125cc scooter hızlanma ve son sürat
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
İnternette dolaşırken bulduğum bir test videosunu sizlerle paylaşıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=gt7DLKdnkjg
Bu video'da 125cc'lik bir sukuterin azami hızını, hızlanmasını açıkça görebiliyorsunuz.
Daha da güzeli sürat verileri grafik halinde verilmiş (videoda 54. saniyede)
Grafikte gördüğümüz üzere 125cc'lik bir sukuter 60km/s hıza 6-6.5 saniyede 80km/s hıza 13-13.5 saniyede ulaşabiliyor. 90km/s hıza ise 21-22 saniyede ulaşabiliyor.
Bu rakamların bize anlattığı şey aslında gayet açık, bu tip motorlar şehir kullanımı için düşünülmüş ve yapılmış, belirli bir hıza kadar gayet seri hızlanabiliyor. Son süratleri de şehirlerarası yola çıkmak gerekirse ihtiyacı karşılar.
Benim motorum 125-150cc ama 140-150 yapıyor diyenlere gelince...
Reklamlar
-
Pcx sehir ici icin bicilmis kaftan. Kim ne derse desin bir scooterin oncelikli amaci konfor olmali. Yani hiz 2 belkide 3. Planda kalmali.
-
Hız konusunda inanılmaz ön yargılar kafamızın içine adeta kazınmış,
Halbuki 100-150cc'lik bir motor işimizi fazlasıyla görür. Görüyor da... Birazcık daha hızlı gitsin diye 200-250cc'lik bir motora 8000-10000TL verilmez, verilmemeli!
Yaşasın sukuter kardeşliği!
-
Kismen katiliyorum. Pcx veya dengi bir motor sehir icinde gayet yeterli. Zaten 100 mt de bir trafik lambasi var. Ama motor birazda zevk isi. O yuzden 250 cc sanki daha zevkli gibi. Ama 250 cc den fazlasi bana sehir icinde sacma geliyor.
En iyisi paran olacak 1 scooter 1 yuksek cc alip akacaksin
-
Adamın sepet gibi oturuyor olması da bir etken. Aslında motosiklette 0-100 ölçümü yapılması gereksiz diye düşünüyorum, sebebi herkesin oturuş biçimine ve hatta ağırlığı verdiği yere göre bile değişebilmesi. Yani bir göstergedir ama kesin bir durum değildir, en azından otomobillerdeki gibi bir değeri yoktur kanımca.
-
İstanbulda oturan skutırcılara sorayım;
Şile yolunda, TEM'de bu motorları kullanmak ne kadar güvenilir? veya e5'te trafiğin olmadığı gece geç saatlerde?
Kamyonlar, otobüsler 80kmh ve üzerine çıkıyorlar. Arabalar trafiksiz yollarda en az 90kmh ile gidiyorlar. Bu motorla öyle bir trafiğe çıkılır mı? Yokuşu var, katılımı var, ayrımı var.
Adamların şehir içi için düşündüğü caddele. İstanbulda caddeden çok sürat yollarına benzer ana yollardan seyahat ediliyor.
-
Size katılıyorum kesinlikle ama yeterli daha bugün esenler beylikdüzü gidip geldim son suratı yetmiyor malesef ki araçlar 120 den aşagı gitmiyor o yollarda ben en sağ şeritte gidiyorum yol ayrımı geldiğinde hızı arttırıp oldugu kadar şeritimi doldurmaya çalışıyorum sağımdan solaumdan biri beni şerit dışına atmasın diye ve çok sıkıntı olduğunda emniyet şeridine giriyorum.
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
-
murti82 adlı üyeden alıntı
İstanbulda oturan skutırcılara sorayım;
Şile yolunda, TEM'de bu motorları kullanmak ne kadar güvenilir? veya e5'te trafiğin olmadığı gece geç saatlerde?
Kamyonlar, otobüsler 80kmh ve üzerine çıkıyorlar. Arabalar trafiksiz yollarda en az 90kmh ile gidiyorlar. Bu motorla öyle bir trafiğe çıkılır mı? Yokuşu var, katılımı var, ayrımı var.
Adamların şehir içi için düşündüğü caddele. İstanbulda caddeden çok sürat yollarına benzer ana yollardan seyahat ediliyor.
Benim motorumun son hızı 110-115 civarı. Açıkçası gayet yeterli geliyor. (Antalyada hem şehir içi hem şehirler arası yolda)Hep söylüyorum 125 cc ile alınan zevkle +250cc bir motordan alınan bir zevk tabi ki bir değildir. Ama şehir içinde 110-120 km/h bence gayet yeterlidir. (Şahsi sürüş tecrübem ve düşüncem)
-
Ara sıra Şile yoluna, 2. köprü yoluna çıkmak zorunda kalıyorum ve bana kesinlikle güvenli gelmiyor. Motorum GPS ölçümlerine göre yaklaşık 100 km yapıyor, maksimum 103 gördüm tapagaz. 250cc İstanbul çevreyollarında şart gibi.
-
murti82 adlı üyeden alıntı
İstanbulda oturan skutırcılara sorayım;
Şile yolunda, TEM'de bu motorları kullanmak ne kadar güvenilir? veya e5'te trafiğin olmadığı gece geç saatlerde?
Kamyonlar, otobüsler 80kmh ve üzerine çıkıyorlar. Arabalar trafiksiz yollarda en az 90kmh ile gidiyorlar. Bu motorla öyle bir trafiğe çıkılır mı? Yokuşu var, katılımı var, ayrımı var.
Adamların şehir içi için düşündüğü caddele. İstanbulda caddeden çok sürat yollarına benzer ana yollardan seyahat ediliyor.
Adam kendi ideal şartlarına göre tasarlamış, arkadaşın dediği gibi o "ideal" şartlar İstanbul şartları'na pek uymuyor
70'lerde petrol krizi sırasında hız limitlerine ciddi kısıtlamalar gelmişti. Almanya'da şehirlerarası yollarda hız limiti 80km/saat'e düşürülmüştü.
Bizde tam tersi olduhız limitleri artırıldı ama petrole bağımlılığın azaltılması, emisyonların azaltılması vb derken bakarsınız düşürürler
-
murti82 adlı üyeden alıntı
İstanbulda oturan skutırcılara sorayım;
Şile yolunda, TEM'de bu motorları kullanmak ne kadar güvenilir? veya e5'te trafiğin olmadığı gece geç saatlerde?
Kamyonlar, otobüsler 80kmh ve üzerine çıkıyorlar. Arabalar trafiksiz yollarda en az 90kmh ile gidiyorlar. Bu motorla öyle bir trafiğe çıkılır mı? Yokuşu var, katılımı var, ayrımı var.
Adamların şehir içi için düşündüğü caddele. İstanbulda caddeden çok sürat yollarına benzer ana yollardan seyahat ediliyor.
aynen katılıyorum hocam
yazın ilk bir hevesle bayağı gezdim sehirlerarasi sag seritte kamyonlarin kuyrugundan ayrilamiyordum.nasipse bir integra alacağım o zaman bagimsizligimi ilan edecegim yollarda
-
bu motorun en az 125 yapması lazım ama kesici var
-
adım hıdır elimden gelen budur diyo işte. canını çıkarmaya gerek yok şehiriçi takılıcan
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
tabıkı dogası geregı sehır ıcı daha uygun fakat ıcın ıcıne maxı de gırınce netıcede scooter ama son hızları daha yuksek burgmanlar mesela,burda cc daha belırleyıcı bence.Sehır ıcı atak,cevık bır motor serı olarak 80e cıkıyorsa cogu zaman yeterlıdır,bende hem konfor hem son surat hızı hemde serı sekılde hızlanmanın optımum ortaklıgı olarak gordugumden yamaha n maxı burda begenıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)