AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı
HONDA CBF 150
Motor Hava soğutmalı 4 Zamanlı OHC tek silindirli
Motor hacmi (cc) 149cm3
Silindir çapı x strok (mm) 57.3 X 57.8mm
Sıkıştırma oranı 9.1:1
Yakıt sistemi Karbüratör
Maks. Güç (kW@dev/dak) 8.5/7,500(11.6 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 12.5/5.250
Ateşleme CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 5 vites
Güç aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2075 x 750 x 1135mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,335mm
Sele yüksekliği (mm) 780mm
Yerden açıklık (mm) 140mm
Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2.6 lt. yedek dahil)
Tekerlekler
Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Avantajlar :
- 3 motor içerisinde en cüsseli,en kalıplı gözüken motor. Sabit kafa grenajının da buna katkısı olduğunu belirtelim.
- Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti diğerlerine kıyasla oldukça iyi.
- Diğer rakiplerinden daha rahat ve uzun yolda daha konforlu. Özellikle selesine oturup uzun yol yaptığınızda farkedeceksiniz.
- Performans olarak 2. sırayı alıyor. Ybr'den üstün, Apache'den geri. 10.5 beygir gazı her çevirişinizde hızla cevap veriyor.
- Servis ağı ve yedek parça diğerlerine oranla çok yaygın. Honda'nın bu konuda diğer rakiplerini ezerek geçtiğini belirtelim.
- Lastikler tubeless, iç lastikle uğraşmıyorsunuz.
Dezavantajlar:
- Motor devirli kullanıldığında yağ yakıyor ve bunu servis inkar etmiyor. 150cc bir motorun 2000kmde 1000ml yağın 250ml'ini yakması hiçte normal değil.
- Üzerinde gelen lastikleri (duro) buz pateni yapma hobiniz varsa çıkartmayın. Yağmurlu havalarda drift yapmak ta uygun bir seçenek.
- Yedek parçaları en pahalı motor. Yalnız geniş servis ağı ve yedek parça stoğu ile bu açığı bir nebze kapatıyor.
- En çok yakan motor. Ortalama 3lt/100km olarak düşünebilirsiniz.
- Kick start yok. Akü bittiği zaman ayağınızda spor ayakkabı olmasını dileyin.
Özet: Motosikleti zevk için alıyorsanız; konforu performanstan üstün tutup, birde heryerde servisi olsun, sorun çıkarmasın, biraz da cüsseli görünsün,yakıtı önemli değil diyorsanız size göre.
YAMAHA YBR 125
YBR125
Motor
Motor tipi Tek silindir, hava soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC
Motor hacmi 124cc
Çap x Strok 54,0 mm x 54,0 mm
Sıkıştırma oranı 10,0 : 1
Maksimum güç 7,3 kW 7.800 dev/dk.
Maksimum tork 9,5 Nm @ 6.000 dev/dk.
Yağlama Islak karter
Yakıt sistemi Mikuni BS25 Karbüratör
Debriyaj tipi Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi CDI
Çalıştırma Elektrik ve Ayak marşlı
Şanzıman Sıralı, 5-vitesli
Son aktarım Zincirli
Şasi
Şasi Diamond Tipi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön teker hareketi 120 mm
Kaster Açısı 26º
Kaster mesafesi 92 mm
Arka süspansiyon Salınım kolu
Arka teker hareketi 105 mm
Ön fren Hidrolik tek disk, Ø 220 mm
Arka fren Kampana , Ø 130 mm
Ön lastik 2.75 18M/C (42P)
Arka lastik 90/90 18M/C (57P)
Boyutlar
Toplam uzunluk 1.985 mm
Toplam genişlik 745 mm
Toplam yükseklik 1.100 mm
Sele yüksekliği 780 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.290 mm
Minimum yerden yükseklik 160 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 126 kg
Yakıt tankı kapasitesi 13,0 litre
Yağ tankı kapasitesi 1,2 litre
Avantajlar:
- Yakıt cimriliği ödülünü tvs ile paylaşssa da ufak bir farkla en az yakıt yakan motordur.
- Motor ömrü daha uzundur. Mekanik anlamda diğerlerine kıyasla çok daha kalitelidir.
- Motor tamirinden hemen hemen her köşebaşı usta anlayabilir. Bakımları daha ucuzdur.
- Bisiklet tamircilerinde bile yedek parçası bulunur. Yedek parça sorunu yaşamazsınız.
Dezavantajlar:
- Cüssesi en ufak motosiklet. Eğer boyunuz 1.70 in üstünde ise altınızda bisikletten farkı olmayacaktır. Ciddi bir eksiklik.
- Performansı rakiplerine kıyasla en düşük motosiklet. 9.5 hp ile hızlanma ve son hızda en geride kalıyor.
Özet: Açıkçası bu motorun cüssesinden başka herhangi bir eksiği yok, lastikler tubetype belki bunu sayabiliriz. Performans isteyen zaten almaz. Mekanik anlamda çok daha iyi. Yalnız dediğim gibi o kadar cılız ki altınızda bisiklet gibi kalıyor. Diğer motorlara oranla pek tercih edilmemesinin tek sebebi düşük performansı ve ufak cüssesi. Eğer ben ekonomi istiyorum, benim hızla,torkla,gösterişle alakam yok, ayağımı yerden kessin yeter, motor nereye ben oraya, fizana kadar gitsin en ufak sorun çıkartmasın diyorsanız YBR 125 sizin için iyi bir seçim.
TVS APACHE RTR 150
oyutlar ve ağırlık
Toplam yükseklik 1100 mm
Genel uzunluk 2020mm
Toplam Genişlik 730 mm
Dingil mesafesi 1300 mm
Yerden Yükseklik 180 mm
Boş ağırlığı 136 kg.
Yakıt Tankı Kapasitesi 16 Lt
Motor
Tip EFI
Stroke (2 / 4) 4 Zamanlı
Silindir sayısı -
Çap x strok 62 x 52.6 mm
Hacmi 147,5 cc
Elektrik 12 V - 10W
Transmisyon
5 Vites - Debriyaj Çok plakalı Islak, Tür
Performans
Maksimum Güç 9.95kw / (13.5 bhp) @ 8500 rpm
Max. Tork 123 Nm 6000 rpm @
Dijital Ateşleme
Frenler
Ön 270 mm Disk Petal Tipi
Arka 130 mm Kampana
Lastikler
Ön 90 x 90 - 17 "Çelik
Arka 110x80 - 18 "Çelik
Avantajlar:
- Bu konuda 1 numaraya kesinlikle performans geliyor. 13.5 hp'lik motoru ne YBR'yi nede CBF'yi tınlamıyor. Düzde, yokuşta kesinlikle lider Apache.
- Devir saati 2011 modellerde dijital ve çok güzel olmuş.
- Yakıtı 2.5lt/100km civarlarında. YBR ile hemen hemen aynı, eh hadi bir nebze daha fazla yakıyor diyebiliriz.
- Yeni kasanın görünüşü oldukça güzel, grenajlar yerli yerinde, arka süspansiyonlar başarılı.
Dezavantajlar:
- Motorda kıpraşım titreşim ne ararsanız var. Öyle çinli motorlardaki gibi elinize darbeli matkapla vurmuyorlar tabiki. Ancak ybr,cbf kadar rahat olmadığı da apaçık.
- Fabrika çıkışı lastikler aslında hepsinde kötü, birtek bu motorun eksisi sayılmaz ancak lastikler gene tırt.
- Parça kalitesi biraz zayıf gibi. Dikkat biraz diyorum gene çinli motorlar ile kıyaslamayın diğerlerine oranla. Yoksa oldukça yeterli ve güzel kalitesi.
Özet: Ben bastımmı giderim, ybr-cbf aynada kalır diyorsanız; içinizde doğuştan gelen bir kıpraşım-titreşim arzusu varsa(öyle zangır zangır değil, gücün verdiği tatlı-sert bir titreşim), buda az yaksın, gösterişide biraz güzel olsun diyorsanız alın. Ancak bir cbf rahatlığı beklemeyin. Tir tir titretsiniz söyleyim
Bu üçü arasında seç işte sana uygun olanı
Alıntıdır.