj var ise aklıma cafer ve bezi hakkında bir cümle geliyor. Bu korkuyu yenmek için ne yapabilirim tavsiyeleriniz bekliyorum şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Berkec. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Spacy
    Kendini alıştırman lazım depoyu kavrayarak sürmüyosan da olabilir

  3. #3
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şuanlık Yok
    Bazen aklıma geliyor dizlerimle tutuyorum ama 10 dakika sonra yine unutuyorum :D

  4. #4
    Berkec. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Spacy
    Alışmak lazım ben de bazen ayaklardan güç almayı unutuyorum

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Lunapark + Gondol + Gameboy/Tetris Emniyetli şekilde gondol hareketlerinde elde tetris/gameboy, şimdiki sümüklülerde daha iyisi psp bulup oyun el yeteneği geliştiriver keyifli olur^^

  6. #6

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    ) peki ya yol ıslak ve yokuş aşşağıya iniyorsan ne yapıyorsun?
    lastiklerin kötü olabilir, önerim daima arka firen ağırlıklı kullanman, vede motor freni ile inmen 1. vitesle olabilir.. yokuş aşşağıya inerken keskin bir viraj var ise durmalısın 10kmh ile dönmelisin benim önerim..
    MFTaşkıran bunu beğendi.

  7. #7
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şuanlık Yok
    Eğime göre 1-2 viteste gidiyorum ama ne bileyim o kötü his hiç gitmiyor yahu.

  8. #8
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    1. Konumun, 2. Hizin, 3. Motor devrin bu lari gerektigi gibi ayarlaman lazim.

    Konumun sola donuslerde saga yakin , saga donuslerde sola yakin olsun. Yokus asagi viraj icinde acil durumda durabilecegin hizda olmalisin. Viraj girisi yavaslayip motor devrini yukseltmeli (en az ibren devir saatinin ortasinda olmali) yokus asagi viraja kontra ile girmeli, yine yokus asagi gazi hafif acarak virajdan cikmalisin... oyleki virajdan cikis hizin senin toplamda gitmek istedigin hiza esit olmali.. kisaca dogru konumda yaklas, hizini guvenli seviyeye indir, vites dusur motor bagirsin, yatir ve gazi hafif tempoda ac.. bu motoru viraj icinde stabil hale getirir ve endiselerini azaltir. yokus yukarida ayni sekilde..

  9. #9
    sezer0696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    fazla kasma kendini at ikiye debriyaja sakın basma yokus ınerken hafif frene yaparak inersen hiç bi sıkıntı yaşamassın

  10. #10

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Bir kere düş sorun kalmaz. Ciddiyim.
    C@LiMeRO, zulu ve Grhn bunu beğendiler.

  11. #11
    ///MPOWER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R
    Beynini o düşünceden kurtarmak adına (dikkat dağıtmak değil yanlış anlama) elinde o an hangi imkanlar varsa kullan mesela bir arkadaşımız yazmış motor devir hareketlerine göre doğru vitesi yakalamaya çalış sakin sakin gaz aç fren yap oyna viteslerle yokuş aşağı daha rahat olur kavrama ayarın olmaz tork kaybın olmaz. Ne biliyim oturma pozisyonunu gözden geçir, devir saatini izle km yi izle, nereye bakarsan oraya gidersin denemeleri yap sakin sakin yani dikkatini çok bozmadan çok dağılmadan başka biyerlere yoğunlaş bunun tek çaresi bu, beynine o ana geldiğinde kayacak lastiğe düşecek motora değilde başka biyere birşeye odaklanması gerektiğini öğret. Kazasız belasız sürüşler.
    "The Ultimate Riding Machine"

  12. #12
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Yokuş aşağı inerken yavaşlamak istediğinde arka freni kullanırsan hem hüvenlik hemde öne doğru düşecekmişsin hissini tatmaman için faydalı olur.
    Asla yere bakma

  13. #13
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?
    sezer0696 bunu beğendi.

  14. #14
    sezer0696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    Aynen yokus assagı arka fren tehlikeli kullanılır ama fazla degil her zaman her yede %70 on % 30 arka yagmurlu havalrda %50 %50

  15. #15
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    bende de benzer bır durum soz konusu... xmax ile yokuş aşağı giderken özellikle virajlarda çok sorun yaşıyorum. arka freni sıktığımda motor dik konuma geçiyor ve virejı almakta sorun yaşıyorum. ön freni hafif sıksam da yokuş aşağı motor semerinden boşanmış beygir gibi gidiyor. scooter da bu konu da buuyuk problem kaynagı sanırım

  16. #16
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?
    Eğitiminizi nerden aldınız acaba?

    Ben sallıyorum ya o zaman biraz daha salliyim yokuş aşağı inerken arka fren sıkılır. Hatta ve hatta yokuş aşağı dönüş (viraj) varsa arka fren özellikle kullanılır.

    Ama gerçekten ben arka fren asla kullanılmaz diyen arkadaşların gerekçelerini çok merak ettim. Bizi aydınlatabilirmisiniz engin bilgilerinizle
    ///MPOWER, Bune ve emc2 bunu beğendiler.

  17. #17
    isra... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    CB500F
    Alıntı logan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende de benzer bır durum soz konusu... xmax ile yokuş aşağı giderken özellikle virajlarda çok sorun yaşıyorum. arka freni sıktığımda motor dik konuma geçiyor ve virejı almakta sorun yaşıyorum. ön freni hafif sıksam da yokuş aşağı motor semerinden boşanmış beygir gibi gidiyor. scooter da bu konu da buuyuk problem kaynagı sanırım
    Scooter, özellikle eğim de fazlaysa, cidden sıkıntılı bu işlerde. motor freni yok. ağırlık arkada zaten. 100 ortalamayla çıktığım dağ yolunu 70 ortalamayla anca inebilmiştim.
    aslında en temizi daha viraja girmeden, motor dikken, planladığından daha da fazla yavaşlamak. kafayı istikamete çevirdiğin zaman artık frenle işin olmamalı çıkana kadar. ama scooter işte. normalden fazla hızlanacak. korkup frene dokunulacak vs. sıkıntı. ciddi hız kesmek lazım girmeden. sonuçta dediğim gibi çıkış inişten hızlı oluyor ama tek parça oluyor. olsun.

  18. #18
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    datcaya giderken i keskin viraj ve firketelerde parmakbarasi terlikle kizlar erkekler nasi giriyorlar yokus asagi scooterler ile aklim durduydu..

  19. #19

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    yukuş aşşağıya inerken ön firen sıkarsanız, yani durmak için ön firene abanırsanız ve hafifde eğimli iseniz tutunma aşağıya inerken ön tekerde olduğundan zırt diye düşersiniz, eğer ön fren kullanacaksanız, lastiklerden emin olmalı, yoldan emin olmalı, ve eğimli olmamalı, yani sağa sola yatık olmamalısınız. benim deneyimlerim bunu söyler, ha eğer yol ıslak ise risk 3 e katlanır.. )

  20. #20

    Üyelik
    08 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xciting25Ori - SYM WOLF - Xmax400 - NC750D integra
    Her gün 1. köprüden Avrupa'ya geçtikten sonra Levent sapağından ayrılıp, ilk sağdan Ulus yoluna (Akmerkez yolu diye geçer) bağlanıyorum, hani yokuş aşağı yılan gibi kıvrılan yol. Sol, sağ ve tekrar sol şeklinde yokuş aşağı bir yol. O yolda her sabah aynı tedirginliği ben de yaşıyorum diyebilirim. Aslında sebebi lastiklere tam güvenemiyorum. İkincisi hızlı girsem acaba dışa kayıp bariyere patlar mıyım korkusu. Arkadan gelen araçlar da cabası elbette.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)