hız kazandıktan sonra mesele o hızı rüzgara karşı korumakta bitiyor. yapısı itibarı ile Arabalar rüzgara karşı daha korumalı.. Bir de motorlar gibi dar olsalar o zaman bakın yakıt tüketimine
hız kazandıktan sonra mesele o hızı rüzgara karşı korumakta bitiyor. yapısı itibarı ile Arabalar rüzgara karşı daha korumalı.. Bir de motorlar gibi dar olsalar o zaman bakın yakıt tüketimine
Beyler,
Memelekette benzin 5 tl gibi birsey , com yakiyor derken bunu da unutmayin .
Ayrıca yüksek sıkıştırma daha azyakıt tüketimi demek. Ürünler sürekli teknolojinin gerisindedir. Halka inmesi karar veren merciilerin isteğiyle olur. Dünyayı yönetenler diyebiliriz. Bilgi her yerde her zaman halktan saklanır.
3,8 lt yakıyor ama hangi şartlarda yakıyor bu konuya hiç değinen olmamış.Dümdüz kaymak asfaltta yüksüz (tek kişi),trafiğin olmadığı,rüzgarsız bir yolda sabit 60 km hız ile o değeri verebiliyorsa bu aldatmacadan başka bir şey değildir.
Tabii ki otomobiller fazla yük taşıma,daha güvenli olması,yakıt konusunda taşıdığı yüke oranla az tüketmesi gibi konularda daha ileride oldukları su götürmez bir gerçek.
Ama günümüzün ruhsuz 4 tekerlikli konserve kutularının yanında motosiklete binmek o rüzgarı ve özgürlük duygusunu hissetmek paha biçilemez.
Tabii otomobillerin satın alım maliyetleri de bir o kadar yüksek.Güzel diyebileğin orta halli sıfır bir otomobil bile 60.000 -70.000 tl bandından başlıyor ki bu paralara alınacak motosikletin hazzını kesinlikle ama kesinlikle veremez.
(Tabii çoluk çocuklu otomobile ihtiyacı olan aileleri tenzih ederim
Bu saçma sapan karşılaştırmalara yorum yazmaktan sıkıldım ama yine de yanlış bilinenleri düzeltmek adına yazıyorum. Birincisi benzinli araç ile dizel aracın yakıt tüketimlerini kıyaslayamazsınız. Benzin motorunun verimi yaklaşık %25'tir, dizel motorunun verimi ise yaklaşık %45'tir. Keza turbo olan motorla turbosuzu da kıyaslayamazsınız çünkü turbonun yanma verimine katkısı çok fazladır. Dolayısıyla elmayla armutu kıyaslayıp yorum yapamazsınız. Lütfen bu tip kıyaslamalara yorum yapmadan önce neleri gerçekten bilip neleri bilmediğinizi bir düşünüp ondan sonra yorum yapalım. Mesela sıkıştırma oranının bu işe etkisini gerçekten biliyor muyuz yoksa kafadan tahmin mi ediyoruz ? Bildiğimizi varsaydıklarımızı okulda mı öğrendik yoksa ustadan mı duyduk ? Ustadan duyduysak ustanın doğru bildiğine nasıl güvenebiliriz değil mi ? Bunlar motor söküp takmakla, karbüratör temizlemekle malesef öğrenilmiyorlar.
Şimdi konuya dönersek, bugün motosikletlerin geldiği son noktaya bakmak istiyorsak kıstas alacağımız motorlar yarış motorları olmalıdır. Örneğin BMW S1000RR diyelim. Bu motosiklet 1000 cc hacimden yaklaşık 200 BG güç üretiyor. Litre başına 200 beygir. Bunu turbosuz, atmosferik bir motorla yapıyor. Aynı şeyi yapabilen turbosuz, kompresörsüz bir otomobil gösterebilir misiniz ? Ve yakıt tüketiminin ne olduğuna da bir bakın. 200 BG gücünde benzinli turbosuz bir otomobil 100 km'de kaç litre benzin yakar hiç düşündünüz mü ? Veya S1000RR kadar performans verebilen bir otomobilin kaç litre tükettiğine bakın isterseniz. Ayrıca bu işlerin teorik bir limiti var ve malesef ki sizin hayal ettiğiniz değerlerde yakıt tüketmek bu malzemeler ile münkün değil. Mümkün olsaydı elbette yaparlardı. Bu konuda çözülememiş, bulunmamış bir nokta yok. 100 sene önce vardı ama şu anda yok. İçten yanmalı motorun her şeyi biliniyor. Bütün iş malzemelerde bitiyor ve seri imalat şartlarında kullanılan alüminyum, magnezyum, titanyum, çelik gibi standart malzemelerle bu iş bu kadar oluyor. Ha, komple seramik motor üretip hiç soğutmadan 3000 derecelerde çalıştırırsanız (kırılgan da olmayacak) o zaman hayal ettiğiniz değerlere ulaşırsınız. Tabi sıcaktan motorun üzerinde oturabilirseniz.
Mazdanın arge mühendisi belgeselde bahsetti. Yakıt tüketimlerini 2 litreye çekmek durumunda kalıcaz dedi yakın zamanda. Bu da daha yüksek sıkıştırma demek. Dedi.. Senden iyi bildiğine eminim SEKO
bu benim konu tutar hacii^^ ama lütfen yazım yanlışlarına vs. saçma sapan şeylere takılmayalım takılan varsa bizler onu takmayız bunu unutmayalım
yanlız motorcu oldugum halde böyle konular gördükce motosikletten soguyorum tek problem yakıt değil en büyük problem tehlike
Benim motor teknoloji yoksunu bir alet ama 100kmde 2 ltre tuketiyor varmi 2 litre 100 km giden kutu
Arabalarda ekonomi için firmalar milyonlarca dolar harcayıp arge yapiyorlar. motosiklette ise bu çok daha kısıtlı. firmalar nedense yakıttan önce performansa önem veriyorlarki bu çok yanlış.
200hp litrelik yapacağına 160hp yap 2-3 litre daha az yaksın. bu mantıktan bakmıyorlar malesef. Yakıt günümüzde en önemli şey zaten fosil yakıtlar bitmek üzere 50 yıllık bir ömürden bahsediliyor adamlar halen fosil yakıtlı motor geliştirmek için uğraşıyor. Bu dünya kapitalist petrol şirketlerinin oyunu artık elektrik zamanı geldide geçiyor bile. İçten patlamalı fosil yakıtlı motorlar bitti çoktan verimsizler. yakıtı %25 verimle kullanabiliyor atmosferik motorlar. elektrikte bu %80
Bir an önce teknoloji elektriğe geçmeli hadi geçmedi diyelim diesel olmalı dieselde verim %45 civarı hem aynı litre yakıtla verim daha yüksek hemde daha ekonomik ve atık gaz oranı az. diesel daha ekonomik ve üretimi daha pronlemsiz oldugundan benize göre çok avantajlı daha uzun yıllar korumamızı sağlar fosil yakıt hammeddesi rezervimizi.
Yani diyeceğim şu an motosikletler çok salakça yakıt tüketiyor acilen mantığın değişmesi lazım. 1000kg lık rüzgara karşı sürtünme noktası çok olan 4 tekeri yere basan araç 5 litre tüketiyorsa. 100kg lik hava sürtünmesinin çok az olduğu 100 lük cub motorun üstelik iki ince teker giden 300-500 ml yakıt tüketmesi lazımken maşallah 2-2.5 litre tüketiyor böyle saçmalıkmı olur.
O daha az yakıyor denen araçların yol bilgisayarı durur vaziyetteki tüketimi hesaba katmıyor, hatta çoğu 20 km/s süratın altındaki yani en çok yaktığı kaldırma anındaki yakıtı da hesaba katmıyor. Hele bir de trafiği, dur kalkları hesaba katarsan motosikletten az yakan araba hala yok merak etme 1.4 dizel fiestanın fabrika verisi 100 km'de 4 litre civarı, mt07'ninki de 4 litre civarı. Fiesta sahibi arkadaşımın 20 lira ile yaptığı yolu ben 10 lira ile yapıyorum ki fiesta dizel, motosiklet benzinli.
Hersey bi yana bu gidisatla zaten millet motor yerine araba vs alacak fiyatlar yarisir hale gelmeye basladi iyice.
dün okula gitmek için 5 dk lık yolu 45 dk da gittim hayvan gibi trafik vardı istanbulu aratmicak şekilde, e trafigin bilmemneyin çözümü belli ülke motosiklete destek çıkmazsa kimse çıkmaz herkez arabaya biner öyle oluncada işte araba çok daha iyi gelişiyor
Dün Yalova-İstanbul yaptım,150 km civarı yol, 3.5 lt/100km yaktım.Hybrid Toyota Yaris. Benim x-max da o kadar yakıyor zaten.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)