Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Sadece aynaya bakanlardanmısınız

Katılımcı sayısı
46. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • sadece aynaya bakarak sollama ve şerit değişme

    8 17.39%
  • hem ayna hem kafa çevirerek sollama şerit değişme

    38 82.61%

sollarken veya şerit değiştirirken sadece aynaya bakanlardamısınız yoksa kafa çeviriy

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    eskiden sadece aynaya bakarak sollama veya şerit değiştirirdim 1 sene öncesine kadar sadece aynaya bakarak değiştirdiğim için kör noktada kalan araçların oldukça fazla olduğu ve tehlikeli olduğunu anlamış öğrenmiş ve tecrübe ettiğim için önce ayna ile süzüyorum sonra kafamı döndürebildiğim kadar döndürüyorum videomda gördüğünüz gibi kafa sürekli dönüyor ama dikkat etmek gereken şu kafayı anlık döndürmek gerekiyor yoksa önümüzdeki araçla takip mesafesi düşebilir ani fren yapabilir yavaşlayabilir yani kısacası arkadan vurabilirsiniz bunuda ilk zamanlar bu kafa olayını yeni yeni alışmaya başlarken biraz uzun baktığınız zaman önünüzdeki araça vurabilirsiniz ! ben vurmadım ama yaklaştığım olmuştu buda bir tecrübe olucak bu kafa ile sollama , şerit değiştirme yapmaya yeni başlayanlar dikkat edin benden uyarı !
    sinyali zaten söylemiyorum onu geçtim ayna ile sollama veya şerit değiştirmede zaten aynalarımız küçücük çok fazla kör noktamız var o yüzden kafayı çalıştırın yani döndürün hem boyun kireçlenmesinede iyi geliyor
    hem daha fazla güvenli sürüş sağlayacak size.
    şimdi anket yapıcam yüzde kaçınız ektradan kafa çevirerek sollama ve şerit değişiyor? yoksa siz sadece aynaya bakanlardanmısınız !
    nOT: normalde en hızlı şehiriçi sürüşümdür yoksa asla bu şekilde kendimce bu şekilde hızlı sürüşüm oluyor.
    normalde bu şekilde hızlı gitmem. hızdanda kastım pek makas felan yapmam yani bu videoda amacım bakışa ve kafaya odaklı olması açısından çektim.kafamı sürekli çeviriyorum dikkat ettiyseniz kaskın üzerinde kameram.

    beko12345, Oldjack, abeciMotoru ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Olmasını istediğim az sayıda motordan birisi XJ6. Oturdum 10 dk motorun sesini dinledim resmen. MAŞŞALLAH diyelim nazar etmeyelim

    Vallahi bende ayna ile kendimi güvende hissedemiyorum zaten bendeki aynalar sadece motorda beni gösteriyordu ne kadarda ayarlasak da boş yani bende sürekli dönüp bakarım şerit değişiminde filan neden bilmem daha güvenli hissediyorum kendimi. Ama tabi önde araç varsa kesinlikle takip mesafesini korumalı, araç sürücüleri yol ortasında çok ani frenler yapıyorlar tecrübe konuşuyor Dikkatli olun, arkanıza bakarken önünüzü ihmal etmeyin Bu arada güzel sürüyorsunuz
    barodi bunu beğendi.

  3. #3
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    güzel paylaşım eline sağlık,
    omuz bakışı atmak önemli özellikle yoğun trafikte kimin napacağı pek belli olmuyor.
    barodi bunu beğendi.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  4. #4
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Ben de ayna ve bakış kullanıyorum. Arabalar çok seviyor çünkü dibimize kadar girip bizi taciz etmeyi. O yüzden kör noktada kalan tehlike çok oluyor. Dediginiz gibi önceleri öndeki araçlara çarpar mıyım diye tedirginlik oluyor ama zamanla alışıyor insan.
    barodi bunu beğendi.

  5. #5
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    uzman tv de kör nokta bakışı için başın yana nasıl çevrileceğini anlatıyorlar ..
    kör nokta için en kesin çözümdür.ya da ayna uzatma aparatı kullanıp sorunu kökten çözersiniz bunun haricinde kör nokta aynaları ise hiç bir işe yaramıyor
    barodi bunu beğendi.

  6. #6
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Bu omuz üstünden bakış için HAYAT KURTARAN BAKIŞ dediklerini duymuştum .
    barodi bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    10 Şubat 2015
    Bakırköyün Yolları Ne Çok Giderdim Yazın Motorla Duygulandım

  8. #8
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Benim pulsar ın malum aynaları biraz cüsselide olduğumdan, direk omuzları gösteriyordu. işe önce onları değiştirerek başladım. tabi bununla da yetinmedim . araçlar için satılan yuvarlak kör nokta aynalarından alıp bunları da aynalarımın bir köşesine monte ettim. artık aynaya baktığımda hem arkamı hem kör noktayı kontrol edebiliyorum. ancak bu yaşam bakışından vazgeçmek asla değil. ben bu bakışı hep es geçiyordum. belki de çok sık aynalarımı kontrol ettiğimdedir. yani sürüşümü direk çevre kontrolü üzerine kurduğum için etrafımı devamlı göz hapsinde tutarım. kaskımı seçerken de bunu göz önüne alarak seçerim. (periferik görüş açıları max. olan). ama tekrar söylüyorum. sollamalar ve dönüşlerde omuz hizasından bakış hayat kurtarır. ihmal etmeyin.

  9. #9
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    geniş açı ayna eklemesi ve cankurtaran bakışı

    ismi boşuna cankurtaran bakışı değil.

  10. #10
    serkanksk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    karşıyaka - foça
    Motosikleti
    c800 intruder-honda nc750x
    Kesinlikle omuz bakışı şart..

  11. #11
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Hangi tarz motosiklet olursa olsun mutlaka kör nokta oluyor aynalarda.İri ve uzun aynaları olan cruiser yada biraz daha sürüş pozisyonu geride olan motosikletlerde bu kör nokta daha az ama yine de en az 2 araba girecek mesafe kör noktada kalıyor.Aslında dört yıl öncesine kadar bende çok fazla kör noktayı kontrol etmiyordum bazen ara sıra bakıyordum ama yaklaşık 25 yıllık motosiklet deneyimi olan bir abimin başından geçen deneyimlerini ve tavsiyelerini dinledikten sonra her şerit değiştirmede ve sollamada mutlaka kontrol ediyorum.Zaten zor bir şey değil,hemen yanı başınızda kör nokta,küçük bir boyun hareketiyle görülebiliyor.

  12. #12
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Daha geçen hafta bunun gibi bi olay arkadaşımla başıma geldi. Ben önde arkadaşım vespasıyla arkada seyrediyoduk bi ara herhalde serit değiştirmek için arkasına baktı o sırada ben biraz yavaşlamıştım küüüt geldi arkadan bi çaktı bana :D benim motorda gram çizik kırık hiç bir şey olmadı ona yazık oldu(çamurluk, kafa grenaj, ayağını koyduğu yer yamuldu). Arkamıza baktığımızda son derece dikkatli olmalıyız.

  13. #13

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,
    Şerit degistirirken ayna ve cankurtaran bakışı sart..

  14. #14
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    serit degistirirken ben hep omuz konrolu yaparim. Ve seviyorumda bol bol yaparim , araclari gecerkende yaparim (tabiiki onum bosken)

  15. #15
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD

  16. #16
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Aynaya yolda surekli bakarım, hatta yatarak da bakıp hayat kurtaran bakışı da kullanırım. Boşuna mı kendimi yoruyorum diye düşünürken, durgun trafikte sağımdan bir araç geçti ve "nerden geldi lan bu? !" deyince bu yaptıklarımın bile yetersiz olabildiğini gördüm. Siz siz olun asla ihmal etmeyin.

  17. #17
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    her daim dikiz aynası ve omuz bakışı uygularım,ciddikazalardan bu şekilde kurtuldum zira istanbul trafiğinde altında jipi olanlar zaten kayışı koparmış şekilde giderken,bir oakdar bilinçsiz manyakda çok dolayısı ile dikkatli kullanım çok önemli trafikde.

  18. #18
    ümitersoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    R6
    Kesin bakarim. Arabalar gorunse bile diger motorlar görünmüyor bibakiyorum yanimda bir motor geliyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)