Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Nisanda Motor alıyorum YARDIM.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Nisan ayında makineyi alıyorum. 5 bin peşin gerisini kredi kartı ile çekicem.

    Normalde r25 düşünüyordum. Fakat fiyatı göz önüne alınca;

    R25 alırsam eğer:
    Motor: 14500
    Trafiğe çıkana kadar masraf: 500
    Lastik: 600-700
    Toplam: 15700

    Ninja 250 SL:
    Motor: 12500
    Trafiğe çıkış: 500
    Lastik derdi yok.
    Toplam 13.000

    Bu motoru muhtemelen 1 yıl yada max 2 yıl kullanıcam. Ardından satıp 600R - 650F veya en kötü mt07 almayı düşünüyorum.
    Bu noktada hangisi benim için daha iyi olur? Hangisi en az başımı ağrıtır ve kolay satarım?

    İlk motorum olacağı için CİDDEN büyük yardıma ihtiyacım var.
    Ne gibi bakımlar var? Bakımları nasıl yapmalıyım? Bakımlar için hangi ürünleri almalıyım?

    500 lira civarında Kask önerisinde bulunabilirmisiniz? (Düşük fiyat / Yüksek güvenlik tercih sebebi)
    Hafif olsun, Vizörü güneşten korusun, Güneşte gözümü açamıyorum çünkü.
    Motorcu muhabbetindeki elemanda bulunan kask'da hoşuma gidiyor baya ss olmamasına rağmen.
    Ceket ve koruma Ne almalıyım? Öneriler?
    Yapacağınız her yorum benim için önemlidir arkadaşlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Bakım ürünleri için; bakım için stand, zincir temizleme ve yağlama spreyleri, wd-40, lastik basınç ölçüm kalemi, çizik giderici ürünler, cilalı şampuan aklıma gelenler. Motosiklette bir bez de bulundurursanız olası yakıt taşma durumunda vs. çok iyi olur.

  3. #3
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Motorsiklet + 1500-2000 TL kıyafet ekipman + bakım malzemeleri

    Yanlış değilse Ninja nın da lastikleri R25 den farklı değil.

  4. #4
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Alıntı Motor_Derili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklet + 1500-2000 TL kıyafet ekipman + bakım malzemeleri

    Yanlış değilse Ninja nın da lastikleri R25 den farklı değil.
    IRC'den daha iyi diyolar dunlop'a bilmiyorum. Daha önce lastiğim olmadı hiç

    Kıyafet ekipman konusunda yardımcı olsanız çok iyi olur. Dainese'in deri ceketi hoşuma gitti fakat herkes de aynısından var.
    Şöyle deri güzel, korumalı bir ceket istiyorum. TR pazarında kafama göre bişey göremedim. Amazonda çok deli ceketler var.
    Şuan için ekipman olarak ceket, kask, eldiven üçlüsünü alıcam sadece. Bunlar için öneri alabilirim.

  5. #5
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    sifir tecrube varsa ilk motor R25 olmaz..
    Ertugyigit ve Taskafa bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Kask olarak nitro aikido öneririm. Geçenlerde sharp testini incelediğimde bayağı iyi görünüyordu. Hemde çok ucuz diğerlerine göre.
    Gelelim kawasaki'ye. Motor ilk geldiğinde gidip inceledim. Eğer boyunuz 1.75 üzeriyse vazgeçin o sevdadan.

  7. #7

    Üyelik
    13 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul Anadolu
    Motosikleti
    Yamaha YZF R-25
    bende nisan gibi düşünüyorum. Bence kawaya hiç bulaşma, gittim fuarda gördüm inceledim bindim üzerine falan minicik şey gibi düşün klasik bi iett şöförünün minicooper a binmesi gibi bişey
    sezerh bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Alıntı Kunduzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende nisan gibi düşünüyorum. Bence kawaya hiç bulaşma, gittim fuarda gördüm inceledim bindim üzerine falan minicik şey gibi düşün klasik bi iett şöförünün minicooper a binmesi gibi bişey
    Hocam bi kere soyle dusun gobegiyle doreksyonu ceviremedigi icin rahat edemez adam :D

  9. #9

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nisan ayında makineyi alıyorum. 5 bin peşin gerisini kredi kartı ile çekicem.

    Normalde r25 düşünüyordum. Fakat fiyatı göz önüne alınca;

    R25 alırsam eğer:
    Motor: 14500
    Trafiğe çıkana kadar masraf: 500
    Lastik: 600-700
    Toplam: 15700

    Ninja 250 SL:
    Motor: 12500
    Trafiğe çıkış: 500
    Lastik derdi yok.
    Toplam 13.000

    Bu motoru muhtemelen 1 yıl yada max 2 yıl kullanıcam. Ardından satıp 600R - 650F veya en kötü mt07 almayı düşünüyorum.
    Bu noktada hangisi benim için daha iyi olur? Hangisi en az başımı ağrıtır ve kolay satarım?

    İlk motorum olacağı için CİDDEN büyük yardıma ihtiyacım var.
    Ne gibi bakımlar var? Bakımları nasıl yapmalıyım? Bakımlar için hangi ürünleri almalıyım?

    500 lira civarında Kask önerisinde bulunabilirmisiniz? (Düşük fiyat / Yüksek güvenlik tercih sebebi)
    Hafif olsun, Vizörü güneşten korusun, Güneşte gözümü açamıyorum çünkü.
    Motorcu muhabbetindeki elemanda bulunan kask'da hoşuma gidiyor baya ss olmamasına rağmen.
    Ceket ve koruma Ne almalıyım? Öneriler?
    Yapacağınız her yorum benim için önemlidir arkadaşlar.
    İlk Motor olacak ve 1 yada maksimum 2 yıl sonra 600R alacaksınız. Bu ifadelerinizden sonra size özet olarak şu yorumları ileteyim.

    1) Oncelikle ilk motor 250 cc olmaz SS hiç olmaz. Olur diyenler bu ben başladım düşmedim kazada yapmadım iyiki yapmışım diyenler motosikleti gerçekten hala anlayamamış ve kotu kaza yapmaya en yakın kişilerdir. 250 cc motor ara hızlanmalarda 125 cc nin neredeyse iki katına yakın bir ivmelenmeye sahiptir.

    2) Size bazı şeyleri anlatmamışlar yada motosikelte uzaksınız. Bu aletle birden fazla düşeceksiniz. Trafik yol durumu kaza vs vs. Bu düşmelerde olabilecek en önemli güvenik unsuru öncelikle trafikte edinilecek ( üzerine basarak belirtiyorum trafikte! ) 10 bin km. gibi bir deneyimle mümkün olabilir.

    3) 1-2 yıllık deneyimle 600r vs alınmaz. İstanbulda hiç alınmaz. Daha geçen gün 23 yaşındaki bir arkadaşın kazası ve vefatı bu forumda yer aldı. Bizler çok defa bu forumda bu tür halerleri okuduk. Bu ülke koşullarında 600lük naked ve ss makinalar çok tehlikeli asfalt kalitesinden tutunda yol trafik bilinç seviyesine kadar uzar bu konu.

    İlk motorunuz olacağı için henuz nedir motosiklet vs bilmediğinizi varsayarak ss 250 tercihini çok doğru bulmuyorum. Güvenli Sürüş prof. eğitimi alınmadanda hiçbir şekilde motosiklet kendi kendine öğrenilemez diyorum. Otomobil başka şey motosiklet başka şey. Teknik çok özel trik noktalar var.

    Tavsiyem 125 cc communiter veya naked motordur. İlla tipi güzel olsun derseniz MT125 yamaha yada Ktm 125 derim. Bu bir tavsiyedir uyarsınız uymazsınız. Ama istanbul koşullarında özellikle durum budur. Aksi can ile oyun oynamak olur.

    HAyırlı olsun şimdiden..
    yosemite, berkcigdem, karadenizz ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    SL İle R25 kıyaslanacak 2 motosiklet değil, en başta birisi tek birisi çift silindir zaten.
    Dün bir R25 ile yakın temansa geçme fırsatım oldu, gram titreşim yok ve çok kaliteli bir motor değil 14500 lira 16000 lirayı bile hakkedecek bir motosiklet.

  11. #11
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    IRC'den daha iyi diyolar dunlop'a bilmiyorum. Daha önce lastiğim olmadı hiç

    Kıyafet ekipman konusunda yardımcı olsanız çok iyi olur. Dainese'in deri ceketi hoşuma gitti fakat herkes de aynısından var.
    Şöyle deri güzel, korumalı bir ceket istiyorum. TR pazarında kafama göre bişey göremedim. Amazonda çok deli ceketler var.
    Şuan için ekipman olarak ceket, kask, eldiven üçlüsünü alıcam sadece. Bunlar için öneri alabilirim.
    IRC kullanmadım bilmiyorum ama ilk motorumda IRCden hallice bir lastik vardı. Berbattı. Güven vermiyordu korkutuyordu. Sonra ona Pirelli Rosso 2 taktım. İlk virajda güven verdi, bambaşka bir deneyim. Şimdi bende de kawa var ve gelen lastik dunlop. Berbat+1 sadece. İlk 800 bakımında değiştireceğim lastikleri. O yüzden R25'in lastikler değişecek diyorsan, Ninjanın da değişecek diyorum ben.

    Koruma ve kıyafetleri kesinlikle FCMoto'dan hallet. Hiçbir sorun çıkmıyor, vergisini düşüyorlar, kdv ödüyorsun her türlü çok ucuza geliyor. Ama kask işine oradan girme eski kasklar. Kıyafette problem çıkmaz. Burada markaların bedenlerini dene hangisi uyuyorsa FCMotodan kafana göre yapıştır. Nisana kadar 10 kere gelir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk Motor olacak ve 1 yada maksimum 2 yıl sonra 600R alacaksınız. Bu ifadelerinizden sonra size özet olarak şu yorumları ileteyim.

    1) Oncelikle ilk motor 250 cc olmaz SS hiç olmaz. Olur diyenler bu ben başladım düşmedim kazada yapmadım iyiki yapmışım diyenler motosikleti gerçekten hala anlayamamış ve kotu kaza yapmaya en yakın kişilerdir. 250 cc motor ara hızlanmalarda 125 cc nin neredeyse iki katına yakın bir ivmelenmeye sahiptir.

    2) Size bazı şeyleri anlatmamışlar yada motosikelte uzaksınız. Bu aletle birden fazla düşeceksiniz. Trafik yol durumu kaza vs vs. Bu düşmelerde olabilecek en önemli güvenik unsuru öncelikle trafikte edinilecek ( üzerine basarak belirtiyorum trafikte! ) 10 bin km. gibi bir deneyimle mümkün olabilir.

    3) 1-2 yıllık deneyimle 600r vs alınmaz. İstanbulda hiç alınmaz. Daha geçen gün 23 yaşındaki bir arkadaşın kazası ve vefatı bu forumda yer aldı. Bizler çok defa bu forumda bu tür halerleri okuduk. Bu ülke koşullarında 600lük naked ve ss makinalar çok tehlikeli asfalt kalitesinden tutunda yol trafik bilinç seviyesine kadar uzar bu konu.

    İlk motorunuz olacağı için henuz nedir motosiklet vs bilmediğinizi varsayarak ss 250 tercihini çok doğru bulmuyorum. Güvenli Sürüş prof. eğitimi alınmadanda hiçbir şekilde motosiklet kendi kendine öğrenilemez diyorum. Otomobil başka şey motosiklet başka şey. Teknik çok özel trik noktalar var.

    Tavsiyem 125 cc communiter veya naked motordur. İlla tipi güzel olsun derseniz MT125 yamaha yada Ktm 125 derim. Bu bir tavsiyedir uyarsınız uymazsınız. Ama istanbul koşullarında özellikle durum budur. Aksi can ile oyun oynamak olur.

    HAyırlı olsun şimdiden..
    250cc başlangıç için fazla demek biraz abartı değil mi? Ara hızlanmanın nesi kötü? Tabi bunu söylerken 600'lük sslerden bahsetmiyorum. 125cclerin ara hızlanmaları otobanda tehlike yaratacak kadar kötü bence. Son hız konusuna bir şey diyemeyeceğim ama ara hızlanmanın (250-125 arasındaki fark için konuşuyorum) zararı olamaz ancak yararı olur. Sonuçta deneyimli olmasa da ehliyeti olacak bu adamın, az da olsa gaz açıp kapanın ne olduğunu bilecek. İstese de 250 cc motoru kafasına geçiremez, direğe yapıştıramaz. Yapıyorsa zaten hiç kullanmasın, macera arıyor demektir. Şehir içinde kullanacağım, arada şöyle 100-150 km yola çıkarım, otobana çıkarım diyorsan 125 çok yetersiz.

    Ek olarak R25 ve Ninja 250SL'ye ss demek de doğru değil bence.

    Not: Aynı motorun 125 ve 200lüğünü mütemadiyen kullanmış biri olarak yazdım bunları.
    CengoCenk bunu beğendi.

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Arkadaslar artik cc nin degil beygirin onemli oldugunu ogrenelim lutfen. sifir tecrubeli adama R25 yani 36 beygir cift silindir motor uygun olmaz, 10-12 beygirlik motorlarda ogrenecegini ogrenecek dusuk beygir hatalarini affedecek, sonra gecis yapacak...
    GP500-1st bunu beğendi.

  13. #13
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar artik cc nin degil beygirin onemli oldugunu ogrenelim lutfen. sifir tecrubeli adama R25 yani 36 beygir cift silindir motor uygun olmaz, 10-12 beygirlik motorlarda ogrenecegini ogrenecek dusuk beygir hatalarini affedecek, sonra gecis yapacak...
    Aslında cc halen önemli çünkü R25 o beygire 10,000 devirde ulaşabiliyor. Şehir içinde sürekli yüksek devirde kullanamazsın o motoru, sürekli vites değiştirmen gerekir, konforsuz bir sürüş şekli zaten. Benim motor 72 beygir ama genellikle 3K-6K dev/dk bandında kullandığım için o değeri çoğu zaman görmüyorum. R25 in de orta devirlerde performansı herhangi bir 250ccden çok fazla olmayacaktır.

    Yukarıda da dediğim gibi bunlar macera aramayan insanlar için geçerli tabiki. 125 cc gerçeken çok yetersiz. 1 sene zor dayanacak arkadaş. 250 alsa 2 sene rahat götürür. Herkesin fikri kendine. @Morphin de bu tavsiyelerden hangisi kendisine mantıklı geliyorsa ona göre değerlendirecektir zaten.
    CengoCenk bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Aksine beygir değil cc önemlidir. Arkadaş bahsettiği iki motordan emin olun R25'i daha kolay kullanabilir çünkü, birincisi düşük devirlerdeki torku SL250'den çok daha düşüktür, ikincisi aynı sebepten gaz tepkisi daha yumuşaktır, üçüncüsü de R25 SL250'den daha rahattır çünkü SL250 gördüğüm en rahatsız motorlardan birisi diyebilirim. Otutuş pozisyonu bence çok eğik. Ağırlık ve cüsse olarak ise SL250 daha kolay hakim olunacak bir motor. İlk başta son hız ile işi olmayacağından ve rodajdan dolayı zaten R25'in gücünü bir süre kullanamayacaktır ama SL250'nin torku 5 bin devirde bile elinin altında olacak.

    Netice olarak bana göre de yeni başlayan birisi için bu motorlar biraz fazla gelebilir. Ancak bilinçli bir kullanıcıdan veya bir eğitim kursundan eğitim alırsa o zaman olur. Bence naked ile başlasa daha iyi olacak (Z250SL).

    Not: Bu motorlar bir sene kullanılıp CBR600RR'a geçilmez.

  15. #15

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nisan ayında makineyi alıyorum. 5 bin peşin gerisini kredi kartı ile çekicem.

    Normalde r25 düşünüyordum. Fakat fiyatı göz önüne alınca;

    R25 alırsam eğer:
    Motor: 14500
    Trafiğe çıkana kadar masraf: 500
    Lastik: 600-700
    Toplam: 15700

    Ninja 250 SL:
    Motor: 12500
    Trafiğe çıkış: 500
    Lastik derdi yok.
    Toplam 13.000

    Bu motoru muhtemelen 1 yıl yada max 2 yıl kullanıcam. Ardından satıp 600R - 650F veya en kötü mt07 almayı düşünüyorum.
    Bu noktada hangisi benim için daha iyi olur? Hangisi en az başımı ağrıtır ve kolay satarım?

    İlk motorum olacağı için CİDDEN büyük yardıma ihtiyacım var.
    Ne gibi bakımlar var? Bakımları nasıl yapmalıyım? Bakımlar için hangi ürünleri almalıyım?

    500 lira civarında Kask önerisinde bulunabilirmisiniz? (Düşük fiyat / Yüksek güvenlik tercih sebebi)
    Hafif olsun, Vizörü güneşten korusun, Güneşte gözümü açamıyorum çünkü.
    Motorcu muhabbetindeki elemanda bulunan kask'da hoşuma gidiyor baya ss olmamasına rağmen.
    Ceket ve koruma Ne almalıyım? Öneriler?
    Yapacağınız her yorum benim için önemlidir arkadaşlar.
    hayırlısı olsun ama birşeyi yazmayı unutmuşsun en başta yazılması gerekeni.)
    hondanın güvenli sürüş 1e giderek başlarsan orda ne motor alacağına ve sonrasında 600 rr geçmek ne derece mantıklı gelecek hocadan detaylı bilgi alırsın daha iyi olur hayatta kalırsın. bu dediklerinin hepsinden daha önemli bana göre eğitim.

  16. #16

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Sen üçe beşe bakma gönlünde hangisi varsa onu al.

  17. #17
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Beyler yazmayı unutmuşum. Normal birisi için bu söylediklerinize katılıyorum.
    Yalnız kendi motorum olmasada 150kt - honda 600r gibi motorları az biraz öndünç alıp kullanmışlığım var.
    Yine uzun yıllar motor tecrübesi olan tanıdığım bir insan var.
    Ki bütün bunlar haricinde 24 yaşındayım ve İstanbul trafiğini iyi biliyorum.
    250 cc ilede motor'a başlamayacaksam bisikletle başlayalım ozaman..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------

    Alıntı Mexico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask olarak nitro aikido öneririm. Geçenlerde sharp testini incelediğimde bayağı iyi görünüyordu. Hemde çok ucuz diğerlerine göre.
    Gelelim kawasaki'ye. Motor ilk geldiğinde gidip inceledim. Eğer boyunuz 1.75 üzeriyse vazgeçin o sevdadan.
    1.72 hocam bende inceledim bana uygun bir cihaz.

  18. #18
    berkekolik1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley
    Kask: shoei/arai
    Kiyafet: alpinestars

    1 sene icinde 600rr alicaksan once bu markalarda korumani al sonra git ucuza motor al.

  19. #19
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler yazmayı unutmuşum. Normal birisi için bu söylediklerinize katılıyorum.
    Yalnız kendi motorum olmasada 150kt - honda 600r gibi motorları az biraz öndünç alıp kullanmışlığım var.
    Yine uzun yıllar motor tecrübesi olan tanıdığım bir insan var.
    Ki bütün bunlar haricinde 24 yaşındayım ve İstanbul trafiğini iyi biliyorum.
    250 cc ilede motor'a başlamayacaksam bisikletle başlayalım ozaman..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------



    1.72 hocam bende inceledim bana uygun bir cihaz.
    şimdi herşeyi güzelce en başta yazmışsın. bu arada motordan önce herşey kendi güvenliğin o yuzden motorunu almadan önce kıyafetlerını al 1500-2000 tl arası. 500 tl degılde 600 - 650 gibi fiyata nolan n86 var hem koruması ıyıdır hem ucuzdur arai/shoei gibi markalara göre. tamam eyvallah saygım sonsuzdur bütçe konusunda. fakat ortalama 14 bin tl ye motor alıyorsan 2000 tl de kıyafete verıcegın para olmak zorunda eğer yok ise 14 binlik değil 13 binlik motor alıcan yınede o kıyafetlere 2000 tl yı verıcen çünkü altındaki motor senı korumıcak üzerindeki kıyafetler koricak.

    gel gelelim 250 cc ile başlamıcaksam bisikletle başlayalım lafına valla ben 2007 yılında 19 yasında ilk motorum honda today di 50 cc. bence cokda guzel başlamışım. bunu yaklasık 2 ay kullandım 150 cc scooter aldım. 50 cc ile başlama sebebim motor nedir nasıl gıder nasıl dururur trafık nasıl akar vs öğrenmekdi. öğrendim 150 liği aldım biraz daha gitmek için sonra vitesli aldım 250 cc vs vs cok farklı motorlar kullandım ama ben 150 cc ye gectıgımde dedımki hee bir dakika bu aletlet gidiyor gittiğide 100 km hız bu arada. ben eğitim alıcam dedim aldım cok faydası var emın ol butun bıldıklerını kenara at sıfırdan ogrenıyorsun.

    250 cc bahsettıgın motorlar evet cok hızlı motorlar degıl ama 8-10 sanıye gıbı bır surede 100 km desin. her zaman dikkatli olmakda fayda var nerdeyse 8 sene olucak iki tekerin üzerindeyim 1000 cc motorda kullandım 1000 cc altıda kullandım. şuan duke 690r ve duke 200 üm var duke 200 e bınerken bile motorun neler yapabılcegını bılerek kullanıyorum yada kullanma teknıklerını bılerek kullanmaya çalışıyorum.

    125 cc ise bence başlamak için en guzel motorlar. şehiriçindesin zaten belirli hızları geçemiyorsun. daha ufaklar daha rahat kontrol edılır gazı actıgında daha konforlu daha yumuşak hızlanır yanı hersey resmen senın kontrolundedir. o yuzden bu tavsıye edılır. r25 36 beygır galıba bu pek hafıfe atılıcak bır güç değil yada ne bilim ktm duke 200 22 beygır ama torku yuksek bir anda hızlanır noluyooo lann demeden kontrolu kaybedebılırsın o yuzden her ne alıcaksan al ama benım tavsıyem 125 le başlamandır. zaten 125 le başladıktan 5 ay sonra dıcenki 250 alıyım. işte o zaman 200-250 - 300 ü 2 sene kullanıcan( tabı bu senın 2 sene ıcınde ne kadar motor kullandıgın ıle alakalı) sonrasında 600-700 gıbı motorları kullanabılmek ıcın tecruben olucak. cunku 600 rr falan öyle 250 ye benzemiyorlar.

  20. #20
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi herşeyi güzelce en başta yazmışsın. bu arada motordan önce herşey kendi güvenliğin o yuzden motorunu almadan önce kıyafetlerını al 1500-2000 tl arası. 500 tl degılde 600 - 650 gibi fiyata nolan n86 var hem koruması ıyıdır hem ucuzdur arai/shoei gibi markalara göre. tamam eyvallah saygım sonsuzdur bütçe konusunda. fakat ortalama 14 bin tl ye motor alıyorsan 2000 tl de kıyafete verıcegın para olmak zorunda eğer yok ise 14 binlik değil 13 binlik motor alıcan yınede o kıyafetlere 2000 tl yı verıcen çünkü altındaki motor senı korumıcak üzerindeki kıyafetler koricak.

    gel gelelim 250 cc ile başlamıcaksam bisikletle başlayalım lafına valla ben 2007 yılında 19 yasında ilk motorum honda today di 50 cc. bence cokda guzel başlamışım. bunu yaklasık 2 ay kullandım 150 cc scooter aldım. 50 cc ile başlama sebebim motor nedir nasıl gıder nasıl dururur trafık nasıl akar vs öğrenmekdi. öğrendim 150 liği aldım biraz daha gitmek için sonra vitesli aldım 250 cc vs vs cok farklı motorlar kullandım ama ben 150 cc ye gectıgımde dedımki hee bir dakika bu aletlet gidiyor gittiğide 100 km hız bu arada. ben eğitim alıcam dedim aldım cok faydası var emın ol butun bıldıklerını kenara at sıfırdan ogrenıyorsun.

    250 cc bahsettıgın motorlar evet cok hızlı motorlar degıl ama 8-10 sanıye gıbı bır surede 100 km desin. her zaman dikkatli olmakda fayda var nerdeyse 8 sene olucak iki tekerin üzerindeyim 1000 cc motorda kullandım 1000 cc altıda kullandım. şuan duke 690r ve duke 200 üm var duke 200 e bınerken bile motorun neler yapabılcegını bılerek kullanıyorum yada kullanma teknıklerını bılerek kullanmaya çalışıyorum.

    125 cc ise bence başlamak için en guzel motorlar. şehiriçindesin zaten belirli hızları geçemiyorsun. daha ufaklar daha rahat kontrol edılır gazı actıgında daha konforlu daha yumuşak hızlanır yanı hersey resmen senın kontrolundedir. o yuzden bu tavsıye edılır. r25 36 beygır galıba bu pek hafıfe atılıcak bır güç değil yada ne bilim ktm duke 200 22 beygır ama torku yuksek bir anda hızlanır noluyooo lann demeden kontrolu kaybedebılırsın o yuzden her ne alıcaksan al ama benım tavsıyem 125 le başlamandır. zaten 125 le başladıktan 5 ay sonra dıcenki 250 alıyım. işte o zaman 200-250 - 300 ü 2 sene kullanıcan( tabı bu senın 2 sene ıcınde ne kadar motor kullandıgın ıle alakalı) sonrasında 600-700 gıbı motorları kullanabılmek ıcın tecruben olucak. cunku 600 rr falan öyle 250 ye benzemiyorlar.
    Hocam her gün işe gidip gelicem + C.tesi, Pazar kullanıcam. Bunun haricinde motoru çözmek için trafiğe kapalı alanda yapabileceğim her türlü hayvanlığı yapıcam.
    Rodajı bitene kadar zaten 100'ü geçmeyeceğim bu nedenle bir sorun teşkil etmeyeceğini düşünüyorum.
    1-2 yıl içerisinde Günde en az 50 KM yol yapacağımı düşünürsek kış aylarını çıkarsak yılda en az 10 bin km yapıyor. 2 yılda 20 bin+ km. Yeterli olacaktır.
    r25'i ise çift silindir olduğundan kalkış'ta Tork düşük olur temiz temiz kalkarım titreşimde olmaz mis gibi diye istiyordum.
    Şimdi artık şu CC, Deneyim konusundan çıkalım lütfen. Ben burda yardım istiyorum forum bana motor aldırmayacak az kaldı. :thmleft:

    Arkadaşlar bana ekipman tavsiye edin! Şu geçenlerde ölen "Salih" isimli kardeşimizin kaskını gördüm resmen kırılmış.
    Altında 1000rr var ama kaskı dandik.. Belki o kask kırılmasaydı şuan arkadaş hayatta olacaktı. Üstelik muhtemelen max 70 km hızı vardı.

    Bu nedenle gelin bana ekipman önerin.. Diyinki bak şu kask güzel abicim. Fiyatı uygun seni 1-2 yıl idare eder. Kırılmaz çatlamaz rüzgar geçirmez ses yapmaz.
    Diyinki bana şu eldiven güzeldir terletmez arkadaşım. Bu ceket iyidir bak korumaları şu kadar yıldız almış ben kullandım mutluyum.

    Gelen giden burda CC diyor başka bişey demiyor. 1500 TL ekipmana ayırdığım param var. EKİPMAN TAVSİYE EDİN LÜTFEN.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)