Boşa Geçme Sorunu ve Rodaj Sonrası Bakımla Alakalı
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
Çin menşeli motosikletimin rodajı bitmek üzere. Gösterge 125. kilometrede durdu, öyle zannediyorum ki kilometre teliyle alakalı bir sorun. Fazla kurcalamadım. Beni sıkıntıya sokan diğer sorun ise vitesi boşa alma durumu. Aksi bir durum olmadıkça tek hamlede vitesi sıfıra alamıyorum. Hafif bir şekilde aşağıya dokunuyorum 1, yine aynı hassasiyetle yukarıya kaldırıyorum 2. Bir kaç denemeden sonra vites boşa geçiyor. Hatta bazen N ışığı yansa bile boşa geçmiyor, elimi debriyajdan çeker çekmez istop ediyor. Ayrıca arka amortisörlerde ilginç bir gıcırdama var. Hareket halinde olmadan üstünde oturduğum zamanlarda bile gıcırdama söz konusu. Sürüş halindeki durumu siz tahmin edin.
Öyle tahmin ediyorum ki rodajın bitmesine az kaldı. Bu süre zarfında motoru çok devirli kullanmadım ve sık sık vites değiştirdim. Bilgi almak istediğim konu ise motosikletimi servise bakıma götürdüğümde hangi yağı almalıyım. Servisteki yağı kullanmama konusunda bir kaç ikaz aldım. Ayrıca diğer bahsettiğim olaylarla servis ne kadar ilgilenir? Garantisi devam eden bir motordan bahsediyoruz ama servis konusunda tecrübeli kişilerden ayrıca bilgi almak beni memnun eder.
Okuyan ve yardımcı olmak isteyen kişilere şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Boşa geçmeme sorunu senle alakalı birşeydir bence. 125km de takılı kalması N göstergesine güvenemeyeceğinin anlamına da geliyor aynı zamanda göstergen bozuk olabilir. Ayrıca o amartisör gıcırtısını servis de yağla falan filanla geçiriyorlar kaymak gibi oluyor onu kafanıza takmayın. Yağ konusunda filan pek yardımcı olamıcam ama tavsiyem motoru zorlamayın devirli kullanın.
-
Rodajda boşa geçmemesi normal diğer sorunları garantiden yaotırabilirsin.
-
bir hoyocu bir videoda bilmeyenine biraz zor olur demişti hyo nun boşu için .
-
Bilmemekle alakalı olduğunu sanmıyorum. Farklı motorlarda bu sorunu yaşamadım çünkü. Motosikletin bir kusuru olabileceğini düşündüm. Yorum yapanlara teşekkür ederim, rodajda bunun normal olduğunu belirtmişler. Sorunun düzelmesi için galiba yağ değişimi gerekiyor anladığım kadarıyla. Peki bu yağla alakalı bilgi verebilecek var mı? Servise götürdüğümde almam için.
-
mmysgr adlı üyeden alıntı
Bilmemekle alakalı olduğunu sanmıyorum. Farklı motorlarda bu sorunu yaşamadım çünkü. Motosikletin bir kusuru olabileceğini düşündüm. Yorum yapanlara teşekkür ederim, rodajda bunun normal olduğunu belirtmişler. Sorunun düzelmesi için galiba yağ değişimi gerekiyor anladığım kadarıyla. Peki bu yağla alakalı bilgi verebilecek var mı? Servise götürdüğümde almam için.
yanlış hatırlamıyorsam ilk 300 de tuhaf bi yağ koyuyorlar ilk bine kadar koyduğun yağda motorun ilk aşınmasından kaynaklı bir takım metaller- talaşlar olacaktır. Motoru ve şanzımanı aynı yağdan yağladığı için ilk başlarda vitesler falan bir tuhaf oluyor. castrol veya iphone yağ tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)