Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Antifriz ve hararet

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    İyi günler öncelikle

    Bende SUzuki GSXR600 K7 var iki hafta önce stator kapağının alt tarafında bir vida dibinden yağ geliyordu vidayı değiştirirken bi arkadaşın yanlış hareketi yüzünden oradan geçen antifriz hortumunu açtı ve her yer antfriz oldu.Elimizde antifriz yoktu bizde yerine güzelce su doldurduk.

    Normalde motosikletim 105 derece ye geldiği anda fan açar ve fan açtıktan sonra 1 dk içinde 100 derecenin altına düşerdi.

    Bugün motoru sürerken bi farkettim hava soğuk olmasına rağmen 116-117 derece den sonra motor azalışa geçiyor.Normalde 105 dereceyi geçmeyen motor bugün 115-116 dereceleri gördü.Hemen çektim kenara yağ seviyesi çok iyi idi.Grenaj yanında baktım su seviyesinde de hiç sıkıntı yok.

    Şimdi sorum şu antifriz sıvısının su dan farklı olarak donmamak ve ince yerlere daha iyi girebilmek dışında soğutma anlamında vs anlamında bi üstünlüğü var mıdır ? var derseniz suyun yarısını boşaltıp antifirz tavsiyesi alıp o antifrizi dolduracağım


    Birde sizlerin motosikletlerinizde gördüğünüz değerler nelerdir hararet anlamında


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Soğutma olayını bilmiyorum ama korozyona karşı koruma sağladığını ve bu yüzden otomobillerde her mevsim tavsiye edildiğini biliyorum.

  3. #3
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Su ile daha güzel hararet yapar...
    Suyun kaynama sıcaklığı antirizden daha düşük olduğundan hararet durumuna daha çabuk ulaşır.
    Bu yüzden belirli bir sıcaklığa ulaşmış su kolay kolayda 116 dan 100 -105 lere düşmez fan devrede kalır hep o suyu soğutmak için.
    Kışın da daha çabuk donar haliyle.
    Su ayrıca dolaşım hatlarında kireç biriktirir ve sorunlar bundan sonra başlar.
    Minimum %50 karışımlı antifriz kullanmanızı öneririm.
    Kısaca antifiriz burada bir nebze sogutucu rolündede oluyor.
    Birde isterseniz deneyin ama o şekilde kullanmayın sadece antifiriz koyun ve 1 saat gezin tozun motorun ısısı 100 dereceye çıkmayacaktır 40-50- 60 derecelerde kalıcaktır yani motor soğuk çalışıcaktır bu tabikide iyi birşey değil ve kesinlikle tavsiyede etmem. ama denemeniz amaçlı yaşayarak görmek isterseniz diye söyledim.

  4. #4
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Teşekkür ediyorum hocam detaylı bilgi verdiğiniz için yaz geliyor %60-70 antifriz geri kalanı su doldurayım
    berkcigdem bunu beğendi.

  5. #5
    eek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 9
    Hava yaptırmış olabilirsiniz, hortumlarda ve kelepçelerde sorun olmadığından emin olduktan sonra radyatör kapağı açık rolantide çalıştırın, ısındıkça hava kabarcıkları çıkarak su seviyesi azalacaktır, üzerine radyatörden su ekleyerek bir süre devam edip öyle de deneyin isterseniz. Gözünüz sıcaklıkta olsun bu işlemi yaparken, rolantide olacağı için hararet yapmaz (Ankara'da havalar da soğuk gidiyor) ama dikkatli olmakta fayda var.

  6. #6

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Arabamızın motoru arabayı yürütecek gücü sağlarken bir yandan da ısı üretir. Motor bloğu içinde devamlı dolaşan Su ile motor soğutulur. Motordan aldığı ısı ile ısınan bu su da radyatörde havanın yardımıyla soğutulur.
    Kapalı bir çevrimde ve ideal ısı dengelerinde devamlı oluşan bu olayın farkına biz ancak herhangi bir arıza durumunda soğutma olayı yetersiz kaldığında radyatörden buharlar çıktığında yani bilinen tabiri ile arabamız hararet yaptığında varırız.
    Kışın soğuk aylarında Hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce arabamız kapı önünde hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak ‘antifiriz’ dediğimiz sıvı ilave edilir.
    Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifiriz konulacağını o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler. O zaman şöyle düşünülebilir. Tam emniyetli olması bakımından soğutma suyunun yerine niçin tamamen antifiriz doldurmuyoruz? Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca Sıcaklık ne kadar düşerse düşsün maksimum korunma sağlanmış olmaz mı?
    Hayır olmuyor. Mantıken ters gelebilir ama belirli orandan fazla konulan antifiriz bu sefer de tamamen ters tepki veriyor. Suya yüzde 50 oranında katılmış antifiriz -37 derecede donarken antifirizin kendisi yani saf antifiriz -12 derecede donuyor.
    Suyla karışabilen her şey onun sıfır derece olan donma noktasını düşürür. Yani donma derecesini düşürmek için suya toz şeker şurup hatta aküdeki Asit bile konulabilir. Hepsi de bir dereceye kadar aynı işlevi görür ancak hiçbiri diğer tehlikeli yan etkileri bakımından tavsiye edilmez.
    İlk otomobillerde şeker ve balın antifiriz olarak kullanılmaları denendi sonraları ise alkolde karar kılındı. Ancak bu sefer de alkolün kaynama noktası düşük olduğundan motor sıcakken sorun çıkardı. O halde ideal antifirizin donmayı önlemesi ama aynı zamanda da suyun kaynamasına sebep olmaması gerekiyordu. Günümüzde bu amaçla ‘etilen glikol’ denilen renksiz kimyasal bir sıvı kullanılıyor.
    Suyun içine katılan kimyasalların donmayı önleme özelliği suyun ve buzun moleküler yapıları ve antifirizin bu yapılara olan etkisinden ileri geliyor. Bilindiği gibi tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. İşte antifirizin buradaki rolü. moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani
    Peki öyleyse ortada su yokken antifiriz kendi kendine niçin daha çabuk donuyor? Çünkü suya katıldığında antifirizin su moleküllerine yaptığını su da antifiriz moleküllerine yapar. Donmayı önlemek daha doğrusu geciktirmek iki taraflı çalışır su da antifirizin donma derecesini düşürür. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifiriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.not: alintidir not2: motorunuza asla normal su koymayiniz mutlaka saf su koyunuz
    COMTAN ve tekoklava bunu beğendiler.

  7. #7
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    herkese yazdıkları için çok teşekkür ediyorum motosikleti kışın kullanmıyorum kullansam da yerin altında garajım var motor hiç bir zaman 20 derecenin altına düşmüyor yaz kış

    Benim sorum kaynama noktasına ulaşma hızı ve soğutulamama oranı bahsettiğim konu bu .Antifriz var iken motor 105 derece de fan açıp ve antifriz in hızlı gezmesinden kaynaklı hemen 100 derece altına düşerken.Su koyduktan sonra gene 105 de fan açıyor ama soğutma olayı 115 derece den sonra aşşa düşmeye başlıyor

    Rİcam antifriz in donmaya etkisi ile ilgili yazı yazılmaması.

    Bilgisi olan varsa kaynama noktası ile ilgili bilgi verilmesi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı Phoenixs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese yazdıkları için çok teşekkür ediyorum motosikleti kışın kullanmıyorum kullansam da yerin altında garajım var motor hiç bir zaman 20 derecenin altına düşmüyor yaz kış

    Benim sorum kaynama noktasına ulaşma hızı ve soğutulamama oranı bahsettiğim konu bu .Antifriz var iken motor 105 derece de fan açıp ve antifriz in hızlı gezmesinden kaynaklı hemen 100 derece altına düşerken.Su koyduktan sonra gene 105 de fan açıyor ama soğutma olayı 115 derece den sonra aşşa düşmeye başlıyor

    Rİcam antifriz in donmaya etkisi ile ilgili yazı yazılmaması.

    Bilgisi olan varsa kaynama noktası ile ilgili bilgi verilmesi.
    Hocam donma noktasina etkisi neyse kaynama noktasina etkisi aynisidir anlasilacagini umarak bilgiyo paylastim.yani mesele su siz antifreeze olmadan su koyarsaniz 100 derece kaynar antifreeze koyunca karisim olacagindan kaynama noktasi yukselir 110 -120 falan olur karisimin miktarina bagli olarak.dogal olarak antifreeze olmayan su cok gec sogur cabuk kaynar.mesele bu.ayrica mutlaka radyatorunuzu bosaltip saf su antifreeze karisimi yapin yoksa normal su kirec icerdiginden kirec tutar borular ve bir sure sonra patlatir borulari

  9. #9
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam donma noktasina etkisi neyse kaynama noktasina etkisi aynisidir anlasilacagini umarak bilgiyo paylastim.yani mesele su siz antifreeze olmadan su koyarsaniz 100 derece kaynar antifreeze koyunca karisim olacagindan kaynama noktasi yukselir 110 -120 falan olur karisimin miktarina bagli olarak.dogal olarak antifreeze olmayan su cok gec sogur cabuk kaynar.mesele bu.ayrica mutlaka radyatorunuzu bosaltip saf su antifreeze karisimi yapin yoksa normal su kirec icerdiginden kirec tutar borular ve bir sure sonra patlatir borulari
    İşte istediğim cevap bu hocam teşekkür ettim.Bi üstteki yazıyı tam anlamamıştım.Su çabuk ısınıyor ama geç soğuyor şu anda su antifriz karışımı yapacağım ne oradan karıştırmam doğru olur sizce ? ankara da yaşıyorum

  10. #10
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Yukarıda da bir arkadaş yazmış ama ben de tekrar edeyim çünkü olay sadece su-antifiriz karışımı olarak devam ediyor. Sanırım sizdeki asıl problem soğutma sisteminin içinde hava kalmış olması. Bu tür tamamen veya kısmen soğutma suyu boşalmalarında, eğer tedbir alınmazsa, sıklıkla sistemde hava kalır. Tabi ki doğru antifiriz su (kireçli olmasın) karışımını tekrar yaparak sistemi doldurun ama mutlaka havasını aldırın. Yukarıda anlatılmış nasıl yapılacağı, ben tekrar etmeyeyim. Kolay gelsin. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı Phoenixs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte istediğim cevap bu hocam teşekkür ettim.Bi üstteki yazıyı tam anlamamıştım.Su çabuk ısınıyor ama geç soğuyor şu anda su antifriz karışımı yapacağım ne oradan karıştırmam doğru olur sizce ? ankara da yaşıyorum
    Sanirim en uygun karisim yari yariya olacaktir ne kadar su o kadar antifreeze.bu oran hem yazin hem kisin motoru max korur.diger arkadaslar da icerde kalan hava konusunda uyarmislar benim o konuda bir bilgim yok.arastirmakta fayda var

  12. #12
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Tamam hocam 2.67 lt kapasitesi benim 2 lt antfriz 700 ml de saf su doludracağım birde mootru çalıştırıp bi miktar alt tarafdan kanatıp baloncukları alacğaım video ya çekip yayınlayabilirim bendne sonraki yapcaklara örnek olur isteyen faydalanır.

    Herkese çok teşekkür ediyorum yardımları için

  13. #13
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Motoru o şekilde kullanma.Yanlış bilmiyorsam 120 derecede üst kapak contası yanıyor.

    Hava yaptırdığın için su blokta dönmüyor olma ihtimali çok yüksek.Hava soğutmalı gibi şuan. O da grenajlı motor olduğu için pek mümkün değil.
    Bu dediğin olay hava daha sıcakken olsa çok sağlam hararet yapacak motor.

    Hemen bi servise uğra ve radyatördeki havayı aldırt.
    Phoenixs bunu beğendi.

  14. #14
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru o şekilde kullanma.Yanlış bilmiyorsam 120 derecede üst kapak contası yanıyor.

    Hava yaptırdığın için su blokta dönmüyor olma ihtimali çok yüksek.Hava soğutmalı gibi şuan. O da grenajlı motor olduğu için pek mümkün değil.
    Bu dediğin olay hava daha sıcakken olsa çok sağlam hararet yapacak motor.

    Hemen bi servise uğra ve radyatördeki havayı aldırt.
    Hocam motor garaj da antifriz ile saf su akşam elimde olacak gerekli değişimi yapacağım aynen 120 derece üst kapak contası yanma derecesi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)