Chopper Başlangıç Yardımı
Reklamlar
-
Öncelikle merhabalar foruma üyeliğim yoktu fakat bu konuda sizlerden yardım almak için hesap açtım ve ilk mesajımı yazıyorum umarım haddimi aşmadan, cahillik yapmadan sorumu aktarabilir ve çözüm bulabilirim.
Birilerinin arkasında oturmak haricinde herhangi bir motor tecrübem olmadı ve supersport motorların sesleri görüntüleri her ne kadar hoşuma gitse de korktuğum için uzak duruyorum.
Ben yaş olarak çoğunuzdan küçüğüm yaşım 19 fakat canımın kıymetini bilen ve hayatını sevdikleri için yaşayan biriyim belki hiç tecrübem olmadığı için harley vrod serisine bu kadar ilgi duyuyorum içinde oldukça kararlarım değişebilir bilmiyorum ancak yardımınızı istiyorum tabi ki sıfırdan bir nightroda binmeyeceğim fakat herhangi bir şekilde başka bir motora ayıracak bütcem yok sevdiğim biri tarafından hediye edilecek ikinci el bir nightrod mümkün olursa 2015 ağustos-eylül gibi
Gelelim önemli kısmına çok okudum forum forum gezdim fakat genel olarak ss hakkında yorumlar var ve genç biri olmama rağmen yok gaz vereyim yok teker yapayım yok hava atayım kafasında biri değilim
Tabi ki başlangıç olarak bir şekilde 250cc gibi bir motorla başlayacağım haziran ayı gibi ehliyet ve 250cc lik bir motora sahip olmayı düşünüyorum
vrod tam chopper tarzı bir motor değil yüksek tork ve yüksek beygire sahip bu yüzden başlangıç olarak 250 ninja 250 cbr veya r25 gibi bir motor mu daha uygun olur yoksa gv250 gibi bir motor mu daha öğretici olur ayriyetten 3-4 aylık başlangıç süresi yeterli midir ve 250ccden vrod gibi bir motora geçebilir miyim, herkesin tecrübesine güveniyorum inanıyorum fakat gerçekten dalga geçilmesini istemiyorum üniversiteye hazırlanıyorum ve ygs kısmını başarı ile atlattım fakat kafama öyle bir taktım ki günde 2-3 saat sadece okuyorum araştırıyorum ama aradığımı bulamıyorum, yardımcı olursanız çok sevinirim
Reklamlar
-
-
Hoş geldin kardeşim, daha önce hiç tecrüben yok ise;
1. Hyosung GV250 Aquila (Kore'nin en kaliteli motosiklet üreticisi S&T Motors Company'nin markasıdır. Daha az arıza istiyorsanız 2009 ve sonrası 2. ellerine güvenebilirsiniz)
2. Daelim Daystar 250 (Kore'de 3 büyük motosiklet üreticisinden biri)
3. RKS Cruiser 250 (Keeway'in Macaristan versiyonudur. Malzeme üretimi Macar fabrikalarında, montajı Çin'de yapılmaktadır.)
4. Kymco Venox 250 (Tayvan Malı harika bir motosiklet, ancak 2009 sonrası ülkemize gelmedi, yedek parça konusunda sorun yaşamanız muhtemel.)
5. Regal Raptor DD 250 Serisi (Çin mallarının en kalitelisi bu marka, kullanıcıları gayet memnun)
6. Lifan LF250B (Her yerde çok övülüyor ama hiç birebir görmüşlüğüm, kullanmışlığım yok. Bu kadar övüldüğüne göre kötü değildir ama denemek lazım.)
Bunlardan birini seç.
Alıntıdır.
-
Vrod dediğin harley v rod mu,,,
Hani 1250 cc 120 beygir ve ağırlığı 300 kg olan harley v rod dan bahsediyorsun değil mi,,,
Hyosung 250 cc ve 26 beygirlik de başlangıç motorun olacak öyle mi,,,
Ve sen direk bu Hyosungdan sonra Harley Vrod sürebilirmiyim diyorsun değil mi yanlış anlamadıysam,,,
Hayaller paris, hayatlar çin çin mahallesi,,,
-
gv250 ve regal raptor araştırdım, gv250 ikinci eller genelde 30-40bin+ km lerde bu sorun çıkarır mı ve sizce nightroda geçişi yapabilir miyim?
-
Güzelim, rod serisi 100 beygir civarı, zaten Harley bile saymıyorlar Amerika'da. Yeni başlayan ya da acemilik dönemi içinde olan birisi için sakınca olacak 2 unsuru da taşıyor. 1 fazla seri, 2 fazla ağır. Alçak olduğundan dolayı iki ayağın da yere rahatça basacak ama diğer 2 sakınca daha ağır basar. 250 cc den rod a geçersin, ama 3-4 ayda bence geçmemelisin. Bu geçiş sürecini daha uzun soluklu düşün, hediyen gelsin garaja koy. Üstünü ört, kendini hazır hissettiğinde ona geçersin... Zaten başlangıç motoruna bindiğinde beni daha iyi anlayacaksın. Bir de bu alet madem hediye olacak, o zaman 300-400 liraya kıyıp iyi bir başlangıç eğitimi almanı tavsiye ederim. Çok faydasını görürsün.
Gelelim seni hangi motor daha iyi hazırlar konusuna. Hız, serilik bakımından 250cc bir race, özellikle r25 daha iyi hazırlar gibi duruyorsa da, ben olsam gv 250 ile başlarım. Kendini bildiğini, canının kıymetli olduğunu yazmışsın. Demek öyle zart zurt basayım derdinde değilsin. O zaman seni esas zorlayacak yerler düşük hızlardaki dönüşler, manevralar vs olacak. Bu durumda sadece seriliği benzer diye race ile başlamak daha kötü bir sonuç verecektir. Bence, ağırlık, düşük manevra kabiliyeti ve oturuş pozisyonuna alışmak daha önemli. Ve yukarıda da söylediğim gibi, bu başlangıç işini 3-4 ay diye düşünme. Ekipmanlarını da mutlaka tamamla. Hayırlı olsun bakalım.
-
iyi bir eğitim alınır ise vrod sürülebilir,buna canlı şahidim.
gis akademide sıfır tecrübe ile yaklaşık 2 aylık sıkı bir eğitim sürecinden sonra vatandaşın biri vrod kullanıyordu.Bense kuba superlight 200cc ile onun peşine takılıyordum
tek başına caddelerde vrod filan kullanılarak motor sürmek öğrenilmez,tecrübe işidir bu.
Tavsiyem yukarıdaki chopper tavsiyeleri haricinde benimde kullandığım kuba superlight 200 cc önerebilirim size.Gayet güzel ve stabil bir motordur.2015 modelleri mayıs gibi ülkemize gelecekdir.
NOT: yeni gelen rks blackster 250cc modelide harika bir motor,onada bakabilirsiniz.
-
Arkadasimiz yeni, ogrenecek, vrod hayallerini susleyebilir sorun yok, ilk motor chooper pek tavsiye edilmez ama hadi olsun diyelim 150 lik bir raptor ile baslayabilirsin, buyuk ihtimal chooperlarin diger makiner gibi rahat donmedigini manevtasinin kisitli agir durmakta zorlandiklarini gorunce 300 kg lik 1250cc vrod hayalini erteleceksin
-
Hoşgeldin
250SL VE R25 Gaz Tepkisi Kısıtlı Dolayısıyla biraz daha tecrübe gerek
Tavsiyem gv250 veya cbr250
-
Geçenlerde Bir arkadaş ile tanıştım kendisinde hyosung 650 cc chopper vardı. İkinci el olarak almış ve kendisinin ilk motoru. Bu motoru meslek olarak çok iyi bir yerde eğitmenlik yapan bir hoca da hayretle çok beğendi. Ve bende motorun gerek görünümü gerekseviraj ve normal performanslarını çok beğendim. gürül gürül gelen sesi de cabası. Ben bugün motosiklete başlıyor olsam bu motoru aklımın ilk köşesine yazardım ki sana da hyosung a bakmanı tavsiye ederim.
chopper tarzı motorlarda bence cc biraz yüksek olabilir. Eğitimini alırsan 250 cc lerle yapacağın başlangıç acemiliği kısmını da atlatırsın bence.
Tarzın ve gönlün hangi tipten yana ise bence o tarzda başla ve o tarzda ilerle. Chopper kullanmak isteyip süpersport kullanmana bence gerek yok
VRod benim de çok almayı düşündüğüm ama konforsuzluğu yüzünden vazgeçtiğim bir motosiklet.
-
Herkese hoş geldin mesajlarınız ve yardım ettiğiniz için ayrı ayrı teşekkür ederim
BlackGhost adlı üyeden alıntı
iyi bir eğitim alınır ise vrod sürülebilir,buna canlı şahidim.
gis akademide sıfır tecrübe ile yaklaşık 2 aylık sıkı bir eğitim sürecinden sonra vatandaşın biri vrod kullanıyordu.Bense kuba superlight 200cc ile onun peşine takılıyordum
tek başına caddelerde vrod filan kullanılarak motor sürmek öğrenilmez,tecrübe işidir bu.
Tavsiyem yukarıdaki chopper tavsiyeleri haricinde benimde kullandığım kuba superlight 200 cc önerebilirim size.Gayet güzel ve stabil bir motordur.2015 modelleri mayıs gibi ülkemize gelecekdir.
NOT: yeni gelen rks blackster 250cc modelide harika bir motor,onada bakabilirsiniz.
Kübanın gördüğüm kadarıyla fiyatları uygun, alınabilirliği var, eğitimler hakkında pek fazla bilgim yok yardımcı olabilir misiniz?
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Geçenlerde Bir arkadaş ile tanıştım kendisinde hyosung 650 cc chopper vardı. İkinci el olarak almış ve kendisinin ilk motoru. Bu motoru meslek olarak çok iyi bir yerde eğitmenlik yapan bir hoca da hayretle çok beğendi. Ve bende motorun gerek görünümü gerekseviraj ve normal performanslarını çok beğendim. gürül gürül gelen sesi de cabası. Ben bugün motosiklete başlıyor olsam bu motoru aklımın ilk köşesine yazardım ki sana da hyosung a bakmanı tavsiye ederim.
chopper tarzı motorlarda bence cc biraz yüksek olabilir. Eğitimini alırsan 250 cc lerle yapacağın başlangıç acemiliği kısmını da atlatırsın bence.
Tarzın ve gönlün hangi tipten yana ise bence o tarzda başla ve o tarzda ilerle. Chopper kullanmak isteyip süpersport kullanmana bence gerek yok
VRod benim de çok almayı düşündüğüm ama konforsuzluğu yüzünden vazgeçtiğim bir motosiklet.
gv650nin bana fazla geleceğini düşünüyorum ilk zamanlar hayalimdi fakat araştırdıkça 200-220km/h videolarını izledikçe her ne kadar isteğim artsa da neyin ne olduğunu öğrendikçe korkuttu, benim kendi imkanlarımla zorlanarak alabileceğim bir motor seçimim gv650 olursa ekipmanımın üzerinde allaha emanet de yazması gerekecek gibi o yüzden önceliği ekipmana verip beni trafiğe alıştıracak tepkisini manevrasını öğretecek bir motor almayı düşünüyorum, maddi imkanımı gv250 + sağlam ekipman + eğitim olarak kullanacağım büyük ihtimal
-
Bakın size şöyle bir şey söyliyim. Motorların cc leri büyüdükçe onları öcü olarak görmenin çok doğru olduğunu düşünmüyorum. dediğim gib GV 650 yi kullanan arkadaşın ilk motoru idi ve gerekli eğitimi almıştı.
Hiç eğitim almadan 125 cc sonra 250 sonra 600 cc sıralaması ile giden biri olmaktansa. Gerekli eğitimleri(temel, hakimiyet, ,ileri) aldıktan sonra bence sıkıntı olmaz. Benim soracağım soru dik oturur pozisyonda 200-220 km hızlara çıkmacağını sakın düşünme. 140-160 kmh dan sonra kafan zıngırdamaya başlayınca zaten gazı açmak istemeyeceksindir. Gösteri olsun diye son hızlar yapılabilir ama chopper tarzı motorlarda sürat inanılmaz konforsuz.
Eğer siz 650 cc lik bir chopperdan ürküyorsanız vrod için 2-3 aylık bir acemilik süresi çok ama çok iyimser bir süre. Vrod tork ve beygir gücü olarak bu katagoride en üst seviyeyi zorlamakta
Tabi 650 cc + full ekipman + eğitim
bu üçlüyü eksiksiz tamamlıyabiliyorsan ve kendinde de potansiyel ve güven görüyorsan ben GV650 tavsiye ediyorum.
Kendini tam tanıtmadığın için tam bilgi de veremiyorum ama İstanbulda oturuyorsan eğitim veren yerler var motor almadan önce bence bir git bir temel eğitim al ve potansiyeline göre hocaya bir danış bu motoru kullanabilirmisin diye..
-
Kocaelide oturuyorum ama üniversite büyük ihtimal istanbulda olacak yazın üniversite süresince maddi zorluk çekmemek için çalışmam gerekecek eğitim işini yazın çalışmadığım süre içinde bulunacağım yerde eğitim alabileceğim bir yer olduğunu düşünmüyorum, eğitim işi sonbaharda istanbulda olabilir eğitim almayı kesinlikle düşünüyorum, hiçbir motordan kesinlikle korkmuyorum her şey benim kontrolümde olduğu sürece tabi ki o hızları görmeyi düşünmüyorum fakat ne gv650lik bir maddi imkanım var ne de sıfırdan gv650 kullanabilecek özgüvenim, şu şekilde yapabilirim; yaz süresince uygun bir gv250 veya herhangi 250cc ile 1-2bin km yol kat edip sonbaharda eğitimimi alıp kendimi hazır hissedersem nightrod denemeyi denemeden sonra kendimi uygun görmezsem bir süre daha gv250 ile tecrübe kazanmayı düşünüyorum ama şuan için aklımda kalan tek soru 250ccden edinebildiğim kadarlık tecrübe ile 1200cclere çıkabilir miyim?
-
Kardeş ağır makinalar bunlar , beygir düşük de olsa 200 km yapıyor yine de 1200 cclik modeller. En ufak bi kazada üstüne devrilse gittin , her yerin kırılır. Al ufak cc nispeten hafif bi chopper , kullan en az 2-3 sene eğitim al destekle sonra alırsın ne almak istiyosan. Motorlar kaçmıyor ama aceleden dolayı insanlar bu dünyadan gidiyor , öyle düşün.
-
dostum sen kafayı night rod'a takmışsın ama inan bu işler 2 bin km tecrubeyle olmaz. sen cruiser tarzı bir motor alıp en az 10-15 bin km kullanıp ondan sonra yükseltmelisin motoru. neden cruiser tavsiye ediyorsun dersen night rod'da bir cruiser ve oturuş pozusyonu ona benzeyen tipte motorlara alışman gerekir. ss motorlarla hız yapmaya alışırsın ama peg pozusyonu ve gidonunu farklı olduğu için night rod'a geçtiğinde çok zorlanırsın.
benimde yaşım 19, bende senin gibi sürat meraklısı bir insan değilim. normalde bu tarz şeylre yorum yapmıyorum artık ama seni kendime yakın görünce yazmak istedim.
şunuda söylemek isterim, daha doğru düzgün motor kullanmamışsın şuanda hayalinde night rod falan kurmuşsun ama ilk motorunu aldığında ve kullandığında bu düşüncelerin çok değişicek. belkide ss yada enduroya geçiceksin hiç belli olmaz, şimdiden bu kadar ileriye yönelik plan yapma al bir başlangıç motoru devam et
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
dostum sen kafayı night rod'a takmışsın ama inan bu işler 2 bin km tecrubeyle olmaz. sen cruiser tarzı bir motor alıp en az 10-15 bin km kullanıp ondan sonra yükseltmelisin motoru. neden cruiser tavsiye ediyorsun dersen night rod'da bir cruiser ve oturuş pozusyonu ona benzeyen tipte motorlara alışman gerekir. ss motorlarla hız yapmaya alışırsın ama peg pozusyonu ve gidonunu farklı olduğu için night rod'a geçtiğinde çok zorlanırsın.
benimde yaşım 19, bende senin gibi sürat meraklısı bir insan değilim. normalde bu tarz şeylre yorum yapmıyorum artık ama seni kendime yakın görünce yazmak istedim.
şunuda söylemek isterim, daha doğru düzgün motor kullanmamışsın şuanda hayalinde night rod falan kurmuşsun ama ilk motorunu aldığında ve kullandığında bu düşüncelerin çok değişicek. belkide ss yada enduroya geçiceksin hiç belli olmaz, şimdiden bu kadar ileriye yönelik plan yapma al bir başlangıç motoru devam et
dediğin gibi olacak sanırım ama nightrod alıp bi köşeye koyma gibi bir şey yaparsam her gün içimde büyük bi yarayla uyanırım ben şu eğitim işlerini iyice öğreneyim
-
-
Dostum yardımcı olmak istiyorum ama o kadar çelişkili ve anlaması zor şeyler söylüyorsun ki.
maddi zorluk çekmemek için çalışıp ekipman ve eğitim vb şeyler için beklemen gerektiğini söylüyorsun ve öbür yandan HD nightrod almayı düşünüyorsun
GV 650 için gereken özgüvenim yok diyorsun ama 1000-2000 km sonra nightrod sürmeyi planlıyorsun.
İşin çok zor umarım bir çıkar yol bulursun.
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Dostum yardımcı olmak istiyorum ama o kadar çelişkili ve anlaması zor şeyler söylüyorsun ki.
maddi zorluk çekmemek için çalışıp ekipman ve eğitim vb şeyler için beklemen gerektiğini söylüyorsun ve öbür yandan HD nightrod almayı düşünüyorsun
GV 650 için gereken özgüvenim yok diyorsun ama 1000-2000 km sonra nightrod sürmeyi planlıyorsun.
İşin çok zor umarım bir çıkar yol bulursun.
yok hocam ekipman ve 250cclik motor alacak imkanım var, yazın çalışacağım için eğitim alamam diyorum nightrodu kendim almayı düşünmüyorum hediye edilecek tek başıma alacak maddi imkanım zaten yok yazın 2-3bin km yapabilirim sanırım eğitim aldıktan sonra kendimi yeterli görürsem bi nightrodu denerim ama büyük ihtimal yeterli olmayacağım kendimi yeterli hissedene kadar 250 ile devam ederim bir yıl içinde yaklaşık 10bin km tecrübem olur
Terapist adlı üyeden alıntı
Hediye night-rod ne la
Emin misin bak model oyuncağı olmasın o? Boş yere motor masrafına girme sonra
Bak yanlış olmasın hava olmasın
hocam sorun değil isterse etmesin zaten benim olmayan bir şey için olmadığında üzülmem sevdiğim insanlar her zaman hayatımda olsun benden önce vefat etmesinler gerisi yalan dolan
-
bencede kriterlerini iyi belirle.şayet direkt vrod kullanacaksan gis akademi eğitim kurumuna başvurup kendi motorunla eğitim alabilirsin.
ekipman bu işin olmassa olmazı,40-50 milyarlık motorun olacak ama 300 liralık kaskdan cayacaksın?
işin gerçeği kullanacağın motorun hakkını her yönden vermelisin.Tavsiyem eğitim alman,eğitimde cidd ibri iş ve maliyet demek.
Ben bu anlamda ciddi paralar harcadım zira canımın kıymeti fiyatı ne olursa olsun bir makineden daha kıymetli değil dolayısı ile işin göründüğü gibi olmadığını eğitim aldığın vakit daha net göreceksin.
Ben kuba superlight 200 motoru kursda 250 km kullandıkdan sonra trafiğe çıktım,sıfır tecrübem vardı,motorculukla alakam yoktu ama bu işi adam gibi öğrenmek istedim.önce motor ve ekipmanlarımı aldım sonra kursda eğitim gördüm.Şİmdi çok şükür trafikde daha rahat ve huzurlu sürüş yapıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler