Bence motoru alıp tek başına topa tutsa daha da çok söveceklerdi bu nedenle yapmış. Bi önce ki 250 cc karşılaştırmada daelim in sahibi ve motoru savunan arkadaş aslında motorun sahibi değil o zamanlar cbr250 si vardı. Kendisi arkadaşım
Bence motoru alıp tek başına topa tutsa daha da çok söveceklerdi bu nedenle yapmış. Bi önce ki 250 cc karşılaştırmada daelim in sahibi ve motoru savunan arkadaş aslında motorun sahibi değil o zamanlar cbr250 si vardı. Kendisi arkadaşım
r 25 in 250 cc kategorisinde rakipsiz olması çok doğal . yani r 25 in karşılaştırmada olması bir kere yanlış.
r 25 in bu sınıfta karşılaştırılması gerek bence. en yakın rakipleri ninja 300 ve honda 500 r . bu 3 motorun karşılaştırılması daha uygun olurdu. bu 3 motor arasında bile r 25 ben burdayım diyor fiyatı olsun birbirine yakın güçleri olsun vs. alın teknik özellikler ne kadarda yakın. fark olarak honda 500 r 23000 tl ninja 300 17000 tl r25 14.500 tl siz olsanız bu 3 ü arasında hangisini alırdınız.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Bence karşılaştırmadaki tüm motorlar kaliteli ve isteğe cevap verir. O kötü bu kötü olayına gerek yok bence. Her malın alıcısı bellidir.
CBR'ı övdükten sonra böyle yerden yere vurması pek hoşuma gitmedi barkının ayrıca bence hazırladığı bölümde yetersiz. Benim pek hoşuma gitmedi istediğim sorular ve cevaplarını alamadım.
Biraz daha profesyonel olabilirdi pek tatsız olmuş. Hondacılar malından emin kötülemeyi pek takmıyorlar ama Kawasaki SL resmen kız motoru olmuş.
Tamam ince falan ama videoyu izleyenlerde kız motoru havası bırakıyor bence bu günde muhabbetini yaptık "aaa kız motoru" diye. Hoş değil olmamış.
O SL'in üstüne bir erkek otursaydı da anlatsaydı. Kız sürekli bana göre, bana göre diyip durdu.
Yerden yere vurmak yok aslında, cbr için kulağa kötü gelse de hiç bir ölçekte ''en'' olmadığını söylüyor. Hepsinden var işte Kendi motorundaki boyadan (1000rr) bahsederken bile hondayı tofaşa benzetmişti
Motosiklet teknolojisi ilerlemis olmasina ragmen son 5 yilda kulanilan materyaller ,malzene kalitesi vs 2000 li yillarda urerilen motosikletlere ragmen dusmustur.
Bu motosikletler tuketim motosikletleri.Seko arkadasa katiliyorum tek evladiyelik makine burada İnazuma.
Biz hem cok beygir olsun hem az yaksin hem harika gorunsun diye diye tuketici olarak bu urunleri bu hale soktuk.
Adamlarda alin bizde bunu yaptik diyorlar.
Simdi soru su ozellikle mtropol buyuk sehir trafiginde devir bandi bu kadsr genis (R25) bir makina ne kadar efektif kullanim acisindan.
Yada sasi yapisi (SL250) boyle olan bi motor kulkanim rahatligi acisindan ne kadar verimli olabilir.
Bu motosikletler "verimlilik" amaci ile uretilmis murunler degil tuketici talebi ve pazar kaygisi ile uretilmisler.
SS motosikletler dusik cc de 2000 li yillarda uretildiler ve safkan makinelerdi simdi bakiyorum sehir ici kullanimi yorumlaniyor bu aletlerin.
Bunlar gorunum ve sasi yapisinda Ss yani tutbo diesel araba degil az yakmasi zaten sacma ss cok yakar spor dinamik ve surus ozelliklerine sahiptir ancak "sehirici" gunluk kullanim motoru degildir.
Dunyada motosiklet sektoru 250 yi oldurmustu simdi diriltmedi aslinda biseyler yaptilar ancak eski 250 liklerin tadini vermedi.
Abartmamak lazim cc ve guc onemli bir etken ancak "verimlilik" en buyuk etkendir.Burada motoru alip pist yarisi yapacak kac kisi var?
İnazuma motosiklet acisindan on numara motordur.
R25 CBR,500 ile hicbir klasmanda bir araya gelemez ikisi cok baska aletler.CBR500 20 yasinda bile diri kalacak sekilde tasarlanmis.Bunu farkedemiyen biri motosikleti anlamamis demektir.Yada bir arastirin R25 in kullandigi on amortisor ne marka ve hangi sinif kac para dunya piyasasinda Cbr500 unku hangi kalitede.
Acikcasi halen urwticiler 500 cc ye kadar yeterince verimli ve kaliteli motosikletler urwtmiyor.
Bu nedende abartmamak lazim durumu.
ilerleyen zamanlarda elektriğin de darlamasıyla 400cc altı motosikletler revaçta olabilir. bu da sadece görünüm üreten firmaları biraz daha işlevselliğe itebilir.
enduro piyasasında bu beklenti hep var. bir de şöyle doğru düzgün commuter aletler istiyor millet. eski standart japon motosikletleri mesela tekrar revaçta. CG'ciler pek sevinmeyecek bu işe ama bence bu motorlardan da üretmeli firmalar.
Fiyatı çok fazla gözüken Yamaha SR400'ün de farkı bu aslında. Defalarca kaza yapmazsanız o motoru eskitebilmeniz mümkün değil. Inazuma'nın vites oranları biraz daha uzun olsa süper olacaktı. Bunun dışında on numara motor Inazuma...
Yorumlarını okuduğum Serkan abi (seko) ve newmoto76 abi bence forumdaki en bilgili üyelerden ,benim şu an motorum yok ama bende inazuma düşünüyürum.Uzun yıllar kullanmak dileği ile!Sadece inazuma mı yoksa inazuma f mi ona tam karar veremedim
Hatta belki forumdan fırça yiyeceğim ama acaba biraz bekleyip xj6 mı alsam diyorum ama çok güçlü olduğu için açıkçası çekiniyorum
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Benim gönlüm F'ten yana fakat biraz pahalı kaçıyor.
ninja 300 ü olan arkadaşım twin çok severek aldı, çokta memnun ama o kadar çok gezen birileri için dün isyan etti benzinden :D basmasan olmuyor, basınca para kalmıyor diyor. Satıp cbr alabilirim dedi adam. Motoruda mükemmel keyifli bir makine ama çok gezentiler için yakıt önemli arkadaşlar o yüzden cbrden şaşmicaksınız :D
@agrasiwe kardeşim. Arkadaşlarımda cbr250 ve ninja250 var. ikisindede defalarca test ettik. cbr %10 daha fazla hız gösteriyor. cbr 100km hızla giderken , ninja 92-91 arasında ibre. Eğer iki motoru test etme şansınız varsa bunu kendinizde görebilirsiniz zaten. o sebebten sl250 ile cbr250 arasında pek bi top speed farkı olacağını zannetmiyorum.
ordaki motorların hiç birisi kötü değil. hepsinin kendine göre özellikleri var ve hangisi alsan pişman olmazsın bana göre. Şu kötü motor , Bu kötü motor diye karalamaya gerek yok. Hangimiz son limitlerine kadar kullanabiliyoruzki o motosikletleri zaten ki o küçük farkları farkedelim. hele amortisör kıyaslaması çok komiğime gitti videoda
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
İşte aynı durum R25 kullanıcılarında da olacak. Hem çok devir çevirmesinden, hem de güçlü olup basmaya teşvik etmesinden dolayı çoğu kullanıcı 4 litre altına inemeyecek. Herşey güç ve görüntü değil işte, gerçek hayata da bakmak gerekiyor. "Benzin parası bana koymaz" diyorsanız o zaman tadını çıkarırsınız. Karşılaştırmalarda bu konu da hiç konuşulmuyor çünkü zaten Barkın'ın kendi kullandığı motorlar 100 km'de ortalama 8 litreden aşağı yakmıyorlar, ona göre 5 litre yaksa sorun değil. Motor seçerken günlük kullanımda ben bununla ne kadar yol giderim ? Biraz rahatsız, idare eder gibi duryor ama acaba uzun yol giderken beni yorar mı ? Artçım rahat eder mi ? Teste çıktınız diyelim, normal bir sürüşte hangi devirlerde gezmek sizi konforlu hissttiriyor. Bir üst vitese geçmek için her seferinde 8 - 9 bin devirlere ulaşmak mı gerekiyor yoksa 6 binde geçseniz oluyor mu ? Buna göre yakıt tüketimi çok farkediyor. Vitesi küçültmezseniz idare edecek kadar torku var mı ? Hep bunları sorgulamak lazım... Yoksa çık piste bas basabildiğin kadar sonra bitince de "Abi motor çok güzel gitti, çok güçlü alın bunu" deyince olmuyor. Bana gelmez yani...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------
Sanmıyorum. Suzuki motorun ağır olduğunu bildiğinden çeksin diye vitesleri kısa tutmuş. Kullanıcıların içinde çok iyi hızlandığını söyleyen bir sürü kişi var ama şikayetçi olanı görmedim. Test edebiliyorsan test et.
Bende İnazuma F diyorum. Ancak Fiyat/Performans eğrisinde biraz pahalı kaçıyor.
XJ6 hem soft hem hard bir motosiklet. 4 silindir yaklaşık 80 beygir güç oyle hiç kucumsenecek bir değer değil motosikeltte. Ben en az 3 yıl inazuma diyorum sevgili kardeşim.
Birde tekrarladığım ve inandığım birşey var deneyim yetenek elbette önemli ancak ülkemiz koşullarında 30 yaş altına 500 cc üzeri bir motosiklet şahsen önermem.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)