Yerli araba yapmaktan bahsediyorlar. Çok mu zor abi şaseye 2 teker koymak türk yapımı motor yapmak???
Yerli araba yapmaktan bahsediyorlar. Çok mu zor abi şaseye 2 teker koymak türk yapımı motor yapmak???
Yahu dışardan almak varken ne yerli üretimi yaaa , senin tohumun bile israil den geliyor . Lanetle yahudiyi evlad-ı osmanlı geliyor . Haram haram haram şeytan icadı yahu iyi geceler
Yapılsa 125 150 cc 3500 4500 olsa alacağmusun ha bu motori. Koskooocaaaaa Japonlar varken.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
Hafif siklet Motosiklet üretiyoruz gibi fakat motor blogunu üretemiyoruz, sağolsun çinli abilerimiz daha ucuza gönderiyor
Kim demiş yok diye bak adamlar yapmış
http://m.sahibinden.com/classifiedDe...l?id=198311210
Cevabı çok basit yahu. Darbelerden baskılardan millet karnını doyurduda araba üretecek yağ kuyruğundaki bir millet nasıl üretim yapacak imiş zaten yapmamışşş da.
Yapmak değil satmak sorun. Sen satış rakamı ver yapmazsam...
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
Parçalar çinden gelir burda birlestirilir üstüne kuralkan Mondial yazılır olur türk malı
Adamlar ilk Arabaya 1900 lerde yaptı. Düşünün 100 yılın üstünde bir know-how (bilgi birikimi diyebiliriz) ları var. Sen sıfırdan başlasan yetişebileceğini mi sanıyorsun ?
Ayrıca artık rekabet o kadar fazla ki yapacağın bir hata seni iflasa bile götürebilir. Dünya krize girdiğinde koca koca firmalar kapanıyor. Yeni açılmış bir firma çerez gibi ..
Ayrıca bir motor tasarlamak bu kadar zor mu sorusunu soran arkadaşlara cevaben: EVET gerçekten o kadar zor. Sadece Emme manifoldunun kıvrımındaki açı ile ilgili 10 larca makale bulurum. Bir makalenin en azından 6 ay- 1 yıl arasında yazıldığını düşünürseniz..
Peki ne yapalım. Bence yeni teknolojilere yönelelim. Elektrikli araçsa elektrikli araç, hibridse hibrid, hidrojense hidrojen.
Evet zor bir sey. Bunun en onemli sebebi hem otomobilde hem motosiklette 100 yil geride olmamiz. Misal ucakta bu soz konusu degil cunku tum dunya ucak motorunda belli markalari kullaniyorlar, ustune kalip insa ediyorlar. O bakimdan ucak uretebiliriz(veya tank), ki bunun calismalari suruyor.
Ama otomobil ve motosiklet onun motorunu uretmekten aerodinamik yol tutusu, freni ve sanzimanina kadar binlerce faktor barindiriyor. Bizde bu ar-ge olmadi onlarca yil boyunca. Su dakikadan sonra olmasi da devrim yaratmaz.
Sebebi bu
Kabaca bişeylerden bahsedeyim. Hemen milliyetçilik yapmadan önyargılarınızı bırakarak şunu düşünün Japon malı veya Alman malı dendim mi marka bile farketmeksizin hemen aklımızda kaliteli mal algısı oluşuyor değil mi? Araba, mekanik bir parça, elektronik vs vs.
Ancak aynı şey Türk malı dediğimizde nedense aklımızda bu algı (genellikle) oluşmuyor.
Bir şeyi üretmiş olmak için üretmek yetmez. Artık global bir dünyadayız. Bazı arkadaşların belirttiği gibi ucuz arıyorsan Çin malı, kaliteli arıyorsan Japon veya Alman malı zaten piyasada var.
Yerli üretimin bunlarla rekabet edebilmesi için ya çok ucuz ya çok kaliteli yada hem ucuz hemde kaliteli olması gerekiyor.
Sizce çinden daha ucuz yada japonlardan daha kaliteli motor üretip satacak zihniyete sahip miyiz? Bakın yaparız yada yapamayız demiyorum! Bunu yapacak zihniyete sahip miyiz?? diye soruyorum !
Yani çinden getirip burada üzerine isim basıp Türk malı adı altında daha karlı satmak varken???
Neden uğraşsınlar? Neden kar marjlarını düşürsünler? Neden al-sat kolaylığından üretim zorluğuna geçsinler? Neden riske girsin ki zenginlerimiz?
Bu işe sadece maddi açıdan bakarsanız yerli motosiklet üretmenin de yerli otomobil üretmenin de mantıklı olmadığını görürsünüz. Ancak bu işe ülke sevgisiyle, ülkenin geleceğini düşünerek, aşkla, para kaygısı olmadan, hırsla ve tutkuyla yaklaşırsanız, işte ozaman herşeyin en iyisini yapabilirsiniz.
Ama bir saniye durun. Denklemden parayı çıkarınca bizim insanımızın dudakları bükülür, keyfi kaçar. Çok çalışıp az kazanmak işimize gelmez.
Hatta çok çalışıp çok kazanmak da mantıklı değildir bizim için. En doğru yol az çalış çok kazan !!!
Tüm ülkenin hayali değilmidir kısayoldan köşeyi dönmek? Piyangoyu tutturup yan gelip yatmak?
Neyse fazla kafanızı şişirdim. Yazı da uzun oldu okuyan da olmaz zaten. Haydi iyi düşünmeler
80 milyona yaklaşan nüfusla bence %100 yerli üretim marka çıksa arkasında servis desteği de olursa iyi yerlere gelir. Hiçbirşey için geç değil bence. Şöyle olabilir 350-400 cclik bir blokla ötv ve kdv avantajıyla piyasaya girilir. Daha sonra markaya ve motosiklete alışınca millet ürünler çeşitlendirilebilir. Ben bu ülkede motosiklet olayı bu şekilde gelişmeye devam ederse koç ve sabancı gibi ailelerin motosiklet işine gireceğini düşünüyorum .
Dostum bu tarz şeyleri üretmek için teknik ve teknolojik bilgi birikimi gereklidir. Düşünen üreten vatandaşların , kod yazmayı bilen mühendis kafasına sahip çalışanların olması lazım. Türkiye'de bu olmaz. Bilim kurumunun bütçesinin diyanet bütçesinden az olduğu ülkede teknik ve teknolojik gelişme olmaz. Minecraft (ki kuzey Avrupa ülkelerinde ders olarak çocuklara veriliyor mimarlığı ve serbest düşünmeyi çok arttırıyor ) gibi devrimsel bir oyunun yasaklandığı ülkede bu olmaz. Insanları düşünmeye yeni şeyler keşfetmeye teşvik edilmeyen ülkede bu olmaz. Daha binlerce sebebi var ama şöyle söyliyim , Amerika'nın eğitim planları içinde liseden itibaren her çocuğa kod yazmayı öğretmeyi planlıyorlar. Yazılım ve bilgisayar teknolojileri , matematik bunlar bir motorun yapıtaşları , ve bunun gibi uygun koşullar sağlanamadıktan sonra yerli motor üretilemez o ülkede. Ha Çin'den getirirsin ülkende montajlarsın üstüne yazarsın yerli malı diye , Vestel de yapıyor aynı şeyi ama bu yerli malı demek değil. Ne zaman teknolojini kendin geliştirirsin , parçalarını kendin ucuza ve kaliteli bir şekilde üretirsin , kafası çalışan , farklı şekilde düşünmeyi bilen seven insan yetiştirirsin o zaman yaparsın motorunu. (Hiç sıfırdan diyorum burada). Daha dediğim gibi çok konu var ama elin adamları dediğimiz adamlar şuan uzayda başka gezegenlere yerleşmenin yolunu arıyorlar , NASAyı zaten bilmeyen yoktur. TÜBİTAK napıyor ? Hayvanat bahçesi müdür tarafından yönetiliyor. Fark bu , sebep de bu.
Millet olarak kompleksli olmamızdan ileri gelir.
Bizde iş, maddi kazanç için yapılır. Maneviyat yoktur. Ortaya birşey çıkartmanın, kendini geliştirmenin, ileri gitmenin bir anlamı yoktur. Hatta enayiliktir. Eğitim, kültür, başarı aşağılanır.
İçten yanmalı motorun mazisi 100-150 yıl olsa da aslında buharlı makineler hesaba katılınca durum içler acısı haldedir.
Ki bunu başarmakta zor değil. Güney Kore, Finlandiya, Çin gibi örneklere bakmak yeterli.
2001 yılında Vestel, Samsungdan büyüktü. Kendi yatırımı ile LCD ekran üretiyordu fabrikasında (montaj değil). Şimdi biri Galaxy diğeri Venüs. İlkokul mezunu müteahhit kafası daha karlı geldi Zorlu'ya. Kime gelmedi ki?
1970te Türkiye ile Finlandiya kafa kafaya. Finlandiya şu an İlköğretimde dünya modeli. Bizim günde 6 saatte öğretemediğimizi 2 saat ders ile öğretiyorlar.
Şu bayıldığımız Yamaha kaç yıllık firma?
Biz batan volvoyu satın alıp, yeni mezun mühendislerimizi yerinde eğitseydik bu işi bilen dünya kadar mühendisimiz olacaktı şimdi. Aynı mühendisler şu an mortgage borcu ödüyor, Avrupadaki meslektaşının 1/10 u maaşa.
Bu millet birkaç yıl sonra dünyada döviz bolluğu yaşanırken tüm parayı inşaata yatırmanın bedelini açlıkla ödeyecek. Olması gereken de bu zaten. O zaman çok matah bir millet olmadığını anlayacak zaten.
şimdi de milletin giydiğiyle yapacağı çocuk sayısıyla, etnik kökeni ile, dini mezhepi ile şaibeli sınav sonuçları ile uğraşmaktan vakit bulamıyoruz işte.
tank top tüfek yapıldı arabada yapılır.Etnik kökenin Nefret tohumları ise çoooook öncelerden aşılanmış bize. Kimse kimseyi çocuk yapmadın diye asmıyor veya şunu giymedin diye asmıyor rahat olabilirsin sen asıl otobüsleri yakanlardan kork araba yapsan zaten onuda yakarlardı .
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)