Şuana kadar okuduğum en mantıklı yorum, kesinlikle newmoto76 arkadaşımızın yorumudur.
Şuana kadar okuduğum en mantıklı yorum, kesinlikle newmoto76 arkadaşımızın yorumudur.
önceki 250 cc karşılaştırması da öyle idi motosiklet sahipleri birbirlerinin motosikletlerini test edip yorum yapmışlardı. daelim'i kimse beğenmemişti sahibi hariç.
ya şunu hiç bir zaman unutmamalıyız motosiklet bizim gezmemizi sağlayan bir araç marka model farketmez onun üzerinde iken aldığınız yol, viraj, keyif, rüzgar size artı katma değer gerisi boş bence
o bunu döver bu şunu parçalar bilmemne paramparça eder. geçin bunları binin, gezin, yaşayın, yaşlanın ve bu kültürü geleceğe aktarın.
Barkının neden cbr konusunda 18 beygirde ısrar ettiğini bilen varmı ? neden sanki hiç gitmeyen etmeyen motormuş imajı veriyor ona, kawasaki 250sl nin videoları var, son hızı 0-100 videoları var hepsinde cbr den geri kalmasın rağmen neden cbr yi kötülediğine anlam veremedim ve cbr ile viraj çok başarılı gelmesine rağmen bana üstelik orjinal lastikler ile neden 18 beygir gitmiyor, viraja girmiyor falan filan diyor aklım almıyor. 18 beygir motor 170 e çıkarmı abi düzde çok rahat 160 gören bir makine ama iyice cılkını çıkardı.
burada yanlış bir bilginiz var SL cbr nin arkasında kalmıyor tam tersi cbr SLi yakalamakta zorlanıyor. otobanda da denendi bu, virajlı yolda da. buradan cbr daha kötü anlamı çıkmıyor tabikide. her motor kendine has özelliklere ve yapılara sahip. cadde kullanımı için üretilmiş farklı markalardaki motorlar farklı beklentilere cevap vermekte.
cbr daha ucuz parça maliyeti ile kullanıcının cebine hitap ediyor
sl hafif ve ince yapısı ile kıvraklığını ön plana çıkarıyor bunun yanında gaz tepkisi sınıfındaki motorlardan daha iyi
r25 2 silindir olması ile uzun yolda diğer 250 cc lerden farklı bir konuma sahip. 250cc ile 300cc arası bir yerde gidiş olarak.
toplum olarak kullandığımız markanın ister istemez gönüllü avukatlığını yapmaya çok meyilliyiz. oysa video daki 4 motorda bir birinden farklı nitelik ve teknik özelliklere sahip. CC leri aynı olduğu için aynı kefeye koyarak yargılamak büyük hata. AEA da videosunun sonunda inceden bu mesajı veriyor zaten. ne beklediğinize bakın ona göre seçin diyor.
benim SL im senin CBR ni geçer.. iyide geçse ne olurrrr geçmese ne olur? ben SL üzerinde sen cbr üzerinde mutlu isek gerisi hikaye. şimdi eşim bana takılıyor R25 ile seni geçerim diye, geç ama bir yere patlama diyorum, o bana ve oğluma sağlıklı lazım. sizlerde ailelerinize tek parça ve sağlıklı lazımsınız. bırakın falanca kişi sizi geçince memnun olacaksa olsun. sevaba girersiniz birini mutlu ettiğiniz için
kesinlikle doğru ama bende tabi sl kullanmadım, videolardaki karşılaştırmalarına baktım, "edit: 9 küsür saniye değil 6-7 saniyede çıkabiliyormuş başka videoda gördüm sl için, artı 160 küsür son hızları vardı, onlara hitaben yazdım tabiki sl cbr yanında 600 perfomansı sergilemiyor ama, anlam veremediğim cbr yıllardır sürerim, düz yolda rahatlıkla 160 - 170 e çıkabilen bir motor, bunu herkes bilir. Sl ise yine düzdeki videolarında 160 son hızları görmekte iken, sl 28 beygir sorun yok ama cbr neden 18 beygirde ısrar ediyor. SL zaten kalitelidir kesin ona itirazım yokta cbr ye öyle "18 olmasın 25 olsun hadi gerçekler ortada" demesine anlam veremedim, tamamen saçmalık değil mi sizcede ? ben sl yi kötülemek istemedim, zaten kawa bir tık öndedir herzaman.
Hız olarak cbr, sl nin biraz gerisinde kalabilir ama öyle ahım şahım bir fark olacağını sanmam. Bu arada viraj konusuna bende katılmıyorum, çünkü cbr viraj performansı ile bilinen bir motordu bugüne kadar.
Demek ki diğerleri dahada iyiymiş dicem ama kesinlikle cbr ın virajını kötüledikleri kadarda değildir.
Emin olun başka bir test yapılsın ordada cbr nin virajını beğenen olabilir. Bu işler öyle çok kolay ölçülebilen kriterler değildir. Çok takılmamak lazım.
Testteki bütün motorları ayrı ayrı beğeniyorum. Özellikle sl i. Fakat test bu değildir. İvmelenme, esneklik, fren mesafesi pistte zamana karşı aynı sürücü ile tur... En ufak sayısal bi değer olmadan 3-4 kişinin duygularını paylaşmasına test diyemem kusura bakmayın. Eklemek istediğim bi şey var;
1.5 sene. önce cbr ı alırken ninja 250 ile arasında çok kalmıştım. Viraj kabileyitini çok önemsediğimden onlarca test izledim ve her test cbr ın ne kadar kıvrak ve iyi döndüğünden bahsediliyordu. Hatta bi test ninja cup a cbr ile katılıp düzlükte ezilmesine rağmen virajlarda geçip kazanmıştı(On two wheels). Cbr yi aldıktan sonra gerek pistte gerek yolda virajlarda motorun yatış açısının sınırında onlarca kez viraj döndüm ve orjinal lastiğine rağmen bir kere viraj çizgim veya dengem bozulmadı. Zaten o limitteyken bozulsa mutlaka yeri öpmüştüm. Şimdi motor üzerinde rosso varken limitlerden çook uzakta takılmasına rağmen virajda sorun yaşamasına anlam veremedim. Gerçi 125 cc klasmanında fren performansı ile öne çıkan r125 için aynı şeyleri söylemesinden sonra şaşırmamam gerekir.
Kawa ve Yamaha nın tamamen yeni motosikletleri belki daha iyi dönüyordur ama bu çoğu testte viraj performansı ile öne çıkmış bi motorun bir anda viraj dönememesi anlamına gelmiyor. Tabii emeğe saygı yine yapsın yine seyredilsin ama sayısal değer katmalı testlere ki laflar havada kalmasın test niteliği taşısın.
bu tamamen SL in gaz tepkisi ile alakalı bir konu. cbr nin gaz tepkisi R25 ve SL den daha ağır kalıyor yoksa toplam hızda vs de cbr daha yavaş gibi bir argüman söz konusu değil. o da diğer kullanıcılar tarafından yanlış anlaşılıp farklı aktarılıyor.
konu frenleme olduğunda ise kawasaki daha kaliteli yaklaşmış bir de üstüne SL hafifliği vasıtası ile frene daha güzel tepki veriyor. yukarıda da dediğim gibi aralarında öyle büyük farklar söz konusu değil ancak motorların üretilme maksatları ile beraber kendilerine göre farklı yapıları olmalarından dolayı illa aralarında ufak tefek detay farkları olacak. bu motorların küçük hacimli tabiri caiz ise başlangıç veya geçiş motoru da olduğu göz önünde bulundurulur ise 600 cc veya üstü motorlar gibi kapıştırılmaları, kullanıcıları arasında sözlü veya uygulumalı yarıştırılmaları saçma. bunlar sokak motoru, pist versiyonları bile bir birinden farklı teknik özelliklere sahip oluyor.
Murat beyinde ''Toplum olarak kullandığımız markanın ister istemez gönüllü avukatlığını yapmaya çok meyilliyiz.''dediği gibi kendisi de gönüllü avukatlardan galiba
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
eee tabi iğneyi başkasına batırır iken çuvaldızıda kendimize batırmamız lazım. lakin ben asla fanatiklik boyutunda bir markayı savunmam. 250SL konusunda zaten + larından fazla eksilerini insanlara anlatmak için çaba harcadık ve hep içiize sineni alın diye bitirdik mesajlarımızı.
Barkın orada "arka tekerlekte 18 BG" klişesini yapıyor ama R25'i ışıl ışıl parlatmak için onun BG'sini krank gücü olarak veriyor. Boşverin, arka tekerlekte ne kadar güç olduğunun önemi var mı ? Aynı sınıftaki motorlardaki kayıplar oransal olarak üç aşağı beş yukarı aynıdır. Ancak 1000 cc yarış motorlarında, Panigale'de falan daha az kayıplı, hassas işlenmiş parçalar kullanırlar, onu da fiyata yansıtırlar. CBR250 27 BG'den 18 BG'ye düşüyorsa, o zaman R25 de 24 BG'ye düşer mesela. Sonuçta sayıların bir önemi yok, siz nasıl gittiğine bakın. Bu işin kilosu var, torku var, o torkun hangi devirde geldiği var. O yüzden o yarış videosunda CBR250R bir çıktı mı ondan sonra R25'in arayı kapatması zaman alıyordu. Son hızın yüksek olmasıyla 0-100 performansını birbirine karıştırmamak lazım. 0-100 tork ister, hafiflik ister, son sürat ise güç ister.
abi millet olarak yanlış yoldayız. ürettiğimiz hiç birşey yok,başkalarının ürettikleri üzerine ya o ürünü aşağılıyoruz ya da yukarılara çıkarıyoruz. yok honda böyle tokatlar,yok kawasaki eline verir,yok yamaha virajda şöyledir,böyledir (yazar burada kullandığı kelimeleri biraz daha ılımlaştırarak yazdı,anlayan anladı zaten. lan elin adamı tutup bir ürün icat ediyor,araba olsun,motosiklet olsun,beyaz eşya olsun.buna rağmen bir övünme yok. ama bize gelince otomatik vites araba kullanan gaydir,yok scooter kullanan motorcu değildir,yok ordan çin malı motor kullanan adam mıdır ? tarzında saçma sapan yorumlar. bak adam üşenmemiş düşünmüş,fren koymuş,debriyaj koymuş,far koymuş,lastiğini kaliteli hale getirmiş. kullananlar daha konforlu nasıl seyehat eder diye düşünmeye devam ediyor. biz ise sadece boş boş konuşmaya devam ediyoruz.
lan al,sür,bin git işte.
Düz ve tutan zeminde kiloları ve arka tekerleklerindeki gücün kısıtlı olmasından ötürü neredeyse her motor peglerinin altını sürtebilir. Ama yolda biraz eğim, dalgalanma varsa veya motosiklet arka arkaya virajlarda bir taraftan öbür tarafa hızlıca hareket ediyorsa süspansiyonun viraj kabiliyeti daha kolay gözlemleniyor. Cbr için daha önce de gözlemlediğim gibi bir sonuç çıktı. Ön amortisörleri viraj için yumuşak, 250 cc sınıfında yarışan her cbr250 nin ön amortisör yayı farklıdır. Yay olmasa da yağı farklıdır.
Belki bu yumuşaklık gidonda hissedilmiyordur fakat dışarıdan bakıldığında motor yatık vaziyette dönerken ön amortisörün hareket aralığı çok fazla bu da ön lastiğe binen yükte dalgalanma yaratıyor. Dönmüyor mu? Dönüyor.
Orada bahsedilen şey stabilite ve virajdaki güvenliliği.
Bir de inazuma için viraj dönüyor denilmiş ona şaşırdım. evet motor yatıkken çizgiye oturabilir fakat şu var;
İnazuma her ne kadar bu işlerin motoru olmasa da virajda denemiştim. Viraj öncesi diğer motosikletlerimde sorun oluşturmayan ufak bir kasis inazuma da soğuk terlere neden olmuştu. Kasisten geçtikten sonra motoru yatırmaya başladım ve neredeyse viraj çıkışına kadar motorun yaylandığını hissediyordum. Bildiğiniz yaylanma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------
Hocam 18 bg değeri için son videoda da yanlış söylediklerini söylememişler miydi. Hatta cbr videosunda da yazı ile düzeltme yapıp tekerde 23 bg olduğu yazılmıştı. İzlediniz mi?
Bütün yorumları okudum.Bende fikirlerimi yazim ...
İlk önce canımı sıkan konu AEA ya yeni katılan bayan arkadaş.Bu arkadaş ehliyetini daha yeni aldı eline yorumunun önem taşıdığını düşünmüyorum.
R25 bende çok beyendim ancak hondayı bukadar kötülemesi,dalga geçer boyutta eleştirmesi hoş olmadı.CBR kullanıcısı değilim.Öteyandan honda da geri kalmadı bu sene giysiyi komple değiştirdi.Motor kısmını değiştirmedi evet ama bu 250cc tek silindir motor kendini tamamen kanıtlamış bir motor neden değiştirsin?Honda ya bu zamana kadar hep küçük-ufak dediler far yakışmıyor dediler adam bunları halletti.Ben yeni kasayı oldukça başarılı buluyorum kullanma fırsatımda oldu.
Kawasaki sl sahibi arkadaşları fazla öfkeli buldum bayan motoru diyen arkadaşlara biraz kızmışlar.SL yide kullandım.
Tek hoşuma giden yanı gaz tepkisi,ivmelenmesi oldu.Onun dışında gösterge-sele konforu hiç beyenmedim.Motorun tipi duruşu güzel ama kalıp çok ufak gösteriş baya düşük.Bir bayana yada 1.60 max 1.70 kilosu az olan ince arkadaşlara iyi gider ama kalıplı adamın altında yok oluyor alet komik duruyor.1.60 lık ince bayanlarada çok iyi göründüğü için bayan motoru dendi normaldir bence.
İnazuma çok iyi motor gerçekten bence en iyi ve kullanışlı çıplak.
Toparlıyacak olursak abi bukadar çok hız istiyorsan git 600 al.R25 15.500 gibi fiyatlara geliyor lastikte koysan 16 yı geçiyor değermi?Bence Hayır!
Güzel ama 16 küsür fiyat geröekten komik.
Videolarda bu yeni başlayan bilgisiz arkadaşlar yerine fuat abi gibi adamlarla kıyaslasa daha iyi olur derim ben ..
Arkadaş videoyu sonuna kadar izlemediniz mi? Kanapanış cümlesinde baya bir anlatmış hepsinin artılarını eksilerini.
Hyo konusunda da barkının düşünceleri belli motor da değişmediğine göre tekrardan test etmek gerekli mi? Yada bu çekim iki yeni motor için yapıldı bir tanede önceden test edilmiş motosiklet lazımdı inazumanın sahibide orada olunca oda katılşdı al sana 4 lü test bence kullanıcı görüşleri vs barkının görüşü çekimler montaj 10 numara beş yıldız olmuş tebrik eder ellerine sağlık derim.
ne kadar saçma bir yorum, adam demek hondadan para alıyordu hondayı yere göğe sığdıramıyordu honda para vermeyı kesti oda dırek ıtın g*tune soktu bu mudur ağam? adam sana hondanın eksiklerini söylüyo o kadar para veriyosun ama yine de bi düşün istersen diyor uyarıyor senin dediğine bak.
çok çabuk satmış... ulan honda r25 den kalitelide bu adam hondaya mı gıcık olmaya basladı? hayırdır?
Ya yok eleştiriyosunda tamam da beyin kullan bence
zonguldak..
Cbr250nin parcalari ucuz falan degil ! Grenaj fiyati 150 tl olsa alip odami donatirim (!) Repsol kirmizi cizgi yapistirmasi bile 190 tl ? Full grenaj 400 e yakin olmaliydi... tam hatirlamiyorum sinyaller 160 tl cbr250 videosunda bi kac yanlis olumlu bilgi verilmis bence sorun yok, 18 hp olmasida komik geldi tabi kide R25 cok iyi gidiyor CIFT Silindir!!! ben olsam r25 alirdim 14bin verilir sonucta evladiyelik motor, bana bi sene beklemek fazla geldi (cbr)cift farida begendim aldim.
Ben artık güvenmiyorum bu testlere. Hele hele yanındaki üç beş kişinin söylediklerine zerre kadar inancım yok. Megelli testinde videodaki arkadaşın yere göğe sığdıramadığı ingiliz malı ingiliz malı diye haykırdığı. İnsanların önyargılarını kırmaya geldim diyerek bahsettiği motor hakkındaki yorumu budur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)