Amin Metin abi!
Amin Metin abi!
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Arkadaşlar sanırım şu boya konusu yanlış anlaşılmış.Ben ilan üstünden giderek boya için yorum yaptım.Her sene araba almaya niyetleniyorum her sene bir sürü çakala denk geliyorum ve vazgeçiyorum.Sorun aracın boyalı yada değişen parça olup olmaması değil.Sorun araç sahibine o boya ne zaman yapıdıldı,tramer de kaydı var mı,sen yaptırdıysan fotoları var mı diye sorunca direk olarak "boya takıntın varsa arama kardeşim" diye geçiştirmeleri.Son 4 seneden beri araç almasamda bir çok araç,ilan inceledim,araç sahibi ile konuştum ve şu "boya takıntısı olan aramasın" jargonunu genelde konu başındaki örnek ilanda da görüldüğü gibi araçlarının geçmişiyle ilgili sorular sorulmasından pek hoşlanmayan tipler ilanlarında kullanıyor.Sen ilana boyalı-değişen parçalarını yazarsın,işaretlersin,neden boya yapıldığı belirtirsin,kaza geçmişini yazarsın,fiyatını belirlersin arayan arar.Ama araç hakkında hiç bir bilgi girmeyip "boya takıntısı olan aramasın kardeşim" yazmanın anlamı yok.İlanda herşeyi açıkça belirtmene rağmen hala boya üstünden fiyat düşürmeye çalışan alıcı da terbiyesizdir orası ayrı mesele.Zaten pahalı bir ülkede yaşıyoruz,para zor kazanılıyor,zaten araöç fiyatları ederinin çok çok üstünde bırakın alıcı alacağı araç hakkında bilgi sahibi olsun.Sadece boya değil adamlara soruyorum baskı balata ne zaman değişti,lastikler ne zaman değişti,triger kayışı ne zaman değiştir,motor yağını ne zaman değiştirdin,aracın motor ve kaporta durumu nedir? diye soruyorum aldığım cevaplar;
-Lastikler süper daha gider.(ulen kaç km yada kaç yıl oldu değiştireli,çok mu zor soru bu?)
-Bunların triger değişmiyor.(haa tabii onların triger zaten adamantinyum hiç yıpranmıyor.)
-Motor yağını ara sıra değiştiriyorum.(Mesela hangi ara 3-4 yıl oldu mu?)
-Ben ustaya gösterdim baskı balata daha 5 sene gider diyor.(Baskı-balata 5 sene giderde,araba o baskı balata ile daha ne kadar gider meçhul.km yada tarih vermek bu kadar zor mu?Ben değiştirmedim bilmiyorum de bari yalan atma.)
-Abi iki parça boya var,motor süper.(Ekspertiz sonucu 6 parça boya var ve tramer gözükmüyor,motor keçelerinden yağ sızdırıyor.)
Bu arada tek parça boyası olupta aracın yarısı kadar hasar kaydına rastladığım da oldu.O yüzden boya olayına çok güvenmeyin.Boya-değişen parça,araç sağlam ve bakımlı olduktan sonra tabii ki de o kadar önemli değil ama araç hakkında o parça ne zaman ve ne sebeple boyandı-değişti gibi bilgileri öğrenmek önemli.Araç sahibi inatla bu bilgileri vermiyorsa insan ister istemez şüpheleniyor.
Arkadaşlar konuya nazicane piyasa konusunda biraz bilgisi olan biri olarak girmek istedim. Şimdi asıl mesele şudur daha önceden bir arabanın pert sayılması görünüm itibarı ile eksperin bu aracın onarılması efektif değil yorumu ile oluyordu. Ancak son zamanlarda araçlardaki elektronik ve güvenlik unsurları için içine dahil edildiğinde örn. Aırbag , Xenon far gibi. Maliyeti çok yüksek yedek parçalar büyük hasar maliyeti çıkarınca aracta küçük bir hasarın meydana gelmesi ile de örn. Aracın piyasa rayic bedeli 100 bin tl olan bir araçta 30 bin tl hasar olur ise artık bu aracı sigorta şirketi pert olarak kabul ediyor.
NEden mi? Nedeni çok basit piyasada talep var ve sigorta şirketi bu aracı 80 bin TL ye ( atıyorum ) satabiliyor. Aslında şasi vs zarar görmemiş ama yedek parça pahalı olduğundan pert kararı çıkıyor.
Gel gelelim teknik konuya. Şuanda pert kaydı olan her araç ağır hasarlı değil. ORta hasarlı bile değil. PErt araçların %30 u hafif sayılabilecek hasarlı fiziksel olarak. Tabiki birde kaskosuz araçlar var onlar genelde 5 yaş üstü araçlar ve onların nasıl süreçlerden geçtiğide pek belli değil.
Tramer kaydı ile araç alınmaz. 2. el araç alınacaksa bu araç kesinlikle yetkli servis ve/veya prof. ekspertiz yapılan bir yerin denetiminden geçmeli. Otomobil piyasası ülkemizde en çok yalan söylenen ve bir sürü dalavere dönen sektörlerden biri.
Bu arada istatistik bilgi vereyim İstanbulda Kasko lu araçların %55 i kazaya karışıyor. Çoğu bu hasarların 1000 TL ye kadar olan hasarlar. Yani aslında küçük hasarlı çok temiz bir sürü araç var. Bir araçta boya olması o aracı teknik olarak problemli bir hale getirmez. Maalesef ülkemizde boyasız araç makbul. Yeter ki boyasız olsun ama adam motorun, şanzımanın, arabanın teknik olarak canına okumuş bu hiç önemli değil !!!
Velhasıl arabayı muhakkak teknik bir uzmana gösteriniz. Beyan ile otomobil satın alınmaz...
adamsın borann 07 gidip ucuz diye böyle arabalara talip olurlar sonra da cıkıp derler galeriden araba alıp satmayın diye, aldıkları insanlarda galerici değillerdir. Ayrıca düzgün yeri yurdu olan bir galerici bu işlere bulaşmaz. Ama gidipte ayakçı tayfasından araba alırsa millet daha başlarına çok iş gelir.
Sahibinden.com malesef bu tarz insanlar için ekmek kapısı oldu resmen.."Haram kapısı" desek daha doğru olur..Bende "Lady Rent a Car turizm otomotiv" vsvs...diye bir yer tarafından dolandırılmıştım...Güya Küçükçekmecede bir yermiş..Halbuki böyle bir firma yok tamamen paravan firmalar ve isimler...Çok dikkat edin beyler....
Bu boya meselesiyle insanlarin kanini emdi bu galerici bozuntulari.boya var abi arabada diyip diyip fiyat kirdilar.millette aptal degil ki arkadaslar kaziklanmamak icin boya aramaya basladi herkes.boyasi olur olmaz o ayri.boyali diye fiyat kirip aldiklari arabayi boyasiz fiyatina sattilar yillarca insanlarin malindan para kazandilar.simdi islerin boyle olmasi cok normal.allahtan internet cikti da kurtulduk bunlarin elinden
http://www.izlesene.com/video/yok-boyle-bir-araba-pazarligi/7591514
konuyu okuyunca aklıma bu geldi.
Bu galeri saçmalığı neden sadece bizim ülkemizde bu şekil, işin içinde kiralama şirketleride var aracıma arkadan bi araç çarptı tutanak tuttuk falan ama çarpan araç kiralık bir yaşında bir araç ve tramer numarası yok sigortacı kiralama şirketlerinin arabalrının tremer numarası yoktur ve özel bir kaskoları vardır dedi, yan, sorguda tremer kaydı çıkmıyor sıfır araba üç yaşına gelince km sıfırlanıp satılır dedi, kiralama şirketleri bu şekil para kazanırlarmış bende merk ederdim sıfır lüks arabaları ayda 500 liraya kiralayıp ne kazanırlar diye.
Bende araba araştırıyorum boya olabilir tavan direkler Hariç
Çamurluğu tampon değişik olabilir
Ama kaput değişik araba almam
1 aydır araba bakıyorum ya ne ilanlar var Aklım hayalim almıyor
Adam Yazmış küçük hasar Kaydı var
Arıyorum miktarını soruyorum küçük diyor ya ne kadar dedim 17000 tl ya zaten araba 27000 tl
Acayip küfür ediyorum
Birisi Yazmış komple temizlik boyası var diye
Aradım dayı bu temizlik boyası nasıl oluyor dedim araba pisti yıkamak zor geldi bu sebeb le mi boyadınız dedim durdu kaldı
Önemli olan arabanın şasi durumu ve tavan direkleridir.Çamurluğu veya kaputu yada kapı sacı değişebilir.Siz iyi düzgün kullanırsınınz adam gelip size çarpar gelir önünüzde aniden frene basar ne olduğunu anlamadan bir bakmışsınız kaput yamulmuş.Benim araç 98 xei corolla adam önümde aniden frene bastı herifte e200 var absli şak diye durdu ben 2. vitese yeni geçtim ufaktan tampona dokundum benim kaput yamuldu.Ne olacak şimdi?Eski kaputta duruyor.Mesela arabada BEL ALTI BOYA OLABİLİR sıkıntı olmaz önemli olan şasidir.Şasi eğikse isterse arabada değişen olmasın o araç alınmaz!
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
uzaktan bakınca kavunla karpuzu ayırt edemeyen adam kendi başına taşıt bakmasın zaten. böyle makinaları alınca elinde patlar yoksa
konu başka onu biliyorum ama bu arabadaki hasar göründüğü kadar büyük değil bence. arkadaşlar doğru demiş, şasede, tavanda, direklerde, motor bloğunda sorun yoksa arka köşelerden alınan hasar çok önemli değil. ancak elbette hasarı göze alıp makul fiyata aracın satılması durumunda.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)