araçlar yakında tek silindirli motorlardan daha az yakıcak
Reklamlar
-
dizel motosikletler geliştirilse özellikle chopper cruiser modelleri için yeni bir akım olabilirmi
ses desen var titreşim desen oda var
birkaç tane var bu v2 normal dizel (turbosuz)
buda turbo intercooler lı turbo dizel tek silindir
ikisinde de tork converter (scooterlardaki kayışlı sistem ) kullanılmış düşük devir aralığından dolayı vites oranları ve fazla tork derdi kalmamış
verimliliği daha fazla ise neden olmasın
Reklamlar
-
Bir sıkıntınmı var, evde esin ile tartıştın mı, kafanda hep soru işaretlerimi var, iş yerinden streslimi çıktın bin motosiklete herşeyi unutursun.Kafa dağıtmak için en ideal araç. Daha rahatlamak istiyorsan al ekipmanlarını çık yolculuğa.Gittiğin yer dağbaşı bile olsa o kadar keyif alacaksınki ordan anlatamam. Araba gibi seni strese sokmaz ve düşüncelerinle başbaşa kalamazsın
-
Evoque adlı üyeden alıntı
Aynen oyle. Arkadas bastan beri soylenmesi gerekeni soylemis.
Bugun tamda bunun hesabini yapiyorduk ofisten arkadasla. Adam tuplu Polo ile neredeyse benim Akbaba kadar az yakacak. Gelgelelim o Polo'yu 20.000'e almis, Akbaba 2.30'e malolmustu. O adam 15 kmyi 1 saat 15 dkda gidiyor, ben 8 kmyi 16 dkda gidip eve variyorum. Pufur pufur ruzgari soylemiyorum bile
Bu arada bocam senin DH Konu Disi gecmisin var miydi? Nick cok tanidik geliyor.
Evet bir Cok Yerde uyeligim bu sekilde ama dh de benzer tam aynisi deil
-
Otomobil.burlarda hep kaliteli markalar ucuz O 3 bin e verilen motosiklet gariban isi cin mali, ama motosiklette fazla Para verincede az yakan yok aksine ne kadar para verirsen o kadar fazla Yakiyo
-
Biraz iyileşmeler var son yıllarda. 800 CC motorum 4,5 lt/100km yakıt tüketiyor şehir içi. Yalnız ben şehir dışı daha az yaktıramıyorum Şehir içi E-5 de 120 sokakta 50 yi geçmem. Lakin Teme çıkınca bi performans durumu oluyor ister istemez. Yine de bi depoyla 300 km altı pek olmuyor.
-
Arkadaşlar.
Sanırım konuyu anlamadınız.
Arkadaşın bahsettiği hadise ; Sürekli gelişen teknolojide otomobiller için yapılan gelişim ve arge çalışmalarının motosikletler için yapılmamasından dem vurmuş.
Bence haklı da..
-
yasdal adlı üyeden alıntı
Biraz iyileşmeler var son yıllarda. 800 CC motorum 4,5 lt/100km yakıt tüketiyor şehir içi. Yalnız ben şehir dışı daha az yaktıramıyorum
Şehir içi E-5 de 120 sokakta 50 yi geçmem. Lakin Teme çıkınca bi performans durumu oluyor ister istemez. Yine de bi depoyla 300 km altı pek olmuyor.
Ben de bunu söylüyorum işte, bana 80 BG gücünde 4,5 litre yakan bir tane benzinli otomobil gösterebilir misiniz ?
-
motosikletinize binerken yüzünüz gülüyor ise yakacak dert değil bence,
siz hiç arabasına binerken gülen eğlenen bi tip gördünüz mü ?
ben daha çok onları bir kutu içinde tıkışmış kaybedenler olarak görüyorum :D
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
sinanaksu adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar.
Sanırım konuyu anlamadınız.
Arkadaşın bahsettiği hadise ; Sürekli gelişen teknolojide otomobiller için yapılan gelişim ve arge çalışmalarının motosikletler için yapılmamasından dem vurmuş.
Bence haklı da..
Ben buna katılmıyorum. Yapılıyor ama üst modellerde yapılıyor. Alt modellerde yapılanına en güzel örnek MT 125. Onun da fiyatını görüyorsunuz. Zaten AEA'ya kalsa ucuz motor olmasın ama hepsi son teknoloji olsun, onun 70 bin TL'lik motor kullanan elit arkadaşları ikinci motor olarak alsınlar. Biz de ağzımız açık bakalım.
Bakın yine yazıyorum, bu işin doğası gereği, öyle 1 litre ile 100 km gidecek 125 cc bile motor yapamazsınız. Elinizden gelenin en iyisini yapın, belki 1,5 litre yakar ama iki katı pahalı olur. Otomobillerde bunun yapılmasının sebebi CO2 atıkları yüzünden verginin artması. Zaten MT 125 gibi motorlar bütün araçlardan daha az CO2 atıyorlar.
-
konu dışı ama, otomobil satışları ilk 3 ayda, geçen yıla oranla %50 artış göstermiş
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
Yeni aldığım Hybrid alet 3.7 yakıyor, motorum da o kadar yakıyor. Teknolojik olarak geri kaldığına ben de katılıyorum.
-
Dunya uzerinde icten yanmali fosil yakit kullanan hicbir motor 2 lt altini yakamaz.Yercekimine , fizik kurallarina aykiri bir durum olur bu.Bu isin bir dibi var oda 2lt.daha altinin ornegi yok.
Yeni nesil teknoloji elektrik motorlari olacak motisiklette.
-
Bu durumun öncelikli sebebi motosiklet motorlarının küçük hacimde fazla güç üretme gerekliliğidir. Bu nedenle yüksek devir çevirecek şekilde tasarlanırlar. Aynı tasarım prensibine sahiip motorlardan yüksek devir çevireni daha düşük verimli olur.
Ayrıca yakıt tüketim etkenleri de farklıdır. Bir otomobil ağırlığı nedeniyle şehir içinde şehir dışına oranla çok daha fazla yakıt tüketir. Motosiklet ise aerodinamik yapısı kötü bir araç olduğundan (sürücüsü üzerine yatan SS harici) şehir dışında yüksek hızlarda çok avantaj sağlayamaz. Yani şehir içi 4lt yakan 250cc'lik bir motosiklet şehir dışında en az 3,5lt'ye düşüyor. Şehir dışında 3,5lt yakıt tüketen günümüz ileri teknoloji dizelleri ise şehir içine girince 5-6lt'den aşağı zor iniyor.
Ek olarak otomobillerde yer olduğu için kullanılan ek teknolojiler de var. Motosikletlerde bu yer yok. Olsa da ağırlaştırıyor. Ağırlaştırmasa da motosikletin kullanım oranı düşük olduğundan fiyat artıracağı için eklenmeyebilir. Nitekim motosikletler hala 2g/km emisyon değerine tabi iken 4 tekeleklilerin sınırı 1g/km. (Euro3 MC & Euro5)
Otomobil-motosiklet karşılaştırmasını en iyi Honda NC serisiyle yapabilirsiniz, çünkü motor yapıları otomobillere çok yakın. 1500'lik, 110hp'lik standart bir benzinli otomobil şehir dışı 5-6lt şehir içi 8-10 litre yakarken, tam yarısı 750cc'lik 55hp'lik NC şehir dışı 3-3,5, şehir içi 4-4,5 litre yakıyor.
Bu arada teorik olarak turbo dizel bir motorun verimi, düz bir benzinli motorun veriminden %30-35 kadar yüksektir. O yüzden düz atmosferik otomobil motoruyla karşılaştırdım.
-
abeciMotoru adlı üyeden alıntı
konu dışı ama, otomobil satışları ilk 3 ayda, geçen yıla oranla %50 artış göstermiş
Bunun 2 sebebi var.
1) Geçen yılki ÖTV artışından sonra otomobil talebi "ertelenmişti", bu sene patladı.
2) Bu yılki döviz artışları daha fiyatlara tam olarak yansımadı, ayrıca önümüzdeki seçimlerde de koalisyon ihtimali var yani döviz daha da artabilir. Sonuçta " fiyatı daha da artacak" kaygısı ile otomobil alacaklar bayilere hucum ettiler.
-
drtayfun adlı üyeden alıntı
Yeni aldığım Hybrid alet 3.7 yakıyor, motorum da o kadar yakıyor. Teknolojik olarak geri kaldığına ben de katılıyorum.
Motorunuz Hybrid mi?
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
araçlar o kadar gelişiyorki motosiklet için hiç birşey yapılmıyor ne güvenlik ne bişey abi ismini veremicem ama şehir içinde 15 kuruş yakan dizel alman malı var gerçekten çok iyi yani, günümüzde tek silindir 100 kilo 150cc motosikletlerimiz bile 10 kr yakıt tüketiyor, 4 silindirli bu araçların yarısı gücünde 4 de bir hafifliğinde motosikletlerimiz 35 kr falan yakıt tüketiyor, ha tabiki o araçlarımız bu cihazlar kadar gitmez ama zaten rahat yayılmışsın ne gerek var dikkatli hızlı gitmeye valla en sonunda araba alıp motoru bıraktırtcaklar bana zaten her yer tehlike..
benim lafım bu dünyanın liderlerine ama varsa mantıklı bir yorumunuz beklerim
en az 50000TL veriyorsun ve yakıt tüketimi kilometrede 15-20 kuruş oluyor.
Otomobillerin yakıt dahil 100000km'deki toplam işletme maliyeti (yaklaşık olarak) şu sitede > http://yuzbin.net/
Motosiklete de 3 buji, süperşarj, turbo, doğrudan enjeksiyon, elektrikli manevra motoru vs koy o da çok çok az yakar. Ör: Bajaj Pulsar (Saydıklarımın hepsi yok ama bir kısmı var)
-
Bu noktada konu zevk veya zaman kazanımı falan değil. Arkadaş teknolojinin geliştirilmediğini ortaya atıyor. Haksız mı? Adamın sorduğu soruya bak cevaplara bak, 2-3 tanesinde konuya değinilmiş gerisi "Zevk Meselesi". Bu nasıl bir cevap arkadaş, nasıl bir zihniyetin cevabı bu? Cevabınız yoksa bari kalabalık yapmayın. Cevaplara bakmak için gereksiz ve bom boş 4 koca forum sayfası okumak zorunda kaldım. Yok mu bu gereksizleri temizleyen bir sistem.
Cevap: Konuyu açan arkadaş komple haklı. Kesinlikle yakacak. Hatta gelecekte motosikletler form değiştirecekler. Şuan kullanım amaçları belli. Yakıt/performans oranı pek önemsenmiyor, akaryakıt bol olduğundan. Ancak ileride fosil kaynaklı yakıt azalacağından pek çok devlet akaryakıtlı motosikletleri yasaklayacak veya kota koyacak. Çoğu elektrik kaynaklı araçlara dönüşecek, bununla beraber motosiklerlerde evrimleşecek. Şu 2 lt mevzusu da tuhaf ama gerçek. Tuhaflık aslında teknolojinin kendinde gizli. İçten YANMALI motorlarda enerjinin çok çok büyük bir kısmı ısı olarak ortaya çıkıyor ve biz bu ısıyı soğutma sistemimiz ile dışarı atıyoruz. Yani o 2 litrenin 1.7litresi ısı gerisi Hissiyat dediğimiz şey işte.
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
hiçbir araç bana motordan aldıgım zevki vermiyor isterse litre litre yaksın ben zevkim için biniyorum.
Aynen katiliyorum 😄👍
-
Adamlar Manuel toyota yaris 1.4 motor araçla 100/3 lt yakıyor
Vallahi bravo
-
23 Haziran 2015, 12:04
#80
F54 adlı üyeden alıntı
Adamlar Manuel toyota yaris 1.4 motor araçla 100/3 lt yakıyor
Vallahi bravo
oha gerçekten benim tek silindirli motorum 3.2 lt yakıyor sert kullanımda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)