Almaktan pişman olduğunuz motosiklet?
Reklamlar
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
İlk motosikletim mahalledeki bir abimizin kendi altına bir cross motoru çektikten sonra "al bunu sen kullan, satamıyorum zaten" demesiyle Kanuni'nin 90 cc'lik Popcorn modeliydi. Plaka ve vergi ihtiyacı olmadığından mahallede, sokak aralarında vızır vızır geziyordum. Üniversitede 2. yılımdı ve okula bununla gitmek istediğim bir zaman herşey oldu. Ev : Anadolu yakası Göztepede, okul Avrupa Yakası Ataköydeydi.
Bir haftasonu dedim yavaş yavaş sahilde bir okulun yoluna gideyim deneme amaçlı. Harem-Sirkeci feribotuna kadar herşey normaldi. Yalnız feribottan inemedim çünkü o zamana kadar çalışan motor bir türlü çalışmadı. Feribottan elimle indirdim. O sırada orada bulunan motosikletli arkadaşlar yakıt borusu ile ilgili bir 25-30 dk. uğraştıktan sonra motoru çalıştırabildim. Teşekkür edip ayrıldım ve sahilyolundan devam ederken Yenikapı civarında sol aynam rüzgara dayanamadığından fırladı gitti. Sağa çekip yolun kenarında ayna aradım yarım saat. En son çöp toplayan bir çocuk elinde aynayla "abi bu senden düştü, seslendim ama duymadın sanırım. Seni bulamasam satacaktım" dedi : ) Teşekkür ettim ve izole bantla derme çatma yapıştırdım aynayı.
Yola devam ederken trönk gaaarrrrçççç diye bir kopma ve sürüklenme sesi duydum. Önce benden değildir herhalde diye düşündüm ama sonra kafamı bi çevirdim egzost yerde sürünüyor. Bir saat kadar büfeden su alıp egzostu soğutmakla sonra sararak yerine sabitlemekle uğraştım. Bu motorun beni geri götürmeyeceğine hatta okula kadar varamayacağımı düşünüyordum ama inatla devam ettim. Zaten Bakırköye varmıştım, çok bir şey kalmamıştı.
Okula geldim çok şükür başka sıkıntı olmadan. İndim motordan orta sehpaya alırken bu kez de orta sehpa kırıldı. Okulun çimlerine yatırdım, uğraşamadım daha fazla. Haftasonu ders çalışan motosiklet süren arkadaşlarım filan epey bi alay ettiydi. Ama bir de bu yolun dönüşü vardı.
1-2 saat okulda oyalanıp geri koyuldum yola. Orta sehpayı da okulun güvenliğine bıraktım. "Abi ben pazartesi gelir alırım senden" dedim adam güldü filan neyse. Çıktım okulun arka yolundan yine sahil yoluna. Sol sinyali yaktım dönüşü yaptım sinyali kapatırken hooop sinyal butonu koptu gitti. İçimden dışımdan küfürler savurarak feribota kadar yolun sağından sol sinyalim yana yana, arada bir durup ayna ve egzostu kontrol ederek geldim. Feribota bindikten sonra orta sehpa olmadığından, yan sehpa da 360° dönebildiğinden 20 dk'lık Sirkeci-Harem yolculuğum boyunca motorun üstünde motoru dengede tutmakla uğraştım.
Asıl film şimdi başlıyor. Harem-Kadıköy-Göztepe güzergahı ile eve döneceğim artık. Aklımda ama hala herşeyini onarıp okula bu aletle gitmek var. Kadranını kullananlar bilir şu an tam hatırlamıyorum ama 120 ya da 140 gösteriyordu bu alet. Ancak 70'ten üstüne çıkamamıştım : ) Neyse uzatmayalım, Haremden çıkarken yokuş yukarı bir yol var Kadıköy sapağına kadar. Hah işte o yokuşta motoru ben taşıdım. Çünkü gitmedi gidemedi. Her durduğumda arka fren bitik olduğundan geri geri kayıyordum. Neyse bir şekilde çıkardım sapağa kadar atladım üstüne Kadıköye giderken Gata'nın oradan aşağı doğru epey süratlendim. Ama istemeden. Gaz vermediğim halde alet akıyordu, Arka freni yokladım. Kimse yok! Ön frene hafif hafif asılmaya başladım ilk 3-4 saniye tutmadı bile. Sonra daha da sert sıktım, yok tutmuyor. Dedim vurucaz bir yere artık. Neyse ki ışıkları düzgün yakalayıp düz yola çıktığımda frenler az da olsa tutmaya başladı. Kazasız atlattığım için bu kısmı hala şükrederim.
Kadıköyden de Göztepe'ye gelirken Minibüs Caddesinde farkettim ki motor zigzag çiziyor. Eve vardığımda anladım ki ön jant yamulmuş. O yokuş aşağı inerken yol düzlendiğinde haliyle sertçe yola oturdu. O anın heyecanını eve kadar atamamış olsam gerek ki yolculukta farketmemişim. Neyse Zemin kat balkonunun altına soktum aleti, duvara dayadım sehpalar geberik olduğundan. Anahtarı kapadım ama kontaktan çıkmadı bir türlü. Zorladım, zorladım ve anahtarın yarısı kırılarak kontağın içinde kaldı. Küfürler ederek eve çıkarken tekrar motora baktım ve arka stop lambasının kapağının olmadığını farkettim. Artık nerede düştüyse... O an artık bu motorla yol mol gidilmez diyip bir daha Çinlilere bulaşmadım.
Ardından bu kadar konuşuyorum ama hayatımın en eğlenceli yıllarıydı. Lanet aletin her bir haltı arızalanırdı. Yaptırıp yaptırıp 1 sene kullandım ve en sonunda motora yeni başlayacak bir kardeşimize verdim. Satmadım da. Bu motora para vermek yanlış olurdu. Zaten 1 hafta sonra çocuk gelip "Abi senin motorla kasisten geçtim, ön maşa kırıldı" dedi. Dedim sağlık olsun, ben sende kalsın diye verdim motoru dedim. İstersen yaptırırız gidip.
Hala özlerim keratayı, tüm uğraştırmalarına rağmen her ilki bu motorla yaşamıştım. Alacaksanız önermem orası ayrı.
Sonunda benzin döküp yakılası gelmiş bir motosiklete ait, sabır nedir, metanet nedir gerçekten bunları öğreten filimi yapılası bir hikaye.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Reklamlar
-
KANUNİ TİGER 2005 VİBRASYONDAN RESMEN YÜRÜYEMEDİM ZAMANLAR OLUYORDU COK TİTRİYORDU 1 YIL KADAR BÖYLE MASAJ DERECESİNDE BİNDİM SONRADAN ZİNCİR DİŞLİ SETİNİ 13 DEN 15 CIKARDIK TİTREŞİMDEN ESR KALMADI
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Sizin satın aldığınız cbr 250 r da problem olabilir mi ?
Cbr125 i defalarca kullandım.
Cbr 250r zaten bir önceki motorum.
Arada hızlanış olarak dağlar var.
Ki Bursa Mt den 125-150 cc kullanıcısı birçok arkadaşım benim cbr 250 mi sürmüştür.
Ve daha bir kere "" aralarında çokta fark yok"" cümlesini duymadım.
Aksine inen performansına bayıldığını söyledi.
Cbr 125 sahibi arkadaşım benim motorumu sürünce , indiğinde ilk cümlesi ""Bune be müthiş "" oldu.
1 kez konaklamalı uzun yola dahi çıktık 5 motor.
Ne cbr 125 ne yzf r125, ben gaza dokunduğum zaman benimle gelemediler.
Kesinlikle yanlış anlaşılmasın. Böbürlenmek için anlatmıyorum. Sonuçta gazı çeviriyoruz sadece.
Bunu kendileride söyler eğer görürlerse.
Ben canım sıkıldığında 160-165 görüyordum.
Onlar 120 de kalıyorlardı.
Demek istediğim bence sizin satın aldığınız cbr 250r ın sıkıntısı vardı.
Çünkü defalarca cbr 125 ve diğer 125-150 cc motosikleri süren(test eden) biri olarak cbr 250r ın ivmelenişinin onlarla alakası bile yok.
Ki biri 13 diğeri 26 beygir.
Son hızında belki 40 km farkeder ama ivmeleniş konusunda 2 motorda sağlıklı ise 125 lik aletlerle cbr 250 nin ivmelenişini kesinlikle kısyaslamak yanlış olur.
yanlış anlaşıldı galiba?
şehir içi olarak belirtmiştim. uzun yolda tabikide 250cc megelli bile daha iyidir. kesinlikle size karşı veya başka bir şekilde konuşmuyorum. arkadaşımda 2014 cbr 250 var oda aynı problemi yaşıyor. ben 6 ay cbr 125 ve 1,5 hafta civarı cbr 250 r kullandım. almadan önce expertise sokup aldım. sıkıntısı olan motor değildi. cbr 125 le cbr 250 r şehir içi 0-100 arası fark edilmeyecek performansta motor.
üstündeyken acayip sıkıldım. bi an önce satma derdine düşmüştüm ilk 3 günden sonra... aldığım fiyatada ilk gelene sattım. ben cbr 125 ile ortalama 120 km lerde giderken km 10-12 kuruş arası yakıyordu. aynı mesafeyi aynı hızda cbr 250r ile 1km de 22 kuruş yakıyordu ortalama. neden cbr 250 almalıydım ki? cbr 125 ile aynı kaçıyor. aynı aradan geçiyor. uzun yol olayım yoktu. benim gözle görmüş olduğum fark olayı 110 km den sonra başlıyordu. cbr 125 ağlamaya başlarken cbr 250 yeni ısınıyordu. anlatmak istediğim buydu hocam. cbr 250 yi kötülemiyorum.
ben uzun yol gidicem ben uzun yoldan başkasını istemiyorum dersen o zamanda alman gereken ss motor değil enduro tarzı olmalı. yani cbr 250 ile uzun yola gitmek tamamen zevk meselesi.
mesela ben yzf 125 ile bu sene bodruma gidicem. 800+800 km yol gidip geleceğim. orada da gezeceğim. akıl işimi değil, ama biz motorcular macera seven insanlarız.
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
yanlış anlaşıldı galiba?
şehir içi olarak belirtmiştim. uzun yolda tabikide 250cc megelli bile daha iyidir. kesinlikle size karşı veya başka bir şekilde konuşmuyorum. arkadaşımda 2014 cbr 250 var oda aynı problemi yaşıyor. ben 6 ay cbr 125 ve 1,5 hafta civarı cbr 250 r kullandım. almadan önce expertise sokup aldım. sıkıntısı olan motor değildi. cbr 125 le cbr 250 r şehir içi 0-100 arası fark edilmeyecek performansta motor.
üstündeyken acayip sıkıldım. bi an önce satma derdine düşmüştüm ilk 3 günden sonra... aldığım fiyatada ilk gelene sattım. ben cbr 125 ile ortalama 120 km lerde giderken km 10-12 kuruş arası yakıyordu. aynı mesafeyi aynı hızda cbr 250r ile 1km de 22 kuruş yakıyordu ortalama. neden cbr 250 almalıydım ki? cbr 125 ile aynı kaçıyor. aynı aradan geçiyor. uzun yol olayım yoktu. benim gözle görmüş olduğum fark olayı 110 km den sonra başlıyordu. cbr 125 ağlamaya başlarken cbr 250 yeni ısınıyordu. anlatmak istediğim buydu hocam. cbr 250 yi kötülemiyorum.
ben uzun yol gidicem ben uzun yoldan başkasını istemiyorum dersen o zamanda alman gereken ss motor değil enduro tarzı olmalı. yani cbr 250 ile uzun yola gitmek tamamen zevk meselesi.
mesela ben yzf 125 ile bu sene bodruma gidicem. 800+800 km yol gidip geleceğim. orada da gezeceğim. akıl işimi değil, ama biz motorcular macera seven insanlarız.
cbr 125 ile cbr 250 arasında 0-100 arasında fark edilemeyecek kadar fark yok diyosan senin sattığın cbr250 ye 125 motoru takmışlar o zaman yanlış anlama beni ama bayağı bi fark var. kalkış hızlanma son hız hepsinde baya bi fark var yani bende kullandım ikisini ve şuanda 2012 cbr250 m var
-
mazixxx adlı üyeden alıntı
cbr 125 ile cbr 250 arasında 0-100 arasında fark edilemeyecek kadar fark yok diyosan senin sattığın cbr250 ye 125 motoru takmışlar o zaman yanlış anlama beni ama bayağı bi fark var. kalkış hızlanma son hız hepsinde baya bi fark var yani bende kullandım ikisini ve şuanda 2012 cbr250 m var
hocam tamam. motoru bilen biliyor illatartışmak istiyorsunuz sanırım. fikrim soruldu ve olduğu gibi yazdım. benim motorumun motoru bozukt zaten sıkıntı yok
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
yanlış anlaşıldı galiba?
şehir içi olarak belirtmiştim. uzun yolda tabikide 250cc megelli bile daha iyidir. kesinlikle size karşı veya başka bir şekilde konuşmuyorum. arkadaşımda 2014 cbr 250 var oda aynı problemi yaşıyor. ben 6 ay cbr 125 ve 1,5 hafta civarı cbr 250 r kullandım. almadan önce expertise sokup aldım. sıkıntısı olan motor değildi. cbr 125 le cbr 250 r şehir içi 0-100 arası fark edilmeyecek performansta motor.
üstündeyken acayip sıkıldım. bi an önce satma derdine düşmüştüm ilk 3 günden sonra... aldığım fiyatada ilk gelene sattım. ben cbr 125 ile ortalama 120 km lerde giderken km 10-12 kuruş arası yakıyordu. aynı mesafeyi aynı hızda cbr 250r ile 1km de 22 kuruş yakıyordu ortalama. neden cbr 250 almalıydım ki? cbr 125 ile aynı kaçıyor. aynı aradan geçiyor. uzun yol olayım yoktu. benim gözle görmüş olduğum fark olayı 110 km den sonra başlıyordu. cbr 125 ağlamaya başlarken cbr 250 yeni ısınıyordu. anlatmak istediğim buydu hocam. cbr 250 yi kötülemiyorum.
ben uzun yol gidicem ben uzun yoldan başkasını istemiyorum dersen o zamanda alman gereken ss motor değil enduro tarzı olmalı. yani cbr 250 ile uzun yola gitmek tamamen zevk meselesi.
mesela ben yzf 125 ile bu sene bodruma gidicem. 800+800 km yol gidip geleceğim. orada da gezeceğim. akıl işimi değil, ama biz motorcular macera seven insanlarız.
Doğru mu gördüm :D CBR 125 İLE 250 0-100 arası fark edilmeyecek hızda mı ?
CBR 125R ------- CBR250R
Maksimum Güç -- Maksimum Güç
9.8 kw ----------20.2 kw
Maksimum Tork - Maksimum Tork
10.4 Nm --------- 23 Nm
km de 22 kuruş yakıyorsa 100kmde 4.8 litre yakmış oluyor.Çevrem de bu kadar fazla yakan CBR250 hiç görmemiştim tebrik ederim.Ya o motorda bi problem var yada kullananda..
Bu arada her iki modeldede en az 10.000km yaptım öyle 1 hafta 1.5 hafta filan kullanmadım o yüzden bunları yazıyorum.
Saygılar..
-
hey allahım...
ben aldım beğenmedim kardeşim. benim motorsikletim bozuktu. hadi eyvallah. gidin başkasıyla dalaşın.
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
hey allahım...
ben aldım beğenmedim kardeşim. benim motorsikletim bozuktu. hadi eyvallah. gidin başkasıyla dalaşın.
Biraz sakin ol burası herkesin fikirlerini düşüncelerini paylaşabiliceği bir platform,sen genelleme yapıyorsun hepsi öyleymiş gibi vazgeçin bundan artık..Bu arada google girip araştırma yapabilirsin biraz teknik bilgiler konusunda 0-100 hızlanma vs.İlk defa böyle şeyleri senden duyduğum için yazma gereksimi duydum.Beğenip beğenmemen için yorum atmadım.Senin beğenip beğenmemen beni ilgilendirmiyor Hadi eyvallah
-
Mondial loyal 100 almisti babam baslarda tatli sirin bisey gibi geldi fakat 60 km/sa i gecmedigini ogrenince yikildim..Fakat kullanmaya devam ettik abim ben babam..Bir yagmurli gunde bilet almaya gittim terminale bileti alip motoru calistiracaktim calismiyo marsla..akuyu bitirdim resmen..Tepiklemeyle denedim yarim saat yine calismadi..O yagmurlu gunde eve kadar tasidim serefsiz motoru..O gunden sonra babama dedim satalim bunu diye 2013 2000 km de sattik motoru 1500 tl ye..(sifiri:2600 tl).Ybr 125 aldik simdi gayet mutluyum sorun da cikaracak gibi durmuyor..😁
-
jinlun lar vardi bir ara, idda ediyorum motor tutkunuzu testmi etmek istiyorsunuz? bulabilirseni alin bir tane :D o motordan sonra hala ben motor seviyorum diyorsaniz(ki ben diyorum) sadik bir motorcusunuz demektir.
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
.
İyi dayanmışsın be hacı okurken ben yoruldum.
-
Sinirden gülüyorum şu an kusura bakmayın insanların başına neler gelmiş neler benim ilk motorun kymco ck 125 5 sene kullandım hepte tapa gaz kullandım beni hiç yolda bırakmadı bir gün olsun , 2kez benim kabahatimden yolda kaldim ikisindede benzin bitmişti.japon değildi ama çok güzel motordu hala özlerim onu.baskada motorum olmadı zaten.olursada rüşdünü ispatlamış bir marka olur.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bunun açıklamasını merak ettim, çok fazla bilgi kirliliği var bu motor konusunda, açıklayabilirseniz sevinirim.
ben aana sana bi ipucu veriyim 250cc bi blok düşün sakızla mı desem japon yapıştırıcı mı desem vida yok resmen motorda ben gördüm 700kmde aldı çocuk sıfır nerdeyse egsoz düşürdü 90la falan giderken parça zaten kalitesiz e parçayi takan ustada kalitesiz olunca ver yansın kaliperden çıkan pistonlar kırılan diskler oooo
-
2014 windys. ben bu kadar ayarı kaçık motor görmedim. 40 gün dayanabildim. anlatsam roman olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)