Almaktan pişman olduğunuz motosiklet?
Reklamlar
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bunun açıklamasını merak ettim, çok fazla bilgi kirliliği var bu motor konusunda, açıklayabilirseniz sevinirim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/105282-mondial-destro-250-lutfen-ilgilenin-arkadaslar-post2753284.html?highlight=#post2753284
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/105282-mondial-destro-250-lutfen-ilgilenin-arkadaslar-post2753514.html?highlight=#post2753514
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/105282-mondial-destro-250-lutfen-ilgilenin-arkadaslar-post2753514.html?highlight=#post2753514
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/81812-mondial-mr-250-destro-kullanicilari-post2772038.html?highlight=#post2772038
Reklamlar
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
İlk motosikletim mahalledeki bir abimizin kendi altına bir cross motoru çektikten sonra "al bunu sen kullan, satamıyorum zaten" demesiyle Kanuni'nin 90 cc'lik Popcorn modeliydi. Plaka ve vergi ihtiyacı olmadığından mahallede, sokak aralarında vızır vızır geziyordum. Üniversitede 2. yılımdı ve okula bununla gitmek istediğim bir zaman herşey oldu. Ev : Anadolu yakası Göztepede, okul Avrupa Yakası Ataköydeydi.
Bir haftasonu dedim yavaş yavaş sahilde bir okulun yoluna gideyim deneme amaçlı. Harem-Sirkeci feribotuna kadar herşey normaldi. Yalnız feribottan inemedim çünkü o zamana kadar çalışan motor bir türlü çalışmadı. Feribottan elimle indirdim. O sırada orada bulunan motosikletli arkadaşlar yakıt borusu ile ilgili bir 25-30 dk. uğraştıktan sonra motoru çalıştırabildim. Teşekkür edip ayrıldım ve sahilyolundan devam ederken Yenikapı civarında sol aynam rüzgara dayanamadığından fırladı gitti. Sağa çekip yolun kenarında ayna aradım yarım saat. En son çöp toplayan bir çocuk elinde aynayla "abi bu senden düştü, seslendim ama duymadın sanırım. Seni bulamasam satacaktım" dedi : ) Teşekkür ettim ve izole bantla derme çatma yapıştırdım aynayı.
Yola devam ederken trönk gaaarrrrçççç diye bir kopma ve sürüklenme sesi duydum. Önce benden değildir herhalde diye düşündüm ama sonra kafamı bi çevirdim egzost yerde sürünüyor. Bir saat kadar büfeden su alıp egzostu soğutmakla sonra sararak yerine sabitlemekle uğraştım. Bu motorun beni geri götürmeyeceğine hatta okula kadar varamayacağımı düşünüyordum ama inatla devam ettim. Zaten Bakırköye varmıştım, çok bir şey kalmamıştı.
Okula geldim çok şükür başka sıkıntı olmadan. İndim motordan orta sehpaya alırken bu kez de orta sehpa kırıldı. Okulun çimlerine yatırdım, uğraşamadım daha fazla. Haftasonu ders çalışan motosiklet süren arkadaşlarım filan epey bi alay ettiydi. Ama bir de bu yolun dönüşü vardı.
1-2 saat okulda oyalanıp geri koyuldum yola. Orta sehpayı da okulun güvenliğine bıraktım. "Abi ben pazartesi gelir alırım senden" dedim adam güldü filan neyse. Çıktım okulun arka yolundan yine sahil yoluna. Sol sinyali yaktım dönüşü yaptım sinyali kapatırken hooop sinyal butonu koptu gitti. İçimden dışımdan küfürler savurarak feribota kadar yolun sağından sol sinyalim yana yana, arada bir durup ayna ve egzostu kontrol ederek geldim. Feribota bindikten sonra orta sehpa olmadığından, yan sehpa da 360° dönebildiğinden 20 dk'lık Sirkeci-Harem yolculuğum boyunca motorun üstünde motoru dengede tutmakla uğraştım.
Asıl film şimdi başlıyor. Harem-Kadıköy-Göztepe güzergahı ile eve döneceğim artık. Aklımda ama hala herşeyini onarıp okula bu aletle gitmek var. Kadranını kullananlar bilir şu an tam hatırlamıyorum ama 120 ya da 140 gösteriyordu bu alet. Ancak 70'ten üstüne çıkamamıştım : ) Neyse uzatmayalım, Haremden çıkarken yokuş yukarı bir yol var Kadıköy sapağına kadar. Hah işte o yokuşta motoru ben taşıdım. Çünkü gitmedi gidemedi. Her durduğumda arka fren bitik olduğundan geri geri kayıyordum. Neyse bir şekilde çıkardım sapağa kadar atladım üstüne Kadıköye giderken Gata'nın oradan aşağı doğru epey süratlendim. Ama istemeden. Gaz vermediğim halde alet akıyordu, Arka freni yokladım. Kimse yok! Ön frene hafif hafif asılmaya başladım ilk 3-4 saniye tutmadı bile. Sonra daha da sert sıktım, yok tutmuyor. Dedim vurucaz bir yere artık. Neyse ki ışıkları düzgün yakalayıp düz yola çıktığımda frenler az da olsa tutmaya başladı. Kazasız atlattığım için bu kısmı hala şükrederim.
Kadıköyden de Göztepe'ye gelirken Minibüs Caddesinde farkettim ki motor zigzag çiziyor. Eve vardığımda anladım ki ön jant yamulmuş. O yokuş aşağı inerken yol düzlendiğinde haliyle sertçe yola oturdu. O anın heyecanını eve kadar atamamış olsam gerek ki yolculukta farketmemişim. Neyse Zemin kat balkonunun altına soktum aleti, duvara dayadım sehpalar geberik olduğundan. Anahtarı kapadım ama kontaktan çıkmadı bir türlü. Zorladım, zorladım ve anahtarın yarısı kırılarak kontağın içinde kaldı. Küfürler ederek eve çıkarken tekrar motora baktım ve arka stop lambasının kapağının olmadığını farkettim. Artık nerede düştüyse... O an artık bu motorla yol mol gidilmez diyip bir daha Çinlilere bulaşmadım.
Ardından bu kadar konuşuyorum ama hayatımın en eğlenceli yıllarıydı. Lanet aletin her bir haltı arızalanırdı. Yaptırıp yaptırıp 1 sene kullandım ve en sonunda motora yeni başlayacak bir kardeşimize verdim. Satmadım da. Bu motora para vermek yanlış olurdu. Zaten 1 hafta sonra çocuk gelip "Abi senin motorla kasisten geçtim, ön maşa kırıldı" dedi. Dedim sağlık olsun, ben sende kalsın diye verdim motoru dedim. İstersen yaptırırız gidip.
Hala özlerim keratayı, tüm uğraştırmalarına rağmen her ilki bu motorla yaşamıştım. Alacaksanız önermem orası ayrı.
Bu nedir yahu , resmen Elm sokağı , Freedy kruger kabusu.
-
Mondial mcx roadracer...!!!
Aldığımın ertesi gününe çalışmadı motor buz gibi bi kış günüydü servise gittim vurdurarak çalıştırıp gittiğimde jiklenin montajının yapılmadığını söylediler jikle kolu var ama bağlı değilmiş 2-3saat onu bekledik halloldu ertesi güne depoyu bi fulleyeyim dedim fulledik ibre yarılara anca geldi servise gittim şamandıra arızalı dediler sonraki gün ibre hiç kıpırdamamaya başladı gene gittim servise ibre bozulmuş dediler eve dönerken bi baktım hız göstergesi çalışmıyor servise gittim km telini ters takmışlar dediler değiştirdiler buda halloldu ertesi gün bi baktım motorun rengi değişmiş motor bloğunun meyer akü suyunu ordan çıkartmışlar hortumunu motor bloğum mahf oldu garanti yada servis bişey yapamadı bu konuda herneyse bigün sudan geçtik falan kuru zeminde durduk arkadaşlarla tesadüfen izlere bakarken ön teker arka teker bağımsız 2-3 cm farkla farklı izler yapmış omu bumu derken arkadan bi baktık kuyruk sağda teker solda servise gittik şase yamuk motorun üretim hatası sonra yağ değişimine servise gitmediğim için garantiden çıkmış yamuk şaseli motor elimde kaldı yakın zamanda sattım kurtuldum allah belasını versin mondialinde çin malınında daha ruhsata renginin yanlış muayenenin yanlış sigorta kağıdına şasi no yanlış yazılıp 2.ci sigorta zamanı geldiğinde günlerce uğraştığımı falan anlatmıyorum. Aklı olan bulaşmasın çin malına bu mcxler driftler falan 4binlira ortalama fiyatları git arkadaşım 4milyara 2.ci el sıfır gibi ybrler var git ybr al çin malına bulaşma... DÜŞMANIMA VERMESİN ALLAH
-
Burakesk adlı üyeden alıntı
Mondial mcx roadracer...!!!
Aldığımın ertesi gününe çalışmadı motor buz gibi bi kış günüydü servise gittim vurdurarak çalıştırıp gittiğimde jiklenin montajının yapılmadığını söylediler jikle kolu var ama bağlı değilmiş 2-3saat onu bekledik halloldu ertesi güne depoyu bi fulleyeyim dedim fulledik ibre yarılara anca geldi servise gittim şamandıra arızalı dediler sonraki gün ibre hiç kıpırdamamaya başladı gene gittim servise ibre bozulmuş dediler eve dönerken bi baktım hız göstergesi çalışmıyor servise gittim km telini ters takmışlar dediler değiştirdiler buda halloldu ertesi gün bi baktım motorun rengi değişmiş motor bloğunun meyer akü suyunu ordan çıkartmışlar hortumunu motor bloğum mahf oldu garanti yada servis bişey yapamadı bu konuda herneyse bigün sudan geçtik falan kuru zeminde durduk arkadaşlarla tesadüfen izlere bakarken ön teker arka teker bağımsız 2-3 cm farkla farklı izler yapmış omu bumu derken arkadan bi baktık kuyruk sağda teker solda servise gittik şase yamuk motorun üretim hatası sonra yağ değişimine servise gitmediğim için garantiden çıkmış yamuk şaseli motor elimde kaldı yakın zamanda sattım kurtuldum allah belasını versin mondialinde çin malınında daha ruhsata renginin yanlış muayenenin yanlış sigorta kağıdına şasi no yanlış yazılıp 2.ci sigorta zamanı geldiğinde günlerce uğraştığımı falan anlatmıyorum. Aklı olan bulaşmasın çin malına bu mcxler driftler falan 4binlira ortalama fiyatları git arkadaşım 4milyara 2.ci el sıfır gibi ybrler var git ybr al çin malına bulaşma... DÜŞMANIMA VERMESİN ALLAH
Amiiiin
-
keeway superligt, acemi falan da değildim, mekanik olarak değil ama, başka her yerinden sorun çıktı, her gün acaba neresi kopacak diye merak ediyordum. en son mafsal mili koptuğunda " ... ler lan böyle motoru" deyip satmadan gidip başka motor almıştım.
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Kendi Chına malı motorumdan soğumamak için japon malı motorların selesine bile oturmuyorum
Japon malı diyede 150 cc ye 6.000 tl hayatta vermem daha iyisini alasıya kadar en iyisi bu moral bozmaya gerek yok
Ses etme Allah'a şükür birşeyi yok bizimkilerin okudukça bizimde başımıza gelir mi diye düşünüyorum
-
kanuni caracal 200 gidip başlığı okuyun hep ben varım , bana tamirciliği öğreten motor
-
Kanuni Tiger.
Aldığımda eve getirirken fren teli koptu! Ilk hafta benzin şamandrası bozuldu. Yaptırdım yine bozuldu. daha ilk hafta yağmurda tüm nikel kaplamalar paslanmaya başladı. 2. Hafta fren teli ile birlikte gaz teli koptu. Haftada en az 3 kere yolda kalıyordum. Titreşimden gözlerim şaşı olacaktı az daha. Selesi güneşte kendiliğinden çatladı lime lime oldu. Tüm bunlar güya sıfır motorda 3 ay icinde oldu. 3 ay içinde sanayideki tüm esnaf, tostçu çaycı beni tanıdı. En son % 70 zararına sattım kurtuldum...
-
1000 km tecrübem varken cbf600 almak hayatımın hatasıydı.
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bunun açıklamasını merak ettim, çok fazla bilgi kirliliği var bu motor konusunda, açıklayabilirseniz sevinirim.
Kışın izmitten ankaraya motor getiren versiyonu var o manyağın.
-
Oldjack adlı üyeden alıntı
1000 km tecrübem varken cbf600 almak hayatımın hatasıydı.
Kışın izmitten ankaraya motor getiren versiyonu var o manyağın.
Mudur cbf ile ne yasadin ya merak ettim.
-
ilk aldığım motosiklet mondial mt 125 di 2004 1.750 tl almıştım o zaman honda activalar 2750 tl di o zaman ki cahilliğim,bu motosiklete o kadar verilir mi dedim, Tam bir APTALLIKMIŞ yaptıgım ah aah dört sene sonra yanlış şeritten gelen arabanın kapısına vurdumda sigortadan 600 tl aldım,motosikleti hayrına motosiklet tamircine öyklesine verdimde kurtuldum dedim ,nerde oda tamir etmiş başkasına satmış ruhsatsız( bunu açıklamıştım sitede )bende kızdım hurdaya çıkardım lanet olsun 150 tl verdim.o zaman honda activa alsaydım aldığım paraya satardım,işte acemi motosikletcilerin hatası bu; bende bunlardan biriyim,o kadar para harcıyorsun satacaksın para etmiyor.sonra honda titan aldım 2000 tl iki sene kullandım sattım 2000 tl beverly 250 aldım 4500 kullandım bir sene sattım 5000 tl yine piaggio x9 aldım 4900 yine bir sene kullandım sattım 5250
arada yamaha r 125 denk geldi ucuza 5000 aldım bir ay sonra 6000 e sattım,en son ybr almıştım herşey dahil 4800 e bu motosikleti almamın sebebi çok hızlı satabilecegim ve zarar etmeyeceğimi bildiğim için ve öylede oldu üç ay önce yamaha x6 aldım 15.750 iki sene kullanacağım ve bu motosikleti en az 19.000 satacağım,Bunları birilerine örnek olsun diye yazıyorum yaşayarak değilde okuyarak öğrenirlerse zarar etmezler,Mondial mt 125 bana çok büyük ders verdi,
-
aydin_34 adlı üyeden alıntı
ilk aldığım motosiklet mondial mt 125 di 2004 1.750 tl almıştım o zaman honda activalar 2750 tl di o zaman ki cahilliğim,bu motosiklete o kadar verilir mi dedim, Tam bir APTALLIKMIŞ yaptıgım ah aah dört sene sonra yanlış şeritten gelen arabanın kapısına vurdumda sigortadan 600 tl aldım,motosikleti hayrına motosiklet tamircine öyklesine verdimde kurtuldum dedim ,nerde oda tamir etmiş başkasına satmış ruhsatsız( bunu açıklamıştım sitede )bende kızdım hurdaya çıkardım lanet olsun 150 tl verdim.o zaman honda activa alsaydım aldığım paraya satardım,işte acemi motosikletcilerin hatası bu; bende bunlardan biriyim,o kadar para harcıyorsun satacaksın para etmiyor.sonra honda titan aldım 2000 tl iki sene kullandım sattım 2000 tl beverly 250 aldım 4500 kullandım bir sene sattım 5000 tl yine piaggio x9 aldım 4900 yine bir sene kullandım sattım 5250
arada yamaha r 125 denk geldi ucuza 5000 aldım bir ay sonra 6000 e sattım,en son ybr almıştım herşey dahil 4800 e bu motosikleti almamın sebebi çok hızlı satabilecegim ve zarar etmeyeceğimi bildiğim için ve öylede oldu üç ay önce yamaha x6 aldım 15.750 iki sene kullanacağım ve bu motosikleti en az 19.000 satacağım,Bunları birilerine örnek olsun diye yazıyorum yaşayarak değilde okuyarak öğrenirlerse zarar etmezler,Mondial mt 125 bana çok büyük ders verdi,
piyasası olan kaliteli motoru en kötü ihtimalle aldığınız fiyata satarsınız, bunu bilmeyen yoktur sanıyorum ki. Varsa da zaten kazıklanmaya mahkumdur. Çinlilerde ise bu ara drift çok moda mesela, sorunsuz da deniyor, ikinci eli de bir ybr kadar olmasa da kaynıyor adeta, alınır öğrenilir düşe kalka, sonra da üç beş bişeye satılır. Yeni başlayacaklar için kötü bir tercih değil bence.
let your soul be your pilot
-
Sen de Haklısın
-
-
@HAZZILHAR hikayayi çok abartılı buldum, açıkçası inanmadım. Bizim lisede kantinci ablanın motoruydu. Okula gelip giderken ve kantine ufak tefek malzeme taşırken kullanıyordu. Tabi eşi, çocuğu da kullanıyordur. 60000km gordum en son ibresinde.
-
disturbed adlı üyeden alıntı
@HAZZILHAR hikayayi çok abartılı buldum, açıkçası inanmadım. Bizim lisede kantinci ablanın motoruydu. Okula gelip giderken ve kantine ufak tefek malzeme taşırken kullanıyordu. Tabi eşi, çocuğu da kullanıyordur. 60000km gordum en son ibresinde.
Ben teslim aldığımda 20000'Li kilometrelerdeydi. Benim acemi dönemimdeki gibi kullanmamıştır belki o kantinci abla, belki o da defalarca onarmıştır, hatta belki mükemmel bir motosiklet sürücüsüdür. Bu motosikletle yaşadığım sorunlara rağmen içimdeki hevesi 19 yaşındayken yaşadığım o günlerde bana mükemmel bir motosiklet gibi geliyordu. O dönemde sorsanız, motoru öve öve bitiremezdim.
İnsanları abartılarla kandırarak elime bir şey geçmeyeceğini biliyorum, yaşadıklarımı, gözlemlediklerimi anlattım. Herkes kendi kalbi ne kadar temizse karşısındakinin söylediklerine o şekilde yaklaşır.
Bu konuyu ne kadar çok isteseniz de sizinle tartışmayacağım. Forumdaki herkesi memnun edecek açıklama ve söylemlerim olmayabilir, tıpkı diğer tüm üyeler gibi.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
Oldjack adlı üyeden alıntı
1000 km tecrübem varken cbf600 almak hayatımın hatasıydı.
Kışın izmitten ankaraya motor getiren versiyonu var o manyağın.
Zevkli oluyor da ilk uzun motosiklet yolculuğum daha önce hiç kullanmadığım ebatta ve tarzda yabancı bir motosiklet olunca, kavrama farklı frenleme farklı falan, hele bir de gece seyahati olunca rezil kepaze olmuştum Bilmiyoz ya, eleman bu benzin sizi ankaraya götürür dedi, 300 km yol, inandım. Depo dolu gibiydi, Afyonu çıktım, Cumhuriyet tesislerini geçtim, öksürdü ve kaldı. Benzin bitmiş, üstelik depo yedekteymiş zaten, yani yedek te yok. Arabayla motosiklet iteklemiştik benzinliğe kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------
solmyr adlı üyeden alıntı
mterayes'den sonra da en çok ben varım o sayfada.
kendisinden çok şey öğrendik. ama ben pişman değilim. sorun da çıkarmadı pek.
rm125 olması lazım. bu adlı bir üye bu motorla 90000km devirdi galiba
Şans işi hocam o motorlar Tipini çok severimde iyisini bulmak zor, sanayiden çıkamam diye almamıştım. Üretim kusurlu olmazsa, düzgün bakımlarla çokda sorun yaratmaz bence. Bendeki mondialin 65 binde olanını gördüm, iyi bakınca bu bile o kadar gidiyorsa o da gider
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Açıkçası almaktan çok pişman olduğum belirli bir motosiklet yok ama en azından kullandığım ve dandik sayılabilecek motosikletlerle karşılaştıklarımı anlatayım.;
Peugeot 103
Aslında motosiklet dayımındı ama dayım motosiklet ile mahallede top oynayan çocukların topu giderken motosikletin ön tekerleğinin önüne atması sebebiyle dayım fukara sümüğü gibi yere yapışmış,motoru kömürlüğe kaldırmış ve tövbe etmiş bir daha motosiklet kullanmamaya.Bunu duyar duymaz hemen dayımın eve damladım,sen bu motosiklet kullanmayı beceremiyorsun ben alıyorum bu motosikleti dedim,aldım kendi kömürlüğüme koydum biraz sağını solu toparladım ve uzunca bir süre sadece yağını ve benzinin koyarak kullandım.O zamanlar orta okula gidiyordum,90lı yıllar şimdiki gibi bu kadar çeşit yok,o şartlar o motosiklet benim için bulunmaz nimetti.Kaza yapmış,hor kullanılmış olmasına rağmen hiç sorun çıkarmazdı.Sadece bazen zor çalışırdı.
Ramzey 125 cc scooter
Yıllardan 2005.Kuzen ile evlerimiz yakın,Kuzen eski scootercılardan.Eskiden Simpson 50 cc 4 vites scooter vardı.Çin furyası ülkeye yeni girmiş bende dedi Ramzey'in bi scooterını gördüm süper alet alacağım dedi beraber takılırız.Aslında alet fazla sorunda çıkarmadı sayılır,egsozda ve ayaklıklarda ciddi bir paslanma sorunu vardı,sele kilidinden sürekli tıkırtı sesi geliyordu,ara sıra plastik aksamda kırılmalar çıkmalar oluyordu hepsini ufak tefek tamiratlarla hepsini hallediyordum.Bir insanı fıtık eden şamandıra sorunu vardı bir türlü ayar tutmuyordu.O şamandıra sorunu yüzünden benzinsizlikten 3-4 kere yolda kaldıktan sonra yanımda 1 lt lik pet şişede benzin ile gezmeye başladım.Asıl en büyük sorun ben kuzen nasıl olsa ilgileniyor diye hiç yağını değiştirmedim,kuzen de ben ilgileniyorum diye hiç yağını değiştirmemiş,motosiklet 6000 km de iken bir yanık kokusu gelmeye başladı ve motor kitledi. Çok cüzi bir rakama motosikleti yaptırıp kullanmaya devam ettiğimizi hatırlıyorum.Ufak tefek te olsa bir çok sorunu vardı.Motosikletten memnunduk ama keşke biraz daha para ekleyip Japon bir scooter alsak dediğimizi hatırlıyorum.
Kanuni Caracal 200
Yıllardan 2011.Mali durumlardan ve diğer sebeplerden dolayı motosiklete uzunca bir ara verdikten sonra tekrar motosiklet tutkuma kaldığım yerden bu sefer bizzat kendim çalışıp kendi param ile satın aldığım bir motosiklet ile devam etmeye karar verdim.Sırf tipi koşuma gittiği için almıştım.Her Çin motosikletinde olduğu gibi bir çok ufak tefek sorun çıkardı.
-Hem ön hem arka far ampülleri defalarca yandı,bende defalarca değiştirdim.Arka far ampülü yuvansından çıktı lehimleri koptu,oto elektirkçiye lehim yaptırıp gerisini kendim tamir ettim.
-Uzun yolda 80 km den sonra titreşimden ellerim uyuşuyordu.
-Far anahtarları iki kez sorun çıkardı iki kez içini açıp tamir ettim.
-Tam satacağım hafta depo altındaki şamandıra çıkışından benzin sızdırmaya başladı bir güzel kurulayıp temizleyim silikon ve başka farklı yapıştırcılarla uzunca bir süre idare edecek şekilde yerine sabitleyip sızdırmazlık sağladım.Hatta galiba orjinalinden kat kat daha sağlam oldu.
-Bir kere şehir içinde debriyaj teli koptu şansa sadece eve yüz metre vardı arkadaşla motosikleti vurdurup eve 2. vitesle gittim.O zamandan beri hep yanımda yedek debriyaj teli taşırım.
-Metal,krom kaplı aksamda ciddi bir paslanma sorunu vardı.
-Genel olarak performansında hiç memnun değildim,12 bg lik o fukara motora o kasa çok ağır geliyor ama yine motor hiç sorun çıkarmadı ve beni hiç yolda bırakmadı.Yavaşta olsa beni her yere sorunsuz götürüyordu.
-Dişlileri çok kötü malzemeden yaptıldığın çok çabuk aşınmıştı.Yada önceki sahibi bir hor kullanmıştı.Bir kere ön dişliyi değiştirdim.
-Zinciri her hafta arkadaşla kontrol eder ve tekrar ayarlardık.Ne kadar sıkarsak sıkalım
2-3 hafta içinde tekrar gevşiyordu.
-Kışın kötü havalarda 2 ay kadar kullanmadığımda tekrar çalıştırmak çok büyük eziyet oluyordu.En az yarım saat motoru çalıştırmak ile uğraşıyorduk.
-Yaz-kış motorun düzgün çalışması için rolanti ve hava ayarını değiştiriyordum.
-Karbüratör boğazına taktıkları kelepçeden kalitesizlik akıyordu hem hava sızdırıyordu hemde biraz sıkınca kırılıyordu.Onu sağlam bir kelepçe ile değiştirdim.
Ve şimdi aklıma gelmeyen daha bir çok şey.Aslında çokta pişman değilim,güzel anılarım var bu motosiklet ile.Bir de tekrardan motosiklete başladığımdan,devam edeceğime emin değildim o yüzden ucuz hesaplı bir şey almak mantıklı geldi.Ama keşke Virago 250 çakması bir çinli alsaydım diyorum bazen yada biraz daha paraya kıyıp Caracal 200 yerine şu anki motosikletim Hyosung GV 250 alsaydım dediğim çok oluyor.
-
Skyjet 150.
Görünüşüne bakıp aldanmıştım. O kadar çok titreşim vardı ki 10 km yol sonunda acaba ilerde çocuğumun olmasına zararı olur mu diye merak etmişliğim çok olmuştur. 3860 Tl ye alıp 1200 Tl ye zor satmıştım. arızalarını yazmaya gerek bile yok. Sonra Ybr 125 aldım da rahat ettim.
Büyük bi ders oldu, bidaha çinli mi tövbe.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)