Devamlı youtube'da facebook'ta motosiklet kazaları ile ilgili yapılan şöyle bir yorum var "e motorcu suçlu,motosikletin sol şeritte ne işi var"
Bunun yasal olarak bir dayanağı bir yasası varmıdır yoksa bu halkın cahilligimi?
Devamlı youtube'da facebook'ta motosiklet kazaları ile ilgili yapılan şöyle bir yorum var "e motorcu suçlu,motosikletin sol şeritte ne işi var"
Bunun yasal olarak bir dayanağı bir yasası varmıdır yoksa bu halkın cahilligimi?
Motor sol şeritte uygun hızda gitmekte ise sorun yok. Kanunen de yok zira ağır vasıta sınıfına girmiyor. Ancak unutulmamalı ki sol şerit zaten sollama şerididir, İstanbul'dan çıkıp Adana'ya kadar bu şeritten gidilmesi doğru olmaz. En azından arkadan gelen hızlı araçlara yol vermek gerekir. Başka bir nokta da; "100 metre sonra sağa dönecek bir motorun sol şeritte ne işi var." işte bu doğru bir önerme olabilir çünkü çok sık yapılan hatalardan biri.
hayır böyle bir kısıtlama yok, külliyen cahilliktendir.
üç beş ay önce çok akıllı hafif ticari'nin biri 100km/s ile giderken ben sol şeritten soluma girmek istedi. sonra ışıklarda sordum ne yapıyosun diye, ordan gitmen yasak gibi bişeyler geveledi. sanıyorum toplumda yaygın olarak yanlış bilinen bir şey.
Kesinlikle yoktur.
2918 sayılı kanun, madde 46,
e) iki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil, kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananlar, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek, zorundadırlar.
46/2 D diyorki yasak ve cezası 189 TL ve 20 ceza puanı
Tabi bu tüm araçlar için geçerli.
Geçen hafta 200km lik bir sehirdisi yaptim. Sol seritten 140_150 civari gittim sürekli ve basima gelen en tehlikeli olay sagda 70 km hızla giden kamyonun arkasindan bianda sollama icin cikan 90_100km hizla giden araclar oldu. Kesinlikle bizm arkadan hizla geldigmizi gormuyolar. Farlarim acikti surekli yani bunlara kendimizi nasil farkettirebilrz bilemiyorum.
Bunu cehaleti olan araç sürücüleri trafik kurallarından bihaber insanların uydurduğu bir şey. o kişilere sorsan bir iki trafik kuralı meler atar tutar. ülkemizde dönel kavşaktakiler bekleyip diğerlerinin geçtiği bir trafik kuralı anlayışı var.
Gelelim ülkemizde ne işe yaradığı ama avrupada herkesin bildiği sol şeride. Sol şerit sollama şerididir. Sinyalini verirsin aracı sollarsın dönersin yine kendi şeridine. Avrupada bunun aksi bir sürüş göremessiniz. ülkemizde ise böyle bir sürüş göremessiniz. Bu motosiklet için de bu şekildedir otomobil içinde.
Sol
Başka araç olan yerde 150yle gitmeyerek işe başlayabilirsin bence... Adam seni aynada görmüştür, 100 metre gerideysen geçmiştir sola, senin 150yle gidip 1 saniye sonra dibinde biteceğini düşünmemiştir. Gerisi de umursamazlığı tabi. Kuralları öğrenin, sonra ona buna çatın. Vallahi kendi iyiliğin için söylüyorum...
Motosikletin sol şerit kullanım hakkı otomobillerle aynıdır.
Kamyon/kamyonetlerin, otobanlarda en sol şeride geçmesi ne olursa olsun yasaktır.
Bir de arkanızdan sıkıştıranlara karşı TCK 179 ve 180inci madde var. Bundan ceza alanlar da var. Bununla tehdit edin. Kameranız ve zamanınız varsa dava edin, değişiklik yaşamış olursunuz. Solda ne işin var diyen olursa, sana mı sorucam lan diye cevap verince aynen devam ediyorlar...
Bir de pisliğin ayyuka çıktığı bir nokta var, motor büyük olunca bulaşmıyorlar... Çok darlanırsanız arkaya iki tane yan çanta taktırın çözülüyor gözünü sevdiğimin memleketinde...
sol şeridi kullanma hakkı otomobillerle aynıdır.ancak senin dediğin şey kendi şeridinin solu .
bu durumda ne olur söyliyeyim
1.yanına araç gelir ve onuda başka araç sollarken sen sıkışırsın (kazaya davetiye)
2.konvoy şeklinde yol alırken biri arada boşluk var diye yanı gelir (motosikletleri bu şekil sollamak suctur)
3.araçların aynasında görünmez olursun
4.seni asla araç yerine koymazlar yanından silme geçip sollarlar
5.sağa dönülen virajlarda ileriye bakamz o hızla karşına ne çıkacağı piyango olur
Arkadaşlar taraflardan birinde can kaybı yada geri dönüşü olmayan yaralanmalar meydana geldikten sonra kimin haklı olup olmadığı fark etmiyor! Bu konuda işinizi CANINIZI lütfen karşınızdaki sürücünün dikkatine /dikkatsizliğine bırakmayın.
Otobanda araclarn olugu zamnlar150 yle gitme diyosunda hic arac olmasa 1 km de bir arac oluyor en tenha yolda. Hadi beni bosver 600cc 1000cc kullananlar arabalar var diye surekli 90 la mi gidecek o aletlerle. Bence tum motorcular imza bisey toplayp karayollarina ulastirilmali ve kanallarda zorunlu tanitim yayini yaptırılmali. Motosikletleri farkedin!
her ulkede, her sehirde yazili olmayan bazi kurallar genel inanislar vardir.
dogru/yanlis veya yazili kanunlarla birebir ayni olmasi, uyumlu olmasi gerekmez.
bu tur kurallara herkes ayni sekilde uymaz.
sorun da burda baslar.
Yemek ye, sürücü kodaman olunca da aynı :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
Demek istediğim şu (yeterince de açık) farın açıksa adam seni zaten farketmiştir ama o hızla geldiğini anlamaz. Önemli olan kaç saniyede adamın manevra yaptığı bölgeye geleceksin, onu anlaması.
Kimse 90la sabit gidecek diye bir şey yok. Ayrıca 1000cc alanın 90la gitmemesi gerek diye bir şey de yok. Bu işin teknikleri var. Trafiğin ve yolun durumuna göre motorcunun konum ve hızını belirlemesi gerekir. Tonla yazı ve video var bu konuda. İlla para verip eğitime gitmeye gerek yok, youtube-google ikilisi yeter de artar bile. Hatta ben de güzel bi belge var bu tür durumlarla alakalı, mail verirsen yollayayım. Ama kime desen ki 70le giden kamyonun arkasında araba varken yanına 150yle yaklaştım diye, sen bi dur başa sar motor işini derler. Haklı olmaktan önce senin tatlı canın önemli. Bunu düşünerek gidelim arkadaşlar. Hiç yere başına iş gelen motorcuları duyunca üzülüyoruz.
Derindeki asıl mesele sadece motosikletlerin farkedilmesi değil insanımızın temkinsiz ve öngörüsüz hareket etmesi. Buna motor kullananlar da dahil 4teker kullananlar da. Aracı süren olabilecekleri düşünmüyor. Ne zaman ki bu bilinç yerleşir, o zaman başka aracı süren de motosikleti tehlikeye soktuğunu idrak eder. Bilinç yaymak için elimizden geleni yaparız ama o zamana kadar da kendi bilincimizle hayatta kalmaya bakalım.
Milletimiz olaya şöyle bakıyor.
Bakıyor senin motorun adamın altındaki arabayı geçer gibi (gözü yerse). Ya da goldwing gibi kalın gövdeli ozaman sesi çıkmıyor.
Ama ince ufak bir motor oduğu zaman başlıyor söylenmeye.
Malesef bizim milletimiz kaskı burnuna yemeden doğrusunu öğrenemiyor.
Kimisi yasak demiş kimisi değil. açıkcası bilmediğim ve aydınlanmak istediğim konuydu. fakat kafam daha çok karıştı.
ben antepten ist.a gelirken hep orta şeridi izledim. önüme araba geldikçe soldan sollayıp tekrarndan orta şeride geçiş yaptım. kamyonlar baya saygılıydı hep aynı hızda ve sağ şeridi hiç terk etmiyorlardı. bazen orta doldukça sol şeridi izleme gibi zorunluluğum kaldı. o sırada arkamdan gelen her araca yol vermiştim. bunda illegal bir şey var mi aydınlatır mısınız
Bizim burda trafik soldan akiyor ve biz ondeki araci gecmek icin sag seriti kullaniyoruz. En cok ceza yedigim konudur. Bir kanun var burda motosiklet soldan gitmelidir diye. Yani o kadarki kiz arkadasim bile yolda cektigim videolari izlerken diyoki yine sagdan gitmissin. Sol bence cok tehlikeli millet tali yoldan langur lungur cikiyor, taksiler el kaldiran musteriyi almak icin taa en sag seritten sola akiyor falan. Cok sanslisiniz valla her seridi kullanabiliyorsunuz.
oha ilk kez türkiye trafiğinde motosiklet kullandığımız için şanslı olduğumuzu söyleyen biriyle karşılaşıyorum.
ehliyet sınavlarına hazırlanırken sürücü adaylarınnın öğrendiği şu ifade aklıllarını karıştıryor.
"motolu bisiklet sağdaki şeridin sağından gitmek zorundadır."
ancak motorlu bisiklet ile motosiklet farklı şeylerdir ve kanunda tanımları ayrı ayrı yapılmıştır. kullandığınız araç motorlu bisiklet ise sol şeridi kullanamazsınız. eğer motosiklet ise kurallara uymak koşuluyla istediğiniz şeritten gidebilirsiniz.
Motorlu bisiklet (Moped): Azami hızı saatte 45 kilometreyi geçmeyen 50 cc altı iki tekerlekli taşıt.
Motosiklet ise 50 cc'nin üzerindeki iki tekerlekli araçlardır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)