Kazayla Burun Buruna (Müthiş Refleks)
Reklamlar
-
İşin motosikletli ile olan kısmını geçiyorum, yapabileceği hiç bir şey yok. Ben olsam şunu yapardım, motoru kenara çeker, o otomobil sürücüsünü yürüyemeyecek hale gelene kadar döverdim. Bizde bunların emsalleri çok. Honda Civic'lerle cirit atıyorlar. Adamın son hızla kamyonun sağına dalması benden başka kimseye garip gelmedi sanırım.
Reklamlar
-
Seko adlı üyeden alıntı
İşin motosikletli ile olan kısmını geçiyorum, yapabileceği hiç bir şey yok. Ben olsam şunu yapardım, motoru kenara çeker, o otomobil sürücüsünü yürüyemeyecek hale gelene kadar döverdim. Bizde bunların emsalleri çok. Honda Civic'lerle cirit atıyorlar. Adamın son hızla kamyonun sağına dalması benden başka kimseye garip gelmedi sanırım.
Dövsen ne olacak? İstanbulda sürüsüne bereket.. 3 tanesini dövdün rahatladın 4. sü bıçak çıkardı.. Mutlaka en son bir zarar görürsün.. Memlekette camına kartopu attı diye öldürülen var.. Yapılabilecek şey daha medeni bir yerde yaşamaya çalışmak, o şansımız yok ise olabildiğince zarardan kaçınmaya çalışmak..
Köpekler ile karşılaştığında durup kavga mı edersin yoksa hesaplayıp geçer misin?
-
O kadar hesap yapamam, bu adam dövülür. Birini dövmüş olursun hiç değilse. Adam seni ve artçını öldürecekti yahu. Bu kadar medeni olmayın.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Degerli arkadaslar, videodaki olaya karisan 3 sürücü de hatali.
Ama konu bu degil.
Yukarida da yazdigim gibi, motosikletiniz elverisli degilse karayoluna çikmayacaksiniz.
Sonra biraz daha genis açiklama yapmaya çalisacagim.
Kamyonlar özellikle rampalarda sahip olduklari hizi kaybetmek istemezler, hele yüklüyseler.
Bu nedenle hangi araci kulaniyor olursak olalim, arkamizdan gelen agir vasitayi çekisten düsürecek hareketlerden kaçinmamiz gerekir.
Motosiklet kullanmayi bu kadar hafife alirsaniz bir gün asfalttan kazirlar kalan parçalarinizi.
Yukarida yazdiginiz eylemleri yapmak istiyorsaniz çekin kenara, isterseniz çay demleyin.
KArayollari evinizin oturma odasi degil arkadaslar, dikkatli ve trafigin akisina uygun kullanmak zorundasiniz.
Ben böyle keyif aliyorum diye bir sey yok.
Ölürsünüz.
Kamyon kaçla gidebilir ki?
ZAten dünyanin bir çok yerinde kamyonlarin hizi elektronik olarak sinirlandirilmistir.
Isteselerde hizli gidemezler.
Türkiye'de durum biraz farkli olabilir ama arkanizdan size hizla yaklasan koskoca kamyonu fark etmemeniz imkansiz.
Degerli arkadaslar,
yillardir dilimiz döndügünce trafikte nasil hareket etmeniz gerektigini anlatmaya çalisiyoruz.
Eksik kaldigimiz yerleri tamamlayan onlarca duayen de buna katilip paylasimda bulunuyorlar.
AMa tüm bunlara ragmen hala trafigi oyun alani zannediyorsunuz.
YApmayin arkadaslar.
Kullandigimiz araçlarin kaportasi biziz.
Bakiniz videodaki olay için dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta var.
KAmyon motosikletçinin dibine kadar girmis.
Bu ne demektir?
Motosikleti kullanan andavalin arkasindaki kamyondan haberi bile yok demektir.
Aynasina bakma zahmetine katlanmiyor demektir.
YAhu arkanizdan sizden hizli gelen bir kamyonu fark ettiginizde böyle mi yaparsiniz?
Hiç bir sey yapamayacak durumda olan en azindan iyice saga kaçip kendini emniyete alir.
Bu eleman ne yapiyor?
LAy lay lom!!!!!
Sanki mesire yerinde gezintiye çikmis.
Hem trafik akisini, hem kendi canini tehlikeye atiyor.
Videoyu çeken araç motoru siyirdi ama az ilerde yolu kesiyor. Yani hakimiyeti kaybediyor.
Belki de tir, tam sollama yaparken araç önünde belirip yolun ortasinda kalinca ani bir refleksle tekrar saga kirdi.
Belki de motosikleti aldi altina sonunu göremiyoruz.
Degerli arkadaslar,
karayollari bizim oyun alanimiz degildir.
Motosikletimizi kurallara uygun kullanmak zorundayiz.
BAkin yasalara uygun demiyorum,
kurallara uygun diyorum.
Hatta tek bir kural.
Trafigin akisina uygun hizda seyredin.
Bunu sakin unutmayin.
Tüm araçlarin 90 km/h ile gittigi yerde, 70 km/h ile giderseniz, hem kendi caninizi, hem baskalarinin canini tahlikeye atarsiniz.
Ama benim motorum 90 km/h yapmiyor.
O zaman çikma o yola!!!!
Zaten normal sartlarda küçük motosikletlerin bu tür yollara çikmasi yasaktir.
Trafik akisina uyun.
Uymazsaniz birileri sizi zorla uydurmaya çalisir.
Motosiklet oldugunuz içinde genellikle bunu üstünüze çikarak yaparlar.
Kafaniza yatmadi mi?
Mantiksiz mi geldi?
Sorun anlatalim.
Ben üsenmem.....
Biliyorsun burada kamyonlarla aynı hız limitini kullanıyoruz, kanunlara uyarsak kamyonun bizi geçmesi kadar normal bir şey olamaz.
ikincisi biz nasıl kendi güvenliğimiz için kamyonların ve diğer geniş araçların etrafında oyalanmıyorsak gariptir onlar da bizim etrafımızda oyalanmaya bayılıyorlar. bir nevi kedi-fare oyunu.
f650gs kullanıyorum, eşimle sürerken tırlara yetişmekte zorlanıyorum. kendimi bu videodaki gibi zor durumda bırakmamak için sürekli olarak tırlardan uzaklaşmaya çalışıyorum ama aldığım risk o kadar artıyor ki bir bakmışım 120-130 ile giden tırları geçmek için 140-150ye çıkmışım. motosikletimin son hızı belli 165, iki kişi çantalı daha da düşük. son hızımı her zaman kullanmak istemiyorum çünkü bu motosikletin artık limiti! şimdi ben 650cc ile bu tırların arasında kalıyorsam diğer arkadaşlar ne yapsın?
bunun kesin bir cevabı yok. ben genelde e5 ya da tem de gidiyorsam adam akıllı bir kamyon, tır sürücüsünü arkama alıyorum ve ben kendim mesafeyi koruyarak, arkamı sürekli kollayarak gidiyorum. mesafem takip mesafesinden biraz daha fazla. çok nadiren ve kendimi güvende hissediyorsam kamyon/otobüs/tırın beni sollamasına izin vermişimdir, hatırlamıyorum doğru düzgün.
burada yapılması gereken senin de belirttiğin gibi geniş bir aracın size bu kadar yaklaşmasına izin vermemek. Ne yapılabileceği konusunda ise duruma göre farklı "güvenli" çareler üretilebilir. Eğitim şart.
öte yandan "müthiş" "süper" "insan üstü" yetenekler gibi sunulan bu videolardaki sürücülerin hepsi aptal, hepsi hatalı. çekirge bir sıçrar iki sıçrar peki ya sonra?
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
Ne yani araclar 150 km hizla gitse motordami 150 ile gidecek kusura bakmayinda ben saatte 100 km hizla yerde surunmek istemiyorum. Bende bu sekilde sagdan ve en fazla 50 km hiz ile suruyorum. Agir vasita gelirse uzaklasiyorum ordan.burada bana gore motorcunun hicbi sucu yok. Siz arakadan 150 km hizla giderken araclara makas atin sonrada motorcu sagdan yavas gidiyodu o yuzden carptim suclu o deyin. Normal bi surucunun orada hizinin hemen kesip beklemesi lazimdi sonra kontrrollu bi sekilde sollama yapmasi gerekirdi. Zaten arac surucu tirin sag tarafini gormedigi halde dibinden makas atiyo orda bi kamyon ariza yapip bekliyo olsaydi ne olacakti.zaten arkadan carpan yuzde yuz sucludur.bu olayin cinayyet bi farki yok bence ne yazikki motorcunun arkadan carpma gibi durumlar karsisin yapacak hic biseyi yok.tek yapabilecegi bu tur surucelerun denk gelmemesi icin dua etmek olur.
-
Akla gelmeyen türlü türlü durumlar olabiliyor, geçtiğimiz pazar günü üç sadece gidişi üç şeritli yolda 130-140 ile giderken yandan yola araba çıktı hemde en sol şerite bende o şeritten giderken ve benim arabayı sıyırdığım anda burnunu orta şeritin yarısına kadar sokmuştu, acemi bayan sürücü , yani iki gün rüyama girdi. Yavaş gitsen kamyon solluyor, hızlı gitsen yandan araba çıkıyor. Nasıl olacak bu işler. İyiki benim motor 200 falan yapmıyor yoksa bu işin sonu ne olurdu.
-
pcmnyk adlı üyeden alıntı
Ne yani araclar 150 km hizla gitse motordami 150 ile gidecek kusura bakmayinda ben saatte 100 km hizla yerde surunmek istemiyorum. Bende bu sekilde sagdan ve en fazla 50 km hiz ile suruyorum. Agir vasita gelirse uzaklasiyorum ordan.burada bana gore motorcunun hicbi sucu yok. Siz arakadan 150 km hizla giderken araclara makas atin sonrada motorcu sagdan yavas gidiyodu o yuzden carptim suclu o deyin. Normal bi surucunun orada hizinin hemen kesip beklemesi lazimdi sonra kontrrollu bi sekilde sollama yapmasi gerekirdi. Zaten arac surucu tirin sag tarafini gormedigi halde dibinden makas atiyo orda bi kamyon ariza yapip bekliyo olsaydi ne olacakti.zaten arkadan carpan yuzde yuz sucludur.bu olayin cinayyet bi farki yok bence ne yazikki motorcunun arkadan carpma gibi durumlar karsisin yapacak hic biseyi yok.tek yapabilecegi bu tur surucelerun denk gelmemesi icin dua etmek olur.
Otoyola cikiyorsan otoyol hizlarinda surmen gerekir , herkes 150 suruyor sen yavas gidersen biri girer sana arkadan sonra dersin ben hakliydim goge dogru havalanirken.
-
şehirler arası otobanlarda orman kanunu geçerli şu bu hakklı demenin mantığı yok. motorun hızı yeterli değilse öyle otobana çıkmayacaksın. haklı olarak ölürsün.
-
santo78 adlı üyeden alıntı
Otoyola cikiyorsan otoyol hizlarinda surmen gerekir , herkes 150 suruyor sen yavas gidersen biri girer sana arkadan sonra dersin ben hakliydim goge dogru havalanirken.
:D bazi seylere care yok birisi gelip arkadan girerse ona benim yapabilicegim bisey oldugunu dusunmuyorum.allah korusun herkezi yinede
-
COQ adlı üyeden alıntı
Degerli arkadaslar, videodaki olaya karisan 3 sürücü de hatali.
Ama konu bu degil.
Yukarida da yazdigim gibi, motosikletiniz elverisli degilse karayoluna çikmayacaksiniz.
Sonra biraz daha genis açiklama yapmaya çalisacagim.
Kamyonlar özellikle rampalarda sahip olduklari hizi kaybetmek istemezler, hele yüklüyseler.
Bu nedenle hangi araci kulaniyor olursak olalim, arkamizdan gelen agir vasitayi çekisten düsürecek hareketlerden kaçinmamiz gerekir.
Motosiklet kullanmayi bu kadar hafife alirsaniz bir gün asfalttan kazirlar kalan parçalarinizi.
Yukarida yazdiginiz eylemleri yapmak istiyorsaniz çekin kenara, isterseniz çay demleyin.
KArayollari evinizin oturma odasi degil arkadaslar, dikkatli ve trafigin akisina uygun kullanmak zorundasiniz.
Ben böyle keyif aliyorum diye bir sey yok.
Ölürsünüz.
Kamyon kaçla gidebilir ki?
ZAten dünyanin bir çok yerinde kamyonlarin hizi elektronik olarak sinirlandirilmistir.
Isteselerde hizli gidemezler.
Türkiye'de durum biraz farkli olabilir ama arkanizdan size hizla yaklasan koskoca kamyonu fark etmemeniz imkansiz.
Degerli arkadaslar,
yillardir dilimiz döndügünce trafikte nasil hareket etmeniz gerektigini anlatmaya çalisiyoruz.
Eksik kaldigimiz yerleri tamamlayan onlarca duayen de buna katilip paylasimda bulunuyorlar.
AMa tüm bunlara ragmen hala trafigi oyun alani zannediyorsunuz.
YApmayin arkadaslar.
Kullandigimiz araçlarin kaportasi biziz.
Bakiniz videodaki olay için dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta var.
KAmyon motosikletçinin dibine kadar girmis.
Bu ne demektir?
Motosikleti kullanan andavalin arkasindaki kamyondan haberi bile yok demektir.
Aynasina bakma zahmetine katlanmiyor demektir.
YAhu arkanizdan sizden hizli gelen bir kamyonu fark ettiginizde böyle mi yaparsiniz?
Hiç bir sey yapamayacak durumda olan en azindan iyice saga kaçip kendini emniyete alir.
Bu eleman ne yapiyor?
LAy lay lom!!!!!
Sanki mesire yerinde gezintiye çikmis.
Hem trafik akisini, hem kendi canini tehlikeye atiyor.
Videoyu çeken araç motoru siyirdi ama az ilerde yolu kesiyor. Yani hakimiyeti kaybediyor.
Belki de tir, tam sollama yaparken araç önünde belirip yolun ortasinda kalinca ani bir refleksle tekrar saga kirdi.
Belki de motosikleti aldi altina sonunu göremiyoruz.
Degerli arkadaslar,
karayollari bizim oyun alanimiz degildir.
Motosikletimizi kurallara uygun kullanmak zorundayiz.
BAkin yasalara uygun demiyorum,
kurallara uygun diyorum.
Hatta tek bir kural.
Trafigin akisina uygun hizda seyredin.
Bunu sakin unutmayin.
Tüm araçlarin 90 km/h ile gittigi yerde, 70 km/h ile giderseniz, hem kendi caninizi, hem baskalarinin canini tahlikeye atarsiniz.
Ama benim motorum 90 km/h yapmiyor.
O zaman çikma o yola!!!!
Zaten normal sartlarda küçük motosikletlerin bu tür yollara çikmasi yasaktir.
Trafik akisina uyun.
Uymazsaniz birileri sizi zorla uydurmaya çalisir.
Motosiklet oldugunuz içinde genellikle bunu üstünüze çikarak yaparlar.
Kafaniza yatmadi mi?
Mantiksiz mi geldi?
Sorun anlatalim.
Ben üsenmem.....
Çok güzel açıklamışsın sonuna kadar okudum. Bence herşeyi tetikleyen kamera kaydı yapan araç sürücüsü.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)