Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Nisanda Motor alıyorum YARDIM.

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Burada motosikletin ne oldugunu bilen deneyimli arkadaslarin yorumunu hice sayip bana ccden bahsetmeyin demek cehaletin buyugudur sevgili arkadasim.

    Ekipman diyosun ekipman nedir kask nedir ,mont nedir seni nasil ve nereye kadar korur haberin yok.

    İstersen kaskin en iyisini al 70 le giderken oyle bir kaza yaparsinki hicbiri seni korumaz.İstanbulda yollarda karoseri celik bir suru agir tasit var.

    Berkcigdem arkadas cok net izah etmis konuyu.

    Zaten bu memlekette herkes super yetenekli 250 yede biner 600 ede.Bu memleket trafik kaza rekortmeni bu yuzden.

    Kaza yaptiginda iki kol ve iki bacak yerine sadece bir kirikla o kazayi atlatabilmenin ilk unsuru motosikleti surus teknigin ,dogru teknik bilgi ve yeterli tecrube surecin.Ekipman bundan daha sonra gelir.

    En basit ornegi ile cok iyi ses yalitimi olan cok kaliteli bi kask bence deneyimli surucuye uygundur.Caylak surucunun dis sesi belirli bir seviyede duymasi gerekir.Her ekipman her seviye icin uygun degildir.

    İyi geceler..
    berkcigdem, demirkask, vader ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam her gün işe gidip gelicem + C.tesi, Pazar kullanıcam. Bunun haricinde motoru çözmek için trafiğe kapalı alanda yapabileceğim her türlü hayvanlığı yapıcam.
    Rodajı bitene kadar zaten 100'ü geçmeyeceğim bu nedenle bir sorun teşkil etmeyeceğini düşünüyorum.
    1-2 yıl içerisinde Günde en az 50 KM yol yapacağımı düşünürsek kış aylarını çıkarsak yılda en az 10 bin km yapıyor. 2 yılda 20 bin+ km. Yeterli olacaktır.
    r25'i ise çift silindir olduğundan kalkış'ta Tork düşük olur temiz temiz kalkarım titreşimde olmaz mis gibi diye istiyordum.
    Şimdi artık şu CC, Deneyim konusundan çıkalım lütfen. Ben burda yardım istiyorum forum bana motor aldırmayacak az kaldı. :thmleft:

    Arkadaşlar bana ekipman tavsiye edin! Şu geçenlerde ölen "Salih" isimli kardeşimizin kaskını gördüm resmen kırılmış.
    Altında 1000rr var ama kaskı dandik.. Belki o kask kırılmasaydı şuan arkadaş hayatta olacaktı. Üstelik muhtemelen max 70 km hızı vardı.

    Bu nedenle gelin bana ekipman önerin.. Diyinki bak şu kask güzel abicim. Fiyatı uygun seni 1-2 yıl idare eder. Kırılmaz çatlamaz rüzgar geçirmez ses yapmaz.
    Diyinki bana şu eldiven güzeldir terletmez arkadaşım. Bu ceket iyidir bak korumaları şu kadar yıldız almış ben kullandım mutluyum.

    Gelen giden burda CC diyor başka bişey demiyor. 1500 TL ekipmana ayırdığım param var. EKİPMAN TAVSİYE EDİN LÜTFEN.
    ben şimdi sana ekipman tavsıye edıcem 1500 değilde gel 2000 yapalım anlaşalım =)

    trafıge kapalı alanda yapıcagın hayvanlıklar motorun gucu yada motor neler yapabılır bunu sana göstericek doğru bır hareket cunku kımseyı ve kendını tehlıkeye atmıcaksın yanı kendını atıcaksında en azından düşersen bır araba gelıp sana vurmıcak sen en fazla yeri öpüceksin. muhtemelen çoğumuz öptü hatta benim resmen sevişmişliğim var :D

    rodaj dedıgın şey 1000 km ve daha yenı başlıyor 1000 km hiç bişi...

    20 bin km dedıgınde senın pek fazla bırsey degıl zaten bak olay km degıl ben onu yazdım sana 2 yıl kullanırsın ama hergun kullanırsın tecruben artar 2 yıl sadece yazları kullanırsın 6 aydır devamlı kullanan adamdan daha az tecruben vardır. tecrube km ile doğru orantısı tabıkıde var cunku ne kadar cok yol gıdersen o kadar cok kullanıyorsun demektir. fakat trafıgı okumak motoru kontrol etmek heleki buyuk cc buyuk motorları kontrol etmek o agırlıgı kaldırmak hep dogru orantıda zorlaşıyor zorluguda tecrubeyle yenersin. sen mesela 2 yılda 20 bın demıssın ben gecen sene 6 ayda 20 bın cıvarı yaptım (duke 390 )gezdım baya cunku.ve yaz kış hep motorlayımdır arabayla eşya yada 3-5 kısı bıryerlere gıtmem gerekmıyorsa 7 - 8 yıldır herhalde 250-300 bın falan kullanmısımdır motor. bunların cogu sehırıcınde herhalde 50-60 a yakınıda sehr dıslarındadır. çünkü bir çıkıyoruz 1 ay - 2 ay yokuz. her gıttıgım farklı yollar bana tecrube kattı. demek istedigim tecrubeler bunlar işte.

    forum sana motor aldırmamazlık yapmaz al der ama alıyorsan akıllı başla akıllı tercıhler yap akıllı kullan ki birşey olursa uzulmesın etrafındakiler diye bunları der. burda senden benden cok daha tecrubelı ınsanlar var bunları sana kımse bosuna solemıyor o yuzden isyan etme boşuna.

    gel gelelim ekipmanlara. tahmını ama gercegıne yakın fıyatlarla yazıcam sana 1500 - 2000 arası tutar.

    Kask - nolan n86 - ben kendım kullanıyorum cok memnunum. gunes vızorude var ıcınde başka renk secenekleri mevcut.
    http://www.motosuperstore.net/Nolan-...6,PR-2337.html

    Mont(yazlık) - revit gt air kullanıyorum (kendım kullanıyorum) http://www.motosuperstore.net/Revit-...h,PR-2193.html

    Mont (kışlık) gerçi yaz geliyor artık onu yaz sonunda falan alabılırsın ama nısanda yazlık mont ciddi üşütür seni. kışlık montlada yazın bınemezsın havale gecırırsın. ben sana yazlık kıslık dıye ayırdım cunku bence motorcunun yaz - kış montu ayrı olmalıdır.
    yine revitin montları var. kendi kullandıgım urun.

    http://www.motosuperstore.net/Revit-...i,PR-1799.html

    Eldiven (yazlık ) kendı kullandıgım revıt eldıven yazlık montla bırebır uyumlu takım bence.

    http://www.motosuperstore.net/Revit-...z,PR-1853.html

    Eldiven (kışlık) yazlıkla kullanmayı deneme bu havalarda elin cidden donar )) ama dıyorum ya nısanda alıcaksın mayıs hazıran yaza pek bırsey yok acıkcası. buda benım kullandıgım ürün ama bu bıraz pahalı fakat böyle bir eldiven yok

    http://www.motomaxonlineshop.com/dan...ldiven-pmu1460

    Dizlik - dizlik bence kısa olmamalı cunku kaval kemıgınıde korumalı. kendı kullandıgım dızlık buyur.

    http://www.motosuperstore.net/Zandon...lik,PR-40.html

    Ayakkabı - goretex almak zorundasın yoksa ayagın hava almaz bıldıgın ter yapar koku yapar bence buda yazlık kışlık olmalı ama dahada batırmıyım seni.

    http://www.motosuperstore.net/TCX-Ju...t,PR-1639.html


    dediğim gibi zaten 2 mont yazlık - kışlık 1000 tl kask 600 desen eldıvenler ayakkabı dızlık dıyınce 2000 leri buluyorsun ama yaza yaklastıgımız ıcın kıslıklardan bıraz fedakarlık yapabılırsın yaz bıtınce alırsın bıraz daha para bırıktırıp.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:01 ----------

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada motosikletin ne oldugunu bilen deneyimli arkadaslarin yorumunu hice sayip bana ccden bahsetmeyin demek cehaletin buyugudur sevgili arkadasim.

    Ekipman diyosun ekipman nedir kask nedir ,mont nedir seni nasil ve nereye kadar korur haberin yok.

    İstersen kaskin en iyisini al 70 le giderken oyle bir kaza yaparsinki hicbiri seni korumaz.İstanbulda yollarda karoseri celik bir suru agir tasit var.

    Berkcigdem arkadas cok net izah etmis konuyu.

    Zaten bu memlekette herkes super yetenekli 250 yede biner 600 ede.Bu memleket trafik kaza rekortmeni bu yuzden.

    Kaza yaptiginda iki kol ve iki bacak yerine sadece bir kirikla o kazayi atlatabilmenin ilk unsuru motosikleti surus teknigin ,dogru teknik bilgi ve yeterli tecrube surecin.Ekipman bundan daha sonra gelir.

    En basit ornegi ile cok iyi ses yalitimi olan cok kaliteli bi kask bence deneyimli surucuye uygundur.Caylak surucunun dis sesi belirli bir seviyede duymasi gerekir.Her ekipman her seviye icin uygun degildir.

    İyi geceler..
    atarlanmasını bıraz heycanına verıyorum. ben ona isticeği cevapları yazdım şimdi. hem tecrube - motor hakkında tavsıyelerım hemde ekipman tavsıyelerımı verdım. umarım anlar işine yarar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------

    he ayrıca aklıma gelmısken 100 ü gecmicem demişsin ya demekki rodajdan sonra gecıcen =) geçilmez diye birşey demiyorum ama belırlı tecrubelere ulaşmadan yapma canınla oynama benden sana bır tavsıye. altımızda duran şeyler tam bir şeytan o şeytana uyma o şeytanla başa çıkmaya çalış başa çıkmayı öğren.

  3. #23
    12680 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pcx 125
    İlk motor için CC kısmına değil de, ilk planda kaçtığın 2000 tl farka istinaden aç 300SL'nin karenaj ve bilimum yedek parça fiyatlarına bak. 250 cc ile de ölmez ve öğrenirsin ama çok zarar edersin. Ayrıca o paraya alabileceğin en iyi kask marushin 777.

  4. #24
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Hocam budur işte ya.. Yemin ediyorum 50 tane yorum var daha yeni istediğim gibi yorum yapan birisi çıktı.
    Attığın montu beğendim ama koruması pek yok gibi geldi? Yaz ayları için böyle bir mont'mu daha iyi olur yoksa dış koruma alıp korumasız bir mont'mu?
    Sonuçta yaz sıcağında bir süre sonra bunalıcam ve ister istemez çıkarıcam montu. Ama dış korumalarıda tak çıkar zahmetini gözüme kestiremiyorum kaybederim ben onları
    Eldivenler güzel yaz'a giriyoruz zaten ona göre birşeyler alıcam.

    Kask hakkında birşey diyemiyorum. Ama bu marushin'ler hoşuma gidiyor millet'de seviyor ismini çok duyuyorum.
    Burada arkadaşlar CC kavgası yerine bu tür şeylerin kavgasını verip yanlış seçimler yapmaktan kurtarsa beni çok daha iyi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------

    Alıntı 12680 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motor için CC kısmına değil de, ilk planda kaçtığın 2000 tl farka istinaden aç 300SL'nin karenaj ve bilimum yedek parça fiyatlarına bak. 250 cc ile de ölmez ve öğrenirsin ama çok zarar edersin. Ayrıca o paraya alabileceğin en iyi kask marushin 777.
    Ya hocam cidden ben anlamıyorum bu işi neden herkes İLLA DÜŞECEKSİN diyip duruyor? Var tanıdığım 2-3 motorcu adam yıllarca kullandı 1 kaza yaptı onuda ustalık zamanında aracın teki tali yoldan üstüne daldı. Düştüğü hiç olmadı.
    Şimdi 2 koruma takozu ile ben bu 250SL'i 2 yıl düzgün taşıyamayacakmıyım?
    Cbr250 alim yedeği ucuz diyicem bu seferde millet o paraya omu alınır diyecek. Ya gidip scooter'mı alim?
    200€ az verip z250sl alınca ne değişecek ki satarken zorlanıcam bu seferde? 200€ fazla verip krenajları söküp kullanmak daha mantıklı o zaman?

  5. #25
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam budur işte ya.. Yemin ediyorum 50 tane yorum var daha yeni istediğim gibi yorum yapan birisi çıktı.
    Attığın montu beğendim ama koruması pek yok gibi geldi? Yaz ayları için böyle bir mont'mu daha iyi olur yoksa dış koruma alıp korumasız bir mont'mu?
    Sonuçta yaz sıcağında bir süre sonra bunalıcam ve ister istemez çıkarıcam montu. Ama dış korumalarıda tak çıkar zahmetini gözüme kestiremiyorum kaybederim ben onları
    Eldivenler güzel yaz'a giriyoruz zaten ona göre birşeyler alıcam.

    Kask hakkında birşey diyemiyorum. Ama bu marushin'ler hoşuma gidiyor millet'de seviyor ismini çok duyuyorum.
    Burada arkadaşlar CC kavgası yerine bu tür şeylerin kavgasını verip yanlış seçimler yapmaktan kurtarsa beni çok daha iyi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------



    Ya hocam cidden ben anlamıyorum bu işi neden herkes İLLA DÜŞECEKSİN diyip duruyor? Var tanıdığım 2-3 motorcu adam yıllarca kullandı 1 kaza yaptı onuda ustalık zamanında aracın teki tali yoldan üstüne daldı. Düştüğü hiç olmadı.
    Şimdi 2 koruma takozu ile ben bu 250SL'i 2 yıl düzgün taşıyamayacakmıyım?
    Cbr250 alim yedeği ucuz diyicem bu seferde millet o paraya omu alınır diyecek. Ya gidip scooter'mı alim?
    200€ az verip z250sl alınca ne değişecek ki satarken zorlanıcam bu seferde? 200€ fazla verip krenajları söküp kullanmak daha mantıklı o zaman?

    dirsek omuz bölgelerinde yeterince koruması var o montun ki revit markası cıdden ıyı bır markadır merak etme. sırt koruması alıcaksın ona sadece 50 tl knox marka. dış koruma pek kullanışlı olmaz senın adına o yuzden mont en ıyısı. motorun uzerınde gıderken yazlık mont fileli oldugu ıcın merak etme baya hava gırıyor ıcıne. sen bılırısn ben montu tercıh edenlerdenım.

    kask ıcınse marushın kullanmadıgım ıcın bır yorumda bulunumam. ama kötü marka degıldır. 777 serısınde gunes vızoru yok dıye bılıyorum gunese bakamadıgın ıcın söyluyorum bunu. n86 da var.

  6. #26

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT07 Abs
    CC konusunun ben de abartıldığını düşünüyorum. 250cc bir 600 gibi istemsiz teker yapabilinecek bir motor değil. Zaptedilemeyecek yerinde duramayan bir motor değil. İstemsiz teker yapılıyorsa da arkadaş yazmış yukarıda hiç kullanmasın motor. Bisikletiyle mi başlar skuteriyle mi başlar. r25 gayette güzel başlangıç motoru olabilir bence. Tabiki herkes için geçerli olmayabilir bu. Küçümsemiyorum bu motoru ama kendisine az çok güveni var ise neden olmasın. Güvenliği hat safhaya çıkarıcaksak kimse 600 motor almasın. Çok tehlikeli. Hatta niye motora biniyoruz. Yavaşı bile çok tehlikeli arabalar toplu taşımalar daha güvenli...

  7. #27
    demirkask - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    -
    Motosikleti
    -
    Tabii kardeş oldu sen 250 cc altı kullananlara bisiklet kullanıyor de sonra yardım iste.

  8. #28

    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Motosikleti
    suzuki intruder m800
    Alıntı demirkask adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii kardeş oldu sen 250 cc altı kullananlara bisiklet kullanıyor de sonra yardım iste.
    Bu ülkede hiçbir şeyin eğitimlisi ciddiye alınmaz ama 24,lük genç kardeşim sen sana söylenen eksi yorumları ciddiye al çünkü üzerine konuşulan konu senin vücudun. Malum insan vücudu darbelere çok dayanıklı değil. Ben de diğer tecrübeli dostlarıma katılıyorum; söylediğin makineler ile motora başlanmaz.

  9. #29
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Alıntı I_Know adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CC konusunun ben de abartıldığını düşünüyorum. 250cc bir 600 gibi istemsiz teker yapabilinecek bir motor değil. Zaptedilemeyecek yerinde duramayan bir motor değil. İstemsiz teker yapılıyorsa da arkadaş yazmış yukarıda hiç kullanmasın motor. Bisikletiyle mi başlar skuteriyle mi başlar. r25 gayette güzel başlangıç motoru olabilir bence. Tabiki herkes için geçerli olmayabilir bu. Küçümsemiyorum bu motoru ama kendisine az çok güveni var ise neden olmasın. Güvenliği hat safhaya çıkarıcaksak kimse 600 motor almasın. Çok tehlikeli. Hatta niye motora biniyoruz. Yavaşı bile çok tehlikeli arabalar toplu taşımalar daha güvenli...
    Aynı düşüncedeyim hocam. Uzun zamandır bu forumu okuyorum 250 CC başlangıç motoru diyordu herkes hem fikirdi bunda. Şimdi ne oldu da 250CC'ye 600 lük gözüyle bakıyor burdakiler anlamış değilim. Yav diyorumki motorum olmadı hiç ama motor kullandım. Ehliyeti alıp direk 250'ye binmiyorum ki. Keza 600 lük bir CBR'la turlamışlığımda var. Tamam onun yükünü belki şuanda taşıyamam ama Soğuk kanlı olan, Bilgili, Aklı başında olan bir insanın 250'lik kullanamaması demek motoru acilen bırakıp arabaya yönelmesi demek. 24 yaşında akranım geçenlerde ölen Salih örneğinde 1000rr ile emniyet şeridinde açılan kapıya çarptı. Hızı max 70'di.
    125CC lik bir motor'da 70 km ile giderken aynı pozisyona düşebilirdi. Yani burda öldüren şey CC değil yapılmaması gereken hareketti.
    Bu noktada ortaya şu sonuç çıkıyor: bilinçsiz olursan bisikletle'de ölürsün 1000rr ile de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------

    Alıntı demirkask adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii kardeş oldu sen 250 cc altı kullananlara bisiklet kullanıyor de sonra yardım iste.
    Ben öyle birşey demedim arkadaşım. Üzerinde motoru olan herşey motordur. Ama YZF 125 ile CBR 250 arasında öyle muhteşem farklar yok.
    125 cc kullanan adam belki fiyatı belkide yakıtı az olduğundan almıştır beni alakadar etmez. Ama aldıktan 2 ay sonra satmak isteyeceğim motoru neden alayım?
    600r'ye geçmek için aldığım bu 250'liği haşat edip 2 yıl boyunca üstünden inmiyicem zaten. Şimdi araya birde 125 sokup onun alım satımıyla uğraşmak istemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada motosikletin ne oldugunu bilen deneyimli arkadaslarin yorumunu hice sayip bana ccden bahsetmeyin demek cehaletin buyugudur sevgili arkadasim.

    Ekipman diyosun ekipman nedir kask nedir ,mont nedir seni nasil ve nereye kadar korur haberin yok.

    İstersen kaskin en iyisini al 70 le giderken oyle bir kaza yaparsinki hicbiri seni korumaz.İstanbulda yollarda karoseri celik bir suru agir tasit var.

    Berkcigdem arkadas cok net izah etmis konuyu.

    Zaten bu memlekette herkes super yetenekli 250 yede biner 600 ede.Bu memleket trafik kaza rekortmeni bu yuzden.

    Kaza yaptiginda iki kol ve iki bacak yerine sadece bir kirikla o kazayi atlatabilmenin ilk unsuru motosikleti surus teknigin ,dogru teknik bilgi ve yeterli tecrube surecin.Ekipman bundan daha sonra gelir.

    En basit ornegi ile cok iyi ses yalitimi olan cok kaliteli bi kask bence deneyimli surucuye uygundur.Caylak surucunun dis sesi belirli bir seviyede duymasi gerekir.Her ekipman her seviye icin uygun degildir.

    İyi geceler..
    Hocam resmen o kadar saldırgan yazmışsınız ki benim söylediğim içeriye rüzgar almasın kelimesini ses yalıtımına çevirmişsiniz.
    Söylediklerinize bakılırsa 70'le giderken kaza yaptığımda ölebilirim.
    Evet katılıyorum ama bu 70KM hız scooter'lada olan, 125cc ilede 1000rr ilede olan bir hız.
    Gideceğim yollar full otoban olacak. Yanımdan arabalar VIZIR VIZIR geçerken güçsüz bir motor daha tehlikeli olacaktır.

    Şimdi şu soruma cevap verin lütfen:
    Aklı başında ve sürücülüğü iyi olan bir insanın bir motoru futbol sahası kadar kapalı bir alanda her şekilde kurcalayıp o motorun ustası olması ne kadar sürer?
    Şimdi diyeceksinki motor ile trafik başka kapalı alan başkadır. Cevabım ise: O trafik 125 cc ilede aynı 250 cc ilede.

  10. #30
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Neden cc önemli değil, cunku 2 yıl sonra 50 hp 250 cc'ler piyasaya cıktığında 250cc ile baslanır diye o kadar rahat diyemeyeceksiniz...

  11. #31
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    20 bin civarında 600-750 lik ABSli motorlar varken 250 cc klasmanı gereksiz pahalı.

    benim tavsiyem 1 sene 150 cc commuter kullanıp acemilik attıktan sonra, iyi bir eğitim alıp doğruca üst sınıfa geçmek.

  12. #32

    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Motosikleti
    suzuki intruder m800
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı düşüncedeyim hocam. Uzun zamandır bu forumu okuyorum 250 CC başlangıç motoru diyordu herkes hem fikirdi bunda. Şimdi ne oldu da 250CC'ye 600 lük gözüyle bakıyor burdakiler anlamış değilim. Yav diyorumki motorum olmadı hiç ama motor kullandım. Ehliyeti alıp direk 250'ye binmiyorum ki. Keza 600 lük bir CBR'la turlamışlığımda var. Tamam onun yükünü belki şuanda taşıyamam ama Soğuk kanlı olan, Bilgili, Aklı başında olan bir insanın 250'lik kullanamaması demek motoru acilen bırakıp arabaya yönelmesi demek. 24 yaşında akranım geçenlerde ölen Salih örneğinde 1000rr ile emniyet şeridinde açılan kapıya çarptı. Hızı max 70'di.
    125CC lik bir motor'da 70 km ile giderken aynı pozisyona düşebilirdi. Yani burda öldüren şey CC değil yapılmaması gereken hareketti.
    Bu noktada ortaya şu sonuç çıkıyor: bilinçsiz olursan bisikletle'de ölürsün 1000rr ile de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------



    Ben öyle birşey demedim arkadaşım. Üzerinde motoru olan herşey motordur. Ama YZF 125 ile CBR 250 arasında öyle muhteşem farklar yok.
    125 cc kullanan adam belki fiyatı belkide yakıtı az olduğundan almıştır beni alakadar etmez. Ama aldıktan 2 ay sonra satmak isteyeceğim motoru neden alayım?
    600r'ye geçmek için aldığım bu 250'liği haşat edip 2 yıl boyunca üstünden inmiyicem zaten. Şimdi araya birde 125 sokup onun alım satımıyla uğraşmak istemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------



    Hocam resmen o kadar saldırgan yazmışsınız ki benim söylediğim içeriye rüzgar almasın kelimesini ses yalıtımına çevirmişsiniz.
    Söylediklerinize bakılırsa 70'le giderken kaza yaptığımda ölebilirim.
    Evet katılıyorum ama bu 70KM hız scooter'lada olan, 125cc ilede 1000rr ilede olan bir hız.
    Gideceğim yollar full otoban olacak. Yanımdan arabalar VIZIR VIZIR geçerken güçsüz bir motor daha tehlikeli olacaktır.

    Şimdi şu soruma cevap verin lütfen:
    Aklı başında ve sürücülüğü iyi olan bir insanın bir motoru futbol sahası kadar kapalı bir alanda her şekilde kurcalayıp o motorun ustası olması ne kadar sürer?
    Şimdi diyeceksinki motor ile trafik başka kapalı alan başkadır. Cevabım ise: O trafik 125 cc ilede aynı 250 cc ilede.
    Senin motor sürmeye bakışın son derece tehlikeli. Bunun genç yaşına vererek tekrar uyarmayı bir motor aşığı olarak görev biliyorum; motor kullanmak bu kadar hafife alınacak birşey değil hatta hayat memat meselesidir. Bu işi bu kadar hafife alan bu yaşta arkadaşların çok ciddi hayati tehlikesi vardır. Bu işe bakışındaki sakatlığı değiştirmen zor olduğuna göre ya düşük beygirli ve ccli bir motorla başla, ya da bilinen akademilerin birinden eğitim al, diğer türlü tecrübenin sonuçları acı olabilir. Senin ve tüm motorcu dostlarımın tekeri duz bassın.
    Darkcity2000 bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    21 Mart 2015
    Selam olsun herkese. Üyeliğim yoktu, guest olarak takip ediyordum forumu, bu başlığı görünce dedim aman bir kere yaşadım pişmanlığı bir daha olmasın. yaşım 19, ağabeyim sayılacak yaşta bir insansın. dediklerimi/dediklerimizi umursayıp umursamamak sana kalmış. sadece diyeceğim birkaç satır var onlar da şunlar; Geçen sene olması gerekiyor mayıs ayı gibi, başka bir forumdan p.mden linkte atabilirim yasak diye biliyorum bir ağabey dedi ki 600 cc'lik motosiklet alacağım ilk motorum olacak. Eşimi de bindireceğim dolaşacağız diye. 1 ay boyunca forumda herkes yapma, etme dedi. ''Ben karımı ve kendimi tehlikeye atacak kadar düşüncesiz miyim?'' mealinde bir şey demişti. Aradan sadece 1,5 ay geçti ve bir ambulansın hatası yüzünden kazada eşi ve kendisi vefat etmişti. konu hortlattılar link attılar falan içime oturmuştu. o zaman yazamadım bir şey durdurmuştu, bu sefer yazmak istedim. 600rr dan bahsetmiyorsun biliyorum da 250 cc altı da bisiklet değil. neden bu kadar çabuk tırmanma merakınız var ki? ne olacak bir sene sonra 600rr'a geçip? mazallah son karar olmasın? Felaket tellalığı yapmıyorum. 125 cc motosikletin bile bir anda gaz açışı insanı etkileyebiliyor. Komşudan aldım 2 gün 600rr sürdüm, 10 km sürüp geldim ile olmayacağını bir kez daha haddim olmasa da söylemek istiyorum. insana çok moral bozucu gibi geliyor böyle yorumları görünce bilirim. ama bir şeylere şahit ola ola ha bak bu böyleymiş diyor insan. umarım kaza bela yaşamazsınız. tavsiyem 250 cc ile sene değil km kasmanız. özür diliyorum ben de acemiyim, mont, kask önerecek kadar bilgin değilim. sadece buradaki önerileri göz ardı etmeyin derim. iyi forumlar, inşallah gönlünüze göre olur her şey.

  14. #34
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Alıntı BarisC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam olsun herkese. Üyeliğim yoktu, guest olarak takip ediyordum forumu, bu başlığı görünce dedim aman bir kere yaşadım pişmanlığı bir daha olmasın. yaşım 19, ağabeyim sayılacak yaşta bir insansın. dediklerimi/dediklerimizi umursayıp umursamamak sana kalmış. sadece diyeceğim birkaç satır var onlar da şunlar; Geçen sene olması gerekiyor mayıs ayı gibi, başka bir forumdan p.mden linkte atabilirim yasak diye biliyorum bir ağabey dedi ki 600 cc'lik motosiklet alacağım ilk motorum olacak. Eşimi de bindireceğim dolaşacağız diye. 1 ay boyunca forumda herkes yapma, etme dedi. ''Ben karımı ve kendimi tehlikeye atacak kadar düşüncesiz miyim?'' mealinde bir şey demişti. Aradan sadece 1,5 ay geçti ve bir ambulansın hatası yüzünden kazada eşi ve kendisi vefat etmişti. konu hortlattılar link attılar falan içime oturmuştu. o zaman yazamadım bir şey durdurmuştu, bu sefer yazmak istedim. 600rr dan bahsetmiyorsun biliyorum da 250 cc altı da bisiklet değil. neden bu kadar çabuk tırmanma merakınız var ki? ne olacak bir sene sonra 600rr'a geçip? mazallah son karar olmasın? Felaket tellalığı yapmıyorum. 125 cc motosikletin bile bir anda gaz açışı insanı etkileyebiliyor. Komşudan aldım 2 gün 600rr sürdüm, 10 km sürüp geldim ile olmayacağını bir kez daha haddim olmasa da söylemek istiyorum. insana çok moral bozucu gibi geliyor böyle yorumları görünce bilirim. ama bir şeylere şahit ola ola ha bak bu böyleymiş diyor insan. umarım kaza bela yaşamazsınız. tavsiyem 250 cc ile sene değil km kasmanız. özür diliyorum ben de acemiyim, mont, kask önerecek kadar bilgin değilim. sadece buradaki önerileri göz ardı etmeyin derim. iyi forumlar, inşallah gönlünüze göre olur her şey.
    Eyvallah kardeşim. Bende aynı düşüncelerdeyim. Ama 250 cc'yi bir apaçi gibi kullanmak var. Birde alıp kapalı alanda 1 ay kasıp iyice çözüp trafiğe çıkmak var.
    1-2 yıl artık kendi görüşüme göre kendimi hazır hissedene kadar 250'nin üstünde dibine kadar yorucam kendimi sonra geçicem diyorum zaten.
    Ben her zaman tedbir benden takdir ALLAH'tan derim..

  15. #35
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Kapalı alanla vs olmaz ama kafana koymuşsun artık dikkatli sür uzun yol viraj eğitimi al,
    Arkadaşın bahsettiği kazayı uzun süre aklıllardan silemedi insanlar.. kadın tamamen yanmış adam 3 parça halinde etrafa saçılmış... 1000RR mış makine...

  16. #36

    Üyelik
    21 Mart 2015
    Hayırlısı olsun. Mutlaka doğru tabii de sadece uyarmak istedim. Özür dilerim, 1000rr mış motosiklet. gerçekten kötü bir olaydı. Tekerinize taş değmesin, iyi forumlar..

  17. #37
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Morphin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah kardeşim. Bende aynı düşüncelerdeyim. Ama 250 cc'yi bir apaçi gibi kullanmak var. Birde alıp kapalı alanda 1 ay kasıp iyice çözüp trafiğe çıkmak var.
    1-2 yıl artık kendi görüşüme göre kendimi hazır hissedene kadar 250'nin üstünde dibine kadar yorucam kendimi sonra geçicem diyorum zaten.
    Ben her zaman tedbir benden takdir ALLAH'tan derim..
    ben sana son kez bır cevap yazıcam artık. diğer sordugun soruları cevapladıgımı dusunuyorum cunku begenırsın begenmezsın bütçene uyar uymaz saygı duyarım hepsine. ama gönlün rahat olsun hepsi çok güzel ürünler.

    bak şimdi yazdıgın kadarıyla sölüyorum senı tanımam etmem kimsindir nesindir bilmemde. apaçi gibi kullanmak var demişsin sen öyle birisine benzemiyorsun cunku benzesen 1500 - 2000 gıbı rakamları korumalarına ayırmazsın =) ucuz ama havalı kaskı alır koluna takıp öyle bınersın yoksa :D
    dedıklerınede okudum evet 70 km ıle aynı kazayı sen 125 lıklede yapabılırsın buna kabulum. bir insan 70 km hız ıle gıdıp kapıya carptıgında ölüyorsa o işte başka bırsey vardır ya boynunu kırmıstır düşüş şeklinden yada kask harıcınde koruması olmayabılır ( tam bılgım yok sadece tahmınım belkide full korumaydı ama ecel bu sanıye değişmez ne zaman geliceği takdiri ilahi ) ben gece 11 civarlarında 100- 120 km ile giderken e-5 ortasına yağ akmış öle 1 gram falanda değil ve bir anda ne oldugunu anlamadan 40-50 metre sürüklendim. motor cunku sanıyede altımdan uçtu gitti.şansıma araba yoktu ezebilirdi beni duramayıp 30-40 metre arkamdaki arabalar durdular sağolsunlar ambulansı falan hep onlar aradı hepsinden ALLAH razı olsun. üzerimdeki kıyafetleri görsen abi sen bunların içinden sağ mı çıktın derdin. hepsi kullanılamaz hale geldiler. hele kaskım yeni imaj yaratmıstım =))) dedım ya dusuceksın asfaltı opuceksın ama ben sevıstım dıye işte o bu :D fakat kazada sonucunda sağ ve sol bileklerimde incilme vardı tam hatırlamıyorum ama herhalde refleks olarak yere ellerımı koydum hatırlarmıyorum ama :D başka hiç birşeyim yoktu... tedbir amaçlı tabikide mr lar falan hersey cekılde kafamın tomografısı falan hersey yapıldı. sağlamdım.binlerce kez şükürler olsun 4-5 gün sonra bileklerimde incilmede geçmişti baya.

    kapalı alanda motoru çöz istedigin kadar istersen tak sök çıkar parçalara ayır lastıklerını yak gaz ac kapa vs vs ama trafıge cıktıgında kapalı alana benzemıcek ordaki dünya. sen her ne kadar çözsende motorunu senın o butun cozdugun olayların ıcıne edıcek bır tane araç - bir tane köpek - bir tane yoldaki çukur - ne bılım yoldaki bozukluk vs vs gelip içine edicek işte. o yuzden egıtımınıde al. benım o yag bırıkıntısıne yapıcagım bırsey yoktu gece karanlıkta görmedım cunku. istedigin egıtımı al bır anda böyle bır durumda motor gıttıyse altından zannetmıyorum onu toparlayabılen olsun.

    sen tedbirlerini sonuna kadar al gerisini ALLAH'a bırak. varsa zaten ecelin ister motor üstünde ol ister sıcacık yatagında o seni bulur zaten.

    başlamak istedigin motor 250 cc ama öyle pek 250 degıller dıye ınsanlar senı burada uyarıyor. 30 kusur guc beygır yenı başlayan ınsanlar ıcın önemli güçler. dikkat et. eğitimlerini almaya çalış. 3 lira daha ucuz motor al ama bu dedıklerımı yapmaya calıs. 2 yıl sonra 3 lira pahalı motoru alırsın ama dersınkı ıyıkı bunları ben yapmısım...

    şimdiden sana hayırlı olsun diliyorum. tekerin düz bassın =)

  18. #38
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sana son kez bır cevap yazıcam artık. diğer sordugun soruları cevapladıgımı dusunuyorum cunku begenırsın begenmezsın bütçene uyar uymaz saygı duyarım hepsine. ama gönlün rahat olsun hepsi çok güzel ürünler.

    bak şimdi yazdıgın kadarıyla sölüyorum senı tanımam etmem kimsindir nesindir bilmemde. apaçi gibi kullanmak var demişsin sen öyle birisine benzemiyorsun cunku benzesen 1500 - 2000 gıbı rakamları korumalarına ayırmazsın =) ucuz ama havalı kaskı alır koluna takıp öyle bınersın yoksa :D
    dedıklerınede okudum evet 70 km ıle aynı kazayı sen 125 lıklede yapabılırsın buna kabulum. bir insan 70 km hız ıle gıdıp kapıya carptıgında ölüyorsa o işte başka bırsey vardır ya boynunu kırmıstır düşüş şeklinden yada kask harıcınde koruması olmayabılır ( tam bılgım yok sadece tahmınım belkide full korumaydı ama ecel bu sanıye değişmez ne zaman geliceği takdiri ilahi ) ben gece 11 civarlarında 100- 120 km ile giderken e-5 ortasına yağ akmış öle 1 gram falanda değil ve bir anda ne oldugunu anlamadan 40-50 metre sürüklendim. motor cunku sanıyede altımdan uçtu gitti.şansıma araba yoktu ezebilirdi beni duramayıp 30-40 metre arkamdaki arabalar durdular sağolsunlar ambulansı falan hep onlar aradı hepsinden ALLAH razı olsun. üzerimdeki kıyafetleri görsen abi sen bunların içinden sağ mı çıktın derdin. hepsi kullanılamaz hale geldiler. hele kaskım yeni imaj yaratmıstım =))) dedım ya dusuceksın asfaltı opuceksın ama ben sevıstım dıye işte o bu :D fakat kazada sonucunda sağ ve sol bileklerimde incilme vardı tam hatırlamıyorum ama herhalde refleks olarak yere ellerımı koydum hatırlarmıyorum ama :D başka hiç birşeyim yoktu... tedbir amaçlı tabikide mr lar falan hersey cekılde kafamın tomografısı falan hersey yapıldı. sağlamdım.binlerce kez şükürler olsun 4-5 gün sonra bileklerimde incilmede geçmişti baya.

    kapalı alanda motoru çöz istedigin kadar istersen tak sök çıkar parçalara ayır lastıklerını yak gaz ac kapa vs vs ama trafıge cıktıgında kapalı alana benzemıcek ordaki dünya. sen her ne kadar çözsende motorunu senın o butun cozdugun olayların ıcıne edıcek bır tane araç - bir tane köpek - bir tane yoldaki çukur - ne bılım yoldaki bozukluk vs vs gelip içine edicek işte. o yuzden egıtımınıde al. benım o yag bırıkıntısıne yapıcagım bırsey yoktu gece karanlıkta görmedım cunku. istedigin egıtımı al bır anda böyle bır durumda motor gıttıyse altından zannetmıyorum onu toparlayabılen olsun.

    sen tedbirlerini sonuna kadar al gerisini ALLAH'a bırak. varsa zaten ecelin ister motor üstünde ol ister sıcacık yatagında o seni bulur zaten.

    başlamak istedigin motor 250 cc ama öyle pek 250 degıller dıye ınsanlar senı burada uyarıyor. 30 kusur guc beygır yenı başlayan ınsanlar ıcın önemli güçler. dikkat et. eğitimlerini almaya çalış. 3 lira daha ucuz motor al ama bu dedıklerımı yapmaya calıs. 2 yıl sonra 3 lira pahalı motoru alırsın ama dersınkı ıyıkı bunları ben yapmısım...

    şimdiden sana hayırlı olsun diliyorum. tekerin düz bassın =)
    Eyvallah hocam sonunda bir görüşte mutabık kaldık. Aslında herkes bu görüşte fakat bir noktada ipin ucunu kaçırıyor.
    Motoru çözdüğün sürece trafiğe çıktığında o motorun ne olduğu değil farklı nedenlerle kaza yapıyorsun.
    Bu noktada ben bu motoru alır altından girer üstünden çıkar ustası olurum. Geriye kalan tek şey Takdiri ilahi olur.

    Herkes burda benim faydam için yorum yapıyor herkese teşekkürlerimi sunuyorum.
    Ama abicim benim faydama olacak konuları değiştirelim bana ekipman önerin tecrübelerinizi paylaşın böyle şeyler olsun.

  19. #39
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    ırc nin japonyada üretilen lastiği bile lastik değil sabun.inazumadada ırc kullanıyorlar aman çok dikkatli olun


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)