Cbr. 125. yapilicaklar :)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Motorunu aldın demek sonunda hayırlı olsun resim bekliyoruz.
-
Normal koşullarda yani yağmur yemediği veya toza pasa girmediğin sürece motorun zincirini 100-200 km de bir yağla. Ama her komple temizlik yaptıkça zinciri de temizle mazot veye gaz yağıyla tamamen üzerindeki yağı al sonra kuruyunca iyice yağla.
Yağ değişimlerini vs. kitapçık ne diyorsa o.
Çok yüksek devrin motoru zorlayacağı gibi çok düşük devirle de sürmek motosikletin parçalarını zorlar. Kitapçıkta rodaj için dikkat etmen gereken incelikleri yazar aç bol bol oku.
Sıfır motor alınca her yerinden psikolojik olarak ses gelir kafana takma aldığın motor hurda değil bişey olmaz.
-
her yıkadıktan sonra yağlamalısın ziniciri,Çünkü deterjan sıktığı için yağ özelliğini kaybediyor.Zincirden ses geliyorsa zincirin gevşektir.Her viteste 6 bin deviri bulman lazım ideal hız için daha fazlasını yapma çünkü tanıdıklarım var motoru devirli kullanmayı seviyorum diyorlar ama adam 9 binde vites değiştiriyor tabi buda 10-20bin km sonra debriyaj balatasının ve dişlilerin değişmesine sebebiyet verecek.
-
almpoz adlı üyeden alıntı
her yıkadıktan sonra yağlamalısın ziniciri,Çünkü deterjan sıktığı için yağ özelliğini kaybediyor.Zincirden ses geliyorsa zincirin gevşektir.Her viteste 6 bin deviri bulman lazım ideal hız için daha fazlasını yapma çünkü tanıdıklarım var motoru devirli kullanmayı seviyorum diyorlar ama adam 9 binde vites değiştiriyor tabi buda 10-20bin km sonra debriyaj balatasının ve dişlilerin değişmesine sebebiyet verecek.
Nerden cikarttin 9 binde vites degistirirse debriyajin ve dislilerin 10-20bin kmde bitecegine. Asagida motorun ozellikleri var:
Max. Torque 10.41Nm / 8000min-1 (95/1/EC)
Max. Power Output 9.8kW / 10,000min-1 (95/1/EC)
Motorun en iyi torku verdigi yer 8000 rpm bandi , en cok gucu verdigi yer 10000 rpm bandi. O nedenle 8000-9000 Rpm bandi vites degistirmek icin idealdir. (Sadece birinci vitesi 5000-6000 'den ikiye atin.)
-
Sado39 adlı üyeden alıntı
Normal koşullarda yani yağmur yemediği veya toza pasa girmediğin sürece motorun zincirini 100-200 km de bir yağla. Ama her komple temizlik yaptıkça zinciri de temizle mazot veye gaz yağıyla tamamen üzerindeki yağı al sonra kuruyunca iyice yağla.
Yağ değişimlerini vs. kitapçık ne diyorsa o.
Çok yüksek devrin motoru zorlayacağı gibi çok düşük devirle de sürmek motosikletin parçalarını zorlar. Kitapçıkta rodaj için dikkat etmen gereken incelikleri yazar aç bol bol oku.
Sıfır motor alınca her yerinden psikolojik olarak ses gelir kafana takma aldığın motor hurda değil bişey olmaz.
sen ne yaptın ya zincir 100 - 200 km de bir yağlanırmı o zincirin ömrü 3000 i geçmez o zaman.
zincir her 400-500 km de bir temizlenip sonrada yağlanır. 100 - 200 km de bır yaglıcagın zıncır ömrünü kısaltır.
bu arada yıkattıktan sonra zıncırı temızleyıp yağlaman gerekir.
bunun için spreyler var heryerde satılıyor. mazotla falan temizleme. he diyorasanki ben 3000 km sonra zinciri do lastiği yapıcam o zaman yap.
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
sen ne yaptın ya zincir 100 - 200 km de bir yağlanırmı o zincirin ömrü 3000 i geçmez o zaman.
zincir her 400-500 km de bir temizlenip sonrada yağlanır. 100 - 200 km de bır yaglıcagın zıncır ömrünü kısaltır.
bu arada yıkattıktan sonra zıncırı temızleyıp yağlaman gerekir.
bunun için spreyler var heryerde satılıyor. mazotla falan temizleme. he diyorasanki ben 3000 km sonra zinciri do lastiği yapıcam o zaman yap.
Yağ zincirin ömrünü asla kısaltmaz. Öyle olsa otomatik yağlama yapan setler olmazdı. Sağ sürtünmeyi azaltır 3bin de biter vs. gibi bi saçmalık olamaz.
-
hocam sen kulaktan dolma bilgilere kulak asma. kitapçıktan yürü kısacası. zincir yağlamaya gelirsek; motor her yıkandığında bu yağlamalar yapılmalı. yağmur çamur gibi etkenlere maruz kalıyorsa temizlenmeli ve güzelce yağlanmalı. hangi aralıklarla yağlanacağı her motosiklet için farklıdır aslında. zincir temizleyici ve özel zincir yağları var. ancak ben bunları alamam diyorsanız mazot temizleme işlemi görecektir. aynı motor yağı değiştirdiğimizde motorun içinden çıkan eski yağı atmayın, saklayın. onunla da güzelce yağlama yapabilirsiniz. diğer yandan da motoru her yıkadığınızda ve yağmura maruz kaldığında elektrikle çalışan noktaları (sinyal-korna ve ateşleme düğmeleri, far düğmeleri, kontak anahtarının içi vs) wd40'lamanda fayda var. hatta gaz koluna dahi kullananlar var. ancak, ancaak bu wd40 lütuf olsa da her önüne gelen yere kullanma sakın. hele ki fren sisteminden uzak tut
Twitter: @Umut_Oyun
Facebook: /erkan.mezarci
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
sen ne yaptın ya zincir 100 - 200 km de bir yağlanırmı o zincirin ömrü 3000 i geçmez o zaman.
zincir her 400-500 km de bir temizlenip sonrada yağlanır. 100 - 200 km de bır yaglıcagın zıncır ömrünü kısaltır.
bu arada yıkattıktan sonra zıncırı temızleyıp yağlaman gerekir.
bunun için spreyler var heryerde satılıyor. mazotla falan temizleme. he diyorasanki ben 3000 km sonra zinciri do lastiği yapıcam o zaman yap.
Bu bilgi yanlış arkadaşım, zincir yağlanınca Sado39 un da dediği gibi ömrünün kısalması kesinlikle söz konusu olamaz. Sadece yıkadıktan ve ya yağmurlu havada sürdükten sonra zincir bakımı sıklaştırılabilir, çamura toza girerseniz yine keza öyle.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
arkadaşlar zincirin belirli sürelerde yağlanması gerekir her dakka zıncıre yağ sürerseniz o zincirin ömrü biter. ortalama olarak her zincir 400-500 de bir yağlanır. fakat siz her 100 - 200 de o zinciri adam gibi temizleyip yağlarsanız sorun olmaz o ayrı ondan bahsetmiyorum. istiyosan bunu 50 km de 1 yap yıne sorun olmaz temizlendi ve yaglandı sonucta. ama 100-200 km de bır temızlemeden o yagı surersek uzerıne o zincire geçmiş olsun don lastiği olur sonra.
bu arada bende yıkandıktan sonra yada çamur vs sonrasında bakıma katılıyorum. fakat her 100- 200 km de bır zıncır yaglanması bence tamamen yanlış.
-
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar zincirin belirli sürelerde yağlanması gerekir her dakka zıncıre yağ sürerseniz o zincirin ömrü biter. ortalama olarak her zincir 400-500 de bir yağlanır. fakat siz her 100 - 200 de o zinciri adam gibi temizleyip yağlarsanız sorun olmaz o ayrı ondan bahsetmiyorum. istiyosan bunu 50 km de 1 yap yıne sorun olmaz temizlendi ve yaglandı sonucta. ama 100-200 km de bır temızlemeden o yagı surersek uzerıne o zincire geçmiş olsun don lastiği olur sonra.
bu arada bende yıkandıktan sonra yada çamur vs sonrasında bakıma katılıyorum. fakat her 100- 200 km de bır zıncır yaglanması bence tamamen yanlış.
Yağlama miktarıyla da alakalı. Ben genelde yağlamayı çok abartmadan 200 km civarlarında zinciri tekrar yağlıyorum. 400-500 e geldiğinde ise gazyağı ile temizliyorum.
Yağ üstüne yağ sıkılır mı? Sıkılmaz diyemeyiz, sıkılır. fakat bu da zincirin ne kadar toz tuttuğuna, kirlendiğine göre değişiyor. Bu da doğrudan yol şartlarıyla alakalı. Zincir kirlenmiş, sıkılan yağ tozu toprağı tuttuysa yağ sıkmak yine faydalı olur ama temizlik çok daha iyi sonuç verir.
-
Yağ olarak ne alım fiyatı kaç para nerden temin edebilirim birde gaz yağını nerden temın ediceğim
-
motul c2
toz toprak camurada kullaniyorsan
motul c3
-
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)