Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni başlayanlara 2. El motor önerileri 4.000 - 6.000 arası.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Evet, sayın motorcu arkadaşlar... Motora başlamayı düşünüyorum. CBR 125 ile YBR 125 Arasında kaldım. İlk motorum olduğu için 2. el almayı düşünüyorum. Şehir içi kullanırım, uzun yol yapmam, fıtı fıtı okuluma gider gelirim, onun dışında belki arkadaşımı arkama atar bir yerleri gezmeye gideriz. Bunları göz önünde bulundurunca YBR 125 önerdiler, gerçekten şehir içi çok az mı yakıyor? Alırsam 2013 model 2. el bir şey alırım. Bir de YBR 125 ile YBR 125 ESD Arasındaki fark nedir? Yardımcı olursanız sevinirim. Sizin de önereceğiniz motorlar varsa duymak isterim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    Bana neden kimse cevap vermiyoor !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    Ybr cılız bir motor gidiş olarakta pek iyi değil motosiklet sürüyorsan ani hızlanmalar hayat kurtarır ybr ile pek şansın yok gibi.az yaksın dayanıklı olsun ben mutlu olurum tin tin giderim dersen ybr bakabilirsin.cbr 125 ise bana kalırsa o cc'de gereksiz bir makina commuter mi başka bir şey mi belli değil ama kesinlikle racing değil gerçi şimdi biraz iyileştirdiler oldu cbr 250r benzettiler ama eski kasaları facia idi.senin geçtiğin yollardan çok geçtim,çok araştırdım sonuç olarak aldığım motor sol tarafta yazıyor.yakıt olsun,güç olsun,gösteriş olsun(125,150cc için konuşuyorum) çok memnunum.sapına kadarda tavsiye ederim.
    sezer0696 bunu beğendi.

  3. #3
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Çünkü bu konudan forumda yüzlerce var.
    Konu açmadan forumda arama yapsaydınız görürdünüz.
    Artık sürekli bu konular açıldığı için millet cevap yazmaktan sıkıldı.
    Bence forumun arama kısmından bi tarayın sorularınızın cevabını fazlasıyla alacaksınız.

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Activa Kymco Ck125 Honda Titan Hero Thriller
    vitesli motor istiyorsan şayet.
    Hero thriller,glamour
    Yamaha ybr
    tvs apache
    rks titanic
    mondial drift gibi seçeneklerin var.
    ben hero kullanıcısı olarak apache ile thriller arasında kaldım rahat oturuş konfor ve teknolojiyi görünce hero thriller e yöneldim. biraz araştır hangisi hoşuna giderse onu al sonuçta ne kadar iyi olursa olsun göze güzel geleni alırsın ve hıh işte motorum bu olmalı dersin. ne alırsan al kask ve ekipman işini unutma. şimdiden hayırlı olsun iyi sürüşler.

  5. #5

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Ben 3500 e RKS Titanic düşünüyorum önerilen bir motor. Az para vermek istiyorum ve sıfır olsun dersen tavsiye ederim. Ama senin yerinde olsam sıfır TVS Apache yeni kasa alırdım.

  6. #6

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    ybr ile tvs arasında kalırsınız anlarım boxer arasında kalırsınız anlarım cbf arasında kalırsınız anlarım drift arasında kalırsınız onu bile anlarımda cbr ne :D tarzları farklı biri commuter diğeri süpersport(sözde :D) cbr biraz daha performanslıdır. ama ybr kadar uzun ömürlü değildir hem daha fazla devir cevirmesinden hemde genelde ilk motosiklet olduğu iiçin çoğu kişiye. ama cbr daha hızlıdır. cbr de rüzgarı arkanaalırsan %15 lik bir eğimde uzun yollar inersen hatta depoya biraz daha yatarsan 160 bulduğunu söyliyen aarkadaşlar var (yersen :D)

  7. #7

    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Motosikleti
    DERBI ETX
    Derbi etx alabilirsin

  8. #8
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Al bir tane Ybr 125 bak keyfine, yazın tadını çıkart, seneye daha iyi bir şey alırsın.

  9. #9

    Üyelik
    17 Mart 2015
    YBR trafikte aralardan geçebilecek bir motor dendi, aslında bütün motorlar geçiyor. Ani hızlanma öndeki arabayı sollarken yardımcı olur sanıyorum. Tvs Apache 125 de tercihlerimin arasına girdi, cevap verdiğiniz için teşekkür ederim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------

    Alıntı AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Al bir tane Ybr 125 bak keyfine, yazın tadını çıkart, seneye daha iyi bir şey alırsın.
    Alırsam 1 senede değiştirmem çok zor. Bir de istanbul gibi bir yerde kullanma ihtimalim var. En az 2-3 sene idare etmeli motor beni, Malum yeni şehir, yeni okul masraflar filan...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------

    Alıntı sezerh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr ile tvs arasında kalırsınız anlarım boxer arasında kalırsınız anlarım cbf arasında kalırsınız anlarım drift arasında kalırsınız onu bile anlarımda cbr ne :D tarzları farklı biri commuter diğeri süpersport(sözde :D) cbr biraz daha performanslıdır. ama ybr kadar uzun ömürlü değildir hem daha fazla devir cevirmesinden hemde genelde ilk motosiklet olduğu iiçin çoğu kişiye. ama cbr daha hızlıdır. cbr de rüzgarı arkanaalırsan %15 lik bir eğimde uzun yollar inersen hatta depoya biraz daha yatarsan 160 bulduğunu söyliyen aarkadaşlar var (yersen :D)
    Hız yapacağımı sanmıyorum, yol boşsa tabi ki belli bir hızla giderim fakat öyle 160 filan aşar beni belki biraz tecrübelendikten sonra. Ve motoru alırsam en az 2 sene değiştiremem. Bunu da göz önünde bulundurursak ybr daha mantıklı gibi geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:05 ----------

    Alıntı emrb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr cılız bir motor gidiş olarakta pek iyi değil motosiklet sürüyorsan ani hızlanmalar hayat kurtarır ybr ile pek şansın yok gibi.az yaksın dayanıklı olsun ben mutlu olurum tin tin giderim dersen ybr bakabilirsin.cbr 125 ise bana kalırsa o cc'de gereksiz bir makina commuter mi başka bir şey mi belli değil ama kesinlikle racing değil gerçi şimdi biraz iyileştirdiler oldu cbr 250r benzettiler ama eski kasaları facia idi.senin geçtiğin yollardan çok geçtim,çok araştırdım sonuç olarak aldığım motor sol tarafta yazıyor.yakıt olsun,güç olsun,gösteriş olsun(125,150cc için konuşuyorum) çok memnunum.sapına kadarda tavsiye ederim.
    Acaba Tvs Apache 150 uzun ömürlü mü acaba 2-3 sene götürür mü beni?

  10. #10

    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 150 MG Superboy
    Bende bugun motoru sattim cbf 150. Ybr alsam bana zayif kalirmi bunu merak ediyorum. Birde bu ybr esd ne zaman cikti 2014 model bi motor buldum bu ybr midir ybr esd midir.aradaki farkida bilmiyorumya bilen varsa cevap verebilirmi

  11. #11
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    HONDA CBF 150

    Motor Hava soğutmalı 4 Zamanlı OHC tek silindirli
    Motor hacmi (cc) 149cm3
    Silindir çapı x strok (mm) 57.3 X 57.8mm
    Sıkıştırma oranı 9.1:1
    Yakıt sistemi Karbüratör
    Maks. Güç (kW@dev/dak) 8.5/7,500(11.6 PS)
    Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 12.5/5.250
    Ateşleme CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 5 vites
    Güç aktarımı Zincirli
    Boyutlar (UxGxY) (mm) 2075 x 750 x 1135mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,335mm
    Sele yüksekliği (mm) 780mm
    Yerden açıklık (mm) 140mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2.6 lt. yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
    Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm

    Avantajlar :
    - 3 motor içerisinde en cüsseli,en kalıplı gözüken motor. Sabit kafa grenajının da buna katkısı olduğunu belirtelim.
    - Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti diğerlerine kıyasla oldukça iyi.
    - Diğer rakiplerinden daha rahat ve uzun yolda daha konforlu. Özellikle selesine oturup uzun yol yaptığınızda farkedeceksiniz.
    - Performans olarak 2. sırayı alıyor. Ybr'den üstün, Apache'den geri. 10.5 beygir gazı her çevirişinizde hızla cevap veriyor.
    - Servis ağı ve yedek parça diğerlerine oranla çok yaygın. Honda'nın bu konuda diğer rakiplerini ezerek geçtiğini belirtelim.
    - Lastikler tubeless, iç lastikle uğraşmıyorsunuz.

    Dezavantajlar:
    - Motor devirli kullanıldığında yağ yakıyor ve bunu servis inkar etmiyor. 150cc bir motorun 2000kmde 1000ml yağın 250ml'ini yakması hiçte normal değil.
    - Üzerinde gelen lastikleri (duro) buz pateni yapma hobiniz varsa çıkartmayın. Yağmurlu havalarda drift yapmak ta uygun bir seçenek.
    - Yedek parçaları en pahalı motor. Yalnız geniş servis ağı ve yedek parça stoğu ile bu açığı bir nebze kapatıyor.
    - En çok yakan motor. Ortalama 3lt/100km olarak düşünebilirsiniz.
    - Kick start yok. Akü bittiği zaman ayağınızda spor ayakkabı olmasını dileyin.

    Özet: Motosikleti zevk için alıyorsanız; konforu performanstan üstün tutup, birde heryerde servisi olsun, sorun çıkarmasın, biraz da cüsseli görünsün,yakıtı önemli değil diyorsanız size göre.


    YAMAHA YBR 125

    YBR125
    Motor
    Motor tipi Tek silindir, hava soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC
    Motor hacmi 124cc
    Çap x Strok 54,0 mm x 54,0 mm
    Sıkıştırma oranı 10,0 : 1
    Maksimum güç 7,3 kW 7.800 dev/dk.
    Maksimum tork 9,5 Nm @ 6.000 dev/dk.
    Yağlama Islak karter
    Yakıt sistemi Mikuni BS25 Karbüratör
    Debriyaj tipi Islak, Çoklu disk
    Ateşleme sistemi CDI
    Çalıştırma Elektrik ve Ayak marşlı
    Şanzıman Sıralı, 5-vitesli
    Son aktarım Zincirli

    Şasi
    Şasi Diamond Tipi
    Ön süspansiyon Teleskopik çatal
    Ön teker hareketi 120 mm
    Kaster Açısı 26º
    Kaster mesafesi 92 mm
    Arka süspansiyon Salınım kolu
    Arka teker hareketi 105 mm
    Ön fren Hidrolik tek disk, Ø 220 mm
    Arka fren Kampana , Ø 130 mm
    Ön lastik 2.75 18M/C (42P)
    Arka lastik 90/90 18M/C (57P)

    Boyutlar
    Toplam uzunluk 1.985 mm
    Toplam genişlik 745 mm
    Toplam yükseklik 1.100 mm
    Sele yüksekliği 780 mm
    Tekerleklerarası mesafe 1.290 mm
    Minimum yerden yükseklik 160 mm
    Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 126 kg
    Yakıt tankı kapasitesi 13,0 litre
    Yağ tankı kapasitesi 1,2 litre

    Avantajlar:
    - Yakıt cimriliği ödülünü tvs ile paylaşssa da ufak bir farkla en az yakıt yakan motordur.
    - Motor ömrü daha uzundur. Mekanik anlamda diğerlerine kıyasla çok daha kalitelidir.
    - Motor tamirinden hemen hemen her köşebaşı usta anlayabilir. Bakımları daha ucuzdur.
    - Bisiklet tamircilerinde bile yedek parçası bulunur. Yedek parça sorunu yaşamazsınız.

    Dezavantajlar:
    - Cüssesi en ufak motosiklet. Eğer boyunuz 1.70 in üstünde ise altınızda bisikletten farkı olmayacaktır. Ciddi bir eksiklik.
    - Performansı rakiplerine kıyasla en düşük motosiklet. 9.5 hp ile hızlanma ve son hızda en geride kalıyor.

    Özet: Açıkçası bu motorun cüssesinden başka herhangi bir eksiği yok, lastikler tubetype belki bunu sayabiliriz. Performans isteyen zaten almaz. Mekanik anlamda çok daha iyi. Yalnız dediğim gibi o kadar cılız ki altınızda bisiklet gibi kalıyor. Diğer motorlara oranla pek tercih edilmemesinin tek sebebi düşük performansı ve ufak cüssesi. Eğer ben ekonomi istiyorum, benim hızla,torkla,gösterişle alakam yok, ayağımı yerden kessin yeter, motor nereye ben oraya, fizana kadar gitsin en ufak sorun çıkartmasın diyorsanız YBR 125 sizin için iyi bir seçim.


    TVS APACHE RTR 150

    oyutlar ve ağırlık
    Toplam yükseklik 1100 mm
    Genel uzunluk 2020mm
    Toplam Genişlik 730 mm
    Dingil mesafesi 1300 mm
    Yerden Yükseklik 180 mm
    Boş ağırlığı 136 kg.
    Yakıt Tankı Kapasitesi 16 Lt

    Motor
    Tip EFI
    Stroke (2 / 4) 4 Zamanlı
    Silindir sayısı -
    Çap x strok 62 x 52.6 mm
    Hacmi 147,5 cc
    Elektrik 12 V - 10W

    Transmisyon
    5 Vites - Debriyaj Çok plakalı Islak, Tür
    Performans
    Maksimum Güç 9.95kw / (13.5 bhp) @ 8500 rpm
    Max. Tork 123 Nm 6000 rpm @
    Dijital Ateşleme

    Frenler
    Ön 270 mm Disk Petal Tipi
    Arka 130 mm Kampana
    Lastikler
    Ön 90 x 90 - 17 "Çelik
    Arka 110x80 - 18 "Çelik


    Avantajlar:
    - Bu konuda 1 numaraya kesinlikle performans geliyor. 13.5 hp'lik motoru ne YBR'yi nede CBF'yi tınlamıyor. Düzde, yokuşta kesinlikle lider Apache.
    - Devir saati 2011 modellerde dijital ve çok güzel olmuş.
    - Yakıtı 2.5lt/100km civarlarında. YBR ile hemen hemen aynı, eh hadi bir nebze daha fazla yakıyor diyebiliriz.
    - Yeni kasanın görünüşü oldukça güzel, grenajlar yerli yerinde, arka süspansiyonlar başarılı.

    Dezavantajlar:
    - Motorda kıpraşım titreşim ne ararsanız var. Öyle çinli motorlardaki gibi elinize darbeli matkapla vurmuyorlar tabiki. Ancak ybr,cbf kadar rahat olmadığı da apaçık.
    - Fabrika çıkışı lastikler aslında hepsinde kötü, birtek bu motorun eksisi sayılmaz ancak lastikler gene tırt.
    - Parça kalitesi biraz zayıf gibi. Dikkat biraz diyorum gene çinli motorlar ile kıyaslamayın diğerlerine oranla. Yoksa oldukça yeterli ve güzel kalitesi.

    Özet: Ben bastımmı giderim, ybr-cbf aynada kalır diyorsanız; içinizde doğuştan gelen bir kıpraşım-titreşim arzusu varsa(öyle zangır zangır değil, gücün verdiği tatlı-sert bir titreşim), buda az yaksın, gösterişide biraz güzel olsun diyorsanız alın. Ancak bir cbf rahatlığı beklemeyin. Tir tir titretsiniz söyleyim

    Bu üçü arasında seç işte sana uygun olanı
    Alıntıdır.
    oenaj bunu beğendi.

  12. #12
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Cbr 125 al, hatta 6700 e satayım benim bebeği

  13. #13
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    Alıntı AnarşistRuh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YBR trafikte aralardan geçebilecek bir motor dendi, aslında bütün motorlar geçiyor. Ani hızlanma öndeki arabayı sollarken yardımcı olur sanıyorum. Tvs Apache 125 de tercihlerimin arasına girdi, cevap verdiğiniz için teşekkür ederim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------



    Alırsam 1 senede değiştirmem çok zor. Bir de istanbul gibi bir yerde kullanma ihtimalim var. En az 2-3 sene idare etmeli motor beni, Malum yeni şehir, yeni okul masraflar filan...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------



    Hız yapacağımı sanmıyorum, yol boşsa tabi ki belli bir hızla giderim fakat öyle 160 filan aşar beni belki biraz tecrübelendikten sonra. Ve motoru alırsam en az 2 sene değiştiremem. Bunu da göz önünde bulundurursak ybr daha mantıklı gibi geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:05 ----------



    Acaba Tvs Apache 150 uzun ömürlü mü acaba 2-3 sene götürür mü beni?
    2 3 sene değil 10 sene çok rahat götürür bakımlarını eksiksiz yaparsan iscilik vs gayet kaliteli motor

  14. #14

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Alıntı AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HONDA CBF 150

    Motor Hava soğutmalı 4 Zamanlı OHC tek silindirli
    Motor hacmi (cc) 149cm3
    Silindir çapı x strok (mm) 57.3 X 57.8mm
    Sıkıştırma oranı 9.1:1
    Yakıt sistemi Karbüratör
    Maks. Güç (kW@dev/dak) 8.5/7,500(11.6 PS)
    Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 12.5/5.250
    Ateşleme CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 5 vites
    Güç aktarımı Zincirli
    Boyutlar (UxGxY) (mm) 2075 x 750 x 1135mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,335mm
    Sele yüksekliği (mm) 780mm
    Yerden açıklık (mm) 140mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2.6 lt. yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
    Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm

    Avantajlar :
    - 3 motor içerisinde en cüsseli,en kalıplı gözüken motor. Sabit kafa grenajının da buna katkısı olduğunu belirtelim.
    - Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti diğerlerine kıyasla oldukça iyi.
    - Diğer rakiplerinden daha rahat ve uzun yolda daha konforlu. Özellikle selesine oturup uzun yol yaptığınızda farkedeceksiniz.
    - Performans olarak 2. sırayı alıyor. Ybr'den üstün, Apache'den geri. 10.5 beygir gazı her çevirişinizde hızla cevap veriyor.
    - Servis ağı ve yedek parça diğerlerine oranla çok yaygın. Honda'nın bu konuda diğer rakiplerini ezerek geçtiğini belirtelim.
    - Lastikler tubeless, iç lastikle uğraşmıyorsunuz.

    Dezavantajlar:
    - Motor devirli kullanıldığında yağ yakıyor ve bunu servis inkar etmiyor. 150cc bir motorun 2000kmde 1000ml yağın 250ml'ini yakması hiçte normal değil.
    - Üzerinde gelen lastikleri (duro) buz pateni yapma hobiniz varsa çıkartmayın. Yağmurlu havalarda drift yapmak ta uygun bir seçenek.
    - Yedek parçaları en pahalı motor. Yalnız geniş servis ağı ve yedek parça stoğu ile bu açığı bir nebze kapatıyor.
    - En çok yakan motor. Ortalama 3lt/100km olarak düşünebilirsiniz.
    - Kick start yok. Akü bittiği zaman ayağınızda spor ayakkabı olmasını dileyin.

    Özet: Motosikleti zevk için alıyorsanız; konforu performanstan üstün tutup, birde heryerde servisi olsun, sorun çıkarmasın, biraz da cüsseli görünsün,yakıtı önemli değil diyorsanız size göre.


    YAMAHA YBR 125

    YBR125
    Motor
    Motor tipi Tek silindir, hava soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC
    Motor hacmi 124cc
    Çap x Strok 54,0 mm x 54,0 mm
    Sıkıştırma oranı 10,0 : 1
    Maksimum güç 7,3 kW 7.800 dev/dk.
    Maksimum tork 9,5 Nm @ 6.000 dev/dk.
    Yağlama Islak karter
    Yakıt sistemi Mikuni BS25 Karbüratör
    Debriyaj tipi Islak, Çoklu disk
    Ateşleme sistemi CDI
    Çalıştırma Elektrik ve Ayak marşlı
    Şanzıman Sıralı, 5-vitesli
    Son aktarım Zincirli

    Şasi
    Şasi Diamond Tipi
    Ön süspansiyon Teleskopik çatal
    Ön teker hareketi 120 mm
    Kaster Açısı 26º
    Kaster mesafesi 92 mm
    Arka süspansiyon Salınım kolu
    Arka teker hareketi 105 mm
    Ön fren Hidrolik tek disk, Ø 220 mm
    Arka fren Kampana , Ø 130 mm
    Ön lastik 2.75 18M/C (42P)
    Arka lastik 90/90 18M/C (57P)

    Boyutlar
    Toplam uzunluk 1.985 mm
    Toplam genişlik 745 mm
    Toplam yükseklik 1.100 mm
    Sele yüksekliği 780 mm
    Tekerleklerarası mesafe 1.290 mm
    Minimum yerden yükseklik 160 mm
    Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 126 kg
    Yakıt tankı kapasitesi 13,0 litre
    Yağ tankı kapasitesi 1,2 litre

    Avantajlar:
    - Yakıt cimriliği ödülünü tvs ile paylaşssa da ufak bir farkla en az yakıt yakan motordur.
    - Motor ömrü daha uzundur. Mekanik anlamda diğerlerine kıyasla çok daha kalitelidir.
    - Motor tamirinden hemen hemen her köşebaşı usta anlayabilir. Bakımları daha ucuzdur.
    - Bisiklet tamircilerinde bile yedek parçası bulunur. Yedek parça sorunu yaşamazsınız.

    Dezavantajlar:
    - Cüssesi en ufak motosiklet. Eğer boyunuz 1.70 in üstünde ise altınızda bisikletten farkı olmayacaktır. Ciddi bir eksiklik.
    - Performansı rakiplerine kıyasla en düşük motosiklet. 9.5 hp ile hızlanma ve son hızda en geride kalıyor.

    Özet: Açıkçası bu motorun cüssesinden başka herhangi bir eksiği yok, lastikler tubetype belki bunu sayabiliriz. Performans isteyen zaten almaz. Mekanik anlamda çok daha iyi. Yalnız dediğim gibi o kadar cılız ki altınızda bisiklet gibi kalıyor. Diğer motorlara oranla pek tercih edilmemesinin tek sebebi düşük performansı ve ufak cüssesi. Eğer ben ekonomi istiyorum, benim hızla,torkla,gösterişle alakam yok, ayağımı yerden kessin yeter, motor nereye ben oraya, fizana kadar gitsin en ufak sorun çıkartmasın diyorsanız YBR 125 sizin için iyi bir seçim.


    TVS APACHE RTR 150

    oyutlar ve ağırlık
    Toplam yükseklik 1100 mm
    Genel uzunluk 2020mm
    Toplam Genişlik 730 mm
    Dingil mesafesi 1300 mm
    Yerden Yükseklik 180 mm
    Boş ağırlığı 136 kg.
    Yakıt Tankı Kapasitesi 16 Lt

    Motor
    Tip EFI
    Stroke (2 / 4) 4 Zamanlı
    Silindir sayısı -
    Çap x strok 62 x 52.6 mm
    Hacmi 147,5 cc
    Elektrik 12 V - 10W

    Transmisyon
    5 Vites - Debriyaj Çok plakalı Islak, Tür
    Performans
    Maksimum Güç 9.95kw / (13.5 bhp) @ 8500 rpm
    Max. Tork 123 Nm 6000 rpm @
    Dijital Ateşleme

    Frenler
    Ön 270 mm Disk Petal Tipi
    Arka 130 mm Kampana
    Lastikler
    Ön 90 x 90 - 17 "Çelik
    Arka 110x80 - 18 "Çelik


    Avantajlar:
    - Bu konuda 1 numaraya kesinlikle performans geliyor. 13.5 hp'lik motoru ne YBR'yi nede CBF'yi tınlamıyor. Düzde, yokuşta kesinlikle lider Apache.
    - Devir saati 2011 modellerde dijital ve çok güzel olmuş.
    - Yakıtı 2.5lt/100km civarlarında. YBR ile hemen hemen aynı, eh hadi bir nebze daha fazla yakıyor diyebiliriz.
    - Yeni kasanın görünüşü oldukça güzel, grenajlar yerli yerinde, arka süspansiyonlar başarılı.

    Dezavantajlar:
    - Motorda kıpraşım titreşim ne ararsanız var. Öyle çinli motorlardaki gibi elinize darbeli matkapla vurmuyorlar tabiki. Ancak ybr,cbf kadar rahat olmadığı da apaçık.
    - Fabrika çıkışı lastikler aslında hepsinde kötü, birtek bu motorun eksisi sayılmaz ancak lastikler gene tırt.
    - Parça kalitesi biraz zayıf gibi. Dikkat biraz diyorum gene çinli motorlar ile kıyaslamayın diğerlerine oranla. Yoksa oldukça yeterli ve güzel kalitesi.

    Özet: Ben bastımmı giderim, ybr-cbf aynada kalır diyorsanız; içinizde doğuştan gelen bir kıpraşım-titreşim arzusu varsa(öyle zangır zangır değil, gücün verdiği tatlı-sert bir titreşim), buda az yaksın, gösterişide biraz güzel olsun diyorsanız alın. Ancak bir cbf rahatlığı beklemeyin. Tir tir titretsiniz söyleyim

    Bu üçü arasında seç işte sana uygun olanı
    Alıntıdır.
    Sorularımı tam olarak cevaplamışsın, Emeğine sağlık. Şu an apache motor çok daha mantıklı geliyor, hem performans hem görünüş açısından. YBR de karar kılmıştım fakat, bence motorun motor gibi görünmesi lazım. Benim boyum 1.84 bu yüzden bisiklet gibi kalacaktır altımda muhtemelen. 2. el bir Apache almayı düşünüyorum, bunun sebebi "İlk motorun, düşeceksin, yan yatıracaksın" söylemleri yüzünden. 2. el bir apache almak ne kadar mantıklı olur? Bir de en az 2-3 sene değiştirmeyeceğmi göz önünde bulundurursak?
    AydınOğlu09 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)