Arkadaşlar selamlar
2012 cbr250r ım var. İkinci el aldım. Şuana kadar 330 km yaptım. 2defa depo fulledim.
Neden bu kadar yakıyor yahu?
Neleri değiştirmeliyim
Arkadaşlar selamlar
2012 cbr250r ım var. İkinci el aldım. Şuana kadar 330 km yaptım. 2defa depo fulledim.
Neden bu kadar yakıyor yahu?
Neleri değiştirmeliyim
330/26=12.6 litre benzin. Bana hesaplamada sorun var gibi geldi çünkü cbr o kadar benzin yaksa çalışmaz
Fazlaymış ben o KM'yi 1 depo benzinle yapıyorum CBR125R'ımla hemde yardıra yardıra
Hesaplama yanlış olmuş.
26 lt / 330 km = 0,07878... ise, 0,7878 * 100 = 7,878 lt 100 kmde yakıtı. Azını çoğunu bilmem, cbr kullanmadım hiç, anlamam ama 100 kmde 7,8 lt yakmış.
2 defa depo fullemek? bunun sayısal karşılığı ne? bişey anlamadım
Hesaplama epey yablış evet :D 2 litre depo 26 litre yaklaşık. 330 km yapılmış 26/330 km de yakılan benzin x 100
evet evet yakmışız kafayı
Hava filtresi leş, buji ömrünü tamamlamış, veya çok ama çok sert kullanıyor veya bunların hepsi bir arada olabilir. Lastik basınçları, fren balatasının serbest halde diski sıkıp sıkmadığı vs vs de etkiler. Ama bence sorun buji ve hava filtresinde
Şimdi ben yeni kullanıcı olduğum için öyle çok agresif kullanma gibi bir durumum yok.
O zaman ben balataları bujiyi hava filtresini değiştiriyim bari.
Yoksa böle olmaz yani
Mutlaka hava filtresini değiştir, kaç km'de motorun bilmiyorum ama ben 47000 km'deyim daha buji değiştirme ihtiyacı duymadım hiç... sorun büyük oranda çözülecektir. Baz olarak alman için kendi yakıt tüketimimi de söyleyim: 1 depoyla ortalama 340-380 km arası... kabaca bir hesapla 15 kuruş yakıyor diyebiliriz... seninki çok abartı olmuş.
Motorum 23000 de arkadaşım. Valla böyle giderse belimi bükcek
Ben o zaman değiştireyim hemen
Dediğim gibi hava filtresini değiş, zincirini temizle ve yağla, balatalarını kontrol et temizle, diskini kontrol et ve temizle... Orjinal bujiden şaşma, ama orjinal buji pahalı benden söylemesi en son 300 falandı... bi ustaya söktür bujiyi değişmeye ihtiyacı yoksa değiştirme kalsın... öyle ucuz yollu buji işine girme
hocam olur mu hiç. buji en fazla taş çatlasa 20 tldir.
ömrü de 10.000 civarı olduğu söylenir.
*** üstünde gelen buji SIMR8A9 imiş. 60 küsür tl
iridyum olduğu için kitapçık doğru yazmıştır.
O zaman Honda amca kitapçığında yanlış yazmış... 24.000 km de kontrol, 48.000 km'de değişim demiş...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
bu da Honda amcanın resmi sayfasından alıntı
"Bujilerin kalite ve dizaynı motor performans ve güvenilirliğini belirler. Orijinal bujiler yanma prosesini ve egzoz emisyon değerlerini pozitif şekilde etkiler. Bujiler aracın çalıştırılması, motor performansı ve kullanım ömrü, yakıt tüketimi ile egzoz gazlarının içeriği konularında da etkilidir.
Honda marka araçlarda bulunan son nesil motorlarda, uzun kullanım ömürlü bujiler kullanılmaktadır. Üretim esnasında kullanılan özel malzemeler ve en yüksek kalitede teknoloji sayesinde değişim aralığı 120.000 km.’ye çıkabilmektedir. Bujilerin tasarım ve kalitesi motor performans ve güvenilirliğini doğrudan etkilemektedir.
Aracınızın sadece orijinal kalması için değil, performansının sürekli yüksek olması için Honda orijinal bujilerini kullanmalısınız. Böylece beklenmedik durumlarla karşı karşıya kalmaz ve daima yüksek performans elde edersiniz. Üretim aşamalarında kapsamlı testlerden geçen Honda bujileri, araç motorunun ve katalizörünün uğrayacağı zararları da önlemiş olur.
İstikrarlı ve hızlı alev yayılımıyla maksimum yakıt tasarrufu sağlayan bujiler, aynı zamanda motorun daha sessiz ve yumuşak çalışmasını sağlar. Honda orijinal bujileri, mühendislerimizin teknik verilerine göre Honda motorlarına özel olarak optimize edilmiştir. Çevre dostu olan Honda orijinal bujileri, zehirli atık gaz üretme oranını azaltarak kirliliği engeller."
2013 liste fiyatı 130TL+KDV imiş... 2015 te durum ne bilmiyorum, 60 TL'ye düşmüş müdür bilmem... yarın arayıp sorayim, nasolsa 1000 km sonra bana lazım olacak...
2 full depoyu 330 km de boşalttınmı yoksa 330 km yaptıktan sonra 2. Depoyumu fulledin .? Eğer 26 lt ile 330 km yol yaptıysan o motorun hiç bişeyini değiştirmeden sat gitsin hava filtresi buji falan ne kadar eski olursa olsun o kadar farkettirmez senin 1 depo ile 350-400km yol yapabilmen lazım. Benim motor bile 100 km de 6lt yakıyo arada 750cc fark var
Sert girmedim kardeşim belliki motorda sorun var gereksiz masraf yapma götür işini bilen bi ustaya sorununu söyle senkron ayarı falan yapsın yada ne gerekiyosa onu yapsın hava filtresi ile olacak iş değil o. Burda fikir alırsın doğrusunu usta bilir en doğrusuda burda kafanı karıştırmak yerine gidip ustaya göstermek
Hocam ölçüm için depoyu fulleyin, 100 km yapın ve tekraar depoyu fulleyip kaç tl veya litre aldığına bakın. Depolar doldurulurken iki benzin alımının da aynı seviyede bittiğinden emin olun. Yaklaşık olarak bir değer bulursunuz. Işıkla çizgiyle ölçüm doğru olmuyor
600 cc motorlar 250-300 km yol yapıyor bir depo ile. Cbr250 okuduğum kadarıyla tek depo ile 300-350 yapıyor. 2 depo ile bunu yapman cidden büyük bir problem. Servise falan bi danış olmadı sat gitsin arkadaşın dediği gibi.
Ya zaten nisanda tüv e götürmek için servise sokucamtım aleti.
Madem ben biran önce götüreyim herşeyine bi bkasınlar.
Nasıl ya 250cc race modeli tek silindirmi ben çift sanıyodum onu. O zaman o motoru sıkıştırdıysan patlamış çatlamıştır bi yerinden. Benzin kaçırma durumu varmı dikkatini çektimi hiç?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Görkem yoksa sen geyik olsun diyemi 300km de 26 lt yaktım diyosun hı? )
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)