Motosiklet ekipmanlarında bot ne işe yarar?
Reklamlar
-
Soru biraz troll ama ciddiye alarak cevap verirsek;
Motorda henüz yeniyim. Yağmurda motora binmem diyordum ancak geçtiğimiz hafta sonu şehirler arası yolda yağmura yakalandım. Ayağımda senin dediğin gibi normal ayakkabı vardı.Yarım saat sonra motordan indiğimde ayakkabımın içi göl gibi olmuştu ve hava çok soğuktu. Ayağın soğuk havada birkaç saat ıslak kalması ayağa giden kan akışını keser, kangrene sebep olur. Ancak ayağımda motor botu olsaydı ayağım kuru kalacaktı. Eve dönünce ilk işim internetten motor botu sipariş etmek oldu.
Motor düştüğünde bazı durumlarda ayağımız motor altında kalabilir. Ortalama 150 kg civarı bir ağırlık ayağımızın üzerindeyken normal bir ayakkabı yerine korumalı bir bot olması ayağımız için iyi olur.
Günlük ayakkabımı motor sürerken kullandığım için sol ayakkabımın üst tarafı biraz zedelendi.
Reklamlar
-
zerzura adlı üyeden alıntı
Tulum alma. Bakkala giderken giymeye üşenirsin. Sonucu kötü olabilir. Keşke dersin.
Mont, pantolon (işe-okula gitmeyeceksen kevlarlı kot da olur, işe-okula gideceksen yandan fermuarlı pantololar var), yazlık-kışlık iki farklı eldiven, bot, kask. Dizlik ise bulunsun. O pantolon illa ki çamaşır askısında bekleyecek bazen. Tak dizliği.
Mont ise yine 2 tane olmalı. Yazlık-ve diğer mevsimler için. Bunlar en ideali.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------
Trol isen de, elbet başkası faydalanacaktır bu yazılanlardan. Canın sağolsun.
troll değilim neden troll diyorsunuz. Bu arada verdiğin bilgiler için teşekkürler.
-
Şöyle bir canlı örnek var Yamaha MT-07 Kullanıcıları bölümünde xismailaydin adlı kullanıcı tarafından.
Merhaba,
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim.
Kaza AŞTİ'nin önünde, Konya yönünde oldu. Orta şeritte seyrederken solumdaki beyaz aracın bi sağ bi sol yalpa yaptığını fark ettim. Durumu kontrol etmek için kafamı sola çevirdiğim anda önümdeki araç yavaşlamış. Ben de önümdeki araca sol arka taraftan çarptım.
Aracın yavaşladığını fark etmediğim için frene bile basamadım. Ancak 3. vitesteydim ve hızımı biraz düşürmüştüm. Tekrar hız artırırken çarptım. Zaten kaza anı ile ilgili hatırladığım şey, soldaki beyaz araca bakarken kendimi bir anda havada ters takla atarken bulmam, yere düşmem, yuvarlanarak sürüklenmem. Sürüklenirken sol şeritteki aracın altında kalıyordum, adam frene bile basmadı. Ben hızlıca sürüklendiğim için es geçti, yoksa bir darbe de o araçtan alabilirdim.
Kaza anında uçup düşme durumu olduğu için kask, deri mont ve Alpinestar'ın plastik korumalı motosiklet eldiveni sayesinde belden yukarı kırık oluşmadı. Ancak başka eldiven olsa bileklerim de kırılabilirdi. Ayrıca deri mont da sürüklenmesine rağmen yırtılmayarak büyük yaralanmayı önledi.
Ayağımda motosiklet botu olsaydı kazadan hiç hasar almadan kurtulabilirdim. Ancak kaza büyük olmasına rağmen ayak bileğimdeki kırık Sağ Lateral Malleol kırığı ve bu kazaya göre gerçekten küçük bir kırık. Yolda yürürken ayağını burkan veya halı sahada top oynayan kişilerin başına geliyor sıklıkla. Bu kırık türünün sıkıntısı, ödem oluşturması. Motosiklet kazası esnasında sağ baldıra da çok büyük darbe aldığım için bendeki ödem çok büyüktü. Ödem kazadan 25 gün sonra iyileşti ancak tam olarak değil tabii ki.
Kaza 4 Şubat 2015, Saat 21:40 civarı gerçekleşti. 9 Şubat'ta 45 gün heyet raporu verildi. Rapor 25 Mart'ta bitiyor. Alçı 6 Mart 2015 tarihinde çıkarıldı, şu an destekli medikal bileklik kullanıyorum. Ayak üzerine hâlâ basamıyorum. 25 Mart'ta kontrol sonrası fizik tedavi başlayacak. Ayak üzerine basmaya başladığımda bile bir süre daha koltuk değnekleri ile yürümem gerekecek. Tam iyileşme, ayak üzerine bastıktan 3 ay sonraya kadar sürebilir.
Kaza sonrası her ailede olacağı gibi benim ailem de çok tepki gösterdi. Bu yüzden motosikleti satmak zorunda kaldım. Zaten tam olarak iyileşene kadar motosiklet kullanamayacağım. Bu nedenle motosikleti satıp kredi borcunu kapatmayı düşünüyorum. Ayrıca tüm ekipmanlarımı da yenilemem gerekecek.
-
lordsenyor01 adlı üyeden alıntı
troll değilim neden troll diyorsunuz. Bu arada verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Bazen Ergenler gelir En hızlı reyzing hangisi yazar çekilir o yüzden sorun biraz garip ve buradaki bilğili kişiere göre oldukça komik bir soru o yüzden trolleme yapıyorlar. Aldırma ne gelirse aklına sor. 2. konuda bukadar yüklenmezler merak etme yeni üyesin ya
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ...
Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
-
Adventure58 adlı üyeden alıntı
Bazen Ergenler gelir En hızlı reyzing hangisi yazar çekilir
o yüzden sorun biraz garip ve buradaki bilğili kişiere göre oldukça komik bir soru o yüzden trolleme yapıyorlar. Aldırma ne gelirse aklına sor. 2. konuda bukadar yüklenmezler merak etme yeni üyesin ya
saol yardımın için
-
Hondanin egitimine gidecegim. O zamana kadar motosikletle hic tanismamisim sadece yolda ve park ederken gormuslugum var. Yani iki tekerden ibaret bir tasima araci oldugunu ve trafikte zaman kazandirdigini biliyorum sadece. Esime dedim ki egitimde tum ekipmanlari sagliyorlar ancak baktim bot vermiyorlar, ben motor botu alicam. Ayak da cok onemli ve motor uzerine dusup yaralanmalar oluyormus. Esim de dedi ki ne gerek var sen once git bakalim egitime belki de motoru sevmezsin. Tabii bot 380 tl civari olunca egitime gitmeden aldim ama esime de soylemedim laf yememek icin Egitimde ilk gun motoru devirdim haliyle. Koruma demirleri parmak kismima direk indi 150 kilo civari agirlikla. Ne ayagimda ne botta hic hasar olmadi. O an anladim ki iyiki almisim. Cunku diger kursiyerler gibi ayagimda spor ayakkabi olsa daha ilk gunden motorla tanismam ve vazgecmem bir olacak uzerine bir de hastane vb bir dunya sorunum olacakti. Umarim saglam bir botun ne anlama geldigini ifade edebilmisimdir. Tabii su gecirmemesi, soguktan korumasi ve islak yere bastigimda kaymiyor olmasi da cabasi.
-
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Hondanin egitimine gidecegim. O zamana kadar motosikletle hic tanismamisim sadece yolda ve park ederken gormuslugum var. Yani iki tekerden ibaret bir tasima araci oldugunu ve trafikte zaman kazandirdigini biliyorum sadece. Esime dedim ki egitimde tum ekipmanlari sagliyorlar ancak baktim bot vermiyorlar, ben motor botu alicam. Ayak da cok onemli ve motor uzerine dusup yaralanmalar oluyormus. Esim de dedi ki ne gerek var sen once git bakalim egitime belki de motoru sevmezsin. Tabii bot 380 tl civari olunca egitime gitmeden aldim ama esime de soylemedim laf yememek icin
Egitimde ilk gun motoru devirdim haliyle. Koruma demirleri parmak kismima direk indi 150 kilo civari agirlikla. Ne ayagimda ne botta hic hasar olmadi. O an anladim ki iyiki almisim. Cunku diger kursiyerler gibi ayagimda spor ayakkabi olsa daha ilk gunden motorla tanismam ve vazgecmem bir olacak uzerine bir de hastane vb bir dunya sorunum olacakti. Umarim saglam bir botun ne anlama geldigini ifade edebilmisimdir. Tabii su gecirmemesi, soguktan korumasi ve islak yere bastigimda kaymiyor olmasi da cabasi.
anlatabildin önemini bir kaza haberindede anladım teşekkürler.
-
bot gerekli ancak su almadığı gibi havada almıyor içi ter deryası ayak keçi ayağındna beter kokuyor çıkarınca + mantara açık adres gel yerleş diyorsun özellikle ve özellikle enduro botlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)