araçlar yakında tek silindirli motorlardan daha az yakıcak
Reklamlar
-
Alisilin adlı üyeden alıntı
Motosikletler otomobillere nazaran çok yakıt tüketiyor bu bir gerçek. Sürat için yapılmış motosikletleri saymayacağım, fakat ekonomi için üretilen motosikletler de çok yakıyor, ufacık motor eti ne budu ne?
Şimdiki aracım Tdi inanılmaz düşük bi yakıtı var, fakat dizelle benzini kıyaslamayacağım, önceki aracım benzinliydi. Şehirdışı sakin kullanımda 28 kuruş yakardı, motosikletim 12 kuruş yakardı. (benzin 4,5 TL)
otomobil 1300 kg 4 silindirli (Golf 4 1.6 benzinli)
motosiklet 110 kg tek silindirli. (Ybr 125)
'Zevk işi bu birader yakarsa yaksın' diyen tiplere de uyuz oluyorum, hem zevk işi olsun hem az yaksın o zaman olmaz mı diyeceksin?
Malesef ki bu işteki verimlilik bu şekilde. Biraz daha iyileştirilebilir ama öyle hayal edildiği gibi değerlere yakalanamaz. Sabit hızdaki yakıt tüketiminden bahsederseniz o zaman otomobilin motosikletten 10 kat daha ağır olmasının da çok önemi kalmıyor çünkü işin içinde ivme yok. YBR zaten nasıl kullanırsanız kullanın o kadar benzin yakar ama Golf'ü şeghir içinde kullanırsanız en az 8 litre yakarsınız yani YBR'nin 4 katı kadar. ikisinin de limitlerini zorlarsanız YBR 3 litre yakar, Golf ise 15 litreleri bulur. Peki şöyle bir kıyaslama yapalım, 100 BG olan Golf ile 100 BG olan bir motosikleti kıyaslayalım. İkisi de bir kez uzun yolda sabiti gitsinler, bir kere de golf'ün sozn hızında gitsinler. Her iki durumda da motosiklet çok daha az yakacaktır ama bakınca aynı gücü verebiliyorlar. Ben MT-07 ile 120 km hızda sabit giderken anlık 2.7 litre görüyordum. Bunu verebilecek benzinli araç bulamazsınız.
Tamam motorlar cüsselerine göre fazla yakıyor gibi görünebilirler ama bu işin teorisi böyle. Kimse fizk kurallarının dışına çıkmaz. Evet durum biraz daha iyileştirilebilir ama motosiklet için buna değer mi ? %10 daha az yakmak için 125 cc motorda maliyeti arttırmak ne kadar mantıklı ?
Reklamlar
-
Selam arkadaşım.Gerçekten çok güzel yazmışsın,tebrik ederim.Ama müslümandan başkasını dost edinmememiz gerek derken,sen de ayrımcılık yapmışsın.
Beni sorarsan,ben de müslümanım.Ama insanları dinine göre değil,insanlığına göre seçerim.Bu müslümanlık ayrımcılığı olmamış hiç.
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
arkadaş şu konuda hakli motorlar guc -agirliklarina oranla yakitta asiri verimsiz.
ama tdi lar ile karsilastirmassaniz, nc750 1.6 benzinli bir aracin yarisi kadar yakip sollamalarda 2 misli performansli.
Ana pazar olan Avrupada bir maasla bizim 5 katimiz benzin alinabildiginden onlara suyla calisiyormus gibi geldigine eminim.
Simdi az yakma odakli bu motora tdi motor konsa yakit yuzde 40 duser ama fiyat 7 bin eurodan 10 bin euroya cikar hedef kitleden uzaklasilir.
yani gelismis ulkeler bazinda daha az yakanina ihtiyac yokken 3. dunya ulkeleri icinde uretim yapmak kar amacli sirketlerin isine gelmiyor arge ve yeni tasarim masraflari acisindan.
mesela Hondaya gore az yaksin diyen Türkler pcx e binmeli
İstanbulda 2.5 litre ile ise gider gilirsin. Tdi aracla bile en az 6 lt kimse kimseyi kandirmasin
Sana katılmıyorum. Ekonomik araç asıl avrupa ülkeleri için gerekli. Ekonomi ve gereksiz tüketimden ısrarla kaçınıyorlar. Hem keseye hemde çevreye faydalı olabilmek için çaba gösteriyorlar. 3. dünya ülkelerinde ise paranın alabildiğini alıp gösterişin dibine vuruluyor. Ha birde ikinci elde de zarar etmemek lazım )
kurubuz adlı üyeden alıntı
Otomobil üreticilerinin verdiği yakıt rakamları en mükemmel şartlar altında 90 km sabit hızda, otobanda yapılan tüketimi gösteriyor. Ancak gerçekte böyle değil. Motosikletler hala ortalama ( ş.içi ş.dışı karışık) yakıtta otomobillerin çok altında yakıyorlar. Kullandığım CBF1000 her şartta 1.6 HDI motorlu dizel aracımdan daha az yakıyor.
Sanırım sen uzun süredir otomobil sahibi olmadın. ) Toyota vw citroen gibi markaların otomobilleri motosikletlerden az yakıyor. Tüketim değerleri 4.0 litre dizel yakıt ortalamasını yakalıyor. Motosikletlerde bu tür ekonomiler mümkün değil.
Başlığı açan tükçe özürlü arkadaşın da değinmek istediği bu teknoloji yoksunluğudur.
1 tonluk aracın yakıt tüketimi ile 150 kg lık aracın yakıt tüketimi arasında fark olmamasından bahsetmek istemişti.
Motosiklet her ne kadar araç olsa da unutmamak gerek ki amaca hizmet eden bir araç. Amacımıza nekadar hizmet ettiği önemli.
CBF 1000 yada R1200 gs e binen birisinin amacıyla 125 cc motosiklete binen kişinin amacının aynı olduğunu düşünmek yanlış olabilir.
-
yola çıkınca gazı çektiğim zaman beni heyecanlandırmıyıcaksa isterse hiç yakmadıktan sonra ne anlamı kalcakkı
ve inanın ben motorumun ne yaktığını hiç hesablamadım ve hesab etmemde ( orta düzeyli bir bütçem var çok zengin değilim merak etmeyin :D )
hep şu vardır kafamda atı alan arpasını düşünmez
-
şu an mevcut elektirikli motor sistemleri zaten arabalardan çok daha iyi yakıt olarak tek problem motosikletlerde henüz bu sistemlerim malum sebepler ile kullanılmıyor olması. hiç hybrit teknolojisi kullanılan bir motor gördünüz mü mesela ?
-
Ağırlık kaygısı ve buna bağlı olarak pahalı materyallerin kullanılması mecburiyeti, bu gelişimin önündeki en büyük engeldir.
-
İçten yanmalı motorlar içinde bir şeyin dibi var. Şuanda VW bluemotion polonun yakıt tüketimi ortalaması istanbul koşulları için soyluyorum 4 ü zor görür. Yeni nesil otomobiller az yakıyor ancak basmazsan az yakıyor. Motosikletin ara hızlanma değerlerinde örn. nc750 nin ara hızlanmalarına yakın bir şekilde bir otomobili kullanın zaten karışık tüketimi bariz çok yükselecektir. Düşmesi de mümkün değil.
Memlekette herkes yakıta takmış durumda dizel araçlara 10 bin tl fark veriliyor bu nedenle. Asıl soru şu düşük yakıt tüketimi neden var? Tasarruf için. Otomotiv sektörü aslında gizli ve yüksek maliyeti özellikle yeni teknoloji diesel araçlarda kullanıcıdan çıkarıyor. Yani vw disel motor aracın 30 bin bakımı kaç tl? 50 bin bakımı kaç tl. ye çıkıyora bakıldığında ciddi rakamlar söz konusu. Motosiklette bu bakım maliyetleri söz konusu bile olamaz.
Kaç tl yaktığına değil. İşletme maliyetine bakmak lazım. Otomobil aynı yakıtı yaksa bile işletme maliyeti açısından motosiklet en az 1/5 tir.
-
Ortalama 15 kuruş yakan araba yok. Sahiplerinin düşük söylemesi. Başka bişey değil.
Şehir içi su bu devreye girince çok yakıyorlar. Hele almanlar ekonomıklıklerıyle bilinen araçlar yapmazlar.
Peugeot Citroën Renault motorları daha az yakıyor.
Korelıler verileri düşük gösteriyor. Abd dr tazminat ödediler bu sebepten.
-
şunuda bilmenizi istiyorum 3,4 lt yakıt sarfiyatı olan araçların maksimum devri 3000-3750 dir ama bir cbf150 bile bakın onun iki katından fazladır .
yav birde konuşulanlara anlam veremiyorum adamlar çıkıyor bu ortlamalar gerçeği yansıtmıyor diye .yahu biladerim bunlar referans değerler tabiki adamlar senin gündelik gittiğin yollardan ,sürücü faktöründen,modifiyakasyonundan vs le ölçmücek buna göre değer verip diğer araçla kıyasla diye :D
nasılki adamlar fabrika verilerinde bu aracın son hızı bu derken katrana bakıp ölçüm yapmıyor bir sürü yöntemle bunu buluyorlarsa buda öyle poff valla neden bizim otomobil değilde pinpon topunu bile yapamadığımız ortada
-
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Hocam şehir içinde Murcielago ile mi geziyorsunuz, o nasıl bir modelin yakıt tüketimi öyle :D
3000cc V6 kullanıyorum. Haliyle ne kadarda ekonomik kullansam da şehir içinde daha aşağıya düşüremedim.
-
okican adlı üyeden alıntı
Az yakan otomobilin alım maliyeti 50 bin tl.
Az yakan motosikletin alım maliyeti 3 bin tl.
İşte aranan cevap, olayın özeti bu hocam. Hakikaten 1.2 motorlu az yakan araba rahat 45bini görüyor. 2 tane araba almaya kalksanız neredeyse bir daire parası.
-
okican adlı üyeden alıntı
Az yakan otomobilin alım maliyeti 50 bin tl.
Az yakan motosikletin alım maliyeti 3 bin tl.
Şunlara ek olarak motosiklete göre arabanın MTV, ÖTV, Trafik Sigortası kat be kat pahalı motordan.
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
Bahsettiğiniz olay sadece İstanbul'da oluyor. Onun dışındaki bütün şehirlerde trafik gayet akıcı. O zaman biz motosiklete binmeyelim.
Allah aşkına gece gece güldürdün sen gel antalyaya bi bak
-
Merhaba
Doğru olanı yazdım.Allah 'ın ayeti bu.
“Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin!” (Mâide: 51)
Yazarken tam olarak aklıma gelmediği için tam yazamadım affola.
Müslüman isek emir belli sorgulamadan uymak gerek.
Bilg.
Sayg.
-
Aynen oyle. Arkadas bastan beri soylenmesi gerekeni soylemis.
Bugun tamda bunun hesabini yapiyorduk ofisten arkadasla. Adam tuplu Polo ile neredeyse benim Akbaba kadar az yakacak. Gelgelelim o Polo'yu 20.000'e almis, Akbaba 2.30'e malolmustu. O adam 15 kmyi 1 saat 15 dkda gidiyor, ben 8 kmyi 16 dkda gidip eve variyorum. Pufur pufur ruzgari soylemiyorum bile
Bu arada bocam senin DH Konu Disi gecmisin var miydi? Nick cok tanidik geliyor.
-
Konu tutulmus yakarsa yaksin diyenler haricinde herkeze tesekkur ederim aralardada cok guzel yorumlar kazinmis, evet gercek olan motosikletin eti buduna gore verimsiz olmasi ama merak etmeyin bu siteye giren bir adam motosikleti birakamaz birakmicazda zaten ama, gercek yani bu motosiklet cok yakiyo
-
geçen aea'da konuşuldu bu konu. özetle "motosiklette kullanılan motor teknolojileri otomobilde kullanılanlardan çok geride". yani o teknolojiler kullanılsa orantısal olarak düşük yakacak motosikletlerde. ama o zaman fiyatları değişir gibi. en az yakanlardan ybr mantıksal olarak 1600cc bir arabanın maksimum 10da birini yakmalı. ama gel görki 2.4 litre karma tüketimi var.
-
kulaktan dolma bilgiler bunlar. eşten dosttan duyduğunuz "10 kuruş yakıyor abiii" lafına güvenmeyin. hele katalog verilerinde yazan 3.8 litre/100 km gibi rakamlara hiç güvenmeyin.
renault clio, megane, fiat linea, ford focus dizel modellerini; benzinli ve otomatik olarak renault fluence 1.6, nissan juke 1.6 ve vw jetta 1.4 tsi modellerini yıllarca kullanmış biri olarak söylüyorum
* 10 kuruş veya 3.8 litre/100 km rakamlarını boş yolda, hiç trafik ışığında beklemeden, 60 km hızla 1300 devirde tıngır mıngır giderken belki yakalarsın.
* dizel motorlu bir aile arabası normal şehir trafiğinde 6,5 litre/100 km yakar; köprü trafiğine girerse bu rakam daha yukarılara çıkar.
* benzinli bir aile arabası normal şehir trafiğinde 9-10 litre yakar. kırk yılda bir, e5'de yol boşsa, tıngır mıngır 70 km hızla gebze'ye kadar gidersen 7 litreye falan düşüyor, ama öyle şansı nerede buluyorsun.
öte yandan honda nc750s, aynı güzergah normal şehir trafiğinde 3.5 litre/100 km yakıyor. daha ne olsun?
-
Motosiklet sektöründe Ar-ge ler yakıt konusundan ziyade performans agirlikli ve nasıl daha az maliyetle üretebiliriz mantığıyla yapılıyor.
-
Ş.içi 200cc pulsar 3 lt, ş.dışı 2,5 lt
Ş.içi 1.5dci QQ 6 lt, ş.dışı 5 lt yakıyor.
Haaa biri 24 hp 140kg; diğeri 110 hp 1580kg.
Çol çocuk olmasa hayatta arabaya binmem o ayrı konu.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)