Önce lastikleri mi değiştirmeli yoksa bot mu almalı?
Reklamlar
-
arkadaşlar 2014 cbr 250r kullanıyorum. ekipmanlarımdan sadece botum eksik birde motorun lastikleri orjinal lastikler yani ırc. sorum hem lastikleri hem de botu almak biraz zor olacak. o yüzden hangisine öncelik vermeliyim. birini aldığımda diğeri için 1-2 ay beklemem gerekebilir.
alacağım lastik pirelli diablo rosso II takımı 684 tl
alacağım bot yds kısa yazlık bot 224 tl
Reklamlar
-
Açıkçası yazlık bot alacağına lastik al demek geliyor içimden. Çünkü otoriteler çizme öneriyor.
Not: Ben otorite değilim. Acemiyim.
-
bot al ama kısa alma. lastiklerin daha 1 yıllık. ırc direk çöpe atılacak bi lastik olduğunuda düşünmüyorum. Elbette irc den daha iyi bi lastik alacaksın ama sonuç olarak elinde orta sınıf bi lastik var zaten ama botu hiç yok. sıfır. kesinlikle bot almalısın. Allah korusun sonra bileklerinde ödersin o lastiğe verdiğin parayı...
-
Kaval kemiğinize önem veriyorsanız çizme alın(yds 11x çizme kullanıyorum ben de). Yok, kısa botta da ısrarcıysanız yine botu önce alın derim, motoru dikkatli/temkinli/daha yavaş kullanarak lastiğin kötülüğünü bir müddet bertaraf edebilirsiniz, ancak lastiği değiştirseniz de (Allah göstermesin)düşme/kaza ihtimaliniz var ve bu durumda korumasız bir ayakkabının eksikliğini bertaraf edemezsiniz, bileğinize, tarak kemiğinize , parmaklarınıza yazık olur. Şahsi fikrim bu, ben önce çizme ve ekipmanları aldım, en son da lastikleri değiştirdim.
-
Kesinlikle lastikleri değiştir en azından kullanırken motorundan daha fazla keyif alırsın ve daha güvenli olur.Bu arada bot alacaksan da uzun ve iyi koruması olan bir bot almanı tercih ederim o hatayı bende yaptım sonu pek iyi bitmedi.
-
Oncelikle lastik kesinlikle.ben de 15 gun falan aldim rosso 2 anlatilmaz yasanir diyecegim sadece.motolastikten aldim 2015 2.hafta uretimi lastik.tavsiye ederim
-
bence yaz geliyor ve lastiklerin asfaltı tutma oranı kışa göre daha güvenli olacak , bot daha mantıklı geldi bana.
-
Kesinlikle bot al. Bot motosiklette en az kask kadar önemlidir. Kazada ilk yaralanan yerlerden biridir ve kalıcı hasar bırakır. Lastikleri daha sonra da alsan olur ama botsuz asla motora binme. Diablo iyi seçim. İşini görecektir.
-
-
Ben bu bot işini düşünüyorum fakat günlük kullanıma nasıl bi çizme tarzı önerirsiniz? Okula gidiyorum, haftasonları işe falan...
-
Kesinlikle Bot derim . Yukarıda Akbird Bot'un Ne kadar önemli olduğunu açıklamıştır diye düşünüyorum.
-
Bence Lastiğinin bir sorunu yok gibi sadece markası ve çevrede gezen lastik hakkındaki duyumlarınız yüzünden lastik değiştirmek istiyorsunuz.
Ama lastiği siz ne kadar limitlerde kullanıyorsunuz? Ne kadar yol tutuşuna ihtiyacınız var. Sakin bir sürüş ile sizin lastikleriniz bence yeterlidir.
Bota gelince tabiki her ekipman gibi o da gerekli. Unutmayınki olası bir kazada daha yere düşmeden bile ayağınızdaki ayakkabılar ayağınızdan çoktan çıkmış olur. Bu sebepten ötürü Bot tavsiye ediyorum. kışın çok motosiklet kullanmıyorsanız bu yada buna benzer bir bot alabilirsiniz.
http://www.motomaxonlineshop.com/hel...ng-bot-pmu2880
-
resimler çok fena olmuş, Allah korusun böyle durumlardan.
peki arkadaşın alacağı bot (bileğe kadar olan) böyle bir kazada bileğini koruyabilir mi yoksa illaki uzun çizme mi olması gerekir?
gerçi bilek dönmüş diyorsunuz, bu durumda botun da yapabileceği çok şey yoktur heralde :s
-
bi kere bilek üstü olması lazım kesinlikle. Ama en güvenilir tabiki çizme botlardır , kavak kemiğinide koruması için.
-
Üzerine binip canımızı emanet ettiğimiz motorun sıkıntılarını çözmeden harcanan her kurus fuzulidir.nedenini panik fren yaptıgın zaman cok daha ıyı anlarsınız.tum korumalar elbette onemli ama 1000 km boyunca bana buzda motor suruyormusum hıssı veren irc lastiklerle resmen hayatımla kumar oynamışım lastikleri degiştirince anladım bunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
akbird adlı üyeden alıntı
lastik değiştir diyenleri mantığım hiç almıyor.
yukarda arkadaşın dediği gibi en az bi kask kadar önemlidir bot kaza anında. o zaman kaskda almayalım lastik alalım var mı böyle bi mantık
al sana motora beraber başladığım arkadaşımın ayak filmleri. o da senin gibi botu önemsemiyordu. motosiklet hayatı bitti. 1 ay ayağının üsütne basamadı....... sırf senin için istedim şimdi resimleri....
http://i.hizliresim.com/QRbAyv.jpg
http://i.hizliresim.com/8lpgXA.jpg
http://i.hizliresim.com/Lp9aRa.jpg
http://i.hizliresim.com/8lpgLA.jpg
umarım bu resimler yeterince açıklayıcı olmuştur.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
Kazanın nasıl olduğunu merak edenler için. Kaza anında bağacı ve ayağı motosikletin altında kalıyor. sağ ayak bileği dönüyor ve dönerken kaval kemğinide kırıyor. sonuç ortada..
Hocam sizin motorun lastikleri ne marka?hiç irc lastikle deneyiminiz oldu mu?şu sebeple soruyorum normal ve sakşn kullanımda her lastik idare eder demiş arkadas peki panik fren yapman gerektiğinde acil bir durumda yapamam lastiklerim müsait değil mi diyecek arkadas?
-
arkadaşlar paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim. resimleri görünen arkadaşa da çok geçmiş olsun. sanırım önce bot alıcam kısadan da vazgeçip uzun yds ye bakmaya karar verdim.
-
Abi zaten sezon yaz ayı. Lastiklerin yolda dans ı bir nebze azalıcaktır. 1-2 aya tam yaz olucak. Bence botuna öncelik ver. En uygun zamanında da lastiğini alırsın zaten. Lastiğin kalitesini biliyorsun ona göre kullanıyorsundur diye de tahmin ederek bot a öncelik vermeni tavsiye ederim.
-
Arkadaşlar;
Motosikletin Kaportası Bizler olduğumuz için Öncelikle Kendı Ekipmanımızı(Kabortayı) düzüyoruz. Sonra motosikletin ayakkabılarını değiştiriyoruz.
Bu yorumdan sonra yorum yapmaya gerek yok sanırım
-
umuttuna adlı üyeden alıntı
Hocam sizin motorun lastikleri ne marka?hiç irc lastikle deneyiminiz oldu mu?şu sebeple soruyorum normal ve sakşn kullanımda her lastik idare eder demiş arkadas peki panik fren yapman gerektiğinde acil bir durumda yapamam lastiklerim müsait değil mi diyecek arkadas?
Ben eğitim alırken O beğenilmeyen IRC lazsitkerin işi bilen kişilerde yani hocların elinde ne kadar güzel fren yaptığını ne kadar fazla virajda yattığını çok iyi gördüm. Ve bu gördüğüm motor 0 km deydi yani biraz daha üstünden gitse ve ısınsa neler neler olurdu bilmem. Eğer panik frende öyle oldu böyle oldu diyorsanız hatayı kendinizde arayın panik fren yapmasını bilmiyorsunuz.
Yani her yapamadığınız, her hatayı lastiklere bindirmeyin. Ben gördüklerime mi inanayım ortalıkta dönen safsatalara mı?
BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)