Birde bu değerler lpg ile meydana geliyor, benzin'de bu kadar yaksınlarda görelim, o tek silindirli motosiklete lpg taksın motor ömrü bitene kadar gider heralde. :
Birde bu değerler lpg ile meydana geliyor, benzin'de bu kadar yaksınlarda görelim, o tek silindirli motosiklete lpg taksın motor ömrü bitene kadar gider heralde. :
Direk konuyla alakalı değil ama lütfen şu kuruş hesabını bırakalım arkadaşlar. Bir değer söylüyorsunuz 1 yıl sonra hiç bir tutarlılığı kalmıyor. Adamlar boşuna x lt/100km birimini kullanmıyorlar. Paylaşımların gelecekte de fikir verebilmesi açısından alışalım buna lütfen.
bunu burda daha öncedende konuşmuştum ama ne türkiyede bu lafların değeri var ne de değiştirebilecek potansiyelimiz.
motosikletler daha euro4 emisyonlarına çıkabildi mi?
motosikletlerden çıkan emisyon otomobillerden az olsada çıkan zehirli gazlar otomobillerin kaç katı fazladır.(teknoloji ve rüzgar direnci)
yıl oldu 2015 otomobillerde gördüğümüz turbo teknolojisini daha fabrika çıkışlı motorda yeni gördük oda intercoolersız
enjeksiyon püskürtmeyi daha küçük cclerde yeni yeni alışmakta sayılırız
yani diyeceğim o ki motosikletlerin teknolojisi otomobillere göre çok yavaş gelişmiş şuanda çok geridedir ve otomobillerde aerodinamik tasarımından dolayı sürtünme kat sayısı azdır . o yüzden cahil adamları bi mevkilere getiripte en iyi ulaşım aracı motosiklet ,sıkışık trafiğe çözüm ,en az benzini yakar,doğayı en az kirletir diye halka atıkları yalanları görünce çıldırmamak elde değil. motosiklet zevk işidir bunu böyle demek lazım
Şimdi bazı tespitler yapayım :
1 - Şehir içinde kilometrede 15 kuruş yakan bir araç yok. Bugünlerde firmalar meydanı yine boş bulduklarından bol keseden sallıyorlar. Geçen gün şimdi hatırlamıyorum ama Passat olabilir, şehir içinde 3.9 litre yakıyor diye yazmışlar. O kadar yaksın, ben onlara bir Passat parası vereceğim.
2 - Dizel motorlar benzinli motorun yakıt tüketim değerlerini kıyaslayamazsınız. Bunu forumda defalarca yazmıştım. İkisinin arasındaki tek farkın yakıt tipi olduğunu sanıyorsunuz ama öyle değildir Birisi termodinamikteki Otto çevrimi ile çalışır, diğeri ise Diesel çevrimi ile. Birisinin verimi %25 civarıdır, diğerinin %45.
3 - Benzer şekilde turbo motorla, turbo olmayan motorun yakıt tüketimlerini kıyaslamazsınız. Yukarıda yazdığım verim farkına bir de dizel motorun turbo olmasını da ekleyin, aradaki fark iyice açılır.
4 - Motosiklette çoğu zaman gözardı edilen şey otomobille arasındaki performans farkıdır. Siz benzinle çalışan bir otomobille motosikleti trafikte yanyana gezdirin, beraber hızlanı, beraber yavaşlasınlar o zaman görün hangisi daha az yakacak. Ya da 100 BG bir motosikletle hızlanmada aynı performansı verebilen benzinli bir otomobili kıyaslayın (300 - 400 BG bir otomobil), otomobilde 100 km'de 20 litreleri görürsünüz.
Motosiklet teknolojisi de bu konuda gayet hızla ilerliyor. Honda'nın NC750 modelleri 4 litre yakıt tüketiyorlar, 250 cc motorlar 3 litre civarına inmeye başladılar. Sonuç olarak yine de yakıt tüketimi konusunda bundan sonra çok beklenti olmamalı. Bu işin de limitlerine ulaşıldı denilebilir.
Zehirli gaz miktarı yakıt tüketimiyle doğrudan alakalıdır. Elektrikliler hariç, dünyadaki hiçbir otomobil şehir içinde 125 cc enjeksiyonlu bir motosikletten daha az atık gaz veremez. Evet motosiklet en iyi ulaşım aracıdır, trafiğin en iyi çözümüdür. İhtiyacınıza uyanı alıp, ego tatmini yapmaya çalışmazsanız en az yakıtı yakar. 1000 cc yarış motorlarını da emisyon olarak Ferrari, Bugatti'lerle karşılaştırmak gerekir.
İş çevre ve doğaya gelirse korumak anlamında en mantıklı seçenek toplu taşıma. Araca göre ise motor o konuda daha mantıklı ( tek kişi sürüşlerde). Ailemle otomobil bakıyorduk bana alacaklarını söyleyince motor aldım. Sebebi şehir içinde baktığımız aracın (ford focus 2010) 6-7 litre mazot yakması. Tvs apache aldım 10 da 1 fiyatına yakıtıda yarısı ölçüsünde tüketiyor ve bakım masrafları kıyas kabul etmeyecem ölçüde uygun.
başlığı açan arkadaş çok doğru bir noktayı yakalamış bence. ancak maalesef hakkı teslim edilememiş ve haksız eleştiriler almış. evet ben de kendisine tümüyle katılıyorum motosiklet sektörü yeterli teknolojik gelişimi gösteremiyor.
öncelikle yapılan gitme gitmeme eleştirisi saçmalık. sportif amaçla üretilmiş önemli bir motosikleti fiat albea'yla kıyaslamak tümüyle yanlıştır. otomobil yapısı gereği her zaman en üst modellerin kıyasında motosikletten hızlıdır. öncelikle otomobil üzerindeki elektronik ve yazılımsal teknolojilerle her zaman virajlarda motosikletleri geçer. artı süper bir motosikletle süper bir otomobilin motor performanslarını karşılarsanız otomobillerin tavanı çok çok daha yükseklerdedir.
geleleim arkadaşın parmak bastığı yakıt konusunda. 250cc lik motosiklet 1.6 tdi otomobilden lütfen biraz daha az yaksın. ancak otomobil 5 yetişkin insan artı bagajda da iki büyük motosiklet kadar yük taşıyabiliyorsa bu otomobilin 5 lt yakıt tüketmesi muhteşem bir mühendislik başarısıdır. ayrıca motosikletin performansı diyen arkadaşlar kıyasa 600 cc den başlıyorlar. hangi 250 cc lik motosiklet vw scirocco gibi otomobil yelpazesinde vasat bir noktada olan bir arabadan daha performanslı acaba. belki iki zamanlılar.
ancak motosiklet üreticilerinin de şu konuda hakkını vermeliyiz. motosiklet geliştirmenin en zor yanı en ufak hatanızın çok sayıda ölüme sebebiyet verecek olması. normal hızda giden bir motorun aniden tekerinin kilitlenmesi ölümle sonuçlanabilir. ve dünya çapında aynı anlarda yaşanacak böyle durumlar anında o üretici firmaların sonu olur. belki de bu sebeplerden yavaş gelişiyor olabilir.
gelelim maliyet farkları ile ilgili eleştiriye. 3.000 tl lik motorlardan bahsedilmiş ancak ben otomobil dünyasında 3.000 tl lik motor kadar kalitesiz ve dip bir ürün göremiyorum. bugün en en kötü otomobil bir çok elektronik sistem, konfor donanımı, cd çalar ses sistemi, döşemeler, koltuklar sayısız aksesuar barındırıyor. sadece imalatı düşündüğünüzde 30.000 tl lik bir motosikletin sahip olduğu donanım ve teknoloji 40.000 tl lik bir otomobile göre daha mı zengin tartışılır. bugün en basit benzinli ford fiesta, opel corsa, vw polo gibi bir arabanın dahi belirli bir standardı ve yüksek teknolojisi var.
uzun lafın kısası ben arkadaşa katılıyorum. 600 cc iki silindir 70 bg lik bir motorun yakıt tüketimi, 900 cc lik koca bir otomobili çeken fiat 500 motorundan az olmalı. ama değil.
Valla çoğumuz; bu zevk meselesi, varsın fazla yaksın motorumdan vazgeçmem. Paran yoksa lpg'li araçla gez benzeri yorumlar yapmış. Tamam vazgeçmeyelim motordan ama katılıyorum arkadaşıma. Otomobil sektörünün bu kadar ilerlemesine karşın motosiklet üreticilerinin de tüketim teknolojisinde ilerleme kaydetmesi gerekiyor.
Adam araçlarda gelişen teknolojiden bahsediyor biri gelmiş zevki ve trafikte ki yerini savunuyor.
150 kglik bir motor 3,4 litre yakmaması lazım adamlar uğraşmıyor az yakması için arkadaş buna değinmiş konuyu açan.
600 cc motorlar 10 litre yakıyor el insaf 170,230 kgcikler araçlar tonlarca ağırlıkta.
dün golf reklamında ortalama 3.8 LT olarak yazıyordu,benim octavia'nın 10LT yaktığını düşününce
Dizel motorlar ile benzinlinin yakıt tüketiminin kıyaslanamayacağını aklınızın bir köşesinde tutarak düşünürseniz böyle bir kıyaslama yapmazsınız. Bakın, yakıt tüketimi kullanılan güçle alakalıdır. Siz 600 cc yarış motorunu kullandığınız gibi 1600 cc benzinli bir aracı kullanmaya kalkarsanız, gücü ve performansı çok daha az olmasına rağmen aynı yakıtı yakarsınız. Yakıtın ne koşullarda nereye yakıldığı bellidir. Otomobil motorları, sandığınız gibi bu konuda mucizeler yaratmıyorlar. Uzaktan bakınca ve teknik bilgi eksikliği olunca o şekilde yorumlanıyor. 250 cc motor 4 litre yakar ama siz 100 yıllık otomobil tarihinde bile 4 litre yakan tek bir benzinli araç bile bulmazsınız. Ona bakarsanız 1000 cc yarış motorları 200 BG güç üretiyorlar. Otomobillerde 1000 cc araç turbosuz olarak 100 - 120 BG üretbiliyorsa büyük başarıdır.
beyler otomobillerde şuan euro 6 standartlarına geçildi motorsiklette ise bu euro 4 standardı 2016 yılanda geçilecek
bilen bilir discovery channel da efsane avcılarını izleyenler bilir oradada bunun deneyini yaptılar şidmi o belgeseli bulamıyorum ama herneyse google a motorcycle ve car toxic gas emission yazınca açılmış konular ve haricindede görsellerde çeşitli zehirli gazların motosikletlerde ne denli fazla çıktığının göreceksiniz.
efsane avcılarında 80 -90 ve milenyum yıllarına ait motosiklet ve otomobillerin egzoz emisyon değerlerini karşılaştırdılarki o yıllarda gene otomobiller günümüze nazaran bukadar gelişmemişti çıkan sonuçlar
yani motosiklette kendi içinde teknolojisinin gelişmesiyle diğer zararlı atık gazların değeri düşüyor bu demek oluyorki sen daha euro3 kullanırken euro6 kullanan otomobille çevre konusundada yaklaşamazsın istediğin kadar 125 cc kullan zaten düne kadar 2 zamanlı motorla çevreye sinek ilacı yaptın bedavadan
Biri dizel, biri benzinli değil mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
O efsane avcıları gerçekten efsaneler. Yaptıkları denemelerin sabit bir dayanağı yok ki bir sonuca varsınlar. Hangi model, ne güçte ve hangi yakıtı kullanan araba ile motosikleti kıyaslamışlar ?
kuruş hesabı yaparken tarihi de yazın ki bi manası olsun. ha yıllardır anlatıyoruz enflasyon olan bir ülkede neyin kuruş hesabını yapıyorsunuz ama anlatamıyoruz...
son olarak vietnam hanoi halkın çok büyük kısmı motosiklet kullanmakta .otomobillerden sayı çok çok fazla ama halk sokakta maske takmakta(zehirli gaz mıktarı hayli yüksek) ve sıkışık trafiğede hiç çözüm değil
Motosikletler otomobillere nazaran çok yakıt tüketiyor bu bir gerçek. Sürat için yapılmış motosikletleri saymayacağım, fakat ekonomi için üretilen motosikletler de çok yakıyor, ufacık motor eti ne budu ne?
Şimdiki aracım Tdi inanılmaz düşük bi yakıtı var, fakat dizelle benzini kıyaslamayacağım, önceki aracım benzinliydi. Şehirdışı sakin kullanımda 28 kuruş yakardı, motosikletim 12 kuruş yakardı. (benzin 4,5 TL)
otomobil 1300 kg 4 silindirli (Golf 4 1.6 benzinli)
motosiklet 110 kg tek silindirli. (Ybr 125)
'Zevk işi bu birader yakarsa yaksın' diyen tiplere de uyuz oluyorum, hem zevk işi olsun hem az yaksın o zaman olmaz mı diyeceksin?
Yukarıda da belirtildiği gibi, ortalama yakıt tüketimi denen olay aslında efsanedir. Pek çok araba kullandım, daha ömrü hayatım boyunca bir aracın gerçekten o verilen değerlerin yakınında dahi yaktığına şahit olmadım. Ancak şunu da belirtmek lazım ki şu an motorin kurşunsuz benzinden daha ucuza satılıyor. Yani baktığınızda kabataslak bir hesapla 100 km'de 4.5-5 litre civarı yakan emisyonlu, full enjeksiyon sistemine sahip bir dizel araç ile kıyaslandığında tek silindir bir motosikletin yaktığı 3.5-4 litre dolaylarında kurşunsuz benzin hemen hemen birbirini yakalayan seviyedeler. Kaldı ki tanıtımlarda verilen bu rakamlar tamamiyle farazidir. Yakıt testi fabrikada yapılmakta ve hız/devir oranına en uygun olan noktada araç teste sokulmaktadır. Tabi ki bizim aramızdan hiçbir arkadaş kullandığı araçta 6.viteste 90 ile gidemeyeceği için verlen bu 3.8 litre yakıt tüketimi aslında biraz ütopik bir rakamdır. Zira sizden 3.8 litre yakıt tüketimini yakalamanız için istenen bir takım şeyler vardır. Devirli gitmemek, hızlı gitmemek vs. gibi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)