Arkadaşlar Merhaba,
125 cc'de yeterince veya kısmen yeterli bir deneyim kazandığımı düşünüp 250 cc ye geçmek istiyorum. Ancak modeller karşısında kafam çok karışık.
Öncelikle 250cc'den beklentimin ne olduğunu söylersem sanıyorum ki siin bana yardımcı olabilmeniz için bende size yardımcı olmuş olurum.
125 cc'den vazgeçme sebebim öncelikle maksimum hız, 100-110 ile şehirler arası seyahat gerçekten çok zorluyor. Bunun için 120-140 km arası stabil gidebilen bir 250 cc arıyorum. Bu durumda Spitzer, veya çinli çapırlar elenmiş oluyor. Çünkü onlar düz yolda 120 yapamıyorlar neredeyse.
Bir diğer önemli faktör ise kesinlikle yan malzeme kalitesi, yani, motor bloğu sağlam tamam ama arka dişlisi paslanan, egzostu paslanan veya gidondaki vidaları paslanan bir motor istemiyorum.
Son olarak da satılığa çıkardığım zaman hakikaten geri satabileceğim bir model bakıyorum. Çünkü 1 sene sonra kısmetse Fazer 8 , DL 650 gibi Sport Touring'e geçeceğim.
Şimdiki 125 cc mh drift 1 aydır satılık ve sadece 3 tane mesaj geldi, onlarda atari ile falan takas teklif ediyorlar yada 1500 son işine gelirse gardaş diyeni var.
Hyosung gt250r, Bajaj Pulsar, Benelli TnT 250, Sym Wolf, İnazuma, gibi motorların arasında kaldım. Bunların hangisi benim kriterlerime daha yakındır? kullanıcılarından yorum bekliyorum.
KEndi gözlemime gelirsek;
Hyosung gt250r
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...06211634/detay
Bu tip motorlar 9 bin liraya bile bulunabiliyor. Ancak Hyosung'dan korkuyorum, neden 4000 km 'deki bir motoru satılığa çıkardılar acaba diye düşünüyorum? Forumda yazan bazı arkadaşlar var, sıfır alıp aylarca motor sıkıntısıyla uğraşıp elinden çıkaranları görüyorum ve korkuyorum. Aldıktan sonra zırt pırt masraf çıkarır diye endişeliyim. Şimdi motorumla 15 bin km dir geziyorum ki 80%'i uzun yol, daha tık demedi. Ama niyeyse gözümde hyosung apaçi motoru gibi gözüküyor.
Böyle bir motorun temizliğinden nasıl emin olabilirim?
Son 1 ayda hem abime hem babama yeni araba aldık, bu arabaları servise götürüp 150 lira verdiğimizde adam her türlü aksamı kontrol edip sana rapor veriyor. Motosiklet içinde bu mümkün müdür? Motor ömrünü arabalar gibi ölçtürebilir miyim?
Gelelim yeni motora PULSAR 200 NS
Ekrem Bey, eski firmasını hiç sevmem zira kendisinden de pek haz etmem, BAJAJ'ı 1 senede hakkıyla götürdü. Kuralkan servisleri yüzünden ben kendi motoruma subap ayarı yapar oldum ancak bajajda işler sanki biraz değişti gibi. Ayrıca modeller 1 yaşında falan olacak alırsam. Parçası gayet uygun. Benim merak ettiğim uzun yolda arzu ettiğim hızda tutunabilir mi?
İstanbuldan kurye arkadaşlar 15 bin km içinde keçelerden yağ attığını yazmışlar? Satılık ilanlarından bir kaç tanesinde beyin arızası verdiğini ve 800 liraya kendi ceplerinden yaptırdıklarını yazışlar ki aynı durumu hyosunda gt 250'de de gördüm. Pulsar paslanma yapar mı? Uzun yolda tutunur mu?
Benelli TNT 250
En geç haziran ayının başında motor alacağımı düşünürsek o tarihe kadar gelmesi biraz zor ancak güzel bir motora benziyordu
SYM WOLF
Satılık dediğim anda satılamaycağından korktuğum için biraz uzak duruyor.
INAZUMA
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...06183282/detay
tam biçilmiş kaftan gibi dursa da bu fiyatlara aldığım bir inazuma başıma iş açar mı? Şayet motor bakmaya gidersem, expertiz yaptırabileceğim yerler var mıdır? Kendi servisleri bunu yapar mı? Satmaya kalksam müşterisi çok çıkar mı? yoksa yine oyun hamuru takası falan mı gelir ?
Balıkesir, Bursa, İzmir, İstanbul gibi şehirlerden motoru benim yerime görmeye gidip, gerekirse expertiz raporunu dahi alacak ve bu işi ücreti mukabilinde yapabilecek arkadaşlar var mıdır?
Daelim roadwin 250
Forumda esnaf bir arkadaş satın aldı, satana kadar göbeği patladı, sattıktan sonra da motor bilya dağıttı alel acele elden çıkardık yazdı buraya. Böyle papazlıklara gelmemek için ne yapmalıyız?
Yaza girerken rehber niteliğinde bir konu olur inşallah.