kaç bin devirde olduğumuzu nasıl anlarız mesela bir kişi ben 8 bin devirde gidiyorum diyor, kaç bin devirdeyiz nasıl anlıyoruz?
kaç bin devirde olduğumuzu nasıl anlarız mesela bir kişi ben 8 bin devirde gidiyorum diyor, kaç bin devirdeyiz nasıl anlıyoruz?
devir saatin yok mu kardeşim ?
https://www.google.com.tr/search?q=d...w=1920&bih=951
:D titreme den git
ben motorun sesinden anliyorum saate bakmama bile gerek yok
gerçekmi bu ya?
Arkadaş daha yeni ise, devir saati elbet arıyordur
Olayı büyütmenize gerek yok bilmemesi ayıp değil öğrenmemesi ayıp sordu öğrendi eminim ki bilmediği halde sormaya utanan birçok arkadaşımız var bu arkadaşımız kardeşimiz cesaret gösterip sormuş takdir ediyorum kendisini böyle yapmayın bilmeyen arkadaşları sogutmayın ki sorup öğrensinler kınıyorum sizi
anlamadımki neden dalga gecılıyor ben ılk arabaya oturdugumda baba bu ne bır yukselıyor bır alcalıyor demıstım. oda anlatmıstım ne oldugunu hatta bır motorun öyle 6-7 bın cevırıyor falan olmasına anlam verememıstım oha nasıl ya falan demıstım =) bence arkadasda bılmedıgı soruyu sordu öğrendi =) hee yazmadanda öğrenilirdi gugıl abiye sorsa =) ama olsun bılgıyı edındı nasıl oldugu pek onemli değil.
bende biraz kafa karıştırayım madem herkez çok iyi biliyorya biri çıksın söylesin.
maksimum devir dk 8500 de atıyorum 11 hp üretsin ancak katranda 12 bin devirde kırmızıya dönsün niye öyle yazılıyor bunu kim açıklayacak ?
mesela yamaha r25 üzerinden örnekliyeyim. teknik özellikleri
aksimum güç 26,5 kW (36,0PS) @ 12.000 dev/dk.
Maksimum tork 22,6 Nm (2,3 kg-m) @ 10.000 dev/dk.
ancak kadranda 15 bin devir var muhtemelen 14 binde kesiciye giricek lakin neden maksimum hp 12.00 de 36 hp yani 14 de daha hız yapınca olmayan devrimi kullanıcak ?? bunu nası açıklarsınız bakalım ciddi ciddi ben araştırdım ama çok karışık geldi
Motorcu48'in sorusunun cevabını daha iyi anlamanıziçin dyno grafiği üzerinden anlatmak lazım.
Fakat şu an cepten bu mümkün değil.
Basitçe anlatmak gerekirse.
En yüksek beygir gücünü aldığınız noktadan sonra motosikletiniz devir çeviriyor ama hp ve tork şak diye sıfıra düşmüyor.
Ama asıl önemli olan bu değil. Devir hızla ilişkili.
Yani ne kadar devir o kadar hız.
Çok salakça bir örnek olacak ama anlamanız için yazıyorum.
Diyelim ki son viteste 1000 devirde 10 km/ h hız yapan 10 bin devirde de 100 km/ h hız yapan bir motosikletiniz olsun.
Bu motosiklet en yüksek gücü hangi devirde verirse versin, 11 bin devirde
110 km/ h
15 bin devirde
150 km/ h
Hız yapar.
Eğer 20 bin devir çevirebiliyor olsaydı, 200 km/ h yapacaktı.
Bu kadar basit değil mevzu ama prensip bunun gibi..,
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
coq.aslında güzel örneklemişsiniz motor maksimum devrin üzerlerine çıkıyor ama tork ve hp düşerken sanırım son dişli burda devreye giriyor .tork ve hp düşmeşsede bizimkiler yokuş aşağı devir izin verdiğince iman edip şu hızı yaptık diyorlar :D aslında fabrika maksimum devir diye yokuş aşağısınıda belirtmeli ehehhe
bildigim kadarıyla cevaplıyorum yanlıs varsada duzelten olursa sevınırım.
aslında coq arkadasımızın söyledıgı gıbı bu en guzel dyno grafıgınde cıkar cunku örnek bir dyno grafıgı acarsak karsımıza devire göre motorun urettıgı maks guc (beygir) ve maks torku goruyoruz devir arttıkca bunlarda artıyor ve bir yerde en üst seviyeye ulaşıyor
örnekleri elimizde teknik verileri olan r25 den verıcem bende
12.000 devirde 36 beygire ulaştı
22.6 nm 10.000 devirde ulaştı
ve bu noktadan sonra 14 bınde devır kesiyor gıbı hesaplarsak daha cevırecı 3.000 devır var (maks guc ) 4.000 devir daha var (maks tork ) için.
motor 14 bıne kadar cevırmeye devam edıcek ta ki kesiciye girene kadar.
fakat bu 12.000 ve 10.000 devirlerden sonra güç kaybı yaşamaya başlıyor. yani teknik verisini tam net olarak veremıcem tabıkıde ama örnegın
13.000 de 33 beygir maks güç üretiyor. 20 nm tork üretiyor. dedıgım gıbı rakamlar tamamen uydurma =). ama motor hala devır cevırmeye devam edıp hız artışı oluyor. cunku devir dediğimiz şey aslında sizin ne kadar hızlı gıttıgınızı gösterir doğru orantıda. siz 12.000 ve 10.000 de maks performanslara ulaştınız motor en performanslı haline geldi ve halı gazı acıyorsunuz. motor 2 bın daha cevırene kadar hızını arttırcak ve sonra kesıci giricek devreye. yani olmayan bir deviri kullanmıcak motor olan devırını sonuna kadar kullanıcak. zaten dikkat edin deneyin demek pek istemicem cunku yuksek suratlere cıkıcaksınız. belirli bir noktadan sonra ( bu maks guc uretılen noktalar ) motorun hızlanısında degısıklık oluyor yanı atıyorum maks hıza daha yavas ulaşmaya başlıyor.
örnegin bir motorun son hızı 120 olsun. motor 100 km hıza 5 sanıyede geldı ( yanı sanıyede 20km hız artısı oldu ortalama. aslında böyle degıl ama anlaşılır olsun dıye böyle dıyorum ) cunku maks guc urettıgı devırlerdeydi fakat arada kalan 20 km hızda motor guc kaybı yasadıgı ıcın sızın 120 km hıza ulasmanız yanı o 20 km lık hıza ulaşmanız daha çok zaman alıcak. yani normalde 6 sanıyede 120 de olması gerekıyor ama olmaz 7 sanıyede 8 sanıyede olabılır 120 de. bu durumdada 20 km hıza 2-3 sanıyede ulaşmak demek sanıyede 7-10 km hızlanıs yaptınız demektir. ama hanı bız sanıyede 20 yapıyorduk. işte maks guc devırlerınden sonra güç kaybı yaşandıgı ıcın motorun performansı dusuyor ve sizi kesiciye sokana kadar daha fazla bır zaman gecırıyor ama motorun devırı yukseldıgı ıcın hala hızınızda artıyor.
ayrıca gelelım yokuş aşağı yokuş yukarı düze. bir motor 14.000 devir cevırıyorsa o kadar cevırır dahada cevırmez ( kesıcıyı ıptal etmedıysenız ) fabrıka derki 14.000 devır kesıcı devreye gırer bu motor en son vites 14.000 devirde 120 görür. 121 göstertmez cunku devırı kesıyor daha motor guc uretmıyor. yokuş yukarıda aynı yokuş aşağıda aynı devır cevırmeyen motorun hızı artamaz. he yokuş aşağı daha cabuk hızlanır yokuş yukarı daha geç hızlanır bu ayrı zaten.
valla umarım anlamıssınızdır cunku baya karısık anlattım =)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)